DROPS Baby / 33 / 26

Stroll in the Park by DROPS Design

Dětský kabátek s kruhovým sedlem a plastickým vzorem pletený shora dolů a dětské kalhotky na zavázání pletené z příze DROPS BabyMerino nebo DROPS Alpaca. Velikost: nedonošená - 2 roky

DROPS design: model č. bm-105-by
Skupina přízí A
----------------------------------------------------------

NA CELOU SOUPRAVU:

VELIKOST:
KABÁTEK: (<0) 0/1 - 1/3 - 6/9 - 12/18 měsíců (2 roky)
Velikost v cm:
(40/44) 48/52 - 56/62 - 68/74 - 80/86 (92)
KALHOTKY: (<0) 0/1 - 1/3 - 6/9 - 12/18 měsíců (2 roky)
Velikost v cm:
(40/44) 48/52 - 56/62 - 68/74 - 80/86 (92)

MATERIÁL:
DROPS BABYMERINO firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
(150) 150-200-200-250 (250) g, barva č. 11, ledová modrá

nebo:

DROPS ALPCA firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
(150) 150-200-200-250 (250) g, barva č. 9026, rumělka

----------------------------------------------------------

KABÁTEK:

VELIKOST:
KABÁTEK: (<0) 0/1 - 1/3 - 6/9 - 12/18 měsíců (2 roky)
Velikost v cm:
(40/44) 48/52 - 56/62 - 68/74 - 80/86 (92)

MATERIÁL:
DROPS BABYMERINO firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
(100) 100-100-150-150 (150) g, barva č. 11, ledová modrá

nebo:

DROPS ALPCA firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
(100) 100-100-150-150 (150) g, barva č. 9026, rumělka

ZKUŠEBNÍ VZOREK:
24 ok na šířku a 32 řad na výšku lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.

JEHLICE:
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č.2,5, dlouhá 60 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č. 2,5.
Uvedená síla jehlic je pouze orientační. Máte-li ve svém zkušebním vzorku více ok na 10 cm, použijte jehlice silnější. Pokud máte naopak méně ok na 10 cm, použijte jehlice slabší.

DROPS PERLEŤOVÝ KNOFLÍK Vypouklý (bílá) č. 515: 5 ks - platí pro všechny velikosti

----------------------------------------------------------

KALHOTKY:

VELIKOST:
KABÁTEK: (<0) 0/1 - 1/3 - 6/9 - 12/18 měsíců (2 roky)
Velikost v cm:
(40/44) 48/52 - 56/62 - 68/74 - 80/86 (92)

MATERIÁL:
DROPS BABYMERINO firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
(50) 100-100-100-100 (100) g, barva č. 11, ledová modrá

nebo:

DROPS ALPCA firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
(50) 100-100-100-100 (100) g, barva č. 9026, rumělka

ZKUŠEBNÍ VZOREK:
24 ok na šířku a 32 řad na výšku lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.

JEHLICE:
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č.3
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č. 2,5.

DROPS Baby Merino uni colour DROPS Baby Merino uni colour 96.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Baby Merino mix DROPS Baby Merino mix 96.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 288Kč. Více zde.

Návod

----------------------------------------------------------

VYSVĚTLIVKY:

----------------------------------------------------------

Viz schéma A.1. Zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ:
Abychom vypočítali, v jakých rozestupech máme přidávat, odečteme od celkového počtu ok v řadě (např. 68 ok) oka obou lég (tj. 10 ok) a zbytek vydělíme počtem ok, která potřebujeme přidat (tj. 11), takže 68 – 10 = 58 : 11 = 5,2.
V tomto případě tedy 1x nahodíme za každým zhruba 5. okem. V následující řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky. Přidáváme mimo obě légy.

RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ (platí pro velikost 12/18 měsíců – 2 roky):
Přidáváme na obou stranách každého raglánového „švu“, tj. tam, kde se stýkají rukávy s trupem (= 4 značky; v každé řadě s přidáváním přidáme 8 ok). Přidáváme vždy v lícových řadách, takto:
pleteme po 1 oko před značkou, 1x nahodíme, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1x nahodíme (= přidali jsme 2 oka). V následující řadě (rubové) pleteme nahození obrace za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP - UJÍMÁNÍ (rukávy a nohavice):
Ujímáme 1 oko na obou stranách značky, takto – začínáme 3 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka).

KNOFLÍKOVÉ DÍRKY:
Knoflíkové dírky vypleteme v léze pravého předního dílu (na svetr se díváme, jako by byl oblečený). 1 dírka = pleteme lícovou řadu až po poslední 3 oka na jehlici, 1x nahodíme, 2 oka spleteme hladce a končíme 1 okem hladce. V následující (rubové) řadě upleteme nahození hladce – v pletenině vznikne dírka.
První knoflíkovou dírku vypleteme v 1 lícové řadě po dokončení lemu průkrčníku, každou z dalších 4 dírek pak pleteme vždy po zhruba 5 cm výšky.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ (střed přední a střed zadní strany kalhotek):
Pleteme až po poslední 1 oko před značkou, 1x nahodíme, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1x nahodíme (= přidali jsme 2 oka).
V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

----------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

----------------------------------------------------------

KABÁTEK - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v řadách na kruhové jehlici od okraje jednoho předního dílu k okraji druhého, shora dolů. Rukávy pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Na kruhovou jehlici č.2,5 nahodíme přízí BabyMerino nebo Alpaca (68) 72-78-82-84 (86) ok (včetně 5 ok légy na každé straně) a upleteme 2 vroubky VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše. Upleteme 1 lícovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně (11) 16-16-18-19 (20) ok – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ; v pravé léze vyplétáme KNOFLÍKOVÉ DÍRKY – viz výše = (79) 88-94-100-103 (106) ok. Upleteme 1 rubovou řadu obrace (jen légy pleteme hladce). Pak převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.3 a pleteme sedlo.

SEDLO:
První, lícovou, řadu pleteme takto: 5 ok légy vroubkovým vzorem, vzor A.1A (= 2 oka), vzor A.1B – sekvenci opakujeme až po posledních 9 ok v řadě (= (21) 24-26-28-29 (30) sekvencí vzoru po 3 okách), vzor A.1C (= 4 oka), končíme 5 oky légy vroubkovým vzorem. V tomto rozvržení pokračujeme a přidáváme podle schématu.
Po dokončení celé 1 sekvence vzoru A.1 (na výšku) máme v řadě (148) 166-178-190-196 (202) ok a díl měří asi 7 cm. Upleteme 2 řady lícovým žerzejem s 5 oky légy vroubkovým vzorem na každé straně a SOUČASNĚ přidáme v 1. řadě rovnoměrně (10) 16-20-24-14 (12) ok = (158) 182-198-214-210 (214 ok. Upleteme 2 vroubky VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše. Nyní pokračujeme pro jednotlivé velikosti různě.

NEDONOŠENÁ, 0/1 MĚSÍC, 1/3 MĚSÍCE + 6/9 MĚSÍCŮ:
Pokračujeme lícovým žerzejem s 5 oky légy vroubkovým vzorem na každé straně až do výše (9) 9-10-11 cm – od počáteční nahozené řady, měřeno podél jedné légy.
Následující řadu pleteme lícovým žerzejem s 5 oky légy vroubkovým vzorem na každé straně, takto: upleteme (25) 28-31-33 ok (= přední díl), následujících (34) 40-42-46 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme (4) 4-6-6 nových ok (= podpaží), upleteme (40) 46-52-56 ok (= zadní díl), dalších (34) 40-42-46 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme (4) 4-6-6 nových ok (= podpaží) a upleteme zbylých (25) 28-31-33 ok (= přední díl). Poté pleteme trup podle popisu níže. NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!

12/18 MĚSÍCŮ, 2 ROKY:
Do pleteniny vložíme 4 značky (oka nepleteme, jen rozmístíme značky), takto: 1. značku vložíme za prvních 33 (34) ok (= přední díl), 2. značku dáme za dalších 44 (44) ok (= rukáv), 3. značku umístíme za následujících 56 (58) ok (= zadní díl) a 4. značku vložíme za dalších 44-44 ok (= rukáv). Za poslední značkou zbývá v řadě 33 (34) ok (= přední díl).
Pokračujeme v řadách lícovým žerzejem s 5 oky légy vroubkovým vzorem na každé straně. Když upleteme 2 řady, začneme v následující lícové řadě přidávat pro RAGLÁN – viz výše. Toto přidávání opakujeme v každé 4. řadě (tj. v každé 2. lícové) celkem 2 (3)x. Po dokončení posledního přidávání pro raglán máme na jehlici 226 (238) ok. Pokračujeme do výše 12 (13) cm od počátečního nahození.
Následující řadu pleteme lícovým žerzejem s 5 oky légy vroubkovým vzorem na každé straně takto: upleteme 35 (37) ok (= přední díl), následujících 48 (50) ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 8 (8) nových ok (= podpaží), upleteme 60 (64) ok (= zadní díl), dalších 48 (50) ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 8 (8) nových ok (= podpaží) a upleteme zbylých 35 (37) ok (= přední díl). Poté pleteme trup podle popisu níže. NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!

TRUP:
= (98) 110-126-134-146 (154) ok. Pokračujeme v řadách lícovým žerzejem s 5 oky légy vroubkovým vzorem na každé straně. Ve výši (7) 11-14-15-17 (19) cm od podpaží převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.2,5 a upleteme 3 vroubky nad všemi oky. Pak pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.3 a všechna oka z lícové strany volně hladce uzavřeme.
Kabátek měří asi (20) 24-28-30-33 (36) cm (od ramene).

RUKÁV:
Odložených (34) 40-42-46-48 (50) ok jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na ponožkové jehlice č.3 a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého ze (4) 4-6-6-8 (8) nových ok v podpaží = (38) 44-48-52-56 (58) ok. Doprostřed těchto (4) 4-6-6-8 (8) nových ok vložíme značku. Pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem. Ve výši 2 cm od podpaží ujmeme na každé straně značky 1 oko – viz TIP - UJÍMÁNÍ. Toto ujímání opakujeme vždy po (3) 2-2-1,5-1,5 (1,5) cm výšky, celkem (2) 4-6-7-9 (9)x = (34) 36-36-38-38 (40) ok. Pleteme do výše (7) 11-14-15-18 (19) cm od podpaží, pak převedeme pleteninu na ponožkové jehlice č.2,5. Upleteme v kruhových řadách 3 vroubky VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše. Pleteninu pak vrátíme zpět na ponožkové jehlice č.3 a všechna oka volně hladce uzavřeme.
Rukáv měří asi (8) 12-15-16-19 (20) cm (od podpaží).

----------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

----------------------------------------------------------

KALHOTKY - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici/ponožkových jehlicích, shora dolů.

KALHOTKY:
Na kruhovou jehlici č.2,5 nahodíme přízí BabyMerino nebo Alpaca (96) 106-116-132-144 (152) ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pak pleteme v kruhových řadách pružným vzorem 1/1 (tj. střídáme 1 oko hladce, 1 obrace). Ve výši 2,5 cm upleteme dírkovou řadu, kterou nakonec provlečeme šňůrku na zavázání – postupujeme takto: *1 oko hladce, 1 obrace, 1x nahodíme, 2 oka spleteme obrace*, *-* opakujeme v průběhu celé kruhové řady (= v kruhové řadě máme (24) 26-29-33-36 (38) dírek). Pokračujeme pružným vzorem 1/1 do výše 4 cm. Pak pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.3. Pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně (10) 10-10-12-14 (18) ok – viz TIP - UJÍMÁNÍ = (86) 96-106-120-130 (134) ok.
Nyní tvarujeme pomocí zkrácených řad zvýšení zadní strany kalhotek, takto:

ZVÝŠENÍ ZADNÍ STRANY:
Aby kalhotky dobře seděly, upleteme jejich zadní stranu o něco vyšší než přední. Toto zvýšení vytvarujeme pomocí zkrácených řad, takto – označíme si začátek kruhové řady = střed zadní strany, začínáme lícovou řadou:
upleteme hladce 8 ok za značkou, práci otočíme, přízi utáhneme, pleteme 16 ok obrace, práci otočíme, přízi utáhneme, upleteme 24 ok hladce, práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme 32 ok obrace, práci otočíme, přízi utáhneme, upleteme 40 ok hladce, práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme 48 ok obrace. Práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme hladce ke značce na začátku kruhové řady.

Pokračujeme v kruhových řadách lícovým žerzejem. Ve výši (14) 16-17-20-21 (22) cm (od počáteční, nahozené řady, měřeno uprostřed přední strany) si označíme střed přední strany a střed zadní strany. V následující kruhové řadě přidáme 1 oko na obou stranách obou značek – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ (= přidáme 4 oka). Toto přidávání opakujeme v každé 2. kruhové řadě, celkem 6x = (110) 120-130-144-154 (158) ok. Pleteme až do výše (18) 20-21-24-25 (26) cm (od počáteční, nahozené řady, měřeno uprostřed přední strany). Nyní pleteninu rozdělíme u značek na dvě nohavičky: polovinu ok odložíme na pomocnou jehlici, nad druhou půlkou ok upleteme podle popisu níže nohavičku. DÍL TEĎ MĚŘÍME OD TOHOTO MÍSTA!

NOHAVIČKA:
= (55) 60-65-72-77 (79) ok. Oka rozdělíme na ponožkové jehlice č.3 a pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem. SOUČASNĚ po upletení 1 kruhové řady ujmeme na obou stranách značky 1 oko – viz TIP – UJÍMÁNÍ. Toto ujímání opakujeme v každé 2. kruhové řadě, celkem (2) 2-2-2-3 (3)x = (51) 56-61-68-71 (73) ok. Pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.2,5. Pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně (5) 6-7-8-9 (9) ok = (56) 62-68-76-80 (82) ok. Upleteme v kruhových řadách 2 cm výšky pružným vzorem 1/1, pak všechna oka volně dle vzoru uzavřeme.
Stejným způsobem upleteme i druhou nohavičku.

VÁZAČKA – KROUCENÁ ŠŇŮRKA:
Uháčkujeme šňůrku na zavázání.
Ustřihneme si 2 vlákna příze, každé o délce 3 metry. Vlákna stáčíme pevně dohromady - jakmile se začnou samovolně kroutit, přeložíme je napolovic a necháme zkroutit znovu. Na každém konci uvážeme uzel. Šňůru pak protáhneme dírkovou řadou v pase – začínáme uprostřed přední strany.

Schéma

= lícový žerzej (líc hladce, rub obrace)
= rubový žerzej (rub obrace, líc hladce)
= jehlici vpíchneme mezi 4. a 5. oko na levé jehlici, nabereme přízi a protáhneme ji mezi nimi (= 1 nové oko), 1 oko upleteme hladce, 2 obrace, 1 hladce
= nové oko z předchozí řady a oko následující spleteme obrace (= 2 oka spleteme obrace, tj. 1 oko ujmeme)
= 1x nahodíme mezi 2 oky; v následující řadě pleteme nahození hladce za zadní nit

Potřebujete poradit s tímto návodem?

Děkujeme, že jste si vybrali návod DROPS Design. Zakládáme si na tom, že dáváme k dispozici návody ověřené a snadno srozumitelné. Všechny návody jsou přeložené z norského originálu a tak si můžete kdykoli srovnat rozměry a počty s původním návodem (DROPS Baby 33-26) .

Komentáře / Otázky (15)

Kajsa 28.03.2020 - 13:17:

Hej Jag har läst instruktionen flera gånger men jag hittar inget om när man ska maska av för knapphålen. Jag hittar det första men inte för de andra. När är det tänkt att man ska göra dem?

DROPS Design 30.03.2020 kl. 13:22:

Hej Det står längst upp på mönstret under "KNAPPHÅL". Första knapphålet maskas av på första varvet från rätsidan efter halskanten. Sedan maskas de 4 nästa knapphålen av med ca 5 cm mellan varje. Mvh DROPS Design

Carina Åkerlund 18.03.2020 - 15:15:

Hej igen! Jo jag har sett filmen, men jag undrar ju över varv 4 och inte över varv 7-8. Det blir en förskjutning i mönstret när jag stickar varv 4, varför? Hoppas på bättre svar denna gång. Jag har inte fått något mejl från er heller om att jag har fått ett svar. Tacksam om ni kan skicka ett sådant när i lägger ut svaret.

DROPS Design 19.03.2020 kl. 15:19:

Hej Carina, Varv 4 stickar du såhär: först 2am, 1rm, 2am - sedan 2am,1rm,2am (antal enligt din storlek) - och slutar med 2am,1rm, 1am. Dvs att omslaget från v3 stickas am på varv 4. Du ser det tydligt i videoen :)

Carina Åkerlund 12.03.2020 - 12:17:

Hej Har försökt med mönstret till denna kofta ett otal gånger men får inte till det. Lägger upp 86 m och ökar till 106. Stickar ett varv avigt. Stickar mönstret v.1, 2, 3 men när jag stickar v.4 ser mönstret ut att förskjutas över maskorna så det ser konstigt ut. Vore bra om ni lade ut en närbild på oket från halsringningen så man åtminstone kan se där hur det ska bli. Tacksam för snart hjälp./Carina

DROPS Design 16.03.2020 kl. 12:27:

Hei Carina. Har du sett på hjelpevideoen til denne jakken? Se her: God Fornøyelse!

Sandra Vierheller 09.03.2020 - 16:39:

Bei der Größe 1/3 Monate steht am Ende ist die Jacke 28 cm lang. Aber bis zur Teilung strickt man 10 cm und dann ab dort 14 cm bis zum Bündchen. Das Bündchen wird nicht viel breiter als 1 cm, wie kommen Sie da auf 28 cm?

DROPS Design 10.03.2020 kl. 09:57:

Liebe Frau Vierheller, die 3 fehlende cm sind die Schulter, schauen Sie mal die Maßskizze: 10 cm für die Passe + 3 cm für die Schulter + 15 cm für den Rumpfteil = 28 cm. Viel Spaß beim stricken!

Theresa Sissons 26.02.2020 - 01:24:

Could you please advise as to where I can get the ‘hat pattern’ Thank you

DROPS Design 26.02.2020 kl. 07:19:

Hi Theresa, The hat pattern is bm-104-by. Happy knitting!

Michelle 18.01.2020 - 15:21:

How do you add the button holes to the garter stitch edge? And where do you place them?

DROPS Design 19.01.2020 kl. 00:41:

Dear Michelle, as the pattern states: "Decrease for buttonholes on right band (when garment is worn). 1 buttonhole = work from right side until 3 stitches remain on needle, make 1 yarn over, knit 2 together and finish by knitting 1. On next row (wrong side) knit the yarn over to make a hole. Decrease for first buttonhole on first row from right side after neck edge. Then decrease the next 4 buttonholes approx. 5 cm apart." Happy Knitting!

Anna 07.01.2020 - 15:44:

Buon giorno Non ho capito ,la prima asola si fa'all'inizio del ferro dopo aver fatto gli aumenti? Ma nella spiegazione x le asole non c'è scritto di fare il gettato Grazie

DROPS Design 07.01.2020 kl. 16:42:

Buongiorno Anna. Abbiamo corretto le indicazioni per le asole. Deve aprire la prima asola sul diritto del lavoro, alla fine del primo ferro lavorato a diritto dopo le due coste a legaccio. Buon lavoro!

Jolanda 17.11.2019 - 19:56:

Hoi, Begrijp ik het nu goed dat het telpatroon alle naalden weergeeft? Dus aan de goede en aan de verkeerde kant?

DROPS Design 19.11.2019 kl. 12:10:

Dag Jolanda,

Ja, dat klopt! De telpatronen geven alle naalden in het patroon weer, dus zowel de heengaande als de teruggaande naalden.

Valeria 21.10.2019 - 13:51:

Vorrei sapere quali sono le lame piu adatte ai bambini piccoli, di solito uso baby merino o baby alpaca silk. Ho visto usate anche alpaca, quali altre labe consigliate? Grazie!!!

DROPS Design 21.10.2019 kl. 14:06:

Buongiorno Valeria. Oltre ai filati già indicati da lei, può usare anche Merino extra fine, cotton merino e safran (cotone). Buon lavoro!

Lena Engdal 09.10.2019 - 23:20:

Omgang 8; hvordan i alle dager strikkes den når den skal strikkes på vrang pinne? Da kan det umulig stemme at den nye masken fra forrige pinne og neste maske skal strikkes sammen. Den nye masken er jo da ikke første maske slik som på videoen, der det strikkes rundt og ikke fram og tilbake. Jeg skjønner ingenting!

DROPS Design 14.10.2019 kl. 10:51:

Hei Lena. Litt usikker på hvilken video du har sett på, men noen video viser kun teknikken på hvordan det strikkes og ikke ekstakt som f.eks etter et diagram. Men på 8. pinne på jakken strikkes det slik fra vrangen: 5 stolpemasker i riller, A.1C (1 rett, 1 vrang, 2 rett, 2 masker vrang sammen), A.1B og A.1 A. Vi kommer til å lage en video på 7. og 8. pinne til disse diagrammene i en av de nærmeste dagene. Så har du fremdeles ikke fått det til, sjekk videosiden til denne oppskriften igjen snart. God Fornøyelse!

Přidejte komentář k návodu DROPS Baby 33-26

Stroll in the Park

Handverkskúnst, Iceland