DROPS Baby / 33 / 35

Memory Maker by DROPS Design

Stickad filt till baby i DROPS Cotton Merino.

DROPS Design: Modell cm-003-by
Garngrupp B
-------------------------------------------------------

STORLEK:
Arbetet mäter ca: Bredd = 72 cm. Längd = 83 cm.

GARNÅTGÅNG:
DROPS COTTON MERINO från Garnstudio (tillhör garngrupp B)
400 g färg 01, natur

STICKFASTHET:
22 maskor på bredden och 30 varv på höjden med slätstickning = 10 x 10 cm.

STICKOR:
DROPS RUNDSTICKA NR 3,5: Längd på 80 cm.

DROPS Cotton Merino uni colour DROPS Cotton Merino uni colour 33.00 kr /50g
Garnet till detta mönstret kostar 264kr. Läs mer.
-------------------------------------------------------

FÖRKLARING TILL BESKRIVNINGEN:

-------------------------------------------------------

MÖNSTER:
Se diagram A.1, A.2 och A.3

Det ökas 1 maska genom att göra 1 omslag om stickan, på nästa varv stickas omslaget vridet så att det inte blir ett hål vid ökningen. Öka så här: *Sticka 20 maskor, 1 omslag*, upprepa *-* 7 gånger, sticka varvet ut.

-------------------------------------------------------

BÖRJA ARBETET HÄR:

-------------------------------------------------------

BABYFILT - KORT ÖVERSIKT ÖVER ARBETET:
Arbetet stickas fram och tillbaka på rundsticka, nerifrån och upp. Spetskant A.3 stickas på toppen av babyfilten.

BABYFILT:
Lägg upp 159 maskor på rundsticka 3,5 med Cotton Merino. Sticka så här - första varvet stickas från rätsidan: 3 maskor RÄTSTICKNING – läs förklaringaring ovan, A.1 över de nästa 153 maskorna, avsluta med 3 maskor rätstickning. Fortsätt till A.1 har stickats 1 gång på höjden. KONTROLLERA STICKFASTHETEN! Sedan stickas det så här, från rätsidan: 3 maskor rätstickning, A.2 över de nästa 152 maskorna (= 19 rapporter à 8 maskor), sticka 1 maska slätstickning, och avsluta med 3 maskor rätstickning. Fortsätt detta mönstret. Sticka till arbetet mäter ca 63 cm, anpassa så att nästa varv är sista varvet i en rapport av A.2. På nästa varv (= från avigsidan och sista varvet i A.2) ökas det nu 7 maskor jämnt fördelat – läs ÖKNINGSTIPS = 166 maskor.
Sedan stickas det så här, från rätsidan: 3 maskor rätstickning, A.3 över de nästa 160 maskorna (= 10 rapporter à 16 maskor), avsluta med 3 maskor rätstickning. Sticka A.3 1 gång på höjden (det är nu 236 maskor på varvet), maska sedan av löst med rätmaskor, klipp av tråden och fäst den.

Detta mönster har uppdaterats. .

Uppdaterad online: 12.06.2019
Korrekt diagram A.2 har lagts ut

Diagram

= rätmaska från rätsidan, avigmaska från avigsidan
= rätmaska från avigsidan, avigmaska från rätsidan
= sticka 2 maskor räta tillsammans
= lyft 1 maska som om den skulle stickas rät, sticka 1 rätmaska, drag den lyfta maskan över den stickade maskan.
= mellan 2 maskor görs det 1 omslag om stickan
= lyft 1 maska som om den skulle stickas rät, sticka 2 maskor räta tillsammans, drag den lyfta maskan över de hopstickade maskorna

Lenda 13.07.2019 - 19:20:

Har 166m, inden rapport 3. 6 bruges til de 3 kantm i hver side. Der skrives at en mønsterrapport er 16m, som laves 10 gange.?? Når jeg tæller mønster diagram tæller jeg 17m. Hvor sker misforståelsen.

Dorthe 08.07.2019 - 09:17:

Hej har kommet til A3 mönster som inte passer i antal maskor där står 10 rapport a 16 m men det 17 m , så slutet passar inte , vad gör jag fel?

DROPS Design 09.07.2019 kl. 10:08:

Hej Dorthe. Jag förstår inte riktigt hur du menar, har du mer än 166 maskor när du ska börja på A.3?

Fiona 14.06.2019 - 22:30:

Is A1 worked after each A2, or is it worked once at the beginning of the blanket only?

DROPS Design 15.06.2019 kl. 09:44:

Hello Fiona. Diagram A.1 is worked only once, at the beginning of the blanket. Happy knitting!

Lovisa Dawrin 09.06.2019 - 08:24:

Ska det alltid vara 3 kantmaskor innan och efter diagrammet?

DROPS Design 10.06.2019 kl. 13:22:

Hej Lovisa, det skal vara 3 kantmaskor i varje sida av filten. Lycka till :)

Sigrun Schulz C/o Morzynski & Partner GbR 04.06.2019 - 19:19:

Leider bekomme ich mit A.2 nicht das abgebildete Muster. Kann es sein das die Strickschrift fehlerhaft ist?

DROPS Design 06.06.2019 kl. 09:04:

Liebe Frau Schulz, Sie sind ja recht, wir werden mal das Diagram A.2 so schnell wie möglich korrigieren. Danke für den Hinweis, Viel Spaß beim stricken!

Martine 01.06.2019 - 11:20:

Homecoming, house to heart, hjemmet til kjærligheten

Kommentér oppskrift DROPS Baby 33-35