Tiny Trucker by DROPS Design

Sweter dziecięcy na drutach, przerabiany z włóczki DROPS Sky, z reglowymi rękawami i wyszywanym traktorem. Od 2 do 12 lat.

Tagi: reglan, swetry, żakard,

DROPS Design: model nr sk-007-bn
Grupa włóczek B
-------------------------------------------------------

ROZMIARY:
2 – 3/4 – 5/6 – 7/8 – 9/10 – 11/12 lat
Na wzrost w cm:
92 – 98/104 – 110/116 – 122/128 – 134/140 – 146/152

MATERIAŁ:
DROPS SKY od Garnstudio (należy do Grupy włóczek B)
100-100-100-150-150-150 g kolor 12, dżins
100-100-100-100-150-150 g kolor 09, czerwona cegła

PRÓBKA:
21 oczek na szerokość i 28 rzędów na wysokość, dżersejem = 10 x 10 cm.

DRUTY:
DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 4.
DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS nr 4 – 40 i 60 cm, na dżersej.
DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 3.
DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS nr 3 – 40 i 60 cm, na ściągacze.
Rozmiar drutów jest orientacyjny. Jeżeli masz za dużo oczek na 10 cm, użyj większych drutów. Jeżeli jest za mało oczek na 10 cm, użyj mniejszych drutów.

-------------------------------------------------------

Czy wykonałaś ten lub inny z naszych wzorów? Otaguj zdjęcia na portalu społecznościowym #dropsdesign, abyśmy mogli je zobaczyć!

Chcesz użyć innej włóczki? Wypróbuj nasz zamiennik włóczek!
Komentarze (2)

74% Alpaka, 18% Poliamid, 8% Wełna
od 15.00 zł /50g
DROPS Sky uni colour DROPS Sky uni colour 15.00 zł /50g
włóczkowo
Zamów
DROPS Sky mix DROPS Sky mix 15.00 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 60.00zł. Więcej informacji.
WYKORZYSTYWANE TECHNIKI:

-------------------------------------------------------

ZAMYKANIE/DODAWANIE OCZEK:
Aby obliczyć gdzie zamykać/dodawać oczka (w regularnych ostępach), należy wziąć całkowitą liczbę oczek (np. 170 oczek) i podzielić ją przez liczbę oczek jaka ma być zamknięta/dodana (np. 28) = 6,1.
W tym przykładzie, aby zamknąć oczko będziemy przerabiać razem na prawo każde 5-te i 6-te oczko.
Aby dodać oczko w tym przykładzie należy wykonać 1 narzut za każdym 6-tym oczkiem. W następnym rzędzie przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów, aby uniknąć dziur.

ŚCIEG FANTAZYJNY & ŻAKARD:
Patrz schematy A.1 i A.2. Patrz schemat (A.2) właściwy dla rozmiaru.
Schemat A.1 jest przerabiany w przejściu między tyłem/przodem i rękawami na karczku.
Schemat A.2 (traktor) jest wyszywany ściegiem cerowanym z przodu swetra.

REGLAN:
Zamykać oczka na reglan w miejscu każdego przejścia między przodem/tyłem i rękawami; tj. z każdej strony 4 markerów następująco: zaczynając 5 oczek przed markerem, przerobić 2 oczka razem na prawo, A.1 (marker jest na środku tych 6 oczek), zdjąć 1 oczko na prawo, 1 oczko prawe i przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem (= zostają zamknięte 2 oczka w miejscu markera, a w sumie 8 oczek w okrążeniu z zamykaniem oczek).

DODAWANIE OCZEK (środek pod rękawami):
Dodać 1 oczko z każdej strony nitki markera następująco: przerabiać aż zostaje 1 oczko przed nitką markerem, 1 narzut, 2 oczka prawe (marker znajduje się między tymi 2 oczkami), 1 narzut (= zostają dodane 2 oczka). W następnym okrążeniu przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów na prawo, aby uniknąć dziur. Dalej przerabiać nowe oczka dżersejem.

-------------------------------------------------------

ROBÓTKĘ ROZPOCZYNAMY TUTAJ:

-------------------------------------------------------

SWETER – SKRÓCONY OPIS ROBÓTKI:
Tył i przód są przerabiane od dołu do góry, na okrągło na drutach z żyłką do podkrojów rękawów. Rękawy są przerabiane na okrągło na drutach pończoszniczych, od dołu do góry. Następnie przekładamy tył, przód i rękawy na te same druty z żyłką i przerabiamy karczek na okrągło do końca. Na końcu wyszywamy traktor z przodu swetra.

TYŁ & PRZÓD:
Na drutach z żyłką nr 3 nabrać 170-180-190-205-215-225 oczek kolorem czerwona cegła. Przerobić 1 okrążenie na prawo, dalej przerabiać ściągaczem (= 2 oczka prawe/ 3 oczka lewe) przez 4 cm. Następnie przerobić 1 okrążenie na prawo, równomiernie zamykając 28-30-32-35-37-39 oczek – patrz ZAMYKANIE/DODAWANIE OCZEK = 142-150-158-170-178-186 oczek.
Dalej przerabiać na drutach z żyłką nr 4 dżersejem. Gdy długość robótki wynosi 17-19-21-23-25-27 cm, dalej przerabiać kolorem dżins, dżersejem.
Gdy długość robótki wynosi 19-22-25-28-31-34 cm, w następnym okrążeniu zamykać oczka na podkroje rękawów z każdej strony następująco: zamknąć 3 oczka, przerobić 65-69-73-79-83-87 oczek dżersejem (= przód), zamknąć 6 oczek, przerobić 65-69-73-79-83-87 oczek dżersejem (= tył) i zamknąć 3 ostatnie oczka = zostaje 130-138-146-158-166-174 oczka na drucie. Odłożyć robótkę i wykonać rękawy.

RĘKAWY:
Na drutach pończoszniczych nr 3 nabrać 35-35-40-40-45-45 oczek kolorem czerwona cegła. Przerobić 1 okrążenie na prawo, dalej przerabiać ściągaczem (= 2 oczka prawe/ 3 oczka lewe) przez 4 cm. Następnie przerobić 1 okrążenie na prawo, równomiernie dodając 5-7-4-6-3-5 oczka = 40-42-44-46-48-50 oczek.
Umieścić 1 nitkę marker na początku okrążenia = środek pod rękawem. Przesuwać nitkę marker w miarę postępu robótki; wyznacza miejsce, gdzie będą dodawane oczka na środku pod rękawem.
Dalej przerabiać na drutach pończoszniczych nr 4 dżersejem. Gdy długość robótki wynosi 6 cm we wszystkich rozmiarach, dodać 2 oczka na środku pod rękawem – patrz DODAWANIE OCZEK. Dodawać tak samo w sumie 5 razy we wszystkich rozmiarach co 4-4½-5½-6½-7½-8½ cm = 50-52-54-56-58-60 oczek.
W TYM SAMYM CZASIE, gdy długość robótki wynosi 12-14-16-18-20-21 cm, zacząć przerabiać kolorem dżins, dżersejem.
Gdy dł. rękawa wynosi 24-27-31-35-39-42 cm, w następnym okrążeniu zamykać oczka następująco: zamknąć 3 oczka, przerobić 44-46-48-50-52-54 oczka dżersejem i zamknąć 3 ostatnie oczka. Odciąć nitkę. Drugi rękaw wykonać tak samo.

KARCZEK:
Przełożyć oczka rękawów na te same druty z żyłką co tył/przód, ponad oczkami zamkniętymi na podkroje rękawów (bez przerabiania) = 218-230-242-258-270-282 oczka. Umieścić 1 marker w miejscu każdego przejścia między tyłem/przodem i rękawami (= 4 markery).
Karczek jest przerabiany w całości kolorem dżins. 1-sze okrążenie jest przerabiane następująco:
zaczynając od jednego z markerów, przerobić 1 oczko prawe, 2 oczka lewe (= ½ schematu A.1), *przerabiać dżersejem aż zostaje 3 oczka przed następnym markerem, przerobić schemat A.1 (= 6 oczek – marker jest na środku schematu A.1)*, powtarzać od *-* w sumie 3 razy, przerabiać dżersejem aż zostaje 3 oczka przed pierwszym markerem i zakończyć przerabiając 2 oczka lewe, 1 oczko prawe (= ½ schematu A.1). Dalej przerabiać na okrągło tak samo, dżersejem ze schematem A.1 w miejscu każdego przejścia między tyłem/przodem i rękawami.
Po przerobieniu 1-1-1-2-2-2 cm, zamykać oczka na reglan z każdej strony 4 markerów – patrz powyżej. Zamykać w sumie 16-17-18-19-20-21 razy z każdej strony każdego z 4 markerów co 2 okrążenia. Po przerobieniu ostatniego okrążenia z zamykaniem oczek, zostaje 90-94-98-106-110-114 oczek, a długość robótki wynosi ok. 12-13-14-15-16-17 cm od początku karczku.
W następnym okrążeniu zamknąć 18-14-18-18-22-18 oczek, ale równomiernie zamykać oczka, tak aby zamknąć 9-7-9-9-11-9 oczek ponad 27-29-31-35-37-39 oczkami dżersejem przodu i 9-7-9-9-11-9 oczek ponad 27-29-31-35-37-39 oczkami dżersejem tyłu = zostaje 72-80-80-88-88-96 oczek. Jest teraz 6 oczek na każdy rękaw między schematami A.1 i 18-22-22-26-26-30 oczek na przód i tył między schematami A.1. Teraz wykonać wykończenie dekoltu.

WYKOŃCZENIE DEKOLTU:
Dalej przerabiać na krótkich drutach z żyłką nr 3 na okrągło, ściągaczem (= 2 oczka prawe/ 2 oczka lewe), ale tak dopasować robótkę, aby ściągacz wypadał równo ponad schematami A.1 przez całe okrążenie. Przerabiać ściągaczem tak samo przez ok. 3 cm. Dalej przerabiać na krótkich drutach z żyłką nr 4 i zamykać oczka tak jak schodzą z drutu (można zamykać oczka na grubszych drutach, aby brzeg nie był zbyt ścisły). Całkowita długość swetra od ramienia wynosi ok. 36-40-44-48-52-56 cm. Odciąć i wrobić nitki.

WYKOŃCZENIE:
Wyszyć traktor ściegiem cerowanym na przodzie swetra, kolorem czerwona cegła – patrz schemat A.2. Zacząć od 2-giego okrążenia kolorem dżins przodu i dopasować, aby oczko na środku przodu było oczkiem z gwiazdką w schemacie A.2.
Zszyć otwory pod rękawami.

Schemat

= 1 oczko lewe kolorem dżins
= 1 oczko prawe kolorem dżins
= oczko swetra, to oczko nie jest wyszywane
= wyszywać kolorem czerwona cegła, ściegiem cerowanym
= oczko środkowe
= kierunek robótki

Corine 08.05.2019 - 09:09:

Kleine tip: bij de maat staat 'hoogte van het kind' ... U bedoelt 'lengte van het kind'.

Marie 15.03.2019 - 14:58:

Très joli modèle ! Merci.

Dodaj komentarz do modelu DROPS Children 34-15