DROPS Extra / 0-1440

Seasonal Dish by DROPS Design

Heklet duk i DROPS Belle. Arbeidet er heklet fra sentrum og utover i sirkel. Tema: Jul.

Stikkord: borddekking, jul, sirkel,

DROPS Design: Modell vs-047
Garngruppe B
-------------------------------------------------------

STØRRELSE:
Mål: ca 47 cm i diameter

MATERIALER:
DROPS BELLE fra Garnstudio (tilhører garngruppe B)
150 g farge 12, kirsebær

HEKLEFASTHET:
20 staver i bredden og 10 rader i høyden = 10 x 10 cm.

DROPS Belle uni colour DROPS Belle uni colour 22.00 kr /50g
Garnet for å lage denne oppskriften koster fra 66kr. Les mer.

Instruksjoner

-------------------------------------------------------

FORKLARING TIL OPPSKRIFTEN:

-------------------------------------------------------

MØNSTER:
Se diagram A.1 til A.6 (A.1, A.3 og A.5 viser hvordan omgangen starter og slutter).

-------------------------------------------------------

START ARBEIDET HER:

-------------------------------------------------------

DUK - KORT OVERSIKT OVER ARBEIDET:
Arbeidet hekles rundt fra sentrum og utover.

DUK:
Hekle 4 luftmasker med nål 3,5 med Belle og sett dem sammen til en ring med 1 kjedemaske i første luftmaske som ble heklet. Hekle A.1 (viser hvordan omgangen starter og slutter), A.2 totalt 6 ganger rundt på omgangen. HUSK PÅ HEKLEFASTHETEN! Fra omgangen markert med sort stjerne hekles det 15 rapporter rundt på omgangen. På siste omgang i A.2 økes det i tillegg 6 staver jevnt fordelt = 156 staver. Arbeidet måler ca 25 cm i diameter.
Hekle videre fra omgangen med pil slik: Hekle A.3 (viser hvordan omgangen starter og slutter), hekle A.4 totalt 13 ganger rundt på omgangen. Når A.3 og A.4 er heklet ferdig er det 260 masker på omgangen. Arbeidet måler ca 43 cm i diameter.
Hekle videre fra omgangen med pil slik: Hekle A.5 (viser hvordan omgangen starter og slutter), hekle A.6 over hver rapport A.4. Når A.5 og A.6 er heklet ferdig er duken ferdig. Arbeidet måler ca 47 cm i diameter. Klipp og fest tråden.

Diagram

= Start her - denne luftmaskeringen er forklart i oppskriften. Fortsett på symbolet over punktet på sirkelen og hekle mot venstre
= 1 fastmaske om luftmasken/luftmaskebuen
= 1 fastmaske i maske
= 1 stav om luftmaskeringen/luftmaskebuen
= 1 stav i maske
= 1 dobbelstav i maske
= 1 kjedemaske i maske
= på begynnelsen av omgangen erstattes første stav med 3 luftmasker, omgangen avsluttes med 1 kjedemaske i 3.luftmaske på starten av omgangen
= på begynnelsen av omgangen hekles det 1 luftmaske (erstatter ikke første maske), avslutt omgangen med 1 kjedemaske i 1.luftmaske på starten av omgangen
= på begynnelsen av omgangen erstattes første dobbeltstav med 4 luftmasker, omgangen avsluttes med 1 kjedemaske i 4.luftmaske på starten av omgangen
= start på denne omgangen, forrige omgang er allerede heklet
= herfra hekles det 15 rapporter rundt på omgangen
= på denne omgangen økes det 6 masker jevnt fordelt = 156 masker

Kommentarer (2)

Joanna 09.01.2019 - 22:57:

Hello. I wonder if doily made of Belle Drops needs to be blocked? Thank you Joanna

DROPS Design 10.01.2019 kl. 09:45:

Dear Joanna, you can always block doilies to make them nicer, and somewhat more flat. Happy crocheting!

Christine Takada 14.12.2018 - 22:29:

I'm sorry, I usually love your patterns, but this one is supremely badly written and totally confusing. Can you possibly please rewrite this in the usual way? ( For example: Ch4, sl st in 1st st to form ring. Rnd 1: 6 DC in ring, sl st to join....etc.) Not everybody can work off a diagram, or even with a video tutourial, and prefer a written pattern. I\'ve made several of your patterns before, and have never encountered one this confusing. 😕

DROPS Design 17.12.2018 kl. 10:48:

Dear Mrs Takada, we only have diagram to this pattern, start working with the ring of chains -see symbol - and read from the right towards the left on every round like this: work A.1 (= beg of round), repeat A.2 a total of 6 times in the round (then from the round with a black star, repeat A.2 a total of 15 times in the round) increasing 6 sts on last round in A.2. You will then crochet A.3 (beg of round) and repeat A.4 a total of 13 times in the round. and so on with next diagrams. Happy crocheting!

Kommentér oppskrift DROPS Extra 0-1440