DROPS / 192 / 17

Wild Berry Crush by DROPS Design

Strikket hue i DROPS Air med patent i to farver. Strikket hals i DROPS Air med patent i to farver.

DROPS Design: Model ai-158
Garngruppe C eller A + A
-------------------------------------------------------

GARN TIL HELE SÆTTET:
Størrelse: S/M – M/L – L/XL
Passer hovedmål: 54/56 – 56/58 – 58/60 cm
Materialer:
DROPS AIR fra Garnstudio (tilhører garngruppe C)
50-100-100 g farve 14, lyng
50-100-100 g farve 03, perlegrå

GARN TIL HUE:
Størrelse: S/M – M/L – L/XL
Passer hovedmål: 54/56 – 56/58 – 58/60 cm
Materialer:
DROPS AIR fra Garnstudio (tilhører garngruppe C)
50-50-50 g farve 14, lyng
50-50-50 g farve 03, perlegrå

Omkreds ca: 54-64-73 cm øverst og 76-89-102 cm nederst.
Højde ca: 20-21-22 cm.
Materialer:
DROPS AIR fra Garnstudio (tilhører garngruppe C)
50-50-50 g farve 14, lyng
50-50-50 g farve 03, perlegrå

-------------------------------------------------------

13 masker i bredden og 18 pinde (talt i retmasken) i højden med patentmønster = 10 x 10 cm.

PINDE:
DROPS STRØMPEPINDE NR 6.
DROPS RUNDPIND NR 6: Længde på 40 cm.

11 masker i bredden med patentmønster = 10 cm i bredden.

PINDE:
DROPS RUNDPIND NR 8: Længde på 40 cm.

Garnet til denne opskrift koster fra 30.95kr. Læs mere.
-------------------------------------------------------

FORKLARING TIL OPSKRIFTEN:

-------------------------------------------------------

PATENT I TO FARVER:
1.OMGANG: Strikkes med lyng.
Strik * slå om, tag 1 maske løs af pinden som om den skulle strikkes vrang, 1 ret *, strik fra *-*.
2.OMGANG: Strikkes med perlegrå.
Strik * omslaget og den løse maske vrang sammen, slå om, tag 1 maske løs af pinden som om den skulle strikkes vrang *, strik fra *-*
3.OMGANG: Strikkes med lyng.
Strik * slå om, tag 1 maske løs af pinden som om den skulle strikkes vrang, strik omslaget og den løse maske ret sammen *, strik fra *-*.
Gentag 2. og 3.omgang.

INDTAGNINGSTIPS (gælder hue):
Alle indtagninger gøres på 1 omgang med lyng!
Strik til masken med mærket, tag omslaget og den løse retmaske løs over som om de skulle strikkes ret sammen, strik de næste 3 masker ret sammen (1 ret, slå om, 1 vrang), løft omslaget og den løse maske over (= totalt 4 masker taget ind). Tag ind således ved hvert mærke (= 8 masker taget ind).

UDTAGNINGSTIPS (gælder hals):
Alle udtagninger gøres på 1 omgang med lyng.
Der tages ud i retmasken således: Strik 5 masker i masken og omslaget således: * Strik omslaget og masken ret sammen, men vent med at løfte masken over på højre pind, slå om højre pind *, strik fra *-* totalt 2 gange og strik masken og omslaget ret sammen 1 gang til = 5 masker (= 4 masker taget ud). På næste omgang strikkes de nye masker ind i mønsteret, men der er inget patent omslag i udtagningen, så på næste omgang i patentmønsteret strikkes masken som skal strikkes sammen med omslaget, uden omslag.

-------------------------------------------------------

START ARBEJDET HER:

-------------------------------------------------------

HUE - KORT OVERSIGT OVER ARBEJDET:
Arbejdet strikkes rundt.

HUE:
Slå 81-84-87 masker op på rundpind 6 med lyng. Strik 1 omgang vrang. Strik * 1 maske vrang, 2 masker vrang sammen *, strik fra *-* = 54-56-58 masker. Fortsæt med PATENT I TO FARVER - læs forklaring over = 27-28-29 retmasker.
HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN!
Når arbejdet måler 25-26-26 cm – sørg for at der afsluttes efter 2.omgang (dvs næste omgang skal strikkes med lyng) – tages der 2-0-2 masker ind således:

STØRRELSE S/M – L/XL:
Strik 1 maske patent som før (= 1 omslag, tag 1 maske løst af), tag omslaget og den løse retmaske løst over på højre pind som om de skulle strikkes ret sammen, strik de næste 3 masker ret sammen (= 1 ret, slå om, 1 vrang) og løft omslaget og den løse maske over, strik omgangen ud som før.

ALLE STØRRELSER:
= 52-56-56 masker (= 26-28-28 retmasker). Sæt 4 mærker i arbejdet således:
Strik 1 maske patent som før, sæt 1 mærke i næste retmaske, strik 11-13-13 masker patent som før, sæt 1 mærke i næste retmaske, strik 13 masker patent som før, sæt 1 mærke i næste retmaske, strik 11-13-13 masker patent som før, sæt 1 mærke i næste retmaske og afslut med 13 masker patent som før.
På næste omgang med lyng tages der 2 masker ind efter hvert mærke - læs INDTAGNINGSTIPS.
Tag ind således på hver 4.omgang (dvs på hver 2.omgang med lyng) totalt 5-6-6 gange = 12-8-8 masker. Træk en dobbelt tråd gennem de resterende masker og hæft tråden godt. Huen måler ca 31-32-33 cm. Buk ca 5 cm op på huen.

-------------------------------------------------------

HALS- KORT OVERSIGT OVER ARBEJDET:
Halsen strikkes rundt, ovenfra og ned.

HALS:
Slå 90-105-120 masker op på rundpind 8 med lyng og strik rundt på rundpind. Strik 1 pind ret. Strik således: * 1 vrang, 2 masker ret sammen *, strik fra *-* = 60-70-80 masker. Fortsæt med PATENT I TO FARVER – læs forklaring over. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når halsen måler 12 cm tages der 4 masker ud i hver 5.retmaske (dvs hver 10.maske) - læs UDTAGNINGSTIPS = 84-98-112 masker.
Fortsæt rundt med patent i to farver til halsen måler 20-21-22 cm, sørg for at næste omgang skal strikkes med lyng. Luk af med lyng, med ret over ret og vrang over vrang, omslaget lukkes af sammen med retmasken.

Kommentarer (3)

Natacha Gillam 05.12.2018 - 20:58:

Bonjour et déjà merci pour tous ces modèles plus beaux les uns que les autres. ma question, votre explication pour ce modèle nous donnent des rayures horizontales mais la photo est en rayures verticales tellement plus joli. avez vous les explications pour les rayures verticales? Merci d'avance pour votre réponse. Meilleures salutations Natacha

DROPS Design 06.12.2018 kl. 09:56:

Bonjour Mme Gillam et merci. Les côtes anglaises bicolores se tricotent avec alternativement l'une et l'autre couleur, mais, en tricotant alternativement avec l'une et l'autre couleur le jeté et la m glissée (tour 2 en gris perle) et le jeté et la m glissée (tour 3 en bruyère), on va obtenir les rayures verticales. Cette vidéo montre les côtes anglaises en allers et retours mais vous permettra de visualiser comment en tricotant 1 rang de chaque couleur, on obtient des rayures verticales. Bon tricot!

Katja Retzlaff 23.11.2018 - 11:34:

Oben beim Kragenschal steht, dass man folgendes Material braucht: 50-50-50 g Farbe 14, erika 50-50-50 g Farbe 03, perlgrau Sind es jetzt 3 Knäuel a 50 gr. oder wie verstehe ich das? LG aus Hückeswagen Katja

DROPS Design 23.11.2018 kl. 15:06:

Liebe Frau Retzlaff, es sind 50 g (= 1 Knäuel) Air je in Farbe 14 und in Farbe 03 pro Grösse (= 100 g insgesamt in jede Grösse). Viel Spaß beim stricken!

Sanne 03.07.2018 - 21:48:

Lækker

Kommentere opskrift DROPS 192-17