DROPS / 192 / 17

Wild Berry Crush by DROPS Design

Neulottu myssy DROPS Air-langasta. Työssä on kaksiväristä patenttineuletta. Neulottu kauluri DROPS Air-langasta. Työssä on kaksiväristä patenttineuletta.

DROPS Design: Malli ai-158
Lankaryhmä C tai A + A
-------------------------------------------------------

KOKO SETTI:
Koko: S/M - M/L - L/XL
Pään ympärys: 54/56 - 56/58 - 58/60 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS AIR (kuuluu lankaryhmään C):
50-100-100 g väriä 14, kanerva
50-100-100 g väriä 03, helmiäisharmaa

MYSSY:
Koko: S/M - M/L - L/XL
Pään ympärys: 54/56 - 56/58 - 58/60 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS AIR (kuuluu lankaryhmään C):
50-50-50 g väriä 14, kanerva
50-50-50 g väriä 03, helmiäisharmaa

KAULURI:
Koko: S/M - M/L - L/XL
Mitat:
Yläreunan ympärys: n. 54-64-73 cm, alareunan ympärys: n. 76-89-102 cm.
Korkeus: n. 20-21-22 cm.
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS AIR (kuuluu lankaryhmään C):
50-50-50 g väriä 14, kanerva
50-50-50 g väriä 03, helmiäisharmaa

-------------------------------------------------------

13 silmukkaa patenttineuletta leveyssuunnassa ja 18 kerrosta (oikean silmukan kohdalta mitattuna) korkeussuunnassa = 10 x 10 cm.

PUIKOT:
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 6 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 6 tai käsialan mukaan: Pituus 40 cm.

11 silmukkaa patenttineuletta leveyssuunnassa = 10 cm.

PUIKOT:
DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 8 tai käsialan mukaan: Pituus 40 cm.

Saat tämän mallin langat alkaen 4.00€. Lue lisää.
OHJE:

-------------------------------------------------------

KAKSIVÄRINEN PATENTTINEULE:
1.KERROS: Neulotaan kanervan värisellä langalla.
Tee *1 langankierto, nosta 1 silmukka nurin neulomatta, 1 silmukka oikein*, toista *-*.
2.KERROS: Neulotaan helmiäisharmaalla langalla.
Neulo *langankierto ja nostettu silmukka nurin yhteen, 1 langankierto, nosta 1 silmukka nurin neulomatta*, toista *-*.
3.KERROS: Neulotaan kanervan värisellä langalla.
Tee *1 langankierto, nosta 1 silmukka nurin neulomatta, neulo langankierto ja nostettu silmukka oikein yhteen*, toista *-*.
Toista kerroksia 2. ja 3.

KAVENNUSVINKKI (myssy):
Kaikki kavennukset tehdään kanervan värisellä langalla neulottavilla kerroksilla!
Neulo merkittyyn silmukkaan asti, nosta langankierto ja nostettu oikea silmukka kuten neuloisit ne oikein yhteen, neulo seuraavat 3 silmukkaa oikein yhteen (= 1 oikea silmukka, 1 langankierto, 1 nurja silmukka), vedä sitten langankierto ja nostettu silmukka kavennuksen yli (= työstä kapeni yhteensä 4 silmukkaa). Tee tällaiset kavennukset jokaisen merkin kohdalla (= työstä kapeni 8 silmukkaa).

LISÄYSVINKKI (kauluri):
Kaikki lisäykset tehdään kanervan värisellä langalla neulottavilla kerroksilla.
Lisää oikeaan silmukkaan seuraavasti: Neulo silmukkaan ja langankiertoon 5 silmukkaa näin: *Neulo langankierto ja silmukka oikein yhteen, mutta älä vielä pudota silmukkaa vasemman käden puikolta, tee 1 langankierto oikean käden puikolle*, toista *-* yhteensä 2 kertaa ja neulo silmukka ja langankierto oikein yhteen vielä kerran = 5 silmukkaa (= työhön lisättiin 4 silmukkaa). Seuraavalla kerroksella lisätyillä silmukoilla neulotaan mallineuletta. Lisäyksessä ei kuitenkaan ole patenttineuleen langankiertoa, joten patenttineuleen seuraavalla kerroksella silmukka, joka neulottaisiin langankierron kanssa yhteen, neulotaan ilman langankiertoa.
-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

MYSSY: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Työ neulotaan suljettuna neuleena.

MYSSY:
Luo 81-84-87 silmukkaa pyöröpuikolle nro 6 kanervan värisellä langalla. Neulo 1 kerros nurin. Neulo *1 silmukka nurin, 2 silmukkaa nurin yhteen*, toista *-* = 54-56-58 silmukkaa. Jatka neulomalla KAKSIVÄRISTÄ PATENTTINEULETTA (lue selitys yllä) = 27-28-29 oikeaa silmukkaa.
TARKISTA NEULETIHEYS!
Kun työn pituus on 25-26-26 cm ja olet viimeksi neulonut 2.kerroksen (eli seuraava kerros neulotaan kanervan värisellä langalla), kavenna 2-0-2 silmukkaa näin:

KOOT S/M - L/XL:
Neulo 1 silmukka patenttineuletta kuten aiemmin (= 1 langankierto, nosta 1 silmukka neulomatta), nosta langankierto ja nostettu oikea silmukka oikean käden puikolle kuten neuloisit ne oikein yhteen, neulo seuraavat 3 silmukkaa oikein yhteen (= 1 oikea silmukka, 1 langankierto, 1 nurja silmukka), vedä sitten langankierto ja nostettu silmukka kavennuksen yli, neulo kerroksen muut silmukat kuten aiemmin.

KAIKKI KOOT:
= 52-56-56 silmukkaa (= 26-28-28 oikeaa silmukkaa). Kiinnitä 4 merkkiä työhön näin:
Neulo 1 silmukka patenttineuletta kuten aiemmin, kiinnitä 1 merkki seuraavaan oikeaan silmukkaan, neulo 11-13-13 silmukkaa patenttineuletta kuten aiemmin, kiinnitä 1 merkki seuraavaan oikeaan silmukkaan, neulo 13 silmukkaa patenttineuletta kuten aiemmin, kiinnitä 1 merkki seuraavaan oikeaan silmukkaan, neulo 11-13-13 silmukkaa patenttineuletta kuten aiemmin, kiinnitä 1 merkki seuraavaan oikeaan silmukkaan ja neulo lopuksi 13 silmukkaa patenttineuletta kuten aiemmin.
Kavenna seuraavalla kanervan värisellä langalla neulottavalla kerroksella jokaisen merkin jälkeen 2 silmukkaa (lue KAVENNUSVINKKI).
Toista tällaiset kavennukset joka 4.kerros (eli joka 2. kanervan värisellä langalla neulottavalla kerroksella) yhteensä 5-6-6 kertaa = 12-8-8 silmukkaa. Vedä lanka kaksi kertaa loppujen silmukoiden läpi ja päättele langanpäät hyvin. Myssyn korkeus on n. 31-32-33 cm. Taita myssyn alimmat n. 5 cm ylös.

-------------------------------------------------------

KAULURI: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Työ neulotaan suljettuna neuleena, ylhäältä alas.

KAULURI:
Luo 90-105-120 silmukkaa pyöröpuikolle nro 8 kanervan värisellä langalla ja neulo suljettua neuletta pyöröpuikolla. Neulo 1 kerros oikein. Neulo sitten seuraavasti: *1 silmukka nurin, 2 silmukkaa oikein yhteen*, toista *-* = 60-70-80 silmukkaa. Jatka neulomalla KAKSIVÄRISTÄ PATENTTINEULETTA (lue selitys yllä). TARKISTA NEULETIHEYS! Kun kaulurin korkeus on 12 cm, lisää joka 5. oikeaan silmukkaan (eli joka 10.silmukkaan) 4 silmukkaa (lue LISÄYSVINKKI) = 84-98-112 silmukkaa.
Jatka kaksiväristä patenttineuletta suljettuna neuleena, kunnes kaulurin korkeus on 20-21-22 cm ja seuraavaksi neulottava kerros neulotaan kanervan värisellä langalla. Päätä silmukat siten miltä ne näyttävät kanervan värisellä langalla. Langankierrot päätetään yhdessä oikean silmukan kanssa.

Kommentit (1)

Sanne 03.07.2018 - 21:48:

Lækker

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 192-17