DROPS / 192 / 23

Urban Beat by DROPS Design

Strikket hue / hipsterhue i 2 tråde DROPS Air. Arbejdet er i ribstrik.

  • Urban Beat / DROPS 192-23 - Strikket hue / hipsterhue i 2 tråde DROPS Air. Arbejdet er i ribstrik.
  • Urban Beat / DROPS 192-23 - Strikket hue / hipsterhue i 2 tråde DROPS Air. Arbejdet er i ribstrik.
DROPS Design: Model ai-144
Garngruppe C + C eller E
-----------------------------------------------------------

Størrelse: One size
Passer hovedmål: 56/58 cm
Materialer:
DROPS AIR fra Garnstudio (tilhører garngruppe C)
100 g farve 20, rose

-------------------------------------------------------
TILBEHØR TIL ARBEJDET:

STRIKKEFASTHED:
12 masker i bredden og 16 pinde i højden med glatstrik og 2 tråde = 10 x 10 cm.

PINDE:
DROPS STRØMPEPINDE NR 7.
DROPS RUNDPINDE NR 7: Længde på 40 cm.

-------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------

65% Alpaca, 28% Polyamid, 7% Uld
fra 29.95 kr /50g
DROPS Air mix DROPS Air mix 29.95 kr /50g
YarnLiving
Bestil
DROPS Air uni colour DROPS Air uni colour 29.95 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 59.9kr. Læs mere.

Instruktioner

-------------------------------------------------------

FORKLARING TIL OPSKRIFTEN:

-------------------------------------------------------

MØNSTER:
Se diagram A.1 og A.2.

-------------------------------------------------------

START ARBEJDET HER:

-------------------------------------------------------

HUE - KORT OVERSIGT OVER ARBEJDET:
Arbejdet strikkes rundt på rundpind, nedenfra og op. Skift til strømpepinde efterhånden som der tages ind.

HUE:
Slå 72 masker op på rundpind 7 med 2 tråde Air. Strik A.1 (= 18 masker) totalt 4 gange i bredden. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arbejdet måler 24 cm (inklusiv 8 cm bukkekant), strikkes A.2 over A.1 (= 4 gange i bredden). Når A.2 er strikket 1 gang i højden er der 8 masker på pindene. Klip tråden, træk den gennem de resterende masker, stram tråden og hæft godt. Huen måler ca 32 cm fra toppen og ned. Buk kanten ca 8 cm op nederst på huen.

symbols = tag 1 maske løs af pinden som om den skulle strikkes ret, 1 ret, løft den løse maske over masken som blev strikket ret
symbols = 2 masker ret sammen
symbols = tag 2 masker løs af pinden som om de skulle strikkes ret sammen, 1 ret, løft de 2 løse masker over masken som blev strikket

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS 192-23) for mål og udregninger.

Kommentarer / Spørgsmål (21)

country flag Gilly Kellner 19.02.2021 - 20:59:

Hi, when I do the tension square with 7mm needles to achieve 12 stitches times 10 cm it’s too loose. What do you suggest I do ?

user icon DROPS Design 20.02.2021 kl. 11:53:

Dear Gilly, when knitting swatches, and if you have too many stitches on 10 cm switch to larger needles. If you have too few stitches on 10 cm switch to smaller needles. If you achieved the gauge given in the pattern, and you FEEL that the piece is too loose, you can change your needles to smaller ones, but then you will have to recalculate the number of stitching you are knitting with. Happy Knitting!

country flag Liz 21.01.2021 - 12:32:

Ist die Mütze wirklich nur 17 Reihen hoch?

user icon DROPS Design 21.01.2021 kl. 12:35:

Liebe Liz, Sie stricken zuerst 24 cm mit A.1 (Rippenmuster), dann stricken Sie A.2 (= Abnahmen). Mütze mißt ca 32 cm von dem Anschlagsrand bis alle Maschen zusammengefädelt werden. Viel spaß beim stricken!

country flag Pat Bradley-White 22.10.2020 - 01:12:

Can you please clarify the text directions for section A.2? When one passes 2 slipped stitches over a stitch worked, one decreases by two. Yet the next row of the diagram shows a decrease of only one stitch.

user icon DROPS Design 22.10.2020 kl. 10:29:

Dear Mrs Bradley-White, when you slip 2 stitches as if to knit together, knit 1, pass the 2 slipped stitches over stitch worked, you decrease 2 stitches, ie on next to last row in A.2, there are 4 sts in each A.2, you now decrease 2 sts and purl the last st in each repeat = 2 sts remain in each repeat of A.2 on the round. Hope this helps. Happy knitting!

country flag Stephanie 07.10.2020 - 20:06:

Liebes Dropsteam, zählt sie Reihe, in der ich Machen aufnehme, als Hinreihe oder ist die erste gestrickte Reihe die Hinreihe bei euren Mustern? Danke für die Hilfe!

user icon DROPS Design 08.10.2020 kl. 10:09:

Liebe Stephanie, ich misverstehe vielleicht Ihre Frage, kann aber keine Aufnahme in diese Anleitung sehen; In die Diagramme sind alle Reihen gezeichnet (die Mütze ist hier in Runden gestrickt), diese Reihen lesen Sie in Runden immer rechts nach links - hier lesen Sie mehr ûber Diagramme. Viel Spaß beim stricken!

country flag Josephine 23.09.2020 - 19:52:

Hvad hvis en hovede kun er 54 cm? Hvordan kan man gøre den mindre?

user icon DROPS Design 24.09.2020 kl. 15:44:

Hej Josephine, da du strikker efter diagram kan du ikke tage et færre antal masker, så da må du hellere strikke med et pindenummer mindre så du evt får 13 masker på 10 cm (istedet for 12) God fornøjelse!

country flag Francesca 05.09.2020 - 11:53:

Buongiorno. Nella descrizione dei filati viene indicato: "Gruppo filati C + C o E". Posso utilizzare due capi di Big Merinos dal momento che quel filato corrisponde al gruppo C?

user icon DROPS Design 05.09.2020 kl. 18:06:

Buongiorno Francesca. Sì, può usare 2 capi di Big Merino. Verifichi sempre la correttezza del suo campione con quello indicato nel testo. Buon lavoro!

country flag Yuri 09.05.2020 - 01:24:

Do I really need double pointed needles because I don’t have any

user icon DROPS Design 11.05.2020 kl. 07:22:

Hi Juri, You will need double pointed needles at the top of the hat, when you have decreased so many stitches that the circular needle is too long. Happy knitting!

country flag Françoise 15.11.2019 - 14:12:

Bonjour , puis-je faire le bonnet avec 1 pelote air et 1 pelote brushed alpaca silk ( à la place de 2 pelotes air). merci pour une réponse rapide.

user icon DROPS Design 15.11.2019 kl. 14:44:

Bonjour Françoise, théoriquement oui, car ce sont 2 fils du groupe C, toutefois, vérifiez votre échantillon au préalable pour bien vérifier votre tension et si la texture vous convient, car elle sera automatiquement différente qu'avec 2 fils Air car les 2 fils sont eux-mêmes différents. Bon tricot!

country flag Mari 22.02.2019 - 17:29:

Hei! Har flere dumme spørsmål jeg kom på underveis. Skal oppskriften leses fra høyre mot venstre? Altså at man på A.1 starter med en rett maske? Og spørsmål om A.2; Hvis man skal lese oppskriften fra høyre, er det da riktig å \"ta 1 maske løs av pinnen som om den skulle strikkes rett (1 rett, løft den løse masken over masken som ble strikket rett)\" - gjør man dette kun en gang eller TO ganger på rad siden symbolet for dette går over TO firkanter i diagrammet? TUSEN TAKK :)

user icon DROPS Design 25.02.2019 kl. 14:36:

Hei Mari. Det finnes ingen dumme spørmsål. Ja, alle strikkediagrammer leses fra høyre mot venstre, nedenfra og opp når du strikker fra retten. Så A.1 starter med 1 maske rett. I symbolforkalringen ser du at symbolet for "ta 1 maske løs av pinnen som om den skulle strikkes rett, 1 rett, løft den løse masken over masken som ble strikket rett" går over 2 ruter, det er fordi den strikkes over 2 masker. På samme måte som den sorte trekanten strikkes over 3 masker, og derfor går over 3 ruter. Så når den skrå streken går over 2 ruter strikkes denne fellingen 1 gang. God fornøyelse

country flag Mari 17.02.2019 - 12:59:

Hei! Er veldig nybegynner med strikking, så dette er sikkert et dumt spørsmål. Når det står: "Når arbeidet måler 24 cm (inkludert 8 cm brettkant), strikkes A.2 over A.1 (= 4 ganger i bredden).". Betyr det at hver "linje" på A.2 skal strikkes 4 ganger før man begynner på linjen over? Altså først linjen med 18 masker x 4, så linjen med 16 masker x 4 osv?

user icon DROPS Design 17.02.2019 kl. 13:16:

Hei Mari, Du skal strikke A.2 fire ganger i bredden - så første linje i diagrammet 4 ganger på første runden. Og på neste runde strikker du 2. linje fire ganger på runden. Håper dette hjelper og god fornøyelse!

Kommentere opskrift DROPS 192-23

Urban Beat

Lena, Germany

Urban Beat

Lieneke Lausund, Norway

Urban Beat

Nele, Belgium