Daisy Delight Cardigan by DROPS Design

Dětský propínací svetr s kruhovým sedlem s vroubkovým a norským vzorem s kytičkami pletený shora dolů z příze DROPS Merino Extra Fine nebo DROPS Lima. Velikost 3-12 let.

DROPS Design: model č. me-051-bn
Skupina přízí B
-------------------------------------------------------

VELIKOST:
3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 let
Velikost v cm:
98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152

MATERIÁL:
DROPS MERINO EXTRA FINE firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
250-300-300-350-350 g, barva č. 34, vřes
50-50-50-50-50 g, barva č. 01, smetanová
50-50-50-50-50 g, barva č. 30, zlatá

nebo:
DROPS LIMA firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
250-300-300-350-350 g, barva č. 6273, pink
50-50-50-50-50 g, barva č. 0100, smetanová
50-50-50-50-50 g, barva č. 2923, žlutá

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE č.4, dlouhá 40 a 60 cm.
Uvedená síla jehlic je pouze orientační. Máte-li ve svém zkušebním vzorku více ok na 10 cm, použijte jehlice silnější. Pokud máte naopak méně ok na 10 cm, použijte jehlice slabší.

DROPS DŘEVĚNÝ KNOFLÍK, Kokos č. 516: 5-5-6-6-6 ks.

Vyrobili jste si tento nebo nějaký jiný z našich modelů? Přidejte ke svým fotkám na sociálních sítích tag #dropsdesign - díky tomu je uvidíme i my!

Komentáře (0)

Přízi na tento model můžete mít už za 672Kč. Více zde.
----------------------------------------------------------

VYSVĚTLIVKY:

----------------------------------------------------------

Viz schémata A.1 a A.2. Zvolte si schéma pro požadovanou velikost. Zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ 1:
Abychom vypočítali, jak často musíme přidávat, vydělíme celkový počet ok na jehlici (např. 72 ok) počtem ok, která potřebujeme přidat (tj. 17), takže 72 : 17 = 4,2.
V tomto případě tedy 1x nahodíme za každým zhruba 4. okem. V následující řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ 2 (boky):
Začínáme 1 oko před značkou: 1x nahodíme, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1x nahodíme (= přidali jsme 2 oka). V následující řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky. Přidaná oka pak dál pleteme lícovým žerzejem.

TIP – UJÍMÁNÍ (podpaží, rukávy):
Na každé straně značky ujmeme 1 oko, takto – začínáme 3 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 oko upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka).

KNOFLÍKOVÉ DÍRKY:
Knoflíkové dírky vyplétáme v pravé léze (na svetr se díváme, jako by byl oblečený). 1 DÍRKA = v rubové řadě spleteme 2. a 3. oko od okraje dílu a 1x nahodíme. V následující řadě pleteme nahození hladce – vznikne dírka.
První knoflíkovou dírku vypleteme ve výši 1 cm (tj. v lemu průkrčníku). Každou z dalších 4-4-5-5-5 dírek pak vyplétáme vždy po 6-6-6-7-7 cm výšky.

-------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

-------------------------------------------------------

SVETR - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v řadách na kruhové jehlici, shora dolů. Rukávy pleteme v kruhových řadách na krátké kruhové jehlici či ponožkových jehlicích.

SEDLO:
Na kruhovou jehlici č.4 nahodíme vřesovou přízí 72-76-80-86-92 ok a upleteme 2 VROUBKY – viz výše. Pamatujeme na vyplétání KNOFLÍKOVÝCH DÍREK v pravé léze – viz výše. Pak pleteme 1 řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 17-19-21-23-24 ok – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ 1 = 89-95-101-109-116 ok. Upleteme 1 rubovou řadu hladce. Tuto řadu si označíme značkou a NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!
V následující lícové řadě začneme plést vzor A.1 a A.2, takto: 5 ok VROUBKOVÝM VZOREM (= léga), vzor A.1 (= 1 oko), vzor A.2 (= 13-14-15-14-15 sekvencí vzoru), končíme 5 oky légy vroubkovým vzorem.
Po dokončení celé sekvence vzoru A.1 a A.2 (na výšku), máme na jehlici 219-235-251-263-281 ok. V následující lícové řadě přidáme rovnoměrně 3-3-5-1-5 ok = 222-238-256-264-286 ok.
Pokračujeme lícovým žerzejem s 5 oky légy vroubkovým vzorem na každé straně až do výše 15-15-16-17-18 cm od značky. Následující lícovou řadu pleteme takto: 5 ok légy vroubkovým vzorem, 31-33-36-37-38 ok lícovým žerzejem (= přední díl), následujících 44-48-51-53-62 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6 nových ok (= podpaží), 62-66-72-74-76 ok upleteme lícovým žerzejem (= zadní díl), dalších 44-48-51-53-62 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6 nových ok (= podpaží), 31-33-36-37-38 ok upleteme hladce (= přední díl) a 5 ok légy vroubkovým vzorem.

TRUP:
Na jehlici máme 146-154-166-170-174 ok.
NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!
Doprostřed 6 nových ok v podpaží na každé straně dílu vložíme značku (= boky). Pleteme v řadách lícovým žerzejem s 5 oky légy vroubkovým vzorem na každé straně. Ve výši 3 cm přidáme na obou stranách obou značek 1 oko (= celkem 4 oka) – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ 2! Toto přidávání opakujeme vždy po 3-4-5-6-7 cm výšky, celkem 3x = na jehlici máme 158-166-178-182-186 ok. Pokračujeme v pletení jako dosud až do výše 12-16-19-22-25 cm. Pak upleteme 1 lícovou řadu a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 10-10-10-10-10 ok (přidáváme mimo obě légy) = 168-176-188-192-196 ok.
Následující lícovou řadu pleteme takto: 5 ok légy vroubkovým vzorem, 2 oka obrace, *2 oka hladce, 2 obrace*, *-* opakujeme až po posledních 5 ok a končíme 5 oky légy vroubkovým vzorem. Takto pleteme pružný lem do výše 3 cm. V následující lícové řadě pak všechna oka dle vzoru uzavřeme. Přízi odstřihneme a zapošijeme.

RUKÁV:
Odložená oka jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na krátkou kruhovou jehlici/ponožkové jehlice č.4 (= 44-48-51-53-62 ok) a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého ze 6 nových ok v podpaží (= 50-54-57-59-68 ok). Doprostřed těchto 6 ok vložíme značku. Pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem. Ve výši 2 cm ujmeme na každé straně značky 1 oko – viz TIP - UJÍMÁNÍ. Toto ujímání opakujeme vždy po 4-3,5-4-4-3,5 cm výšky, celkem 5-7-7-8-10x = na jehlici máme 40-40-43-43-48 ok. Pokračujeme lícovým žerzejem až do výše 22-27-30-34-37 cm. Pak upleteme 1 kruhovou řadu a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 4-4-5-5-4 ok = 44-44-48-48-52 ok. Nyní pleteme lem pružným vzorem 2/2. Když je lem vysoký 3 cm, všechna oka volně dle vzoru uzavřeme. Přízi odstřihneme a zapošijeme.

Stejným způsobem upleteme i druhý rukáv.

DOKONČENÍ:
Sešijeme otvory v podpaží. Na levou légu přišijeme knoflíky.

Schéma

= lícový žerzej (líc hladce, rub obrace) vřesovou přízí
= rubový žerzej (líc obrace, rub hladce) vřesovou přízí
= lícový žerzej (líc hladce, rub obrace) smetanovou přízí
= lícový žerzej (líc hladce, rub obrace) zlatou přízí
= 1x nahodíme mezi 2 oky, v následující řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky
= v této řadě přidáváme uprostřed schématu - dejte pozor, aby vzor v následujících řadích správně navazoval

Přidejte komentář k návodu DROPS Children 34-5