Daisy Delight by DROPS Design

Dětský pulovr s kruhovým sedlem s vroubkovým a norským vzorem s kytičkami pletený shora dolů z příze DROPS Merino Extra Fine nebo DROPS Lima. Velikost 3-12 let.

DROPS Design: model č. me-052-bn
Skupina přízí B
-------------------------------------------------------

VELIKOST:
3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 let
Velikost v cm:
98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152

MATERIÁL:
DROPS MERINO EXTRA FINE firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
250-300-300-350-350 g, barva č. 34, vřes
50-50-50-50-50 g, barva č. 01, smetanová
50-50-50-50-50 g, barva č. 30, zlatá

nebo:
DROPS LIMA firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
250-300-300-350-350 g, barva č. 6273, pink
50-50-50-50-50 g, barva č. 0100, smetanová
50-50-50-50-50 g, barva č. 2923, žlutá

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE č.4, dlouhá 40 a 60 cm.

od 62.00 Kč /50g
DROPS Merino Extra Fine uni colour DROPS Merino Extra Fine uni colour 62.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Merino Extra Fine mix DROPS Merino Extra Fine mix 62.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 434Kč. Více zde.
----------------------------------------------------------

VYSVĚTLIVKY:

----------------------------------------------------------

Viz schéma A.1. Zvolte si schéma pro požadovanou velikost. Zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ 1:
Abychom vypočítali, jak často musíme přidávat, vydělíme celkový počet ok na jehlici (např. 72 ok) počtem ok, která potřebujeme přidat (tj. 17), takže 72 : 17 = 4,2.
V tomto případě tedy 1x nahodíme za každým zhruba 4. okem. V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ 2 (boky):
Začínáme 1 oko před značkou: 1x nahodíme, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1x nahodíme (= přidali jsme 2 oka). V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky. Přidaná oka pak dál pleteme lícovým žerzejem.

TIP – UJÍMÁNÍ (podpaží, rukávy):
Na každé straně značky ujmeme 1 oko, takto – začínáme 3 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 oko upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka).

-------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

-------------------------------------------------------

PULOVR - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, shora dolů. Po dokončení sedla pleteme v kruhových řadách trup. Rukávy pleteme v kruhových řadách na krátké kruhové jehlici či ponožkových jehlicích.

SEDLO:
Na kruhovou jehlici č.4 nahodíme vřesovou přízí 62-66-70-76-82 ok a upleteme 2 VROUBKY – viz výše. Pak pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 16-18-20-22-23 ok – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ 1 = 78-84-90-98-105 ok.
Upleteme 1 kruhovou řadu obrace. Tuto kruhovou řadu si označíme značkou a NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!
V následující kruhové řadě začneme plést vzor A.1 (zvolte si schéma podle požadované velikosti) – sekvenci vzoru opakujeme v kruhové řadě celkem 13-14-15-14-15x.
Po dokončení celé sekvence vzoru A.1 (na výšku), máme na jehlici 208-224-240-252-270 ok. V následující kruhové řadě přidáme rovnoměrně 4-4-6-2-6 ok = 212-228-246-254-276 ok.
Pokračujeme hladce až do výše 15-15-16-17-18 cm od značky. Následující kruhovou řadu pleteme takto: prvních 44-48-51-53-62 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6 nových ok (= podpaží), 62-66-72-74-76 ok upleteme hladce (= přední díl), dalších 44-48-51-53-62 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6 nových ok (= podpaží), 62-66-72-74-76 ok upleteme hladce (= zadní díl).

TRUP:
V kruhové řadě máme 136-144-156-160-164 ok.
NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!
Doprostřed 6 nových ok v podpaží na každé straně dílu vložíme značku (= boky). Pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem. Ve výši 3 cm přidáme na obou stranách obou značek 1 oko (= celkem 4 oka) – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ 2! Toto přidávání opakujeme vždy po 3-4-5-6-7 cm výšky, celkem 3x = na jehlici máme 148-156-168-172-176 ok. Pokračujeme v pletení jako dosud až do výše 12-16-19-22-25 cm. Pak upleteme 1 kruhovou řadu a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 12-12-12-12-12 ok = 160-168-180-184-188 ok.
Nyní pleteme lem pružným vzorem 2/2 (tj. střídáme 2 oka hladce, 2 obrace). Když je lem vysoký 3 cm, všechna oka dle vzoru uzavřeme. Přízi odstřihneme a zapošijeme.

RUKÁV:
Odložená oka jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na krátkou kruhovou jehlici/ponožkové jehlice č.4 (= 44-48-51-53-62 ok) a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého ze 6 nových ok v podpaží (= 50-54-57-59-68 ok). Doprostřed těchto 6 ok vložíme značku. Pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem. Ve výši 2 cm ujmeme na každé straně značky 1 oko – viz TIP - UJÍMÁNÍ. Toto ujímání opakujeme vždy po 4-3,5-4-4-3,5 cm výšky, celkem 5-7-7-8-10x = na jehlici máme 40-40-43-43-48 ok. Pokračujeme lícovým žerzejem až do výše 22-27-30-34-37 cm. Pak upleteme 1 kruhovou řadu a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 4-4-5-5-4 ok = 44-44-48-48-52 ok. Nyní pleteme lem pružným vzorem 2/2. Když je lem vysoký 3 cm, všechna oka volně dle vzoru uzavřeme. Přízi odstřihneme a zapošijeme.

= hladce smetanovou
= hladce zlatou
= 1x nahodíme mezi 2 oky, v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky
= v této kruhové řadě přidáváme uprostřed schématu - dejte pozor, aby vzor v následujících řadích správně navazoval

Maria 26.04.2019 - 17:12:

Sono riuscita da sola, ma direi che il disegno del diagramma - dopo la riga con gli aumenti al centro - non è chiaro e confonde. Grazie.

Maria 24.04.2019 - 14:22:

Dopo la riga con l\'aumento al centro del diagramma, non riesco a proseguire correttamente con il motivo jacquard. \r\nNon mi tornano i conti: a ogni lato del punto color panna al centro, dovrei avere 5 punti color Erika. Ma così facendo,non mi viene il motivo giusto.\r\nPotete aiutarmi spiegandomi meglio come deve essere lo sviluppo della riga?\r\nGrazie molte.

Mc 16.03.2019 - 09:35:

J'ai réussi,

Mc 16.03.2019 - 09:32:

Pourquoi ne puis je pas l'ajouter à mes favoris ?

DROPS Design 18.03.2019 kl. 08:02:

Bonjour, cliquez a "ajouter a mes favoris" juste avant les 'explications', a droite de page, ensuite indiquez votre adresse e-mail dans l'encadre que apparait. Bon travail!

Přidejte komentář k návodu DROPS Children 34-7