DROPS Baby / 29 / 3

So Charming by DROPS Design

Baby settet består av: Kjole til dåp eller navnefest heklet ovenfra med raglan og åpent viftemønster i DROPS Safran. Heklet lue med blomsterruter og viftekant i DROPS Safran. Størrelse 0 - 2 år

Stikkord: kjoler, kyse, sett, viftemønster,

DROPS Design: Modell e-075-by
Garngruppe A
----------------------------------------------------------
KJOLE:
Størrelse: 0/6 - 6/12 - 12/18 mnd (2) år
Størrelse i cm: 52/68 - 68/80 - 80/86 (92)
Hel lengde:
35-40-44 (49) cm (kjole med vanlig lengde)
67-72-76 (81) cm (lang kjole)
Materialer:
DROPS SAFRAN fra Garnstudio (tilhører garngruppe A)
150-150-200 (200) g farge 17, hvit (til kjole med vanlig lengde)
350-400-450 (500) g farge 17, hvit (til lang kjole)

DROPS HEKLENÅL NR 3,5 – eller den nålen du må bruke for å få 22 staver i bredden og 8 strukturrader i høyden på 10 x 10 cm.
A.1B måler 5,5 cm i bredden og 1.-4.omgang i A.1B måler ca 4 cm i høyden.
DROPS PERLEMORKNAPP, Blomst (hvit) NR 600: 3 stk i alle størrelser.
TILBEHØR: Ca 2,5-3 meter silkebånd (ca 15 mm bredde).

LUE:
Størrelse: 0/6 - 6/12 - 12/18 mnd (2) år
Passer hodemål: 40/42 - 42/44 - 44/46 (48/50) cm
Materialer:
DROPS SAFRAN fra Garnstudio (tilhører garngruppe A)
50-100-100 (100) g farge 17, hvit

DROPS HEKLENÅL NR 3 – eller den nålen du må bruke for å få 24 halvstaver i bredden og 19,5 rader i høyden på 10 x 10 cm.
1 blomsterrute måler 11 x 11 cm i størrelse 0/6 + 6/12 + 12/18 mnd og 12 x 12 cm i størrelse 2 år.
TILBEHØR: Ca 1 meter silkebånd (ca 5 mm bredde).
----------------------------------------------------------

fra 10.00 kr /50g
DROPS Safran uni colour DROPS Safran uni colour 10.00 kr /50g
Garnet for å lage denne oppskriften koster fra 40kr. Les mer.
KJOLE:

HEKLEINFO:
På beg av hver omg/rad med fm erstattes første fm med 1 lm. Når det hekles rundt avsluttes omg med 1 kjm i lm fra beg av omg. Når det hekles frem og tilbake avsluttes raden med 1 fm i 3.lm fra beg av forrige rad med st.
På beg av hver omg/rad med st erstattes første st med 3 lm. Når det hekles rundt avsluttes omg med 1 kjm i 3.lm fra beg av omg. Når det hekles frem og tilbake avsluttes raden med 1 st i lm fra beg av forrige rad med fm.

STRUKTURRADER:
* 1 rad/omg fm, 1 rad/omg st *, gjenta fra *-* (1 rad/omg fm + 1 rad/omg st = 1 strukturrad).

ØKETIPS-1:
Det økes 1 fm/st ved å hekle 2 fm/st i samme m.

ØKETIPS-2:
For å beregne hvor ofte det skal økes på omg, regner man det totale m-antallet på omg (f.eks 136 m) og deler med antall økninger som skal gjøres (f.eks 57) = 2,4. I dette eksempelet økes det i ca vekselvis hver 2. og 3.m.

MØNSTER:
Se diag A.1 og A.2.
----------------------------------------------------------

KJOLE:
Arb hekles ovenfra og ned. Det hekles frem og tilbake fra midt bak til etter splitten midt bak, deretter hekles arb videre rundt til ønsket lengde (vanlig kjolelengde eller lang kjole) – se forkl i oppskriften.

BÆRESTYKKE:
Hekle 94-99-104 (104) lm (inkl 1 lm til å snu med) på nål 3,5 med Safran. Første rad hekles slik: 1 fm i 2.lm fra nålen, * 1 fm i hver av de 3 neste lm, hopp over 1 lm *, gjenta fra *-* til det gjenstår 0-1-2-2 lm og avslutt med 1 fm i hver av de 0-1-2-2 siste lm = 70-74-78 (78) fm på raden.
Nå settes det 4 merketråder i arb til raglan slik (start midt bak – NB: Det hekles IKKE når merketrådene settes): Hopp over 10-11-12 (12) fm (= høyre bakstk når plagget has på), sett 1 merketråd i neste fm, hopp over 13 fm (= erme), sett 1 merketråd i neste fm, hopp over 20-22-24 (24) fm (= forstk), sett 1 merketråd i neste fm, hopp over 13 fm (= erme) og sett siste merketråd i neste fm (det er nå 10-11-12 (12) fm på venstre bakstk etter siste merketråd.
LES HELE NESTE AVSNITT FØR DET HEKLES!
LES HEKLEINFO og hekle neste rad fra retten slik:
Hekle 1 st i hver fm, men i hver fm med merketråd i hekles det 2 st + 2 lm + 2 st = 82-86-90 (90) st på raden.
Videre hekles det STRUKTURRADER – se forkl over (det hekles frem og tilbake med 1 fm/st i hver m fra forrige rad, men på hver rad med fm fra vrangen hekles det 2 lm over de 2 lm fra forrige rad i raglanlinjene).
SAMTIDIG på første rad fra retten (dvs på raden med st) økes det til raglan slik: Hekle 2 st + 2 lm + 2 st om hver lm-bue i hver raglanlinje (= 16 st økt på raden – NB: Hekle om begge lm-buene). Gjenta økningen på hver rad fra retten, totalt 4-5-5 (6) ganger = 146-166-170 (186) m på raden. HUSK PÅ HEKLEFASTHETEN!
Etter siste økning til raglan hekles det 1 rad med fm fra vrangen som før (med 2 lm over de 2 lm fra forrige rad).
Neste rad hekles slik fra retten: Hekle 1 st i hver av de første 20-23-24 (26) st (= høyre bakstk), hopp over de neste 33-37-37 (41) fm (= erme), hekle 8-6-10 (10) LØSE lm, hekle 1 st i hver av de neste 40-46-48 (52) fm (= forstk), hopp over de neste 33-37-37 (41) fm (= erme), hekle 8-6-10 (10) LØSE lm og hekle 1 st i hver av de siste 20-23-24 (26) fm (= venstre bakstk).
Bærestk er nå ferdig og arb hekles videre rundt.

BOL:
HERFRA MÅLES ARB VIDERE!
Start midt bak med retten ut (omg beg = midt bak) og hekle 1 omg med fm (hekle 1 fm i hver st fra forrige omg og 1 fm i hver lm under hvert erme – husk HEKLEINFO) = 96-104-116 (124) fm på omg. Nå hekles det slik:
1.OMG: Hekle 1 st i hver fm, men øk 6-4-4 (8) st jevnt fordelt – LES ØKETIPS-1 og 2 = 102-108-120 (132) st.
2.OMG: Hekle 1 fm i hver st.
3.OMG (= hullrad til silkebånd): * 1 st i første/neste fm, 2 lm, hopp over 2 fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 34-36-40 (44) st med 2 lm mellom hver.
4.OMG: Hekle 1 fm i hver st og 3 fm om hver lm-bue = 136-144-160 (176) fm.
5.OMG: Hekle fm og øk 57-61-57 (53) fm jevnt fordelt = 193-205-217 (229) fm.
Videre hekles det mønster rundt som vist i A.1, dvs hekle A.1A over første maske, deretter hekles det 16-17-18 (19) rapporter med A.1B.
Når 1.-5.omg er heklet én gang, gjentas 2.-5.omg videre til arb måler ca 23-28-32 (37) cm fra skulderen dersom det hekles kjole med vanlig lengde eller til arb måler ca 35-40-44 (49) cm fra skulderen dersom det hekles lang kjole – NB: Avpass slik at det stoppes etter en hel rapport i høyden. Videre hekles det slik (følg egen forklaring for kjole med vanlig lengde eller lang kjole):

KJOLE MED VANLIG LENGDE:
Nå gjentas 2.-5.omg i A.2A og A.2B på samme måte til det er heklet totalt 3 rapporter i høyden med A.2 (evt til ønsket lengde). Klipp og fest tråden. Kjolen måler ca 35-40-44 (49) cm fra skulderen og ned.

LANG KJOLE:
Nå gjentas 2.-5.omg i A.2A og A.2B på samme måte til det er heklet totalt 8 rapporter i høyden med A.2 (evt til ønsket lengde). Klipp og fest tråden. Lang kjole måler ca 67-72-76 (81) cm fra skulderen og ned.

BEGGE KJOLER:

UTJEVNING AV HALSRINGNING:
For bedre passform hekles det en liten forhøyning bak i nakken. Sett 1 merketråd i m i hvert “hjørne” i halsen, dvs på starten av hver raglanlinje og 1 merke midt foran.
Hekle på nål 3,5 med Safran slik: Start midt bak og hekle 1 fm i hver m til det gjenstår 1 m før m med merketråd i, hekle 1 halv-st i neste m, 1 st i m med merketråd i og 1 halv-st i neste m, videre hekles det 1 fm i hver m til det gjenstår 1 m før neste m med merketråd i, 1 halv-st i neste m, 1 st i m med merketråd i og 1 halv-st i neste m, videre hekles det 1 fm i hver m til det gjenstår 4-5-5 (5) m før merket midt foran. Snu arb og hekle 1 fm i hver fm tilbake til midt bak, men ved hver merketråd hekles 3 fm sammen, dvs hekle 1 fm i halv-st, men vent med siste kast og gjennomtrekk, hekle 1 fm i st m merketråd i, men vent med siste kast og gjennomtrekk, hekle 1 fm i neste halv-st, men nå trekkes siste kast gjennom alle 4 m på nålen (= 2 fm felt). Klipp tråden og gjenta fra midt bak til midt foran og tilbake til midt bak i den andre siden.

KNAPPESTOLPE BAK:
Hekle langs venstre åpning midt bak slik: 1 fm om hver fm-rad og 2 fm om hver st-rad. Hekle totalt 4 rader fm frem og tilbake, klipp og fest tråden.
Langs høyre åpning midt bak hekles det knapphull slik (start fra retten ved halsringningen): Hekle 3 fm (1 fm i fm-raden og 2 fm om st-raden), 4 lm (= 1 knapphull), hopp over ca 1 cm, hekle fm videre til ca midt på stolpen, 4 lm, hopp over ca 1 cm, hekle fm til det gjenstår 1 cm på stolpen, 4 lm og fest med 1 fm i siste m. Klipp og fest tråden. Sy i knappene på knappestolpen i venstre side.

PICOTKANT RUNDT HALS:
Hekle rundt halsen slik: 1 fm i første m, * 3 lm, 1 st i første lm som ble heklet, hopp over 2 m, 1 fm i neste m *, gjenta fra *-* raden ut, klipp og fest tråden.

VIFTEKANT RUNDT ERMET:
Hekle rundt åpningen til erme slik: 1 fm i hver av de 8-6-10 (10) m midt under ermet og 1 fm i hver av de 33-37-37 (41) fm over ermet = 41-43-47 (51) fm på omg. Videre hekles det slik:
1.OMG: Hekle 1 st i hver fm, men øk 1-5-1 (0) st jevnt fordelt = 42-48-48 (51) st.
2.OMG: Hekle 1 fm i hver st.
3.OMG (= hullrad til silkebånd): * 1 st i første/neste fm, 2 lm, hopp over 2 fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 14-16-16 (17) st med 2 lm mellom hver.
4.OMG: Hekle 1 fm i hver st og 3 fm om hver lm-bue, men 7-3-3 (7) ganger på omg hekles det kun 2 fm om lm-buen = 49-61-61 (61) fm.
Videre hekles det mønster rundt etter diag A.1A og A.1B på samme måte som på bolen = 4-5-5 (5) vifter på omg. Når 1.-5.omg er heklet én gang, klippes tråden og festes. Gjenta rundt det andre ermet.

SILKEBÅND:
Tre silkebåndet opp og ned gjennom hullraden under bærestk – start og slutt midt foran og knyt en sløyfe midt foran.
----------------------------------------------------------

LUE:

HEKLEINFO:
På beg av hver omg med halv-st erstattes første halv-st med 2 lm, omg avsluttes med 1 kjm i 2.lm på beg av omg.
På beg av hver omg med st erstattes første st med 3 lm, omg avsluttes med 1 kjm i 3.lm på beg av omg.

MØNSTER:
Se diag A.3 og A.4.

FELLETIPS:
Fell 1 fm ved å hekle 2 fm sammen slik: Hekle 1 fm, men vent med siste kast og gjennomtrekking (= 2 m på nålen), hekle deretter neste fm, men når siste gjennomtrekking gjøres trekkes tråden gjennom alle m på nålen - det er nå felt 1 fm.

ØKETIPS:
Det økes 1 halv-st ved å hekle 2 halv-st i samme m.
----------------------------------------------------------

LUE:
Luen består av 3 blomsterruter som sys sammen til en rekke. Videre hekles det en sirkel som blir bak på luen og som sys til selve luen. Deretter hekles det en kant nederst på luen før det hekles en viftekant foran på luen.

BLOMSTERRUTE:
Hekle 4 lm på nål 3 med Safran og sett dem til en ring med 1 kjm i første lm. Videre hekles det rundt som vist i A.3 – LES HEKLEINFO OG HUSK PÅ HEKLEFASTHETEN!
Når A.3 er heklet ferdig er det 22 halv-st langs hver av sidene og 2 lm i hvert hjørne. Ruten måler ca 11 x 11 cm og avsluttes nå i størrelse 0/6 + 6/12 + 12/18 mnd. Klipp og fest tråden i disse størrelsene. I størrelse 2 år hekles det en omg til som forklart under.

STR (2) ÅR:
Hekle 2 lm (tilsvarer 1 halv-st), videre hekles det 1 halv-st i hver halv-st fra forrige omg (om lm-buen i hjørnet hekles det 2 halv-st + 2 lm + 2 halv-st), avslutt omg med 1 kjm i 2.lm på beg av omg. Det er nå 26 halv-st langs hver av sidene og 2 lm i hvert hjørne. Ruten måler nå ca 12 x 12 cm. Klipp og fest tråden.

Hekle 2 blomsterruter til i alle størrelser. Legg de 3 rutene etter hverandre på en rekke og sy fast to og to med små, pene sting - sy med et sting i hver m.

SIRKEL BAK PÅ LUEN (denne delen skal sys til rutene):
Hekle 4 lm og sett dem til en ring med 1 kjm i første lm. Videre hekles det slik – LES HEKLEINFO og ØKETIPS:
1.OMG: 9 halv-st om ringen.
2.OMG: 2 halv-st i hver m = 18 halv-st.
3.OMG: * 1 halv-st i første/neste m, 2 halv-st i neste m *, gjenta fra *-* omg rundt = 27 halv-st.
4.OMG: * 1 halv-st i hver av de 2 første/neste m, 2 halv-st i neste m *, gjenta fra *-* omg rundt = 36 halv-st.
5.OMG: * 1 halv-st i første/neste m, 2 lm, hopp over 1 m *, gjenta fra *-* omg rundt = 18 halv-st med 2 lm mellom hver.
6.OMG: * 2 halv-st om første/neste lm-bue, 1 halv-st i neste m *, gjenta fra *-* omg rundt = 54 halv-st.
7.OMG: * 1 halv-st i hver av de 5 første/neste m, 2 halv-st i neste m *, gjenta fra *-* omg rundt = 63 halv-st.
8.OMG: * 1 halv-st i hver av de 6 første/neste m, 2 halv-st i neste m *, gjenta fra *-* omg rundt = 72 halv-st.
9.OMG: * 1 halv-st i hver av de 7 første/neste m, 2 halv-st i neste m *, gjenta fra *-* omg rundt = 81 halv-st. Str 0/6 mnd slutter her (arb måler ca 10 cm i diameter).
10.OMG: * 1 halv-st i hver av de 8 første/neste m, 2 halv-st i neste m *, gjenta fra *-* omg rundt = 90 halv-st.
11.OMG: * 1 halv-st i første/neste m, 2 lm, hopp over 1 m *, gjenta fra *-* omg rundt = 45 halv-st med 2 lm mellom hver.
12.OMG: Hekle 2 halv-st om hver lm-bue = 90 halv-st. Str 6/12 + 12/18 mnd slutter her (arb måler ca 12 cm i diameter).

STR (2) ÅR:
13.OMG: * 1 halv-st i hver av de 9 første/neste m, 1 halv-st i neste m *, gjenta fra *-* omg rundt = 99 halv-st. Str (2) år slutter her (arb måler ca 13 cm i diameter).

MONTERING:
Sy den ene langsiden på rutebåndet til sirkelen med 1 sting i hver m – pass på at sømmen ikke strammer. Det vil være en åpning nederst på luen på 9-18-18 (15) m.

KANT NEDERST PÅ LUEN:
Start fra retten med 1 kjm i ytterste hjørne på rekken med ruter og hekle deretter langs hele nederkanten på luen med 1 fm i hver m = 57-66-66 (71) fm, snu arb. Videre hekles det 0-0-1 (2) rader med 1 halv-st i hver m SAMTIDIG som det økes 0-0-0 (1) halv-st jevnt fordelt = 57-66-66 (72) halv-st. Hekle 1 rad med st (hekle 1 st i hver m). Tilslutt hekles det 0-0-1 (2) rader med halv-st og 1 rad med fm. Klipp og fest tråden.

VIFTEKANT FORAN PÅ LUEN:
Start fra vrangen nederst i hjørnet foran på luen og hekle slik – husk HEKLEINFO:
1.RAD (= vrangen): 1 kjm i ytterste m, 3 lm (tilsvarer 1 st), videre hekles det 1 st i hver m/rad/rad med halv-st, 2 st om hver st-rad nederst på luen og 1 st om hver lm-bue i hjørnene på rutene = ca 80-80-84 (100) m, snu arb.
2.RAD (= retten): Hekle en rad med fm der m-antallet justeres til 81-81-81 (99) m (delelig med 6 + 3) – LES FELLETIPS/ØKETIPS.
Videre hekles det viftekant som vist i A.4. Når A.4 er heklet ferdig klippes tråden og festes.

Tre silkebåndet opp og ned gjennom st-raden nederst på luen og helt ut i viftekanten.
Dersom det ønskes mer pynt kan det trekkes et silkebånd opp og ned gjennom st-raden foran på luen også. Dette silkebåndet brukes ikke til knyting så her må endene brettes inn i luen og sys fast på vrangen av arbeidet.

Diagram

= denne omgangen er forklart i oppskriften
= omgangen starter med 1 luftmaske og avsluttes med 1 kjedemaske i luftmasken
= fastmaske i maske
= fastmaske i toppen av picot
= fastmaske om luftmaske/luftmaskebue
= luftmaske
= 1 picot: 3 luftmasker, 1 stav i første luftmaske som ble heklet
= 1 picot: 4 luftmasker, 1 stav i første luftmaske som ble heklet
= stav om luftmaskebue
= stav i maske fra forrige omgang
= omgangen starter med 3 luftmasker og avsluttes med 1 kjedemaske i 3.luftmaske på begynnelsen av omgangen
= fastmasken hekles i denne stav
= 4 luftmasker, hekle 1 kjedemaske i første luftmaske (omgangen starter og slutter ved punkt)
= kjedemaske i maske
= omgangen starter med 1 fastmaske i første fastmaske fra begynnelsen av forrige omgang, men hekle på baksiden av forrige omg. Avslutt omgangen med 1 kjedemaske i første fastmaske
= fastmaske i maske, men hekle på baksiden av forrige omg (lm-buene som hekles på denne omg skal ligge bak bladet fra forrige omg)
= omgangen starter med 1 luftmaske + 1 fastmaske om første luftmaske/luftmaskebue og avsluttes med 1 kjedemaske i første fastmaske på begynnelsen av omgangen
= halvstav i maske/om luftmaskebue
= 1 fastmaske + 1 halvstav + 1 stav + 1 luftmaske + 1 stav + 1 halvstav + 1 fastmaske om første/neste luftmaske
= 3 staver + 1 luftmaske + 3 staver i samme fastmaske
= omgangen starter med 3 luftmasker + 3 staver + 1 luftmaske + 4 staver i første maske og avsluttes med 1 kjedemaske i 3.luftmaske på begynnelsen av omgangen
= 4 staver + 1 luftmaske + 4 staver i samme fastmaske
= dobbelstav i maske
= 4 luftmasker, bøy stavgruppen frem og la luftmaskebuen legge seg bak stavgruppen
= 5 luftmasker, bøy stavgruppen frem og la luftmaskebuen legge seg bak stavgruppen
= 1 dobbelstav om luftmasken midt i stavgruppen fra 4.omgang
= 1 picot: Hekle 1 fastmaske om første/neste luftmaske, 2 luftmasker, 1 kjedemaske i første luftmaske som ble heklet
= denne raden er siste rad på luen før A.4

Else Sakshaug 30.05.2019 - 19:49:

Hei! Jeg har kommet til omgang 5 på bolen. (Jeg har valgt str 12-18 mnd). Da skal jeg øke 57 fm jevnt fordelt = 217 masker. Jeg har forsøkt å øke i hver 2. og 3. m og fikk feil. Så økte jeg hver 3. m og fikk fremdeles feil. Hva gjør jeg galt?

DROPS Design 31.05.2019 kl. 08:56:

Hei Else. Her skal du øke vekselsvis hver 2. og 3. maske. Men du må telle økingene slik at du stopper når du har økt 57 masker. Ideelt skal du øke oftere enn vekselsvis hver 2. og 3. maske, men ikke like sjeldent som hver 3. maske hele veien rundt. Eventuelt kan du øke hver 3. maske 2 ganger og så hver 2. maske 1 gang. og gjenta dette til du har økt 57 økte ganger - så får du spredt økingene litt mer utover. God fornøyelse

Myrna Stevenson 27.03.2019 - 16:08:

Is there a written pattern as I am not very good following charts?

DROPS Design 01.04.2019 kl. 08:59:

Dear Mrs Stevenson, there are only diagrams to this pattern, you will find how to read crochet diagrams here. Happy crocheting!

Victoria 24.03.2019 - 15:41:

Hei. Jeg finner ikke forklaring på hva de sorte firkantene i diagrammet A.4 betyr, kan dere være snille og hjelpe? :)

DROPS Design 28.03.2019 kl. 10:25:

Hei Victoria. Den sorte firkanten = 1 picot: Hekle 1 fastmaske om første/neste luftmaske, 2 luftmasker, 1 kjedemaske i første luftmaske som ble heklet. Det står nest nederst i symbolforklaringen. God fornøyelse

Nazime 11.03.2019 - 19:24:

Hallo, ik heb de patroon geprint. Maar kan er niet aan uit. Ik wil deze zeker maken! Maar, kan ik geen cd ofzo krijgen ik zal er wel voor betalen. Maar kan hier echt niet aan uit

Nelly 13.11.2018 - 08:47:

Merci beaucoup pour votre réponse rapide. Bonne journée

Nelly 12.11.2018 - 22:14:

Bonjour, Je suis en train de crocheter le béguin. Pour la bordure éventail du devant du bonnet, on commence dans la bordure du bas du bonnet ou au coin du carré fleuri? Merci pour votre réponse.

DROPS Design 13.11.2018 kl. 08:42:

Bonjour Nelly, la bordure éventail se commence par le coin: vous crochetez également dans les rangs de de demi-brides et de mailles serrées crochetés pour la bordure du bas du bonnet. Bon crochet!

Conny 21.10.2018 - 01:51:

Hej jeg er blevet helt i tvivl start ved A1A og A1B. Når jeg laver en picot, hvor mange masker skal jeg så springe over?

DROPS Design 30.10.2018 kl. 09:45:

Hej Conny, du hopper kun over de 2 m i picoten som står beskrevet imellem stjernerne i mønstret. God fornøjelse!

Conny 19.10.2018 - 14:50:

Hej jeg er blevet helt i tvivl start ved A1A og A1B. Når jeg laver en picot, hvor mange masker skal jeg så springe over?

Victoria Siegle 11.10.2018 - 04:17:

How can I purchase one already completed? I am not a crafty person, but love this dress!!!

DROPS Design 11.10.2018 kl. 09:04:

Dear Mrs Siegle, we only provide free patterns, but you can ask our DROPS stores - even per mail or telephone - if someone can make it for you.

Anna 31.07.2018 - 17:26:

I have finished the yoke and now need to continue in the round. But it seems to me that once I \'close up\' the dress by working in the round there will be no space to work in the button bands. Have I understood the pattern correctly and if so is there some suggestions on how to adjust it so that the button bands will fit.

DROPS Design 01.08.2018 kl. 00:36:

Dear Anna, You understood it correctly, the piece is only open until the line of the underarms. From that point the piece should be closed and finished in the round, no buttonband is crocheted from there. I hope this helps: Happy Crafting!

Kommentér oppskrift DROPS Baby 29-3