DROPS / 174 / 23

Silverwood by DROPS Design

Strikket bluse til herre i DROPS Eskimo med strukturmønster og hals i rib. Str S - XXL

DROPS Design: Model nr ee-575
Garngruppe E eller C + C
----------------------------------------------------------
Størrelse: S/M - L - XL - XXL
Materialer:
DROPS ESKIMO fra Garnstudio
950-1050-1100-1250 g f.nr 23, muldvarp

DROPS RUNDP (40 og 80 cm) nr 8 – eller det p.nr du skal bruge for at få 11 m x 15 p glatstrik på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

DROPS Eskimo uni colour DROPS Eskimo uni colour 12.00 kr /50g
YarnLiving
Bestil
DROPS Eskimo mix DROPS Eskimo mix 14.00 kr /50g
YarnLiving
Bestil
DROPS Eskimo print DROPS Eskimo print 14.50 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 275.5kr. Læs mere.

Se diag A.1. Diag viser alle p i mønsteret set fra retsiden. 1.p i diag = retsiden.

UDTAGNINGSTIPS:
Alle udtagninger sker fra retsiden!
Der tages 1 m ud ved at slå om p. På næste p strikkes omslaget drejet så der ikke bliver hul.

INDTAGNINGSTIPS (gælder hals og ærmegab):
Der tages ind indenfor 1 kantm retstrik. Alle indtagninger sker fra retsiden!
Tag ind således før 1 kantm: 2 ret sammen.
Tag ind således efter 1 kantm: Tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes ret, 1 ret, løft den løse m over.
OBS: På næste p (= fra vrangen) strikkes m indenfor kantm altid vrang (så der bliver 1 ret indenfor kantm ved montering).
----------------------------------------------------------

RYGSTK:
Arb strikkes frem og tilbage på rundp for at få plads til alle m.
Slå 56-59-65-71 m op (inkl 1 kantm i hver side) på rundp 8 med Eskimo. Strik rib således: 1 kantm RETSTRIK- se forkl over, 0-3-3-3 vrang, * 3 ret, 3 vrang *, gentag fra *-* til der er 1 m tilbage, afslut med 1 kantm retstrik. Fortsæt ribben således til arb måler 7 cm. Strik 2 p retstrik Samtidig med at m-antallet justeres til 55-59-65-69 m på første p. Videre strikkes A.1, slut med 1.m i A.1 og 1 kantm retstrik i hver side. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arb måler 12 cm tages der 1 m ud indenfor 1 kantm i hver side - læs UDTAGNINGSTIPS. Tag ud således på hver 11. cm totalt 3 gange – de nye m strikkes løbende ind i mønster = 61-65-71-75 m. Når arb måler 41-42-43-44 cm lukkes der 3 m af i hver side til ærmegab. Tag derefter ind til ærmegab således - læs INDTAGNINGSTIPS: Tag 1 m ind på hver 2.p totalt 2-3-5-6 gange = 51-53-55-57 m. Når arb måler 62-64-66-68 cm lukkes de midterste 15-17-15-17 m af til hals og hver skulder strikkes færdig for sig. Videre tages der 1 m ind på næste p fra halsen = 17-17-19-19 m tilbage på skulderen. Luk af når arb måler 64-66-68-70 cm. Strik den anden skulder.

FORSTK:
Slå op som på rygstk, og strik rib således: 1 kantm retstrik, * 3 ret, 3 vrang *, gentag fra *-* til der er 1-4-4-4 m tilbage, strik 0-3-3-3 m ret og afslut med 1 kantm retstrik. Videre justeres m-ant som på rygstk før der fortsættes med A.1, og udtagninger i hver side. Luk af og tag ind til ærmegab som på rygstk og strik videre til arb måler 57-59-60-62 cm. Nu sættes de midterste 9-11-9-11 m på en tråd til hals, og hver skulder strikkes færdig for sig. Videre tages der ind til hals i beg af hver p fra halsen således: Tag 2 m ind 1 gang og 1 m 2 gange = 17-17-19-19 m tilbage på skulderen. Luk af når arb måler 64-66-68-70 cm. Strik den anden skulder.

ÆRME:
Arb strikkes frem og tilbage på rundp.
Slå 26-26-32-32 m op (inkl 1 kantm i hver side) på rundp 8 med Eskimo. Strik rib (= 3 ret / 3 vrang) med 1 kantm retstrik i 7 cm. Strik 2 p retstrik Samtidig med at m-antallet justeres til 28-28-30-30 m på første p. Fortsæt med A.1 og 1 kantm retstrik i hver side. Når arb måler 12-14-14-13 cm tages der 1 m ud indenfor 1 kantm i hver side på hver 3½.-3.-3.-3. cm totalt 11-12-12-13 gange - de nye m strikkes løbende ind i mønster = 50-52-54-56 m Når ærmet måler 50-50-50-51 cm lukkes der 3 m af til ærmekuppel i beg af p i hver side, videre lukkes der 2 m af i beg af p i hver side til arb måler 56-57-59-60 cm, derefter lukkes der af 3 m af i beg af de 2 næste p før alle m lukkes af, arb måler ca 57-58-60-61 cm.

Strik ca 60 til 72 m op fra retsiden rundt i halsen (inkl m på tråden foran) på lille rundp 8. Strik 1 omg vrang hvor m-ant justeres til 60-66-66-72 m. Strik 1 omg ret. Derefter strikkes der rib (= 3 ret / 3 vrang). Når halsen måler 7 cm tages alle 3 vrang ud til 4 vrang = 70-77-77-84 m. Når halsen måler 14 cm tages alle 4 vrang ind til 3 vrang = 60-66-66-72 m. Fortsæt med rib til halsen måler 21 cm. Luk LØST af med ret over ret og vrang over vrang – OBS: For at undgå at aflukningskanten strammer laves der omslag efter hver 6.m Samtidig med at der lukkes af (omslagen lukkes af som almindelige m).

MONTERING:
Sy ærmerne i indenfor 1 kantm. Sy ærme- og sidesøm i et indenfor 1 kantm retstrik.

Valentina 20.12.2018 - 02:13:

Buonasera. Ho provato a riprodurre il modello seguendo il diagramma A.1 come da istruzioni, ma il risultato è diverso dalla foto. Come mai? Per ottenere lo stesso maglione della foto, devo usare il punto costa 1/1 oppure la costa inglese? Grazie!

DROPS Design 20.12.2018 kl. 08:24:

Buongiorno Valentina. Il diagramma è corretto e si lavora in questo modo: Ferro 1 (sul diritto del lavoro): tutte le maglie a diritto. Ferro 2 (sul rovescio del lavoro, leggendo da sinistra verso destra): 1 maglia diritto, 1 maglia rovescio. Buon lavoro!

Petra 30.11.2018 - 12:57:

Zum Halsausschnitt vorne: Was passiert mit den stillgelegten Maschen, die in der Mitte stillgelegt werden, nachdem ich die Abnahme Halsauschnitt gestrickt habe? Zuerst lege ich ja die besagten M mittig still und stricke am Halsrand die Abnahmen. Aber wann nehme ich die stillgelegten M wieder auf? Das steht in der Anleitung leider nicht. Danke im Voraus!:-)

DROPS Design 30.11.2018 kl. 13:42:

Liebe Petra, die stillgelegten Maschen für den Hals am Vorderteil werden beim Kragen aufgefassen - siehe KRAGEN. Viel Spaß beim stricken!

Miriam Aguilar 29.11.2018 - 16:43:

Hola buenos días perdón la pregunta pero al final en las mangas cuantos puntos deben de quedar ya que estoy confundida si tengo 56 puntos y voy cerrando cuantos quedarían al final antes de rematar. Mil Gracias Saludos

DROPS Design 01.12.2018 kl. 17:11:

Hola Miriam. El número de puntos para rematar la manga no es determinado, depende de la tensíon de cada uno. Lo importante es seguir correctamente las medidas de la manga en cm según el patrón o la medida deseada según la persona.

Petra 22.11.2018 - 09:31:

Ich habe eine Frage zu dem Muster: Nach der Anl. A1 sind die ersten M im Muster 2x re zu sehen, aber bedeutet das, dass man dann die ganze R re durchstrickt, Rück R links und dann erst mit dem Muster beginnt? Dann sieht man in der 3 R aber wieder 2M re. Wenn man dann aber wieder durchgehend re stricken würde, passt das Muster ja nicht mehr. Könnten Sie das Muster noch einmal kurz erklären? Vielen Dank!:-)

DROPS Design 22.11.2018 kl. 11:03:

Liebe Petra, bei der 1. Reihe in A.1 werden alle Maschen rechts gestrickt (= Hinreihe). Bei der 2. Reihe (= Rückreihe, jetzt wird das Diagram links nach rechts gelesen) in A.1 stricken Sie (1 M li, 1 M re). Wenn Sie mit der 1. M in A.1 enden, stricken Sie von der Rückseite: 1 M lli (= 1. M in A.1), dann (1 M li, 1 M re). Viel Spaß beim stricken!

Miriam Aguilar 05.10.2018 - 02:36:

Hola me encanta este patrón y voy a empezar con a trabajarlo pero la verdad tengo dudas con el diagrama A.1 no lo entiendo del todo me lo pueden explicar plissss. Mil Gracias y muchas felicidades me encanta todooooo

DROPS Design 12.10.2018 kl. 14:23:

Hola Miriam. El diagrama A.1 se trabaja como sigue: fila 1: todos los puntos de derecho; fila 2 : 1 punto de revés, 1 punto de derecho. Repetir estas dos filas.

Gilberto 11.07.2018 - 18:55:

Os modelos são lindos. Como faço para comprar um dos modelos?

DROPS Design 12.07.2018 kl. 09:11:

Bom dia, Os modelos são gratuitos. Basta imprimir as explicações.

ANNICK Abdelli 03.03.2018 - 18:07:

Bonjour, je ne comprends pas l'explication qu indiqué pour le dos, "Tricoter ensuite 1 côte mousse, EN MÊME TEMPS, ajuster le nombre de mailles à 55-59-65-69 au 1er rang. ". est-ce UN côté ou UNE côte ? Je ne vois pas ce qu'il faut faire. Faut-il faire des diminutions de 2mailles à cette étape ? Merci de votre aide. Cordialement Annick

DROPS Design 05.03.2018 kl. 08:35:

Voir réponse ci-dessous :)

ANNICK Abdelli 03.03.2018 - 17:54:

Bonjour, je ne comprends pas l'explication qu indiqué pour le dos, "Tricoter ensuite 1 côte mousse, EN MÊME TEMPS, ajuster le nombre de mailles à 55-59-65-69 au 1er rang. ". est-ce UN côté ou UNE côte ? Je ne vois pas ce qu'il faut faire. Merci de votre aide. Cordialement Annick

DROPS Design 05.03.2018 kl. 08:35:

Bonjour Annick, vous tricotez 1 côte mousse (= 2 rangs endroit) en ajustant le nombre de mailles (augmentez/diminuez en fonction de la taille) au 1er de ces 2 rangs. Bon tricot!

Jannie Van Leeuwen 29.11.2017 - 10:37:

Hallo , hoe veel bollen wol heb ik nodig voor dit patroon graag hoor ik van jullie mvg, Jannie van Leeuwen

DROPS Design 02.12.2017 kl. 16:39:

Hoi Jannie, Het hangt er vanaf welke maat je wilt gaan breien. Je hebt 950-1050-1100-1250 gram nodig voor respectievelijk maat S/M - L - XL - XXL. De bollen van eskimo zijn 50 gram, dus bijvoorbeeld voor maat L zou je 21 bollen nodig hebben.

Anneke 12.01.2017 - 10:53:

K had jullie gevraagd waar de maat tabellen stonden, en werd toen doorverwezen naar de patroontekeningen aan de onderkant van het patroon, en een link naar hoe je een maat kan kiezen. Wat nou als het een volledig ander model trui is waar je mee moet vergelijken?? Ik vind het dus vreemd dat jullie geen algemene maattabel hebben (zoals ik die ken van alle andere brei/haak/naai bladen/patronen) die van toepassing is op jullie patronen.

Kommentere opskrift DROPS 174-23