Raspberry Cream by DROPS Design

Strikkede benvarmere med hulmønster og rib i DROPS BabyMerino til børn

DROPS Design: Model nr bm-007-bn
Garngruppe A
----------------------------------------------------------
Størrelse: one-size
Længde: 24 cm
Materialer:
DROPS BABY MERINO fra Garnstudio
100 g f.nr 27, gammelrosa

DROPS STRØMPEP nr 3 – eller det p.nr du skal bruge for at få 24 m x 32 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS STRØMPEP nr 2,5 - til kant
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 47.9kr. Læs mere.

Instruktioner

RETSTRIK (rundt på strømpep således):

-------------------------------------------------------

BENVARMERE:
Arb strikkes rundt på strømpep.
Slå 64 m op på strømpep 2,5 med Baby Merino. Strik Rib = 2 r / 2 vr i 4 cm. Skift til strømpep 3. Strik 2 omg retstrik – se forkl over, på første omg tages der 7 m ind jævnt fordelt = 57 m. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN!
Fortsæt efter A.1 (= 3 rapporter i bredden). Når arb måler ca 20 cm strikkes der 2 omg retstrik hvor der tages 7 m ud jævnt fordelt = 64 m. Skift til strømpep 2,5, fortsæt med Rib = 2 r / 2 vr i 4 cm, luk af med r over r og vr over vr.

Strik 2 benvarmere.

= tag 1 m løs af p, strik 1 m ret, løft den løse m over
= 2 m ret sammen
= ingen m, spring over denne rude
= slå om mellem 2 m
= tag 1 m løs af p, strik 2 m ret, løft den løse m over

Behøver du hjælp med opskriften?

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS Children 27-29) for mål og udregninger.

Elisabeth Svensson 20.01.2020 - 10:52:

Stickar benvärmare förstår inte riktigt hur jag härmed maskan som det står ingen maska hoppa över denna ruta

DROPS Design 22.01.2020 kl. 17:51:

Hej, du ska bara gå vidare till följande ruta i diagrammet och sticka följande maska i arbetet enligt denna ruta.

Will 23.11.2019 - 20:48:

Hartelijk dank voor de reactie.Ik begon bovenaan met patroon vandaar dat ik het niet snapte. Mvg Will

Will 07.11.2019 - 21:56:

Ik snap niet wat er bedoelt wordt met het zwarte vakje(geen steek,sla dit vierkant over. Ik heb daar toch echt een steek.Ik weet niet hoe ik het moet doen. Hoop dat u het antwoord hebt Gr Will

DROPS Design 10.11.2019 kl. 21:39:

Dag Will,

In de tweede naald brei je eerst 2 averecht, dan 1 recht, 1 omslag 1, recht, 2 averecht, en dan verder met de andere steken van A.1. Op de vorige naald heb je daar een steek geminderd en op deze naald maak je een omslag waardoor er weer een steek bij komt. Daardoor heb je in het telpatroon een hokje over en dat is zwart gemaakt.

Nadine 10.10.2019 - 16:10:

Hallo, benötigt man wirklich ganze 100g BabyMerino für die Stulpen?

DROPS Design 11.10.2019 kl. 08:39:

Liebe Nadine, 1 Knäuel könnte dafür nicht genug sein, Sie können aber die beiden zusammen arbeiten, um die Länge mit Ihrer Garnmenge anzupassen. Viel Spaß beim stricken!

Guðny Inga 16.05.2019 - 17:55:

Hvað þýðir í munstrinu hoppa yfir 1 lykkju ...svarti kassinn?

DROPS Design 16.05.2019 kl. 20:02:

Blessuð, svarti kassinn sýnir lykkju sem ekki er lengur til, hoppaðu yfir hann og prjónaðu áfram eins og útskýrt er í mynstri.

Saveria 21.03.2019 - 17:27:

I had a question about the YO, slip 1 st as if to K, K 1, psso part of the pattern on the left side of the chart. I did the YO, do I knit a stitch to anchor the YO before I slip the next stitch? Or do I YO, slip the stitch and then anchor the YO with the K1 from the K1, psso? I hope that makes sense : ) Thanks for the help.

DROPS Design 22.03.2019 kl. 08:51:

Dear Saveria, on the left side of the lace pattern, work YO then slip the next stich, knit the next stitch and pass the slipped st over the knitted stitch, the decrease will come just after the YO. Happy knitting!

Marianne Olesen 25.11.2016 - 13:25:

Efter at have strikke rib 4 cm skal der være 57 masker. Første pind i diagrammet: når diagrammets første pind er strikket er der brugt 17 masker - 17 masker går ikke op i 57 masker , der bliver en rest på 6 masker på pinden – hvad gør jeg med dem? Næste pind i diagrammet passer fint, da hvert mønster bruger 19 masker, hvilket går op i 57 masker. Problemet fra 1 pind gentager sig på pind 5 og pind 9 i diagrammet.

DROPS Design 28.11.2016 kl. 17:08:

Hej Marianne. Förste pind er 19 m (du tager strikker 19 m, men tager 1 m ind = 18 m efter förste p, som saa tages ud igen med et slaa om i naeste p). Du har 57 m og strikker A.3 3 gange i bredden, saa det passer.

Fabienne 27.10.2016 - 16:43:

Starte ich die strickschrift wo A1 steht unten?? Das schwarze Kästchen verstehe ich leider auch nicht?!! Danke fürs klarmachen🤔🤗

DROPS Design 28.10.2016 kl. 09:05:

Liebe Fabienne, Diagram lesen Sie jede Runde von unten in der rechten Ecken nach links. Bei der 1. Reihe stricken Sie die 3.-5. M so: 1 M abheben, 2 M re, die abgehobene M überziehen (= 2 M übrig), bei der 2. Reihe stricken Sie diese 2 M so: 1 M re, 1 Umschlag, 1 M re (= 3 M).

Mary Ellen Johnson 22.10.2016 - 22:03:

On row 3 of the pattern, what does it mean," no stitch, skip this square " The next 2 stitches are purl and remain so through the pattern, so you have to do something with the prior "no stitch". Subsequent squares show something being done on those 3 stitches, either being knitted or slipped and knitted, but this "no stitch" has me 🤔

DROPS Design 24.10.2016 kl. 09:57:

Dear Mrs Johnson, please note that diagrams have to be read from the bottom corner on the right side towards the left on every round (read more here), ie on 1st round, work the 3 sts between P as follows: slip 1 as if to K, K2, pass the slipped st over the K2 (= 2 sts remain). On row 2 you will work: K1, YO, K1 (= 3 sts again). Happy knitting!

Elisabeth 20.10.2016 - 11:13:

Bonjour, sur le diagramme est noté pour la case noire" pas de maille sauter cette case". Je ne comprends pas ce qu'il faut faire? Merci pour votre réponse.

DROPS Design 20.10.2016 kl. 13:00:

Bonjour Elisabeth, cette maille a été diminuée au rang précédent (quand on a glissé 1m, tricoté 2 m end et passé la m glissée par-dessus la m tricotée, il ne reste que 2 m end). Au rang suivant, on tricote 1 m end, 1 jeté, 1 m end = on a de nouveau 3 m. Bon tricot!

Kommentere opskrift DROPS Children 27-29

Benvärmare

Kerstin, Finland

Vadelmasäärystimet

Piikupikkuinen, Finland