DROPS / 173 / 34

Passing Storm by DROPS Design

Strikket poncho og pandebånd i 1 tråd DROPS Cloud eller 2 tråde Air med hulmønster, strikket sidelæns. Str S - XXXL.

DROPS Design: Model nr co-047
Garngruppe E eller C + C
----------------------------------------------------------
200-250-300 g f.nr 04, mellemgrå

Eller brug: DROPS AIR fra Garnstudio
250-300-350 g f.nr 04, mellemgrå

DROPS RUNDP (80 cm) nr 8 – eller det p.nr du skal bruge for at få 11 m x 15 p mønsterstrik på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------
PANDEBÅND:
Størrelse: S/M - M/L - L/XL
Passer hovedmål: 54/56 - 56/58 - 58/60 cm
Materialer:
DROPS CLOUD fra Garnstudio
50 g i alle str i f.nr 04, mellemgrå

DROPS PINDE nr 8 – eller det p.nr du skal bruge for at få 11 m x 15 p mønsterstrik på 10 x 10 cm med 1 tråd Cloud eller 2 tråde Air.
----------------------------------------------------------

72% Alpaca, 21% Polyamid, 7% Uld

Se diag A.1 til A.3 (vælg diag for rigtig str). Diag viser alle p i mønsteret set fra retsiden.

VENDINGER:
1.p starter fra nederste kant.
1.-2.P: Strik til 1.mærke, vend og strik tilbage.
3.-4.P: Strik 2 p over alle m.
5.-6.P: Strik til 2.mærke, vend og strik tilbage.
7.-8.P: Strik 2 p over alle m.
9.-10.P: Strik til 3.mærke, vend og strik tilbage.
11.-12.P: Strik 2 p over alle m.
13.-14.P: Strik til 3.mærke, vend og strik tilbage.
15.-16.P: Strik 2 p over alle m.
STR L/XL- XXL/XXXL (17.-18.P): Strik til 2.mærke, vend og strik tilbage.
Gentag 1. til 16.-18.-18.p løbende.
----------------------------------------------------------

PONCHO:
Arb strikkes frem og tilbage på rundp for at få plads til alle m. Der strikkes sidelæns og sys sammen bagefter.

Slå 44-48-56 m LØST op på rundp 8 med 1 tråd Cloud og 2 tråde Air. Strik 1 p ret over alle m. Vend og sæt 3 mærker i arb således fra nederste kant (uden at strikke): 1.mærke efter 16-18-28 m, 2.mærke efter de næste 12-13-12 m, 3.mærke efter de næste 10-11-10 m, der er da 6 m efter sidste mærke.
Næste p strikkes således fra vrangen: 2 m RETSTRIK - se forkl over, A.1 (vælg diag for rigtig str), * A.2, A.3 *, gentag fra *-* 1-1-2 gange til, A.2, A.1, afslut med 6 m retstrik (= hals) - SAMTIDIG når der er strikket 2 p mønster stikkes der VENDINGER - se forkl over. Fortsæt således - HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN - til arb måler ca 68-74-84 cm ved halsen og ca 139-167-191 cm nederst - afpas efter en hel eller halv rapport af A.2 i højden (= 10. eller sidste p), luk LØST af.

MONTERING:
Sy opslåningskanten og aflukningskanten sammen i kanten - sy i yderste led af yderste m så sømmen bliver flad.
----------------------------------------------------------

PANDEBÅND:
Slå 12 m op på p 8 med 1 tråd Cloud eller 2 tråde Air. Strik 2 p retstrik – se forkl over. Strik således fra retsiden: 2 m retstrik, A.2 (start på 2.p i diag), afslut med 2 m retstrik. Fortsæt således til arb måler 48-50-52 cm - HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Derefter strikkes der 2 p retstrik. Luk af.

MONTERING:
Sy opslåningskanten og aflukningskanten sammen - sy i yderste led af yderste m så sømmen bliver flad.

= tag 1 m løst af p, 1 r, løft den løse m over

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS 173-34) for mål og udregninger.

Christine 02.01.2019 - 15:46:

Aber dann ist man doch in den verkürzten Reihen weiter als beim Rest, oder habe ich da einen Denkfehler?

DROPS Design 02.01.2019 kl. 15:52:

Liebe Christine, also ja, Sie stricken Diagram weiter über die gestrickten Maschen aber die unterschiedlichen A.2 in der Breite werden einen unterschiedlichen Anzahl in der Höhe wiederholt (= mehr am Anfang der Reihen, wo man mehr Reihen strickt = untereren Rand als oben am Hals). Viel Spaß beim stricken!

Christine 02.01.2019 - 14:29:

Hallo, wie verhält es sich mit dem Muster in den verkürzten Reihen? Das verschiebt sich,oder ? Bitte um Hilfe !!!

DROPS Design 02.01.2019 kl. 15:05:

Liebe Christine, das Muster stricken Sie über die gestrickten Maschen in den verkürzten Reihen, dh einfach das Muster weiterstricken, wenn Sie die Maschen in A.2 stricken. Viel Spaß beim stricken!

Christine 02.01.2019 - 13:32:

Hallo,Strickt man bei den verkürzten Reihen das Muster einfach weiter? Was ist mit den restlichen Maschen? Hilfe !!

Anne 18.10.2018 - 22:36:

Hej! Jag har problem med momentet ”Vändningar”. Förstår stickningen, men ej när de påbörjas och hur de stickas relaterat till diagrammen. Det står ”…SAMTIDIGT när det har stickats 2 v mönster stickas vändningar…”. ”Samtidigt” och ”när det har” är lite motsägelsefullt. Ska man sticka efter diagr. på de korta raderna, och om så ska man sticka returvarvet lika som första (med motsatta maskor) eller ny/efterföljande rad i diagrammen? Tack!

Anne 15.10.2018 - 17:55:

Hej! Om man väljer "Drops Air", gäller samma stickor (nr 8) som är rekommenderat för "Cloud", eller anpassar jag efter garn? Kan ni rekommendera storlek på stickor för "Air" för ett likvärdigt resultat? Tack på förhand!

DROPS Design 15.10.2018 kl. 18:01:

Hej, du kan använda samma stickor som för DROPS Cloud, men observera att Air stickas med 2 trådar.

Conny Julien 16.11.2017 - 23:16:

Hallo, Ich hätte für die Anleitung so gerne die Farbe Petrol, bitte um Hilfe Lg Conny

DROPS Design 17.11.2017 kl. 09:17:

Liebe Frau Julien, DROPS Cloud ist jetzt nicht mehr oder nur bei einigen DROPS Store verfügbar, aber Sie können gerne mit 1 Faden Garngruppe E oder 2 Fäden Garngruppe C - hier lesen Sie mehr. Viel Spaß beim stricken!

Annette 01.03.2017 - 14:02:

Mit tidligere spørgsmål tilbagekaldes, da jeg selv har løst gåden og er nu godt i gang med strikketøjet. Beklager ulejligheden.

DROPS Design 01.03.2017 kl. 14:12:

Hej Annette. Helt i orden. Dejligt du er kommet videre!

Annette 01.03.2017 - 07:19:

Jeg synes ikke det fremgår, hvordan man øger maskeantallet. Skal der tages ud/slås om pinden til ny maske, efter hver vending?

Anmaro 06.01.2017 - 15:06:

Merci pour votre réponse. Mais cela ne.apporte pas d'element nouveau. Mon troisième marqueur est bien celui qui ce situe juste sous l'encolure? Donc avant les 6 points mousses? Donc je fais un rang raccourci, je tourne - cela compte pour deux rangs? Ou est ce que je refait cela deux fois? Donc 2x dans un sens puis 2x fois dans l'autre?

DROPS Design 06.01.2017 kl. 16:22:

Bonjour Mme Anmaro, les rangs raccourcis se tricotent par 2: 1 sur l'endroit sur une partie des mailles, et le rang retour sur l'envers. Quand vous avez fait 1 série des rangs raccourcis (rangs 1 à 16-18), vous avez tricoté 16-18 rangs en début de rang sur l'endroit (= rangs 1-2, 5-6, 9-10, 13-14 (17-18) et seulement 8 rangs en fin de rang sur l'endroit (= rangs 3-4, 7-8, 11-12 et 15-16). Bon tricot!

Anmaro 06.01.2017 - 14:40:

Mon encolure est presque aussi large que mon bas! J'ai dû faire une erreur avec les rangs raccourcis. Pouvez vous m aider à comprendre comment intercaler ces rangs? Peut-être à l'aide d'un schéma? Je suis désespérée! Merci d.avance

DROPS Design 06.01.2017 kl. 14:43:

Bonjour Mme Anmaro, nous n'avons pas de schéma pour ce modèle, mais tricotez bien les rangs raccourcis comme indiqué, 2 rangs jusqu'au marqueur indiqué, 2 rangs sur toutes les mailles. À chaque fois que vous tricotez jusqu'au marqueur, vous tricotez d'abord jusqu'au 1er, puis au 2ème, puis 3ème, puis encore une fois jusqu'au 3ème marrqueur. Dans les 2 grandes tailles, tricotez encore 2 rangs jusqu'au 2ème marqueur. Répétez ces 16-18 rangs tout du long. Bon tricot!

Kommentere opskrift DROPS 173-34