DROPS / 173 / 34

Passing Storm by DROPS Design

Strikket poncho og pandebånd i 1 tråd DROPS Cloud eller 2 tråde Air med hulmønster, strikket sidelæns. Str S - XXXL.

DROPS Design: Model nr co-047
Garngruppe E eller C + C
----------------------------------------------------------
200-250-300 g f.nr 04, mellemgrå

Eller brug: DROPS AIR fra Garnstudio
250-300-350 g f.nr 04, mellemgrå

DROPS RUNDP (80 cm) nr 8 – eller det p.nr du skal bruge for at få 11 m x 15 p mønsterstrik på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------
PANDEBÅND:
Størrelse: S/M - M/L - L/XL
Passer hovedmål: 54/56 - 56/58 - 58/60 cm
Materialer:
DROPS CLOUD fra Garnstudio
50 g i alle str i f.nr 04, mellemgrå

DROPS PINDE nr 8 – eller det p.nr du skal bruge for at få 11 m x 15 p mønsterstrik på 10 x 10 cm med 1 tråd Cloud eller 2 tråde Air.
----------------------------------------------------------

72% Alpaca, 21% Polyamid, 7% Uld

Se diag A.1 til A.3 (vælg diag for rigtig str). Diag viser alle p i mønsteret set fra retsiden.

VENDINGER:
1.p starter fra nederste kant.
1.-2.P: Strik til 1.mærke, vend og strik tilbage.
3.-4.P: Strik 2 p over alle m.
5.-6.P: Strik til 2.mærke, vend og strik tilbage.
7.-8.P: Strik 2 p over alle m.
9.-10.P: Strik til 3.mærke, vend og strik tilbage.
11.-12.P: Strik 2 p over alle m.
13.-14.P: Strik til 3.mærke, vend og strik tilbage.
15.-16.P: Strik 2 p over alle m.
STR L/XL- XXL/XXXL (17.-18.P): Strik til 2.mærke, vend og strik tilbage.
Gentag 1. til 16.-18.-18.p løbende.
----------------------------------------------------------

PONCHO:
Arb strikkes frem og tilbage på rundp for at få plads til alle m. Der strikkes sidelæns og sys sammen bagefter.

Slå 44-48-56 m LØST op på rundp 8 med 1 tråd Cloud og 2 tråde Air. Strik 1 p ret over alle m. Vend og sæt 3 mærker i arb således fra nederste kant (uden at strikke): 1.mærke efter 16-18-28 m, 2.mærke efter de næste 12-13-12 m, 3.mærke efter de næste 10-11-10 m, der er da 6 m efter sidste mærke.
Næste p strikkes således fra vrangen: 2 m RETSTRIK - se forkl over, A.1 (vælg diag for rigtig str), * A.2, A.3 *, gentag fra *-* 1-1-2 gange til, A.2, A.1, afslut med 6 m retstrik (= hals) - SAMTIDIG når der er strikket 2 p mønster stikkes der VENDINGER - se forkl over. Fortsæt således - HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN - til arb måler ca 68-74-84 cm ved halsen og ca 139-167-191 cm nederst - afpas efter en hel eller halv rapport af A.2 i højden (= 10. eller sidste p), luk LØST af.

MONTERING:
Sy opslåningskanten og aflukningskanten sammen i kanten - sy i yderste led af yderste m så sømmen bliver flad.
----------------------------------------------------------

PANDEBÅND:
Slå 12 m op på p 8 med 1 tråd Cloud eller 2 tråde Air. Strik 2 p retstrik – se forkl over. Strik således fra retsiden: 2 m retstrik, A.2 (start på 2.p i diag), afslut med 2 m retstrik. Fortsæt således til arb måler 48-50-52 cm - HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Derefter strikkes der 2 p retstrik. Luk af.

MONTERING:
Sy opslåningskanten og aflukningskanten sammen - sy i yderste led af yderste m så sømmen bliver flad.

= tag 1 m løst af p, 1 r, løft den løse m over

Conny Julien 16.11.2017 - 23:16:

Hallo, Ich hätte für die Anleitung so gerne die Farbe Petrol, bitte um Hilfe Lg Conny

DROPS Design 17.11.2017 kl. 09:17:

Liebe Frau Julien, DROPS Cloud ist jetzt nicht mehr oder nur bei einigen DROPS Store verfügbar, aber Sie können gerne mit 1 Faden Garngruppe E oder 2 Fäden Garngruppe C - hier lesen Sie mehr. Viel Spaß beim stricken!

Annette 01.03.2017 - 14:02:

Mit tidligere spørgsmål tilbagekaldes, da jeg selv har løst gåden og er nu godt i gang med strikketøjet. Beklager ulejligheden.

DROPS Design 01.03.2017 kl. 14:12:

Hej Annette. Helt i orden. Dejligt du er kommet videre!

Annette 01.03.2017 - 07:19:

Jeg synes ikke det fremgår, hvordan man øger maskeantallet. Skal der tages ud/slås om pinden til ny maske, efter hver vending?

Anmaro 06.01.2017 - 15:06:

Merci pour votre réponse. Mais cela ne.apporte pas d'element nouveau. Mon troisième marqueur est bien celui qui ce situe juste sous l'encolure? Donc avant les 6 points mousses? Donc je fais un rang raccourci, je tourne - cela compte pour deux rangs? Ou est ce que je refait cela deux fois? Donc 2x dans un sens puis 2x fois dans l'autre?

DROPS Design 06.01.2017 kl. 16:22:

Bonjour Mme Anmaro, les rangs raccourcis se tricotent par 2: 1 sur l'endroit sur une partie des mailles, et le rang retour sur l'envers. Quand vous avez fait 1 série des rangs raccourcis (rangs 1 à 16-18), vous avez tricoté 16-18 rangs en début de rang sur l'endroit (= rangs 1-2, 5-6, 9-10, 13-14 (17-18) et seulement 8 rangs en fin de rang sur l'endroit (= rangs 3-4, 7-8, 11-12 et 15-16). Bon tricot!

Anmaro 06.01.2017 - 14:40:

Mon encolure est presque aussi large que mon bas! J'ai dû faire une erreur avec les rangs raccourcis. Pouvez vous m aider à comprendre comment intercaler ces rangs? Peut-être à l'aide d'un schéma? Je suis désespérée! Merci d.avance

DROPS Design 06.01.2017 kl. 14:43:

Bonjour Mme Anmaro, nous n'avons pas de schéma pour ce modèle, mais tricotez bien les rangs raccourcis comme indiqué, 2 rangs jusqu'au marqueur indiqué, 2 rangs sur toutes les mailles. À chaque fois que vous tricotez jusqu'au marqueur, vous tricotez d'abord jusqu'au 1er, puis au 2ème, puis 3ème, puis encore une fois jusqu'au 3ème marrqueur. Dans les 2 grandes tailles, tricotez encore 2 rangs jusqu'au 2ème marqueur. Répétez ces 16-18 rangs tout du long. Bon tricot!

Dropsy Marie 16.11.2016 - 11:38:

Bonjour, je ne comprends pas la fin : "ajuster après un motif complet ...." car vu qu'on travaille les rangs raccourcis, les motifs A2 sont décalés, ils n'arrivent pas tous en même temps à la même hauteur.

DROPS Design 21.11.2016 kl. 16:11:

Bonjour Mme Dropsy, ajustez sur un motif en haut, et regardez comment vous tombez sur ceux du bas, vous pourrez alors ajuster plus facilement. Bon tricot!

Dekepper 17.10.2016 - 18:01:

Bonjours, je ne comprend pas le diagrame des tailles je voudrais faire la taille L/XL et j ' ai l' impression que XXL/XXXL est plus petite , pouvez vous m' aider s' il vous plait ?

DROPS Design 18.10.2016 kl. 08:50:

Voir réponse ci-dessous :)

Dekepper 17.10.2016 - 17:54:

Je comprend pas le graphique des tailles je voudrais faire la taille L/XL et j ai l' impression que XXL/XXXL .Vous pensez pouvoir m' aider ?

DROPS Design 18.10.2016 kl. 08:50:

Bonjour Mme Dekepper, le schéma donne toutes les mesures de l'ouvrage, prise à plat, pour chaque taille. Le 1er nombre s'applique à la 1ère taille et le 3ème à la plus grande taille. Retrouvez la circonférence en haut et en bas du poncho dans les explications (hauteur pour rabattre/2). Cf aussi ici. Bon tricot!

Patalva 09.08.2016 - 16:54:

Bonjour ! comment accéder aux "ouvrages en cours " . Merci

DROPS Design 10.08.2016 kl. 08:23:

Bonjour Mme Patalva, dans la liste de vos favoris, ceux avec un petit bloc note blanc (en haut à droite de la photo, sous la croix rouge) sont vos favoris, ceux où le petit bloc note apparaît avec du bleu à l'intérieur sont vos ouvrages en cours. Bon tricot!

Mary Lou 03.08.2016 - 20:20:

This is a beautiful set; Cloud would be a good name, it looks like clouds.

Kommentere opskrift DROPS 173-34