DROPS / 171 / 29

Winter Warmer by DROPS Design

Strikket DROPS tights i ”Merino Extra Fine” med Rib. Str S - XXXL.

Tags: bukser, shorts,

DROPS Design: Model nr me-099
Garngruppe B
----------------------------------------------------------
Størrelse: XS/S - M/L - XL – XXL/XXXL
Passer hoftemål: 84/92 - 96/104 - 108/114 -118/124 cm.
Materialer:
DROPS MERINO EXTRA FINE fra Garnstudio
300-350-400-400 g f.nr 22, lys lilla

DROPS STRØMPEP OG RUNDP (40 og 60 cm) nr 4 eller det p.nr du skal bruge for at få 21 m x 28 p på 10 x 10 cm glatstrik.
DROPS STRØMPEP OG RUNDP (60 cm) nr 3 - til rib
----------------------------------------------------------

Der tages 1 m ud på hver side af hvert mærke således: Strik til der er 1 m tilbage før mærket, slå om, strik 2 ret (mærket sidder midt mellem disse 2 m), slå om. På næste omg strikkes omslagen drejet ret (dvs i bagerste del af m i stedet for i forreste) for at undgå hul.

INDTAGNINGSTIPS (gælder benene):
Der tages ind på hver side af mærket således:
Tag ind således før mærket: 2 ret sm.
Tag ind således efter mærket: 2 drejet ret sm (dvs strik i bagerste m-buer i stedet for i forreste).
--------------------------------------------------------

TIGHTS:
Der strikkes rundt på rundp, ovenfra og ned. Slå 144-168-192-216 m op på rundp 3 med Merino Extra Fine. Sæt 1 mærke i beg af omg (= midt bagpå) og 1 mærke efter 72-84-96-108 m (= midt foran). Strik Rib 1 ret/2 vrang over alle m i 4 cm. Fortsæt med forhøjning bagpå således (fortsæt i Rib): Strik 9 m rib, vend, stram tråden, strik 17 m rib tilbage, vend, stram tråden, strik 26 m rib. Fortsæt således ved at strikke 9 m mere for hver gang der vendes til der er strikket over totalt 107-125-143-161 m. Vend en sidste gang for at komme på retsiden af arb. Strik til mærket midt bagpå = beg af omg.
Skift til rundp 4. Fortsæt rundt over alle m således: 21-27-33-39 m glatstrik, 31 m rib som tidligere, 41-53-65-77 m glatstrik, 31 m rib som tidligere og 20-26-32-38 m glatstrik.
Når arb måler 14-14-13-16 cm midt foran tages der 2 m ud foran og bagpå – læs UDTAGNINGSTIPS. Gentag udtagningen på hver 6.omg totalt 7-8-10-9 gange = 172-200-232-252 m – de nye m strikkes i glatstrik. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arb måler 29-31-34-36 cm midt foran lukkes de første 6-7-8-8 m efter mærket midt bagpå af, strik de næste 74-86-100-110 m og sæt dem derefter på 1 tråd (= ben), strik de næste 12-14-16-16 m og lad dem sidde på p (= kile), strik de næste 74-86-100-110 m og sæt dem derefter på 1 tråd (= ben), luk de resterende 6-7-8-8 m af, klip tråden. Strik derefter 11-12-13-14 cm glatstrik frem og tilbage over de 12-14-16-16 m på p, luk af og sy kilen fast til de 12-14-16-16 m som blev lukket af midt bagpå.

HØJRE BEN:
Sæt de 74-86-100-110 m fra tråden i højre side på lille rundp 4, strik i tillæg 25-26-28-31 m op langs den ene siden af kilen = 99-112-128-141 m. Sæt 1 mærke på indersiden af benet (dvs midt i de m som blev strikket op langs kilen) = omg start. Fortsæt med Rib over 31 m i siden som før, de øvrige m strikkes i glatstrik. Når benet måler 4 cm tages der 1 m ind på hver side af mærket – læs INDTAGNINGSTIPS! Gentag på hver 3.-1½.-1.-1.cm totalt 6-11-16-18 gange = 87-90-96-105 m (skift til strømpep når der er for få m til rundp). Strik videre til benet måler ca 21-22-23-24 cm. Skift til strømpep 3, nu strikkes der rib 1 ret/ 2 vrang over alle m (fortsæt med ret over ret og vrang over vrang i siden). Strik rib i 4 cm, luk af med ret over ret og vrang over vrang.

VENSTRE BEN:
Sæt m fra den anden tråd tilbage på p og strik som det første ben.

Agneta 04.02.2019 - 20:21:

"När arb mäter 14-14-13-16 cm mitt fram ökas det 2 m fram och bak" är det inklusive "Sticka resår 1 rm, 2 am över alla m i 4 cm"?

DROPS Design 08.02.2019 kl. 13:52:

Hei Agneta. Du måler fra oppleggskanten så lenge det ikke står at du skal måle annerledes, så vrangborden er inkludert i de 14-14-13-16 cm. God fornøyelse

Elisabeth 09.06.2017 - 11:36:

Ist es möglich, für dieses Modell noch ein Schnitt-Schema mit den Maßen zu veröffentlichen? Oder vielleicht für die Shorts aus der neuen Kollektion? Danke

DROPS Design 09.06.2017 kl. 13:28:

Liebe Elisabeth, für dieses Modell können wir leider keine Schnitt-Schema veröffentlichen, jedoch finden Sie passenden Umfang in jeder Größe unter Tab "Material". Ihre Anfrage wird unserem Design Team weitergeleitet. Viel Spaß beim stricken!

Ewa Svensson 06.01.2017 - 11:29:

Har stickat ett par "mamelucker" efter den här beskrivningen. Beskrivningen är lätt att följa. Jag gjorde dock några små avsteg: använde Drops Cotton Merino istället, gjorde extra elastisk uppläggning avmaskade med en picotkant. Detta kan du se och läsa om i min blogg.

Erika 25.07.2016 - 16:38:

Hurray! Warm woolies for under winter skirts! I've been looking for a pattern to show me how to make some bloomers that are nicely fitted at the top. These could be lengthened to make a pair of winter leggings, or perhaps widened in the legs for a nice pair of flowing linen wide-leg pants. Add a ruffle to make them into bloomers? I'd have to see the pattern, but I'm grooving on the idea of knitted pants lately...

Carola Eriksson 29.06.2016 - 20:43:

Fantatiskt!! Mycket användbara och precis vad min man efterfrågat till fisket!! Den måste komma med! Amasing, Very Useful and practical! and exactly what my husband asked me to make. Please include!

Annukka 24.06.2016 - 22:11:

Love then :) Name suggestion "Grannies"

Sabine 24.06.2016 - 21:33:

Ja, die Anleitung brauche ich ganz dringend. :-)

Tone Gerd Utheim Frismo 12.06.2016 - 15:35:

Vil veldig gjerne ha denne oppskriften!

Maria Nilsson 11.06.2016 - 20:54:

Vore skönt att ha under en kjol eller klänning!

Nina 08.06.2016 - 15:09:

Denne vil vi ha til vinteren

Kommentere opskrift DROPS 171-29