DROPS / 182 / 13

Why Not by DROPS Design

Shorts med rib, strikket ovenfra og ned. Størrelse S - XXXL. Arbejdet strikkes i DROPS Flora

Tags: bukser, shorts,

DROPS Design: Model fl-018
Garngruppe A
-----------------------------------------------------------
Størrelse: XS/S - M – L/XL – XXL/XXXL
Materialer:
DROPS FLORA fra Garnstudio (tilhører garngruppe A)
150-150-200-200 g farve 07, beige

Arbejdet kan også strikkes med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe A)" – se link under.

DROPS RUNDPINDE (40 og 60 cm) nr 3 – eller de pinde du skal bruge for at få 24 masker og 32 pinde glatstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.

DROPS RUNDPINDE (40 og 60 cm) nr 2,5 til rib - eller de pinde du skal bruge for at få 26 masker og 34 pinde glatstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.
----------------------------------------------------------

DROPS Flora uni colour DROPS Flora uni colour 14.95 kr /50g
YarnLiving
Bestil
DROPS Flora mix DROPS Flora mix 14.95 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 44.85kr. Læs mere.
INFORMATION TIL OPSKRIFT:

UDTAGNINGSTIPS:
Der tages 1 maske ud på hver side af hvert mærke således: Strik til der er 1 maske tilbage før mærket, slå om, strik 2 ret (mærket sidder midt mellem disse 2 masker), slå om. På næste omgang strikkes omslagen drejet ret (dvs i bagerste del af masken i stedet for i forreste) for at undgå hul.
--------------------------------------------------------

SHORTS:
Der strikkes rundt på rundpind, ovenfra og ned. Slå 168-192-216-240 masker op på rundpind 2,5 med Flora. Sæt 1 mærke i begyndelsen af omgangen (= midt bagpå) og 1 mærke efter 84-96-108-120 masker (= midt foran).

Strik rib således fra midt bagpå:
Str XS/S og L/XL: 1 vrang, * 2 ret, 2 vrang *, gentag fra *-* til der er 3 masker tilbage, slut af med 2 ret og 1 vrang.
Str M og XXL/XXXL: 1 ret, * 2 vrang, 2 ret *, gentag fra *-* til der er 3 masker tilbage, slut af med 2 vrang, 1 ret.
Når arbejdet måler 5 cm, strikkes der forhøjning bagpå således: Strik 11 masker rib, vend, stram tråden og strik 22 masker rib tilbage, vend, stram tråden, strik 32 masker rib. Fortsæt således ved at strikke 10 masker mere for hver gang der vendes til der er strikket over totalt 122-122-142-142 masker. Vend en sidste gang for at komme på retsiden af arbejdet. Strik til mærket midt bagpå = begyndelsen af omgangen. Fortsæt rundt i rib til arbejdet måler 20-22-24-26 cm. Skift til rundpinde 3 og strik videre således: 27-33-39-45 masker glatstrik, 30 masker rib som før, 54-66-78-90 masker glatstrik, 30 masker rib som før og 27-33-39-45 masker glatstrik.

Når arbejdet måler 24-26-28-30 cm midt foran tages der 2 masker ud foran og bagpå – læs UDTAGNINGSTIPS. Gentag udtagningen på hver 4.omgang totalt 10 gange – de nye masker strikkes i glatstrik = 208-232-256-280 masker. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arbejdet måler 35-37-39-41 cm midt foran lukkes de første 8-8-10-10 masker af efter mærket midt bagpå, strik de næste 88-100-108-120 masker og sæt dem derefter på 1 tråd (= ben), strik de næste 16-16-20-20 masker og lad dem være på pinden (= kile), strik de næste 88-100-108-120 masker og sæt dem derefter på 1 tråd (= ben), luk de resterende 8-8-10-10 masker af, klip tråden. Strik derefter 11-12-13-14 cm glatstrik frem og tilbage over de 16-16-20-20 masker på pinden, luk af og sy kilen fast til de 16-16-20-20 masker som blev lukket af midt bagpå.

HØJRE BEN:
Sæt de 88-100-108-120 masker fra tråden i højre side på lille rundpind 3, strik i tillæg 24-28-32-32 masker op langs den ene side af kilen = 112-128-140-152 masker. Fortsæt med rib over 30 masker i siden som før, de øvrige masker strikkes i glatstrik. Strik således til benet måler 3 cm. Skift til lille rundpind 2,5 og strik rib 2 ret/ 2 vrang over alle masker, sørg for at ribben fortsætter som før over de 30 masker i siden. Strik rib i 6 cm, luk af med ret over ret og vrang over vrang.

VENSTRE BEN:
Sæt maskerne fra den anden tråd tilbage på pinden og strik som det første ben.

Sue Bicknell 09.04.2019 - 04:05:

The pattern says, "You will find a graphic with the measurements of the finished garment (in cm) at the bottom of the pattern." The graphic is missing. How can I find out what size to use? Thank you.

DROPS Design 21.05.2019 kl. 10:07:

Dear Mrs Bicknell, there is no measurement chart to this pattern, you can follow your usual size (you can still calculate the circumference of shorts for your size with the number of stitches on needle to check if you wish to), ribbing on the side will give some elasticity. Happy knitting!

Gloria 07.04.2019 - 13:51:

Je tricote régulièrement vos modèles et je suis les instructions de certains tricots la taille S et pour d'autres, la taille M, mais sur ce modèle, je ne trouve pas la correspondance des tailles en centimètres ... Du coup je ne sais pas quelle taille choisir. Pouvez-vous indiquer les tailles en cm comme sur vos autres modèles s'il vous plait ?

DROPS Design 21.05.2019 kl. 10:09:

Bonjour Gloria, nous n'avons effectivement pas de schéma pour ce modèle. Les côtes sont relativement élastiques et vont vous permettre de donner l'aisance nécessaire en suivant votre taille habituelle; Vous pouvez toujours avoir une idée de la circonférence avec le nombre de mailles de votre taille. Bon tricot!

Maja-Stina Ahlzen 17.11.2018 - 16:27:

Jag vill gärna ha måtten på shortsen mönsternr 182 /13. Strl XS,S resp M. Tack Maja-Stina

DROPS Design 04.12.2018 kl. 14:56:

Hej Maja-Stina, Vi har inga färdiga mått på byxorna, då de är stickad i elastisk resår. Men om du delar antal maskor med 2,6, så får du antal cm i resåren. Men kom ihåg att resåren är mycket elastisk, så sticka den storleken du normalt använder. Lycka till :)

Mia Warming-Hansen 07.06.2018 - 00:40:

Der mangler nogle mål på opskriften, hvordan kan jeg vide hvilken størrelse jeg skal strikke??

DROPS Design 07.06.2018 kl. 08:09:

Hej Mia, vælg den størrelse du normalt bruger, ribben gør at bukserne nok skal sidde pænt. God fornøjelse!

Pia Berglund 27.03.2018 - 15:12:

Jag har kommit fram till att öka 10 maskor men vart ska dom sitta?

DROPS Design 04.04.2018 kl. 12:21:

Hej Pia, menar du de 2 maskor som skall ökas både fram och bak totalt 10 ggr ? I så fall gör du såhär: ÖKNINGSTIPS: Det ökas 1 maska på varje sida av varje markör så här: Sticka tills det återstår 1 maska före markören, gör 1 omslag, sticka 2 rätmaskor (markören sitter mitt emellan dessa 2 maskorna), gör 1 omslag. På nästa varv stickas omslagen vridet räta (dvs i bakre maskbågen i stället för i främre) för att slippa hål. Lycka till!

Kitty 24.03.2018 - 22:30:

Wo soll ich Messen? An der Vorder- oder Rückseite. Das ist leider nicht in der Anleitung beschrieben und nicht ganz klar wegen der Erhöhung an der Rückseite. LG Kitty

DROPS Design 25.03.2018 kl. 11:29:

Liebe Kitty, gemessen wird an der vorderen Mitte. Der Hinweis dazu wird ergänzt. Bei den nachfolgenden Maßangaben ist er bereits enthalten. Weiterhin viel Spaß beim Stricken!

Eveliina 14.02.2018 - 00:48:

Mitä senttimääriä nuo koot vastaavat? Ohjeesta ei löydy kirjainkokojen lisäksi mitään vihjeitä tähän.

DROPS Design 21.03.2018 kl. 17:24:

Valitettavasti tähän malliin ei löydy mittapiirrosta. Housujen joustinneule on kuitenkin hyvin venyvä, joten neulo tavallisesti käyttämäsi koon mukaan.

Maria Leister 07.02.2018 - 13:05:

Er den liten i størrelsen? Savner mål eller tegning.

DROPS Design 09.02.2018 kl. 10:52:

Hei Maria. Vi har dessverre ingen målskisse på denne modellen, men ditt ønske er formidlet videre til design avdelingen for fremtidige lignende modeller. I denne modellen er det både vrangbord opp, i sidene og nede, så den er svært tøyelig. Bruker du vanligvis str S, vil str S i dene modellen helt sikkert passe fint. God Fornøyelse!

Elin Bäckstrand 09.01.2018 - 18:41:

Hej! Undrar om jag ska mäta på framsidan eller den förhöjda bak när jag är färdig med resåren i midjan?

DROPS Design 22.01.2018 kl. 16:35:

Hej Elin, du skall mäta på framsidan. Lycka till!

Maria Eriksson 01.01.2018 - 10:28:

Hej, på mönstret står det att man ska sticka tills arbetet mäter 20 cm, men ska man då mäta fram eller bak? På alla efter följande mätningar står bak eller fram men inte första gången. Hjälp snabbt tack!

DROPS Design 11.01.2018 kl. 08:32:

Hej Maria, du mäter fram första gången. Lycka till :)

Kommentere opskrift DROPS 182-13