DROPS / 171 / 12

Loren by DROPS Design

Hæklet DROPS sjal i ”Delight” med lm-buer og vifter, hæklet ovenfra og ned.

DROPS Design: Model nr de-162
Garngruppe A
----------------------------------------------------------
Mål (før formning): Længde midt på: 72 cm. Vidde øverst: 154 cm.
Mål (efter formning): Længde midt på: 80 cm. Vidde øverst: 172 cm.
Materialer:
DROPS DELIGHT fra Garnstudio
250 g f.nr 18, efterårsskov

DROPS HÆKLENÅL nr 3,5 – eller den nål du skal bruge for at få 22 st x 12 rækker på 10 x 10 cm. A.1 måler ca 6 cm langs udtagningen midt på.
----------------------------------------------------------

DROPS Delight print DROPS Delight print 18.95 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 140kr. Læs mere.

HÆKLEINFO:
På beg af rækken med st erstattes første st med 3 lm.
På beg af hver række med tredbl-st erstattes første tredbl-st med 5 lm.

MØNSTER:
Se diag A.1-A.5.
----------------------------------------------------------

SJAL:
Sjalet hækles frem og tilbage ovenfra og ned.
Start med Delight på nål 3,5 og hækl mønster efter diag A.1 - læs HÆKLEINFO! Når hele A.1 er hæklet færdig måler arb ca 6 cm langs udtagningen midt på sjalet. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN!
Nu hækles der mønster fra 2.række (= række med pil i diag) således: A.2, A.3, A.4 (= udtagningen midt på sjalet), A.3, og afslut med A.5. Når hele A.2-A.5 er hæklet færdig 1 gang i højden fortsættes der med A.2a over A.2, A.3a over A.3, A.4a over A.4 og A.5a over A.5. Gentag A.2a-A.5a i højden (udtagningen i hver side og midt på sjalet fortsætter som før) til der er totalt 11,5 ruder langs med udtagningen midt på sjalet – dvs, afslut efter 1 hel rapport A.2a-A.5a. Arb måler ca 72 cm. Klip og hæft trådene.

FORMNING:
Læg sjalet i lunkent vand til det er gennemvådt. Pres forsigtig vandet ud fra sjalet – det må ikke vrides, derefter rulles sjalet i et håndklæde og klemmes for at fjerne mere vand - sjalet vil nu bare være lidt fugtig. Læg sjalet på et gulvtæppe eller madras – træk det forsigtigt ud i mål – se mål øverst i opskriften! Lad det tørre. Gentag processen hver gang sjalet vaskes.

Diagram

= hækl 6 lm og sæt dem sammen til en ring med 1 km.
= 1 lm
= 1 st om lm-bue/lm-ring
= 1 st i m
= 1 dbl-st i m
= 1 tredbl-st i m
= 1 fm i m
= 1 fm om lm-buen
= 6 lm
= start på denne række

Kommentarer (7)

Skriv din kommentar her!

Sabrina Theis 22.03.2018 - 16:03:

Es sieht so leicht aus, aber leider... Ich komme leider mit dieser Anleitung ab der 7. Reihe überhaupt nicht mehrklar. Kann man die Häkelschrift nicht viel besser direkt zusammen zeigen? Das wäre eine echte Erleichterung. Ich habe es jetzt ad acta gelegt, würde mich aber sehr über eine Nachricht und eine Verbesserung der Strickschrift freuen. MfG, Sabrina

DROPS Design 24.03.2018 kl. 09:23:

Liebe Sabrina, leider können wir die Häkelschriften nicht in einer einzigen Häkelschrift unterbringen. Vielleicht hilft es Ihnen aber, wenn Sie die Häkelschriften ausdrucken und die Reihen farbig markieren, dadurch wird es übersichtlicher. Falls das nicht hilft - können Sie Ihr Problem genauer beschreiben?

Santiago Gonzalez 20.02.2018 - 06:04:

Disculpa, no entiendo ¿cómo se acopla el patrón A.2 al patrón A.1?. Muchas gracias.

DROPS Design 24.02.2018 kl. 19:12:

Hola Santiago. El diagrama A.1 muestra cómo trabajar el inicio del chal. El diagrama A.2 muestra cómo comenzar las siguientes filas después de completar A.1. A.2 se trabaja junto con A.3, A.4, y A.5.

Kathleen Gallagher 15.12.2017 - 01:05:

Bonjour, je tricote le 171-12 et après avoir fait les 16 premiers rangs tel qu'indiqués au patron (mes carreaux et demi-carreaux sont parfaits), lorsqu'on dit : " Répéter A.2a-A.5a en hauteur (continuer à augmenter de chaque côté et au milieu du châle comme avant) ... ", je ne peux pas me rendre au point central de A-4 (3B, 2ml, 3B) après avoir fait les A-2a, A-3a. Pouvez-vous me dire où est l'erreur? Merci à l'avance!

Kathleen Gallagher 15.12.2017 kl. 03:06:

Je venais tout juste de vous écrire une question mais J'ai trouvé pour le 171-12 ! A-2a étant la bordure et A-4a étant la pointe, il faut augmenter à chaque rang la répétition de A-3a. Voilà, tout marche bien maintenant! Bonne fin de journée!

Rita 20.04.2017 - 21:53:

Vertrage keine Wolle oder ähnliches. Wieso gibt es in Baumwolle keine Garne mit Farbverlauf? Danke

DROPS Design 21.04.2017 kl. 08:55:

Liebe Rita, hier finden Sie alle Garne Gruppe A, die Sie ersetzen können. Je nach Empfindlichkeit, können Sie auch Baby Merino häkeln. Ihr DROPS Laden wird Ihnen gerne helfen, auch per Telefon oder Mail. Viel Spaß beim häkeln!

Annika 06.03.2017 - 17:13:

Detta blir en fantakstikt vacker sjal, fast garnet är lite trögt och fastnar i sig själv när man virkar med det. Viktigare än det är att det är något som inte stämmer med mönstret. Beskrivningen verkar vara ofullständig för när man har kommit så långt som till A3a så måste den upprepas på längden som jag förstår det men det står det inget om i mönstret. Jag undrar om ni kan se över mönstret och om möjligt förtydliga det?

DROPS Design 07.03.2017 kl. 14:29:

Hej Annika. Men der staar i mönstret: Nu virkas det mönster från v 2 (= v med pil i diag) så här: A.2, A.3, A.4 (= ökningen mitt på sjalen), A.3, och avsluta med A.5. När hela A.2-A.5 är färdigvirkat 1 gång på höjden fortsätts det sedan med A.2a över A.2, A.3a över A.3, A.4a över A.4 och A.5a över A.5. Upprepa A.2a-A.5a på höjden (ökningen i varje sida och mitt på sjalen fortsätter som förut) till det är totalt 11,5 rutor längs ökningen mitt på sjalen – dvs, avsluta efter 1 hel rapport A.2a-A.5a.

Maria Bækkelund 07.11.2016 - 15:12:

Der er ikke diagram jeg kan printe ud.Kun blank side.Hilsen Maria

DROPS Design 08.11.2016 kl. 11:45:

Hej Maria. Jeg kan printe uden problemer, jeg tror det kan i dine printindstillinger det gaar galt.

Myriam 08.06.2016 - 23:14:

Nice color effect. Nice yarn.

Kommentere opskrift DROPS 171-12