DROPS / 171 / 41

Seven Seas by DROPS Design

Hæklet DROPS sjal i ”Big Delight” med vifter, hæklet ovenfra og ned.

DROPS Design: Model nr db-068
Garngruppe C eller A + A
----------------------------------------------------------
Mål: Vidde øverst: ca 180 cm. Længde midt på: ca 72 cm.
Materialer:
DROPS BIG DELIGHT fra Garnstudio
300 g f.nr 12, jeansblå/teal

DROPS HÆKLENÅL nr 5 – eller den nål du skal bruge for at få 14 dbl-st x 5,5 rækker på 10 x 10 cm. A.1 = 8,5 cm målt langs udtagningen midt på.
----------------------------------------------------------

fra 34.95 kr /100g
DROPS Big Delight print DROPS Big Delight print 34.95 kr /100g
Garnet til denne opskrift koster fra 104.85kr. Læs mere.
SEKSDOBBELT-ST:
Lav 6 omslag om nålen, stik nålen igennem 6.lm i starten af sidste række, slå om og træk tråden igennem denne m, * 1 omslag, træk tråden igennem de 2 næste m på nålen*, gentag fra *-* 6 gange til = 1 m på nålen.

MØNSTER:
Se diag A.1 til A.6.
----------------------------------------------------------

SJAL:
Sjalet hækles frem og tilbage, ovenfra og ned.

Start med nål 5 og Big Delight og hækl mønster efter diag A.1. Når A.1 er hæklet færdig i højden måler arb ca 8,5 cm målt langs udtagningen midt på sjalet. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN! Nu hækles der videre fra rækken med pil i diag A.2-A.6 således: Hækl A.2 (= udtagning i siden), A.3, hækl A.4 (= udtagning midt på), hækl A.5 og afslut med A.6 (= udtagning i siden).
Når diag er hæklet færdig i højden gentages rapporterne i højden fra række med pil, dvs der bliver flere og flere rapporter med A.3 og A.5 mellem udtagningen midt på og i siderne.
Fortsæt mønsteret således til arb måler ca 72 cm målt langs udtagningen midt på sjalet – sørg for at sidste række som hækles er en række med dbl-stgrupper med 7 dbl-st.
Klip og hæft tråden.

Diagram

= Hækl 4 lm og sæt dem sammen til en ring med 1 km.
= Rækken starter med 6 lm
= Rækken slutter med 1 6-DOBBELT-ST - se forkl i opskriften.
= 1 dbl-st om lm-bue
= 1 dbl-st i m
= 1 lm
= 4 lm
= Start på denne række. Forrige række er allerede hæklet.

Zuzana Vernerova 11.03.2019 - 08:21:

Hi sorry for posting again but when I do 6 double trebles in the ring it does not look right. I don't understand what you mean when you said around the 4 chain in both sides. Is there any chance you could post a video of this please?

DROPS Design 11.03.2019 kl. 11:42:

Dear Mrs Vernerova, it looks like the first row in A.1, reading from the left towards theh right = 6 chains, 1 ch, 1 double treble around the chain stitch ring, 4 chains, 1 double treble around the chain stitch ring, 2 chains, 1 double treble around the chain stitch rinb, 4 chains, 1 double treble around the chain stitch ring, 1 chain, 1 six double treble (see at the beg of the pattern). Turn and work row 2 from the right towards the left. Happy crocheting!

Zuzana Vernerova 10.03.2019 - 21:53:

Hi I can't figure out the last 6 double trebles in A1 in the first row. I don't know where to insert the hook. If I insert into the ring the whole thing looks weird and I'm sure it's not meant to be like that. Is there any chance of a video for the first row? Otherwise j will never be able to do this shawl and I love it. Thank you

DROPS Design 10.03.2019 kl. 22:16:

Dear Zuzana, the 6 double treble should be done around the 4 chain stitch crocheted in both side. I hope this helps. Happy Crafting!

Sophie 03.05.2018 - 23:53:

Bonjour, pouvez vous me dire s'il faut faire le diagramme A2 dans sa globalité et ensuite passer au A3 dans sa globalité aussi et ainsi de suite ou bien si les diagrammes sont à coller les uns aux autres. Je ne comprends pas très bien. D'avance merci pour votre aide.

DROPS Design 04.05.2018 kl. 08:54:

Bonjour Sophie, il faut crocheter chaque rang des diagrammes l'un après l'autre, soit par ex: rang 1 de A.2, A.3, A.4, A.5 et A.6 sur l'endroit, puis au rang suivant sur l'envers: rang 2 de A.6, A.5, A.4, A.3 et A.2 et ainsi de suite. Bon crochet!

Sofia Broborg 27.03.2018 - 21:19:

Redigering möjlig av placeringen av diagramdelarna så de är lika stora och ligger bredvid varandra i den ordning de ska virkas? Nu är det mycket svåravläst. Utskrift via er utskriftsoptimerade funktion lägger delarna på olika sidor och att försöka pussla ihop det själv i t ex word går inte då A1, A3 och A5 ligger som en gemensam bild och A4 och A6 i en bild. Tänker att fler skulle vara hjälpta av det.

DROPS Design 26.04.2018 kl. 11:28:

Hej Sofia, vi skickar din önskan vidare, och hoppas vi kan göra det enklare framöver. Lycka till med den fina sjalen!

Anita Koole 08.06.2017 - 17:35:

Ik begrijp niet hoe ik verder moet als ik a1 heb gehaakt. De tekening van a2 laat dit niet zien en laat ook niet zien hoe ik aan de linkerkant daarna weer moet beginnen

DROPS Design 09.06.2017 kl. 08:50:

Hoi Anita, Je begint A.2 bij de pijl (Die staat rechts-onder in de tekening van A.2) A.2 begint dus met 6 lossen. (dan 2 lossen, een dubbel stokje en 2 lossen, waarna je verder gaat met dezelfde toer in A.3, A.4, A5 en A6 zoals aangegeven in de beschrijving) Veel haakplezier!

Kate 13.04.2017 - 10:56:

Hi! I'm a bit confused by the instructions. I've reached the end of the A.2 part and I thought I should continue from the row with arrow again, but then the A.3 part does not fit. Should I just repeat the top row of the diagram A.2 (and A.6) till the end?

DROPS Design 18.04.2017 kl. 08:41:

Dear Kate, when you repeat diagrams in height, work A.2 from arrow, then repeat A.3 to the middle ch-space, work A.4 in the middle ch-space on previous repeat of A.4, then repeat A.5 in width finishing with A.6 in the last st. Work each diagram from the row with the arrow so that diagrams match tog and to the previous rows. Happy crocheting!

Tulla 07.12.2016 - 21:14:

Det står i symbolforklaringa at hver rad avsluttes med en6 dobbelt stav.... og i forklaringa i oppskriften forklares en 6 dobbeltstav....men overskriften sier firedobbelstav..... er det 6 dobbel som skal brukes?

DROPS Design 08.12.2016 kl. 13:26:

Hej Tulla. Det skal vaere en 6 dobbeltstav. Jeg skal sörge for at faa det rettet. Tak for meldingen!

Eva Zykánová 25.07.2016 - 10:54:

Dobrý den, všimla jsem si změny v kreslených schematech - týká se téměř všech nově přidaných háčkovaných šátků - myslím jejich rozdělení do sekvencí, ve kterých se nejsem schopna orientovat ... ráda jsem šátky podle drops návodů háčkovala a změnu bohužel opravdu nevítám ...

Kommentere opskrift DROPS 171-41