DROPS / 172 / 29

Snow Angel by DROPS Design

Sættet består af: Strikket DROPS hue, halstørklæde og pulsvarmere i “BabyMerino” med hulmønster. Str S - L.

DROPS Design: Model nr bm-028
Garngruppe A
----------------------------------------------------------
HUE:
Størrelse: S/M - M/L
Passer hovedmål: ca 54/56 - 56/58 cm
Materialer:
DROPS BABY MERINO fra Garnstudio
50-100 g f.nr 02, natur

DROPS STRØMPEP OG RUNDP (40 cm) nr 3 – eller det p.nr du skal bruge for at få 24 m x 32 p glatstrik på 10 x 10 cm. 1 rapport mønster efter diag A.1 måler ca 4½ cm i bredden og 4½ cm i højden.
DROPS RUNDP (40 cm) nr 2,5 - til Rib.

HALSTØRKLÆDE:
Mål: ca 35 x 160 cm
Materialer:
DROPS BABY MERINO fra Garnstudio
250 g f.nr 02, natur

DROPS RUNDP nr 3,5 – eller det p.nr du skal bruge for at få 23 m x 30 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS RUNDP nr 3 - til Rib.

PULSVARMERE:
Størrelse: S/M - M/L
Mål: Omkreds ca 21-23 cm (let strakt). Længde ca 22-24 cm
Materialer:
DROPS BABY MERINO fra Garnstudio
50 g i begge str i f.nr 02, natur

DROPS STRØMPEP nr 3 – eller det p.nr du skal bruge for at få 24 m x 32 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS STRØMPEP nr 2,5 – til Rib.

TIL HELE SÆTTET:
350 g i begge str i f.nr 02, natur
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 167.65kr. Læs mere.

Der tages 1 m ud ved at slå om p. På næste omg strikkes omslaget drejet så der ikke bliver hul.

MØNSTER:
Se diag A.1 og A.2.
----------------------------------------------------------

HUE:
Arb strikkes rund på rundp nedenfra og op, gå over til strømpep efterhånden som der tages ind. Slå 120-126 m op på rundp 2,5 med Baby Merino. Strik 1 omg ret. Derefter strikkes der Rib (= 1 ret / 1 vrang) i 2½-3½ cm. Strik 1 omg ret hvor der tages 10-14 m ud jævnt fordelt (dvs tag 1 m ud efter hver 12.-9.m) – læs UDTAGNINGSTIPS = 130-140 m. Skift til rundp 3 og strik rundt i mønster efter diag A.1 (= 13-14 rapporter à 10 m). HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når A.1 er strikket totalt 4 gange i højden, strikkes der rundt i mønster efter diag A.2 Samtidig med at der tages ind som vist i diag. Når A.2 er strikket færdig er der 26-28 m tilbage på p. Strik 1 omg ret hvor alle m strikkes ret sammen to og to = 13-14 m tilbage på p. Klip tråden, træk den gennem de resterende m, træk sammen og hæft godt. Hele huen måler ca 25-26 cm fra toppen og ned.
----------------------------------------------------------

Se diag A.3 og A.1. Diag viser alle p i mønsteret set fra retsiden.

UDTAGNINGSTIPS:
Der tages 1 m ud ved at slå om p. På næste p strikkes omslaget drejet så der ikke bliver hul – OBS: Der tages ikke ud over de 3 kantm i hver side.
----------------------------------------------------------

HALSTØRKLÆDE:
Arb strikkes frem og tilbage på rundp i to ens dele som sys sammen på midten.
Slå 203 m op på rundp 3 med Baby Merino. Strik 1 p vrang fra vrangen. Næste p strikkes således fra retsiden: 3 kantm i RETSTRIK – se forkl over, * 1 ret, 3 vrang *, gentag fra *-* til der er 4 m tilbage på p, afslut med 1 ret og 3 kantm i retstrik. Fortsæt Ribben således. Når arb måler 2 cm tages alle 3 vrang ind (set fra retsiden) til 2 vrang = 154 m. Når arb måler 3 cm tages der ind i hver 2. vrangparti fra 2 vrang til 1 vrang = 130 m. Når arb måler 4 cm tages de sidste 2 vrang ind til 1 vrang = 105 m. Når Ribben måler 6 cm – sørg for at sidste p er strikket fra vrangen, skiftes der til rundp 3,5. Næste p strikkes således fra retsiden: 3 kantm i retstrik, strik mønster efter diag A.3 til der er 4 m tilbage på p (= 7 rapporter à 14 m), strik 1 m glatstrik og afslut med 3 kantm i retstrik. Fortsæt mønsteret således. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når A.3 er strikket færdig er der 77 m tilbage på p. Næste p strikkes således fra retsiden: 3 kantm retstrik, strik mønster efter diag A.1 til der er 4 m tilbage på p (= 7 rapporter à 10 m) og afslut med 1 m glatstrik og 3 kantm retstrik. Fortsæt mønsteret således. Når arb måler ca 79 cm (afslut efter en hel rapport med A.1 i højden), skiftes der til rundp 3. Strik 1 p ret fra retsiden hvor der tages 7 m ud jævnt fordelt – læs UDTAGNINGSTIPS = 84 m. Strik 1 p ret fra vrangen, 1 p ret fra retsiden og 1 p ret fra vrangen før der lukkes LØST af med ret fra retsiden.
Strik en del til på samme måde. Sy de to dele sammen indenfor aflukningskanten så der bliver 8 p retstrik midt på halstørklædet.
----------------------------------------------------------

Der tages 1 m ud ved at slå om p. På næste omg strikkes omslaget drejet så der ikke bliver hul.
----------------------------------------------------------

PULSVARMER:
Slå 75-84 m op på strømpep 2,5 med Baby Merino. Strik 1 omg ret. Derefter strikkes der Rib (= 1 ret / 2 vrang). Når Ribben måler 1-2 cm tages der ind i hvert 2. vrangparti fra 2 vrang til 1 vrang = 63-70 m. Når Ribben måler 2-3 cm tages de sidste 2 vrang ind til 1 vrang = 50-56 m. Skift til strømpep 3 og strik næste omg således: Strik mønster efter diag A.1 over de første 30 m (= 3 rapporter à 10 m), * 1 ret, 1 vrang *, gentag fra *-* totalt 10-13 gange. Fortsæt mønsteret således. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arb måler ca 20-21 cm – afslut efter en hel rapport med A.1 i højden, skiftes der tilbage til strømpep 2,5. Strik 1 omg ret hvor der tages 12 m ud jævnt fordelt = 62-68 m. Strik rundt i Rib (= 1 ret / 1 vrang) i 2-3 cm og luk derefter af med ret over ret og vrang over vrang. Hele pulsvarmeren måler ca 22-24 cm.
Strik en pulsvarmer til på samme måde.

= tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes ret, 2 ret sammen, løft den løse m over

Behøver du hjælp med opskriften?

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS 172-29) for mål og udregninger.

Dana Schoales 03.10.2020 - 03:26:

I am knitting Snow Angel hat. Trouble with chart A.2, row 8. There is a decrease at both beginning and end of this row on chart. Does it mean knit 2 tog, knit 6, knit 2 tog repeat to end? That is how I read it but I have extra stitches at the end. Could you please clarify

DROPS Design 05.10.2020 kl. 08:54:

Dear Mrs Schoales, after row 6 you have still 10 sts on the needle, then you will work row 7 decreasing 2 stitches (= knit 4, slip 1 as if to K, K2 tog, psso, K3) = 8 sts remain. On row 8 knit the 8 sts. Repeat decrase on next round: K3, dec 2, K2 = 6 sts remain. knit all sts on next round and continue like this decreasing 2 sts in the middle of each repeat until 2 sts remain in each repeat. Happy knitting!

Anette Nielsen 10.09.2020 - 13:14:

Hej Jeg er i gang med halstørklædet og er i færd med A3 som starter med 14 m.....som jeg forstår det skal dette motiv strikkes flere gange i højden men mønsteret slutter med 10 masker, så hvordan kommer jeg videre til 14 m igen? Har jeg misforstået det? Mvh Anette

DROPS Design 14.09.2020 kl. 08:31:

Hei Anette. A.3 skal bare strikkes 1 gang i høyden og det sluttes da med 10 masker, nå skal du strikke etter A.1 + kantmaskene. Det er A.1 som skal gjentas i høyden til arbeidet måler ca 79 cm. God Fornøyelse!

Claudia 27.09.2019 - 11:33:

Buongiorno,volevo approfittare dell'offerta sui filati e regalarmi questo bel set. non conosco i ferri circolari, capisco l'uso per il cappello che cosi' evita cuciture , ma per la sciarpa perche' non posso usare dei ferri normali visto che unisco poi le due parti? grazie

DROPS Design 27.09.2019 kl. 12:18:

Buongiorno Claudia. I ferri circolari sono molto diffusi nei paesi europei e si stanno diffondendo anche in Italia: Sono comodi per lavorazioni in tondo, per scialli (per avere più spazio per le maglie). Le lavorazioni in ferri di andata e ritorno (come p.es la sciarpa) possono essere eseguite con i normali ferri dritti. In questi casi, la scelta di ferri dritti o circolari è spesso soggettiva, legata quindi a come ci si trova più comodi a lavorare. Buon lavoro!

Dea 10.04.2019 - 21:02:

Ho lavorato il cappello ed ho notato che dopo il giro con aumenti dice di fare subito il motivo del diagramma. Facendo ciò ci sarebbero dei problemi perchè non si potrebbero chiudere nel modo giusto i gettati fatti nel giro di aumenti. Credo che prima di iniziare il motivo A1 ci voglia un giro a diritto per poter lavorare i gettati a ritorto come indicato nella spiegazione degli aumenti.

DROPS Design 11.04.2019 kl. 00:16:

Buongiorno Dea. Inoltriamo la sua osservazione al settore design. Buon lavoro!

Valentina 18.01.2019 - 09:57:

Bonjour Madame Drops, Je viens de terminer ce modèle mais le dessin ne se voit pas sauf en tirant d où ma question faut il le bloquer et/ou le repasser à la patte mouille. Merci pour votre réponse.

Jennie 29.08.2018 - 12:12:

Jag har det perfekta garnet till halsduken och ska nog testa det här mönstret. det är så fint! Är lite över nybörjarstadiet och läser mönstret NOGA för att bestämma om detta är nåt för mig. Vad menas med "När A.3 är färdigstickat är det 77 m kvar på v"? Vad ska hända på övriga 77 m?

DROPS Design 29.08.2018 kl. 15:47:

Hej Jennie, Det betyder att du har minskat till 77 maskor samtidigt som du har stickat A.3. Nu föjer du mönstret med: Nästa varv stickas så här från rätsidan..... Det är enklare att följa mönstret samtidigt som du stickar det. :) Lycka till!

Valérie 13.07.2017 - 15:55:

Merci de votre réponse mais le tricot se faisant en rond, le rang de montage est donc forcément du bon côté. D'où pourquoi un rang endroit avant les côtés ?

DROPS Design 13.07.2017 kl. 16:41:

Bonjour Valérie, j'étais partie sur les explications de l'écharpe, ce rang envers sur l'envers ou endroit sur l'endroit (quand on tricote en rond) est souvent fait après le montage, c'est un choix de la styliste, dans ce cas, les 3 pièces de l'ensemble commenceront ainsi de la même façon. Bon tricot!

Valérie 13.07.2017 - 10:18:

Bonjour. A quoi cela sert-t-il de faire 1 rang endroit entre le rang de montage et les côtes ? Merci.

DROPS Design 13.07.2017 kl. 12:03:

Bonjour Valérie, le rang de montage va apparaître ainsi du côté souhaité. Bon tricot!

Carine 07.12.2016 - 16:38:

Bonjour est-il possible de tricoter le bonnet à plat s'il vous plaît?

DROPS Design 08.12.2016 kl. 08:41:

Bonjour Carine, c'est tout à fait possible, vous trouverez ici quelques explications complémentaires. Bon tricot!

Birgitte Larsen 28.09.2016 - 12:18:

Hej. Prøvet at printe fra en anden browser, det virker. Tusind tak for hjælpen Mvh Birgitte

Kommentere opskrift DROPS 172-29