DROPS / 172 / 29

Snow Angel by DROPS Design

DROPS souprava: čepice, šála a nátepníky - návleky s ažurovým vzorem pletené z příze "BabyMerino". Velikost: S-L.

DROPS design: model č. bm-028
Skupina přízí: A
-----------------------------------------------------------
ČEPICE:
Velikost: S/M – M/L
Obvod hlavy: asi 54/56 – 56/58 cm

Materiál: DROPS BABY MERINO firmy Garnstudio
50-100 g, barva č.02, smetanová

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č. 3 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 24 ok x 32 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm. 1 sekvence vzoru A.1 měří asi 4,5 cm na šířku i na výšku.
DROPS krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č. 2,5 – na lemy.
----------------------
ŠÁLA:
Rozměry: asi 35 x 160 cm

Materiál: DROPS BABY MERINO firmy Garnstudio
250 g, barva č.02, smetanová

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č. 3,5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 23 ok x 30 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č. 3 – na lemy.
----------------------
Obvod: asi 21-23 cm (měřeno mírně napnuté)
Výška: asi 22-24 cm

Materiál: DROPS BABY MERINO firmy Garnstudio
50 g pro obě velikosti, barva č.02, smetanová

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č. 3 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 24 ok x 32 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č. 2,5 – na lemy.

NA CELOU SOUPRAVU:
350 g pro obě velikosti, barva č.02, smetanová

Nejste si jistí, kterou zvolit velikost? Třeba by vám pomohla informace, že modelka na obrázku je vysoká asi 170 cm a nosí velikost S nebo M. Pokud chcete plést/háčkovat pulovr, kabátek, šaty nebo podobný kousek, najdete dole pod návodem nákres s jednotlivými mírami v cm.
Komentáře (13)
DROPS Baby Merino DROPS Baby Merino
100% vlna
od 88.00 Kč /50g
DROPS Baby Merino uni colour DROPS Baby Merino uni colour 88.00 Kč /50g
at Ganella
DROPS Baby Merino mix DROPS Baby Merino mix 88.00 Kč /50g
at Ganella
Jehlice a háčky
Přízi na tento model můžete mít už za 616Kč. Více zde.
ČEPICE:

TIP - PŘIDÁVÁNÍ:
Přidáváme nahozením. V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

VZOR:
Viz schémata A.1 a A.2.
----------------------------------------------------------

ČEPICE:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici od dolního okraje k vrcholku; podle potřeby převedeme pleteninu na ponožkové jehlice.
Na kruhovou jehlici č.2,5 nahodíme přízí Baby Merino 120-126 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pokračujeme pružným vzorem 1/1 (tj. střídáme 1 oko hladce, 1 obrace). Ve výši 2,5-3,5 cm pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 10-14 ok (tj. přidáme 1 oko za každým 12.-9. okem) - viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ = 130-140 ok. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.3 a pleteme v kruhových řadách vzor A.1 (= 13-14 sekvencí vzoru po 10 okách). Po upletení 4 celých sekvencí vzoru A.1 (na výšku) pleteme vzor A.2 a SOUČASNĚ ujímáme dle schématu. Po dokončení vzoru A.2 (na výšku) zbývá na jehlici 26-28 ok. Upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ spleteme každá 2 oka hladce = zbývá 13-14 ok. Přízi odstřihneme, protáhneme zbylými oky, stáhneme a zapošijeme. Čepice je vysoká asi 25-26 cm.
----------------------------------------------------------

ŠÁLA:

Viz schémata A.3 a A.1; zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ:
Přidáváme nahozením. V následující řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky. POZN.: Přidáváme mimo 3 krajní oka na každé straně.
----------------------------------------------------------

ŠÁLA:
Pleteme v řadách na kruhové jehlici. Upleteme dva stejné díly, které nakonec sešijeme.
Na kruhovou jehlici č.3 nahodíme přízí Baby Merino 203 ok a upleteme 1 rubovou řadu obrace. Následující lícovou řadu pleteme takto: 3 krajní oka vroubkovým vzorem – viz výše, *1 oko hladce, 3 obrace*, *-* opakujeme až po poslední 4 oka a končíme 1 okem hladce a 3 krajními oky vroubkovým vzorem. Takto pokračujeme. Ve výši 2 cm ujmeme v lícové řadě v každé skupince 3 obrace pletených ok 1 oko (zůstanou tedy vždy 2 oka obrace) = 154 ok. Ve výši 3 cm ujmeme v každé 2. skupince 3 obrace pletených ok 1 oko = 130 ok. Ve výši 4 cm ujmeme 1 oko i v každé zbylé skupince 2 obrace pletených ok = 105 ok. Ve výši 6 cm (končíme rubovou řadou) převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.3,5. Následující lícovou řadu pleteme takto: 3 krajní oka vroubkovým vzorem, vzor A.3 – sekvenci vzoru opakujeme až po poslední 4 oka (= 7 sekvencí vzoru po 14 okách), pak upleteme 1 oko lícovým žerzejem a končíme 3 krajními oky vroubkovým vzorem. Takto pokračujeme. Po dokončení celé sekvence vzoru A.3 (na výšku) zbývá na jehlici 77 ok. Další lícovou řadu pleteme takto: 3 krajní oka vroubkovým vzorem, vzor A.1 – sekvenci vzoru opakujeme až po poslední 4 oka (= 7 sekvencí vzoru po 10 okách) a končíme 1 okem lícovým žerzejem a 3 oky vroubkovým vzorem. Takto pokračujeme. Ve výši asi 79 cm (končíme dopletením celé sekvence vzoru A.1 – na výšku) převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.3. Pleteme 1 lícovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 7 ok - viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ = 84 ok. Upleteme 3 řady hladce (začínáme rubovou řadou) a v následující lícové řadě pak všechna oka VOLNĚ hladce uzavřeme.
Stejným způsobem upleteme i druhý díl. Díly pak sešijeme, nejlépe pletacím stehem – uprostřed šály máme 4 vroubky.
----------------------------------------------------------

NÁTEPNÍKY:

VZOR:
Viz schéma A.1.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ:
Přidáváme nahozením. V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.
----------------------------------------------------------

NÁTEPNÍK:
Na ponožkové jehlice č.2,5 nahodíme přízí Baby Merino 75-84 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pak pleteme pružným vzorem 1/2 (tj. střídáme 1 oko hladce, 2 obrace). Ve výši 1-2 cm ujmeme v každé 2. skupince 2 obrace pletených ok 1 oko = 63-70 ok. Ve výši 2-3 cm ujmeme 1 oko i v každé zbývající skupince 2 obrace pletených ok = 50-56 ok. Pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.3 a následující kruhovou řadu pleteme takto: prvních 30 ok pleteme vzorem A.1 (= 3 sekvence vzoru po 10 okách), *1 oko hladce, 1 obrace*, *-* opakujeme celkem 10-13x. V tomto rozvržení vzorů pokračujeme. Ve výši asi 20-21 cm (končíme dopletením 1 celé sekvence vzoru A.1 – na výšku) převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.2,5. Pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 12 ok = 62-68 ok. Pleteme v kruhových řadách pružným vzorem 1/1. Když je pružný lem vysoký 2-3 cm, všechna oka dle vzoru uzavřeme. Nátepník měří asi 22-24 cm.
Stejným způsobem upleteme i druhý nátepník.