DROPS Extra / 0-1135

Neon Steps by DROPS Design

Strikkede DROPS tøfler i ”Peak” eller "Eskimo" med retstrik. Str 20 - 34.

Tags: tøfler,

DROPS Design: Model nr pe-007-bn
Garngruppe E eller C + C
----------------------------------------------------------
Størrelse: 20/21 - 22/23 - 24/25 - 26/28 – 29/31 – 32/34
Fodens længde: 12 - 13 - 15 - 17 - 18 - 20 cm
Materialer:
DROPS PEAK fra Garnstudio
100-100-100-150-150-200 g f.nr 07, neon grøn

Eller: DROPS ESKIMO fra Garnstudio
100-100-100-150-150-200 g f.nr 25, grøn

DROPS STRØMPEP OG PINDE nr 5 – eller det p.nr du skal bruge for at få 17 m x 22 p glatstrik på 10 x 10 cm.

RETSTRIK (strikkes rundt på strømpep således):

--------------------------------------------------------

TØFFEL:

SKAFTET:
Arb strikkes rundt på strømpep. Slå 28-32-36-36-40-44 m op på strømpep 5 med Peak. Strik 1 omg ret. Derefter strikkes der Rib (= 2 ret/ 2 vrang) til arb måler ca 8-9-10-11-12-13 cm. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN!

FODEN:
Behold de første 12-12-12-14-14-14 m på omg på p og de sæt de resterende 16-20-24-22-26-30 m på 1 tråd. Fortsæt i RETSTRIK – se forkl over - frem og tilbage over de 12-12-12-14-14-14 m, SAMTIDIG på 1.p slåes der 1 ny m op i hver side (kantm) = 14-14-14-16-16-16 m. Når overstykket måler 4-4-5-6-6-7 cm lukkes 1 kantm af i hver side = 12-12-12-14-14-14 m. Videre sættes m fra tråden tilbage på p og der strikkes 7-7-9-10-10-12 m op på hver side af overstykket (indenfor 1 kantm) = 42-46-54-56-60-68 m på p. HERFRA MÅLES ARB VIDERE. Sæt 1 mærketråd midt foran på tåen og 1 mærketråd midt bagpå på hælen og strik videre rundt i RETSTRIK - se forkl over. Når arb måler 2 cm strikkes 2 m ret sammen på hver side af hver mærketråd på hver 2.omg (= 4 masker mindre pr omg) fortsæt indtagningen til arb måler 3-3-4-4-5-5 cm. Luk alle m af og sy sømmen under foden i yderste led af yderste m så den ikke bliver tyk.

Strik en tøffel til på samme måde.

Minna 26.09.2018 - 13:08:

Puikko 8 mm, lasten villasukka koot 23 ja 27. Silmukat, kiitos?

Estela 12.08.2018 - 12:15:

Buen día ! Quisiera saber cuando se refiere agua de en puntas si soy las agujas circulares. Me gustan mucho sus trabajos y no entiendo el montaje de puntos cuando dice agujas de dos puntas. Gracias

DROPS Design 14.08.2018 kl. 20:45:

Hola Estella. Esta labor se trabaja con dos tipos de agujas : agujas rectas ( con una punta abierta) y agujas de doble punta ( con dos puntas abiertas). Las agujas rectas se pueden sustituir por agujas circulares. Aquí tienes el vídeo para montar con agujas de doble punta :

Peggy Haberecht 24.07.2017 - 10:41:

Hallo, ich möchte diese tollen Socken in den Größen 36/37 und 38/39 stricken. Gibt es da auch eine Anleitung dazu? Wenn nicht, wieviele Maschen muß ich dennca arbeiten und wieviel Material brauche ich? Viel Grüße!

DROPS Design 24.07.2017 kl. 11:34:

Liebe Frau Haberecht, hier finden Sie ein ähnliches Modell in den gewüsnchten Größen, oder unsere Modellen für Hausschuhen schmökern. Viel Spaß beim stricken!

Vanda 22.12.2015 - 15:45:

Hallo, is it normal for this pattern to be made with a 5 mm needle since it is a type E ? I want to make this pattern with Andes, and I want to know if the gauge 17x22 is really ok with Andes. Thank you.

DROPS Design 22.12.2015 kl. 19:13:

Dear Vanda, tension is correct, make sure the needle size you require to get this gauge, you may need 5 mm or smaller/larger depending on how loose/tight you are working. Happy knitting!

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-1135