DROPS / 165 / 36

Toulouse by DROPS Design

Hæklet DROPS kjole i ”Cotton Merino” med hulmønster og rundt bærestykke, hæklet ovenfra og ned. Str S - XXXL.

DROPS Design: Model nr cm-035
Garngruppe B
----------------------------------------------------------
500-550-650-700-750-850 g f.nr 23, lavendel

DROPS HÆKLENÅL nr 4 – eller den nål du skal bruge for at få 18 st x 9 omg på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

fra 24.95 kr /50g
DROPS Cotton Merino uni colour DROPS Cotton Merino uni colour 24.95 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 249.5kr. Læs mere.

Instruktioner

HÆKLEINFO:
På hver omg med st erstattes første st med 3 lm, omg afsluttes med 1 km i 3.lm i beg af omg.

UDTAGNINGSTIPS:
Der tages 1 st ud ved at hækle 2 st i 1 st.

MØNSTER:
Se diag A.1 til A.3. Vælg diag for rigtig str. A.1 viser hvordan mønsteret starter og slutter.
----------------------------------------------------------

BÆRESTK:
Arb hækles rundt, ovenfra og ned med start midt bagpå. Hækl 128-138-138-163-168-173 lm på nål 4 med Cotton Merino og sæt dem sammen til en ring med 1 km i første lm. Hækl næste omg således: Hækl 3 lm (= 1 st) - læs HÆKLEINFO, 1 st i første lm fra lm-ringen, 1 st i hver af de 2 næste lm, * spring over 1 lm, 1 st i hver af de 4 næste lm *, gentag fra *-* omg rundt, afslut med 1 km i 3.lm i beg af omg = 104-112-112-132-136-140 st. På næste omg tages der 16-20-20-24-44-52 st ud jævnt fordelt - læs UDTAGNINGSTIPS = 120-132-132-156-180-192 st.

Videre hækles der således: Hækl A.1 over de første 6 st, A.2 over de næste 12-12-12-18-24-24 st (= totalt 2-2-2-3-4-4 gange), A.3 over de næste 12 st (= totalt 2 gange), A.2 over de næste 6-6-6-12-12-12 st (= 1-1-1-2-2-2 gange), A.3 over de næste 12 st (= 2 gange), A.2 over de næste 30-36-36-42-54-60 st (= 5-6-6-7-9-10 gange), A.3 over de næste 12 st (= 2 gange), A.2 over de næste 6-6-6-12-12-12 st (= 1-1-1-2-2-2 gange), A.3 over de næste 12 st (= 2 gange), A.2 over de sidste 12-18-18-18-24-30 st (= 2-3-3-3-4-5 gange). OBS: I str S+XL+XXL starter omg lidt mod den ene side for at mønsteret skal gå op. Fortsæt mønsteret således. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN! Når A.1/A.2 er hæklet 1 gang i højden gentages de som beskrevet i højden.

Når A.3 er hæklet 1 gang i højden er der 240-252-292-316-340-352 st på omg. Arb måler ca 18-18-20-20-22-22 cm (målt fra halskanten).

Nu hækles der således (= 6.omg i A.1/A.2): Hækl 1 st i hver af de første 39-39-44-50-56-56 st (= halve rygstk), hækl 6-6-8-8-8-8 lm, spring over 48-48-58-64-64-64 st (= ærmegab), hækl 1 st i hver af de næste 72-78-88-94-106-112 st (= forstk), hækl 6-6-8-8-8-8 lm, spring over 48-48-58-64-64-64 st (= ærmegab), hækl 1 st i hver af de sidste 33-39-44-44-50-56 st = 144-156-176-188-212-224 st og 6-6-8-8-8-8 lm i hver side af arb (= totalt 156-168-192-204-228-240 m). Sæt 1 mærke i arb, HERFRA MÅLES ARB VIDERE!

RYG & FORSTK:
Hækl næste omg således (= 7.omg i A.1/A.2): Hækl A.1 1 gang, derefter hækles A.2 over de resterende 150-162-186-198-222-234 st/lm (= totalt 25-27-31-33-37-39 gange i bredden). Fortsæt at hækle mønster i højden. SAMTIDIG på omg med pil i diag tages der 12 st ud jævnt fordelt (dvs der hækles 2 st i hver 13.-14.-16.-17.-19.-20.st) = 168-180-204-216-240-252 st. A.2 gentages nu 2 gange mere i bredden. Gentag udtagningen på hver 10.cm, sørg for at der tages ud på en omg med st, 3 gange til = 204-216-240-252-276-288 st. For hver gang der tages ud, gentages A.2 2 gange mere i bredden. Efter sidste udtagning gentages A.2 totalt 33-35-39-41-45-47 gange i bredden. Når arb måler ca 44-46-46-48-48-50 cm (fra mærket) – sørg for at sidste omg er en omg med st, hækles A.y totalt 3 gange i højden. Derefter hækles A.z 1 gang i højden. Arb måler ca 78-80-82-84-86-88 cm totalt fra halskanten. Klip og hæft tråden.

ÆRMEKANT:
Kanten hækles rundt. Start midt under ærmet. Hækl 1 km i 4.lm midt under ærmet, 3 lm, 1 st i hver af de næste 2-2-4-4-4-4 lm, 1 st i hver af de 48-48-58-64-64-64 st til ærme Samtidig med at der tages 6-6-4-4-0-0 st ind jævnt fordelt og 1 st i hver af de sidste 3 lm som blev hæklet under ærmet = 48-48-62-68-72-72 st. Hækl 2 omg med 1 st i hver st. Klip og hæft tråden. Hækl en kant på det andet ærme.

= omg starter med 4 lm og afslutter med 1 km i 4.lm
= omg starter med 3 lm og afslutter med 1 km i 3.lm
= første omg er forkl i opskriften
= hækleretning

Behøver du hjælp med opskriften?

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS 165-36) for mål og udregninger.

Kommentarer / Spørgsmål (29)

Tracey 29.11.2019 - 14:40:

I completed 3 rd row now. So now it asking when a1 a2 have been worked 1 time vertically repeat them upwards. So do I do a1 row then a2. Then a1 then a2. Or just go up on a2 chart thanks.

DROPS Design 29.11.2019 kl. 15:48:

Dear Tracey, you continue working the same diagrams as for previous round, ie A.1, A.2, A.3 , etc... in the same order as before, working each row in each diagram. You are increasing stitches in A.3, while the number of stitches in A.1 and A.2 will remain the same. Happy crocheting!

Tracey 29.11.2019 - 12:25:

Hi I have done 1 row as 4 tr and skip stitch. 4 tr. to end. Then second row I increased so I have 120 now. Instead of 104. So I know that right. But now it says continue to work as follows. Work a1 over the first 6 tr. is that 1 row Cause if I do 30 times tr 5 times. And the other stitches aswell. It not going to fit on the same row. As I only got 120 sts. As I’m doing the small size. Plz help with diagram. I’m still learning to do crochet.

DROPS Design 29.11.2019 kl. 13:00:

Dear Tracey, work first row each diagram at a time, ie row 1 in A.1 over the first 6 sts, then repeat row 1 in A.2 a total of 2 times (= over the next 12 sts), row 1 in A.3 over the next 12 sts (= 2 times in width), and so on. On next round, work row 2 each diagram, then row 3 and so on. read more here. Happy crocheting!

Irma 28.09.2017 - 15:45:

: Work A.1 over the first 6 dc, A.2 over the next 12-12-12-18-24-24 dc (= 2-2-2-3-4-4 times in total), A.3 over the next 12 dc (= 2 times in total), A.2 over the next 6-6-6-12-12-12 dc (= 1-1-1-2-2-2 times), A.3 over the next 12 dc (= 2 times), ............... A.3 over the next 12 dc (= 2 times), A.2 over the last 12-18-18-18-24-30 dc (= 2-3-3-3-4-5 times) After above round how many stitches should i have for xl.

DROPS Design 28.09.2017 kl. 17:22:

Dear Irma, after this round, you will still have 156 sts in XL,ie as before since you work 1 st in the st from previous row, see diagram. Happy crocheting!

Afshan Raheel 27.09.2017 - 18:43:

How many stitches after row 2?

DROPS Design 28.09.2017 kl. 09:31:

Dear Mrs Afsha, after row 1 you will have the same number of sts as you will not increase in row 1 - It can be a good idea to insert a marker between each repetition so that you can easily follow your work and the diagram. Happy crocheting!

Afsha Raheel 27.09.2017 - 18:22:

Plz help me with 2nd row of yoke. It will be double crochet in each stich ? If we do not divide in a1 a2 a3? And 3rd row. What is above a1 6 dc? If its according to diagram then what does row 2 mentions a2 4 time a3 2 time????

DROPS Design 28.09.2017 kl. 09:30:

Dear Mrs Afsha, on 2nd round on yoke you will work 1st row in each diagram as stated, ie in the 2 larger sizes you will work 2nd round as follows: A.1 over the first 6dc, A.2 over the next 24dc (= 4times in total = repeat 4 times in width row 1 in A.2)), A.3 over the next 12dc (= 2times in total), A.2 over the next 12 dc (= 2 times), A.3 over the next 12 dc (= 2 times), A.2 over the next 54-60 dc (= 9-10 times), A.3 over the next 12 dc (= 2 times), A.2 over the next 12 dc (= 2 times), A.3 over the next 12 dc (= 2 times), A.2 over the last 24-30 dc (= 4-5 times). Happy crocheting!

Asraa 30.08.2017 - 19:22:

Hi. I have just completed A3 and the 5th rounds of A1 and A2 for the size medium. However the count of my tr stitches is only 196.If I count the chain stitches in between then the stitch count goes well over 252. However if I apply some mathematics and get the stitch by multiplying the number of tr stitches in each mode (A1,A2,A3) by the number of times they are repeated it comes out as 196= 2 (for A1) +26(for A2) +168(for A3). Kindly help me with this.

DROPS Design 31.08.2017 kl. 06:12:

Dear Asraa, by the time you finish the last row of pattern A.3 you should have the following stitch counts: A.1 (6 sts), A.2 (12 sts), A.3 (2 x 21= 42 sts), A.2 (6 sts), A.3 (42 sts), A.2 (36 sts), A.3 (42 sts), A.2 (6 sts), A.3 (42 sts) A.2 (18 sts) that adds up to 252 sts, hich is the number of stitches you have to continue to work with. I hope this helps. Happy Crocheting!

Asraa 28.08.2017 - 17:59:

Hi. I have just started this pattern and I am a bit confused in the 3rd round for the yoke. It says to work A1 in the first 6 trebles. Am I supposed to the entire A1 as is showed in the diagram i.e. the entire vertical line? Or am I supposed to do the first rows of each A1, A2 and A3 for this round and then proceed to the next rows in the upcoming rounds?

DROPS Design 29.08.2017 kl. 09:05:

Dear Asraa, work the first row in A.1 over the firt 6 tr, then work first row of A.2, A.3 etc.. on same row, you will work diagrams row by row. Happy crocheting!

Mai Kruse 06.07.2017 - 00:00:

Hejsa, jeg er netop blevet færdig med A1 og A2 i højden. Nu skal jeg færdiggøre A3 i højden og fortsætte forfra med A1 og A2. Men så vil mønstret jo ikke gå op? Mvh mai

DROPS Design 12.07.2017 kl. 14:07:

Hej Mai, jo du fortsætter alle 3 diagrammer, det er samme mønter hele vejen rundt, men A.3 viser hvordan du tager ud. God fornøjelse!

Sunny 23.03.2017 - 15:41:

Hello, I am at the body part, size M. What is it mean by "Repeat A.2 2 times more in width"? does it mean to do 2 rows of A.2? or A.2 needs to be done twice for every A.2 pattern by looking at the beginning of the YOKE (A.1, A.2, and A.3 are listed) thank you!

DROPS Design 23.03.2017 kl. 16:17:

Dear Sunny, you have just inc 12 sts evenly, and A.2 = 6 sts in width, so that you have now enough room to work 2 more repeats of A.2 in width over the 180 sts = work A.1 1 time in width, then repeat A.2 29 times in total in width = 180 sts. Happy crocheting!

Darlene Wick 07.08.2016 - 04:56:

Hi, Iam having trouble with this pattern. I have done every row like it says but where I get confused is It says after you do A.3 you are supposed to have 252 sts. then it tells you on row 6 to do the arm part. Well Am I supposed to do A1 and A.2 all the way and then do A.3. Be cause if I do there will be to many sts. Please help me.

DROPS Design 08.08.2016 kl. 09:42:

Dear Mrs Wick, when you have crocheted A.1 and A.2 1 time in height repeat these both diagrams in height while continuing crocheting A.3. So that when A.3 has been worked 1 time in height, next row will be row 6 in A.1 and A.2. Happy crocheting!

Kommentere opskrift DROPS 165-36