DROPS / 158 / 47

One Step Ahead by DROPS Design

Strikkede DROPS tøfler i ”Andes” med retstrik og rib. Str. 35-42

Tags: sidelæns, tøfler,

DROPS Design: Model nr an-025
Garngruppe E eller C + C
----------------------------------------------------------
Størrelse: 35/37 - 38/39 - 40/42
Fodens længde: 22 – 24 - 26 cm.
Materialer:
DROPS ANDES fra Garnstudio
300 g i alle str f.nr 6420, turkis

DROPS STRØMPEP OG PINDE nr 6 – eller det p.nr du skal bruge for at få 13 m x 17 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS BØFFELHORNSKNAP MØRK, nr 536: 6 stk i alle str.
----------------------------------------------------------

Kommentarer (77)

65% Uld, 35% Alpaca
fra 27.95 kr /100g
DROPS Andes uni colour DROPS Andes uni colour 27.95 kr /100g
YarnLiving
Bestil
DROPS Andes mix DROPS Andes mix 27.95 kr /100g
Garnet til denne opskrift koster fra 83.85kr. Læs mere.
RETSTRIK (rundt på strømpep):

MØNSTER 2:
1.p (= retsiden): *2 r, 2 vr*, gentag fra *-* til der er 2 m tilbage, 2 r.
2.p (= vrangen): ret over ret og vrang over vrang. Gentag 2.p
----------------------------------------------------------

TØFFEL:
Der strikkes først en kant nederst på skaftet, så strikkes foden. Derefter strikkes et løst skaft på tværs.

SKAFTET:
Slå 37-37-39 m op på strømpep 6 med Andes. Strik rundt i RETSTRIK – se forkl over - til arb måler ca 4 cm, afslut efter 1 omg vr. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN!

FODEN:
Arb strikkes nu frem og tilbage.
Nu beholdes de første 10 m på p, de resterende 27-27-29 m sættes på 1 tråd. Nu strikkes et overstykke efter MØNSTER 2 – se forkl over, over de 10 m – SAMTIDIG i slutningen af de næste 2 p slåes der 1 ny kantm op (Kantm strikkes i RETSTRIK - se forkl over) = 12 m. Når overstykket måler 7-8½-10 cm lukkes 1 kantm af i hver side = 10 m. M fra tråden sættes tilbage på p og der strikkes 12-14-16 m op på hver side af overstykket (indenfor 1 kantm) = 61-65-71 m. HERFRA MÅLES ARB VIDERE! Sæt 1 mærketråd midt mellem de 10 m på overstykket (= midt foran på tåen) og 1 mærketråd i m bag på hælen, der er 30-32-35 m mellem mærketrådene i hver side. Arb strikkes nu rundt i retstrik. Når arb måler 2 cm strikkes 2 m ret sammen på hver side af hver mærketråd på hver 2.omg (= 4 masker mindre pr omg). Fortsæt indtagningen til arb måler 5-5-6 cm. Luk de resterende m af. Sy sømmen under foden i yderste led af yderste m så sømmen ikke bliver tyk.

LØST SKAFT STRIKKET PÅ TVÆRS:
Arb strikkes frem og tilbage.
Slå 22 m op på p 6 med Andes. Strik 8 p retstrik SAMTIDIG på sidste p tages der 6 m ud jævnt fordelt = 28 m. Strik efter diag A.1 (= 28 m) til arb måler ca 35-36-38 cm. Strik 8 p retstrik SAMTIDIG på 1.p tages 6 m ind jævnt fordelt = 22 m. Luk af. Læg aflukningskanten over opslåningskanten, og sy 3 pynteknapper gennem det retstrikkede på skaftet.

MONTERING:
Sy det løse skaft som er strikket på tværs til skaftets opslåningskant. Sy det løse skaft så knapperne er placeret på tøflens yderside med åbningen vendt bagud mod hælen – sy fra vrangen så sømmen ikke ses.

Strik en tøffel til på samme måde, sørg for at skaftets åbning kommer i modsat side.

Kommentarer (77)

Skriv din kommentar her!

Raye Burke 24.11.2017 - 18:17:

Who wrote this pattern? Cute slipppers but crazy pattern!!!

DROPS Design 27.11.2017 kl. 11:03:

Dear Mrs Burke, to help you working these slippers, you can watch the video below. Should you have any further questions, you are welcome to ask here or contact the store where you bought your yarn. Happy knitting!

Sarah 25.09.2017 - 21:44:

I find this pattern very hard to follow, and I am not a beginner - I'm not used to patterns starting from the middle and having to find my way from starting to the end, and back to the beginning. Very difficult to follow.

DROPS Design 26.09.2017 kl. 09:08:

Dear Sarah, the video below is showing how to knit these slippers, this should help you to vizualize how they are worked. Happy knitting!

Gwen Maddox 25.06.2016 - 04:49:

I am not sure where it says "work according to A1 until piece measures 38cm." Is the 38cm measured from cast on edge (i.e. beginning of garter stitch) or is it measured from the beginning of the piece where the A1 pattern starts ?

DROPS Design 27.06.2016 kl. 08:40:

Dear Mrs Maddox, measure the 38 cm from the cast on edge. Happy knitting!

Deborah 16.04.2016 - 15:56:

What are double pointed needles and also what ply wool are you using please?

DROPS Design 17.04.2016 kl. 14:54:

Dear Deborah, double pointed needles are straight needles with two points, perfect for working small circunferences in round, such as socks or sleeves. They're usually sold in group of four or five, and you cand find them of different lenghts. This pattern is worked in Andes, which is a super bulky yarn. Happy knitting!

Deborah 16.04.2016 - 15:56:

What are double pointed needles and also what ply wool are you using please?

DROPS Design 17.04.2016 kl. 14:54:

Dear Deborah, double pointed needles are straight needles with two points, perfect for working small circunferences in round, such as socks or sleeves. They're usually sold in group of four or five, and you cand find them of different lenghts. This pattern is worked in Andes, which is a super bulky yarn. Happy knitting!

Agnes 05.04.2016 - 04:24:

Live in nz where do I get the work really need to make these slippers

DROPS Design 05.04.2016 kl. 09:34:

Dear Agnes, please click here to get the list of DROPS store shipping worldwide. Happy knitting!

TALLARON Christine 25.02.2016 - 16:30:

Bonjour, le modèle 15 veste avec torsades et capuche en lima drops de garnstudio paru sur le magazine spécial tricot les idées de marianne décembre 2015, devant droit qui dit de monter 35 mailles et tricoter 15 mailles jersey, 14 mailles en torsade et 6 mailles jersey, car la torsade se tricote sur un multiple de 24 mailles, dois je déja tricoter plusieurs rangs en jersey endroit et déjà faire les augmentations de 10 maille coté boutonnière avant de commencer la torsade ?

DROPS Design 29.02.2016 kl. 13:39:

Bonjour Mme Tallaron, le modèle en question est un modèle conçu par l'éditeur, merci de bien vouloir les contacter pour toute information complémentaire ou assistance à la réalisation de ce modèle. Bon tricot!

Diane 14.12.2015 - 05:07:

Do you offer the pattern for the othercuff shown in picture. I am most interested in cable cuff

DROPS Design 14.12.2015 kl. 10:17:

Dear Diane, the upper part of the slipper is explained under "Loose leg worked across". Happy knitting!

Amy 20.11.2015 - 22:51:

To whom it may concern: I am wanting to do the knitted slipper patterns and was inquiring about what yarn that I can use since I don't live anywhere close to a place that I can buy the yarn ( I live in Ontario and the closest place for me to get the yarn would be British Columbia and it would cost more than what the yarn is worth to ship it)if you could let me know it would be appreciated. Thank you for your help

DROPS Design 23.11.2015 kl. 09:37:

Dear Amy, we are happy to inform you that our yarn are avalaible in Canada, please click here to get the list of stores or where to buy them online. Happy knitting!

Stacy 18.11.2015 - 15:18:

When knitting the second slipper, it says to "make sure the leg opening is in the opposite side," and I'm not sure how to do that. Is it just on assembly that the buttons go on the opposite side or is there something else I'm missing?

DROPS Design 18.11.2015 kl. 17:37:

Dear Stacy, when sewing the leg, make sure the seam/buttons are on the opposite side (facing outwards when worn). Happy knitting!

Kommentere opskrift DROPS 158-47