DROPS / 158 / 48

Allegria by DROPS Design

Strikkede DROPS tøfler i ”Big Delight” med retstrik og rib. Str. 32-43.

Tags: tøfler,

DROPS Design: Model nr db-042
Garngruppe C eller A + A
----------------------------------------------------------
Størrelse: 32/34 – 35/37 – 38/40 – 41/43
Passer fodlængde: 20 - 22 - 24 - 27 cm
Materialer:
DROPS BIG DELIGHT fra Garnstudio
200 g i alle str i f.nr 15, lava

DROPS STRØMPEP OG PINDE nr 4 – eller det p.nr du skal bruge for at få 19 m x 37 p retstrik på 10 x 10 cm.
DROPS BØFFELHORNSKNAP, NR 535: 4 stk i alle str.
----------------------------------------------------------

fra 35.95 kr /100g
DROPS Big Delight print DROPS Big Delight print 35.95 kr /100g
Garnet til denne opskrift koster fra 71.9kr. Læs mere.
RETSTRIK (frem og tilbage på p):
Strik ret på hver p.
----------------------------------------------------------

HØJRE TØFFEL:
Tøflen strikkes fra hælen mod tåen.

Slå 66-71-76-81 m op på pind 4 med Big Delight (lad tråd-enden være ca 40 cm lang, denne bruges til montering). Sæt 1 mærketråd efter 33-36-38-41 m. Strik RETSTRIK – se forkl over, frem og tilbage på p Samtidig med at der tages ud midt under foden således: Strik til der er 1 m tilbage før mærketråden, slå om, 2 m ret, slå om, strik p ud. På næste p strikkes omslagen drejet ret så der ikke bliver hul. Gentag udtagningen på hver 2.p totalt 7 gange = 80-85-90-95 m. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arb måler 12-13-14-15 cm strikkes der kun over de første 22-23-24-25 m (= overlap), de næste 36-39-42-45 m (= foden) sættes på 1 tråd, de sidste 22-23-24-25 m (= underlap) sættes på 1 ny tråd. Fortsæt med retstrik til overlappen måler 6-6½-7-7½ cm, luk af. For at farverne i garnet skal få en pæn overgang strikkes foden før underlappen.

FOD:
= 36-39-42-45 m. Fordel m på strømpep 4. Arb strikkes nu i Rib (= 1 r, 2 vr) med start fra mærketråden fra retsiden. Når arb måler 16-18-20-23 cm (målt let strakt) tages der 2-3-4-5 m ind jævnt fordelt i vr partierne ved at strikke 2 m vr sm = 34-36-38-40 m. Derefter tages der ind på hver 2.omg i vr-partierne med 2 vr-m således: 2 m 1 gang, 4 m totalt 2 gange = 24-26-28-30 m.

Strik 1 omg ret. * Derefter strikkes m r sm 2 og 2 *, gentag fra *-* 1 gang til (hvor der ikke er et lige antal m strikkes sidste m r) = 6-7-7-8 m. Arb måler ca 20-22-24-27 cm. Klip tråden og træk den igennem de resterende m og hæft godt.

UNDERLAP:
= 22-23-24-25 m. Strik retstrik frem og tilbage til underlappen måler ca 6-6½-7-7½ cm, luk af.

MONTERING:
Buk opslåningskanten dobbelt (= midt bagpå), brug tråd-enden fra starten til at sy pænt sammen midt bagpå. Læg overlappen over underlappen og træk den lidt skråt ned (ca 2 cm fra kanten). Sy 2 knapper gennem begge lag. Sy underlappen fast med små sting på indersiden af tøflen så sømmen ikke ses.

VENSTRE TØFFEL:
Strik som højre tøffel, men spejlvendt. Dvs overlappen strikkes nu i slutningen af p.

Kommentarer (14)

Skriv din kommentar her!

Johanneke 05.09.2018 - 19:11:

Het minderen voor de voet, is dat het hele werk gemeten? Of vanaf waar je de voet in boordsteek begint te breien?

DROPS Design 06.09.2018 kl. 10:19:

Dag Johanneke, Dat is vanaf het begin gemeten, dus vanaf het opzetten.

Franzetti Claude 29.02.2016 - 10:53:

Bonjour, est-ce que les diminutions au pied se font bien au début du tour ainsi qu'à la fin. Je tricote le pied en rond. Merci pour votre réponse.

DROPS Design 29.02.2016 kl. 11:50:

Bonjour Mme Franzetti, les diminutions se font régulièrement réparties tout le tour - cliquez ici pour savoir comment les répartir. Bon tricot!

Lilou 27.04.2015 - 22:23:

Bonjour, J'aimerais savoir si les 36 m tricotées en côtes sont à tricoter en aller-retour ou en rond. Par avance, merci, et bravo pour tout ces modèles et surtout vos laines qui sont fabuleuses.

DROPS Design 28.04.2015 kl. 09:46:

Bonjour Lilou et merci. Les 36 m du pied se tricotent bien en rond, en côtes, à partir du marqueur (= sur l'endroit). Bon tricot!

Milada 13.12.2014 - 23:58:

Dobrý den, nesedí foto s návodem. Na obrázku jsou ponožky,ale popis je na nějaký košík. Díky

DROPS Design 04.01.2015 kl. 22:56:

Dobrý den, děkuji za upozornění - opraveno! Hana

Cheryl 12.08.2014 - 02:30:

The pattern says it uses 100g for all sizes, but that is not enough. I ran out of yarn halfway through the second slipper when making the woman's small size.

Marianne 14.07.2014 - 20:06:

I love these slippers and the yarn. Can't wait to see the pattern.

Claudia Matthes 13.07.2014 - 11:09:

Herrlich wärmend, ideal für kalte Abende!

Harriet Trettin 05.07.2014 - 19:46:

Die möchte ich mir gerne machen. Wo bekomme ich die Anleitung her?

Petra Lehmann 25.06.2014 - 21:15:

Warm und wirklich sehr modisch , die möchte ich mir machen ,auch die Farben einfach schön.

MARIE 25.06.2014 - 17:14:

Ce modèle est celui que j'attendais trop bien sur plancher chauffant sans chaussons Très joli J'attends les explications !

Kommentere opskrift DROPS 158-48