DROPS Extra / 0-910

Chicken Legs by DROPS Design

DROPS Påske: DROPS sokker i ”Karisma” med norsk mønster. Str 35 til 46

Tags: nordisk, påske, sokker,

DROPS Design: Model nr u-703
Garngruppe B
-----------------------------------------------------------
Størrelse: 35/37 - 38/40 - 41/43 - 44/46
Fodens længde: 22 - 24 - 27 - 30 cm
Skaftets højde: 23 - 24 - 25 - 26 cm
Materialer: DROPS KARISMA fra Garnstudio
100-100-150-150 g f.nr 52, sennepsgul
50-50-100-100 g f.nr 01, naturhvid
50-50-50-50 g f.nr 21, mellemgrå

DROPS STRØMPEP nr 3,5 – eller det p.nr du skal bruge for at få 22 m x 30 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS STRØMPEP nr 2,5 - til Rib.
----------------------------------------------------------

Se diag A.1 til A.3

HÆLINDTAGNING:
1.p (= retsiden): Strik til der er 7-7-8-8 m tilbage, tag næste m løs af p som om den skulle strikkes r, 1 r, løft den løse m over, vend arb.
2.p (= vrangen): Strik til der er 7-7-8-8 m tilbage, tag næste m løs af p som om den skulle strikkes vr, 1 vr, løft den løse m over, vend arb.
3.p (= retsiden): Strik til der er 6-6-7-7 m tilbage, tag næste m løs af p som om den skulle strikkes r, 1 r, løft den løse m over, vend arb.
4.p (= vrangen): Strik til der er 6-6-7-7 m tilbage, tag næste m løs af p som om den skulle strikkes vr, 1 vr, løft den løse m over, vend arb.
Fortsæt indtagningen på samme måde ved at strikke til der er 1 m mindre tilbage før der tages 1 m løst af til der er 12-14-14-14 m tilbage på p.
----------------------------------------------------------

SOKKER:
Arb strikkes rundt på strømpep.
Slå 64-64-68-68 m op på strømpep 2,5 med mellem grå. Strik 2 omg ret med mellemgrå, skift til naturhvid. Strik Rib = 2 r / 2 vr i 4 cm.
Byt til strømpep 3,5, fortsæt med 1 omg glatstrik samtidig med at der tages 4-4-8-8 m ind jævnt fordelt = 60-60-60-60 m. Fortsæt med A.1. Når A.1 er strikket en gang i højden fortsættes der med A.2, SAMTIDIG på første p i A.2 tages der 4-4-4-4 m ud jævnt fordelt = 64-64-64-64 m. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når A.2 er strikket færdig i højden er der 56-56-56-56 m på omg. Fortsæt med A.3, SAMTIDIG på 1.omg af A.3 tages der 8-4-0-0 m ind jævnt fordelt = 48-52-56-56 m. Når A.3 er færdig måler arb ca 22 cm. Sokken strikkes videre med sennepsgul. Strik videre til arb måler 23-24-25-26 cm. På næste omg beholdes de første 12-13-14-14 m på p til hæl, sæt de næste 24-26-28-28 m på 1 tråd (= midt ovenpå foden) og behold de sidste 12-13-14-14 m på p til hæl. Fortsæt med glatstrik frem og tilbage over de 24-26-28-28 hæl-m i 5-5½-6-6½ cm. Sæt nu 1 mærke midt på arb. Videre strikkes HÆLINDTAGNING – se forkl over. Når hælindtagningen er færdig strikkes der 11-12-13-14 m op på hver side af hælen og de 24-26-28-28 m fra tråden sættes tilbage på p = 58-64-68-70 m. Sæt 1 mærke på hver side af de 24-26-28-28 m ovenpå foden. Videre strikkes der rundt i glatstrik Samtidig med at der tages ind i hver side således: Strik de 2 sidste m FØR første mærke ovenpå foden drejet r sm (dvs der strikkes i bagerste del af m i stedet for forreste) og strik de 2 første m EFTER sidste mærke ovenpå foden r sm. Gentag indtagningen på hver 2.omg totalt 7-8-8-7 gange = 44-48-52-56 m. Strik videre til arb måler 18-20-22-25 cm fra mærket på hælen (= ca 4-4-5-5 cm tilbage). Sæt 1 mærke i hver side så der bliver 22-24-26-28 m både ovenpå og under foden. Fortsæt i glatstrik og mellemgrå: Samtidig med at der tages ind til tå på hver side af begge mærker således: FØR mærket: 2 r sm. EFTER mærket: 2 drejet r sm (strik i bagerste m-bue i stedet for i forreste).
Gentag indtagningen på hver 2.omg 3-3-4-4 gange til og derefter på hver omg 5-6-6-7 gange = 8 m tilbage på p. Klip tråden, træk den gennem de resterende m, træk sammen og hæft godt.

= mellemgrå

Sabana 27.02.2019 - 12:57:

Hola, tenía una pregunta sobre el patrón de colores. Al trabajar en redondo e iniciar una nueva vuelta, el dibujo queda desplazado hacia arriba. Como a veces hay un cambio de color en el primer punto de la vuelta, no me sirve con pasar el primer punto sin trabajar y luego continuar sin más. ¿Cómo puedo hacer para que el patrón no se deforme? ¡Muchas gracias y un saludo!

Sanna 22.02.2019 - 10:54:

Kuinka saa siistin kierroksen vaihto kohdasta kun väri vaihtuu joka kierroksella?

DROPS Design 28.02.2019 kl. 14:23:

Voi olla vaikea saada vaihtokohdasta täysin siisti, tästä syystä värinvaihdot tehdään keskellä takana sukassa. Yritä kuitenkin saada vaihtokohdan silmukoista sopivan löyhät, jotta ne eivät katoa neuleen sisään, tai jätä työhön reikää.

Madeleine 16.01.2019 - 13:38:

Hei! Takk for fin oppskrift dere har laget. Likevel er det noe jeg ikke klarer å forstå. Det gjelder i overgang fra A2 til A3. "SAMTIDIG PÅ 1.omgang av A3 felles det 8-4-0-0 m jevnt fordelt = 48-52-56-56 m." Hvordan gjøres dette og hvordan passer dette med mønsteret? Hvordan kan jeg klare dette på én omgang? På forhånd hjertelig takk. Hilsen nybegynner på oppskrifter.

DROPS Design 21.01.2019 kl. 13:07:

Hei Madeleine. Du feller maskene jevnt fordelt - dette regnes ut slik: maskeantallet før felling, delt på antall fellinger. Du kan felle ved å strikke 2 masker rett sammen = 1 maske felt. Feks i str 38/40 strikkes hver 13 og 14 maske sammen. På siste omgang i A.2 er alle maskene gule, maskene som strikkes sammen i A.3 strikkes med med den fargen som er neste farge i diagrammet - slik at du får annenhver hvit og gul. Her er en video av hvordan å strikke 2 masker rett sammen: God fornøyelse

Sarah Housni 13.12.2018 - 17:02:

Bonjour, J'en suis à la figure A2 et j'ai un petit soucis avec le racordement des motifs (donc depuis la figure A1) pile au niveau de mon début/fin de rang, il semblerait que ce soit décaler vers le bas de la chaussette. Je suis certaine de suivre les instructions à la lettre puisque j'ai recommencé deux fois déjà. Comment puis-je faire pour avoir des motifs continus, non décalés ? Merci

DROPS Design 14.12.2018 kl. 07:58:

Bonjour Mme Housni, au 1er rang de A.2 vous devez augmenter 4 m = 64 m et répéter ainsi 4 fois les 16 m de A.2 en largeur, en commençant par la 1ère m du diagramme - lisez bien le diagramme de bas en haut en commençant à droite, et de droite à gauche tous les tours. Bon tricot!

Laura-Maria 12.12.2018 - 18:17:

Ich habe angefangen, die Anleitung für die Größe 46 zu stricken und bin nun fertig mit den Rapports. Jetzt habe ich Angst, dass der Socken zu eng wird, denn ich bekomme ihn gerade so über meinen eigenen Fuß ( Größe 40,5) und weiß nicht ob das Ganze dann schlussendlich der Person passen wird, für die die Socken bestimmt sind. Habe ich einen Fehler gemacht??

DROPS Design 13.12.2018 kl. 09:14:

Liebe Laura-Maria, es sollte passen für diese Größe sollen Sie 56 M haben bevor Sie die Ferse stricken - so geht es auch in anderen Socken selber Garngruppe und Größe - Stimmt Ihre Maschenprobe? Viel Spaß beim stricken!

Helena Willems 05.11.2018 - 19:15:

Hallo, kan ik ook rondbreinaalden gebruiken i.p.v. naalden zonder kop? Alvast bedankt Helena

DROPS Design 07.11.2018 kl. 14:41:

Dag Helena,

Jazeker, dat kan! Bekijk ook even deze video van de 'magic loop' (hoe je een te grote rondbreinaald voor kleine werkjes kunt gebruiken)

Lisa 12.06.2018 - 11:51:

Hey, ich habe eine Frage zum Stricken mit den drei Farben. Wenn ich eine Farbe in mehreren Runden nicht benötige, wie beispielsweise bei A1 in den Reihen 9, 10 und 11 die naturfarbene Wolle, wird diese dann trotzdem hinten mitgeführt und eingewebt? Oder wird der Faden nach Reihe 8 abgeschnitten und in Reihe 12 neu aufgenommen? Vielen Dank für die Hilfe!

DROPS Design 12.06.2018 kl. 14:47:

Liebe Lisa, Sie können den unbenutzten Faden "seitlich" hochziehen. So haben Sie nachher nicht so viele Fäden zu vernähen. Wenn es aber zu vielen Reihen zwischen den Streifen sind, können Sie am besten den Faden abschneiden. Viel Spaß beim stricken!

Coralie Peron 12.05.2015 - 19:24:

Glem siste melding! Kanskje for trøtt til å strikke nå? ;-)

Coralie Peron 12.05.2015 - 19:03:

Hei! Har 68 masker. begynner vrangbord. det går liksom ikke. da får eg 4 rette på rad i enden.

Annette Solheimslid 12.02.2015 - 08:32:

Jeg lurte på i mønsterdelen A2 om økningen av de 4 maskene skal fordeles over fire pinner eller om det skal være bare på den første pinnen? Jeg er nybegynner og ikke flink til å lese oppskriftene ennå. På forhånd tusen takk for hjelpen :)

DROPS Design 19.02.2015 kl. 16:29:

Hei Annette. Du skal kun öke de 4 masker i den föste pind.

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-910