DROPS / 142 / 39

Splash by DROPS Design

Stickad DROPS toffel med 1 tråd ”Big Fabel” eller 2 trådar "Fabel".

Tags: tå upp, tofflor,
  • Splash / DROPS 142-39 - Stickad DROPS toffel med 1 tråd ”Big Fabel” eller 2 trådar Fabel.
  • Splash / DROPS 142-39 - Stickad DROPS toffel med 1 tråd ”Big Fabel” eller 2 trådar Fabel.
DROPS Design: Modell nr bf-006
Garngrupp C
-----------------------------------------------------------
Storlek: 35/37 – 38/39 – 40/42
Fotens mått: 22 – 24 – 27 cm
Garnåtgång:
DROPS BIG FABEL från Garnstudio
100 g nr 900, rosa/gul/grön

Eller använd:
DROPS FABEL från Garnstudio
100 g nr 911, fun lilac

DROPS ST ELLER RUNDST (40 cm) NR 4 – eller det st.nr du måste använda för att få 19 m x 31 v i rätst med 1 tråd Big Fabel eller 2 trådar Fabel på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

DIAGRAM:
Se diagram A-1 och A-2 för montering.
----------------------------------------------------------

TOFFEL:
Toffeln stickas från tån till hälen, hela toffeln stickas i rätst. Lägg upp 19-21-23 m med 1 tråd Big Fabel eller 2 trådar Fabel och sticka rätst fram och tillbaka, SAMTIDIGT ökas det 1 m (sticka 2 m i 1 m) i varje sida på vartannat v totalt: 20-22-23 ggr = 59-65-69 m. Arb mäter nu ca 13-14-15 cm. Sticka som förut över de 29-32-34 första m, maska av 1 m, sticka de resterande 29-32-34 m som är kvar på vänster st. Härifrån stickas arbetet vidare i två delar. Fortsätt med rätst och minska 1 m (sticka 2 rm tills) i varje sida på vartannat v totalt 12-14-15 ggr = 5-4-4 m kvar.
Sedan minskas så här:
35/37: Sticka 2 rm tills, 1 rm, 2 rm tills. Sticka 1 v. Nästa v lyft 1 m, sticka 2 rm tills och drag den lyfta m över.
38/39 och 40/42: Sticka 2 rm tills 2 ggr. Sticka 1 v. På nästa v stickas 2 rm tills.
Klipp av tråden och dra den genom sista m. Sticka den andra sidan på samma sätt. Arb mäter totalt ca 21-23-26 cm.

MONTERING: Se diagram A-1 och A-2 för illustration. Toffeln viks dubbel och sys tills fint i de yttersta maskbågarna från punkt 1 via punkt 2 till punkt 3. Vik ned kanten 2 cm bak och sy ett litet stygn bak för att hålla kanten nere.

Diagram

symbols = öppning för foten
symbols = mitt uppe på foten

Tack för att du väljer ett mönster från DROPS Design. Vi arbetar hårt för att ge ut mönster som är korrekta och enkla att förstå. Alla mönster är översatta från norska och du kan alltid se originalmönstret (DROPS 142-39) för mått och uträkningar.

country flag Barbara Lowell 21.02.2020 - 14:35:

Is there somewhere on your site a translator for these questions and all your other patterns? I only speak read and write English and a little Polish. Cannot decipher comments at all.

user icon DROPS Design 21.02.2020 kl. 15:28:

Dear Mrs Lowell, you can use an online translator if you wish too, it won't be perfect but can give you an idea, but you are also welcome to ask your question here, and/or contact your DROPS store - even per mail or téléphone - for any further informations. This video might also help you to understand how the slippers are worked and sewn together. Happy knitting!

country flag Linda 05.11.2018 - 22:36:

Thank you for the answer...the cast off 1 and continue and I thought ?? continue what? hahaha Okay I had a duh moment haha thanks so much for the answer

country flag Linda 05.11.2018 - 04:05:

So..when you get to the cast off 1 stitch do you use another needle or put one half on a stitch holder?? I am confused with how this pattern is worded

user icon DROPS Design 05.11.2018 kl. 10:05:

Dear Linda, you put the sts on one side of a thread or a stich holder and you finish the first side, then when first side is finished, slip the sts from the thread/st holder back on needle and work the 2nd side. Happy knitting!

Josie Pietraroia 24.02.2018 - 01:48:

Hi. I would like to make these for my son who has a size 14 foot. that about 33cms long, can you give me some guidance for the increasing please. regards Josie

user icon DROPS Design 26.02.2018 kl. 07:46:

Dear Mrs Pietraroia, we are unfortunately not able to adjust every pattern to each individual request. For any further assistance adapting this pattern you are welcome to request help from your store or from any knitting forum. Happy knitting!

country flag Natasja 26.11.2016 - 17:54:

Hej. Når i skriver man skal strikke de første 32 m retstrik, tage 1 m ind og igen strikke resten retstrik. Når man skal tage 1 m ind i hver side, skal man så ikke tage flere m ind i midten for at få det V sutskoen laver ? Er det så kun i start og slut af hver anden p ? Og skal de resterende m på en anden pind ?

user icon DROPS Design 28.11.2016 kl. 17:02:

Hej Natasja. Du strikker 32 m, lukker 1 m af, og strikker de resterende 32 m. Nu strikker du de to dele separat videre. Du fortsaetter i retstrik og tager nu ind i hver side i hver anden p 14 gange (dvs, de 32 m ender med 4 m). Du gör det samme med den anden side (de andre 32 m)

country flag Marga 02.09.2016 - 10:31:

Kunt u mij aangeven wat de mooiste manier is on de sloffen dicht te naaien. Is daar ook misschien een video van.

user icon DROPS Design 02.09.2016 kl. 14:10:

Hoi Marga. Er zijn meerdere video's over het dichtnaaien van een naad als je kijkt in het video index. Ik zou hier de video gebruiken wat ook onder de tab VIDEO'S staat met het dichtnaaien van ribbelsteek:

country flag Karen 15.06.2016 - 15:32:

On the increase row, do I increase at the beginning of the row and again at the end of the row or is the increase all the way across the row?

user icon DROPS Design 15.06.2016 kl. 16:37:

Dear Karen, when you continue each part separately, you dec 1 st in each side every other row, ie work K2 tog at the beg + at the end of row until 5-4 sts remain (see size). Then work the last 3 rows as stated for your size. Happy knitting!

country flag Sara 18.02.2016 - 20:05:

Buenas noches, no entiendo bien las instrucciones en esta parte del patrón: Tejer como antes sobre los primeros 29-32-34 pts, rem 1 pt, tejer los 29-32-34 pts restantes en la ag izquierda. A partir de ahora la pieza es tejida en dos partes por separado. ¿Cómo hago el remate?¿se deben tejer los puntos en la aguja izquierda justo después del remate? No entiendo como retomaría los puntos de la aguja izquierda después, pues no tendría hilo en ese lado si sólo tejo el lado derecho.¡Gracias!

user icon DROPS Design 21.02.2016 kl. 23:02:

Hola Sara. Primero se trabajan los pts de la 2ª parte, alli donde esta el hilo, hasta finalizar las medidas. Ahora volvemos a los pts de la primera parte y trabajamos con hilo nuevo.

country flag Amandine 06.12.2015 - 16:18:

Bonjour, Je ne comprends pas:"tricoter les 29-32-34 m restantes sur l'aiguille gauche." Tricoter sur l'aiguille de gauche, que cela veux-t-il dire? En effet, si nous commençons à partir de là à séparer les deux côtés, je devrais avoir besoin d'une 3ème aiguille à tricoter n°4 pour tricoter sur l'aiguille gauche? De plus, mon fils à tricoter doit être coupé pour que je puisse le prendre à gauche, car il est sur l'aiguille droite non? Merci.

user icon DROPS Design 07.12.2015 kl. 10:51:

Bonjour Amandine, à partir de ce rang, on continue chaque côté séparément. Les premières m que vous avez tricotées seront reprises ensuite après que la 1ère partie (les mailles qui restent sur l'aiguille gauche) soient faite. À la fin de cette partie, on coupe le fil, on reprend les mailles laissées en attente et on termine ce côté là. Bon tricot!

country flag Christine 08.02.2014 - 01:29:

Would love to make these but am confused by the gauges. In yarn group C, does 19-16 mean 4 to 4.75 stitches per inch? Fairly new to knitting and never used Drops before. Thanks in advance for any help.

user icon DROPS Design 08.02.2014 kl. 10:09:

Dear Christine, these slippers are worked on a tighter tension ie 19 sts = 4", with needle size 6 (US) or size required to get the correct tension. Do not hesitate to take larger/smaller needle if required. Happy knitting!

Kommentér oppskrift DROPS 142-39