DROPS / 142 / 39

Splash by DROPS Design

Gebreide DROPS sloffen van 1 draad "Big Fabel" of 2 draden "Fabel".

Trefwoorden: sloffen, vanaf de teen omhoog,

DROPS design: Model nr. bf-006
Garengroep C
-----------------------------------------------------------
Maat: 35/37 – 38/39 – 40/42
Voet maten: 22 - 24 - 27 cm
Materiaal:
DROPS BIG FABEL van Garnstudio
100 gr. kleur nr. 900, roze/geel/groen

Of gebruik:
DROPS FABEL van Garnstudio
100 gr. kleur nr. 911, fun lila

DROPS RECHTE BREINLD of RONDBREINLD (40 cm) 4 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 19 st x 31 nld in ribbelst van 1 draad Big Fabel of 2 draden Fabel = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Opmerkingen (23)

TELPATROON:
Zie telpatronen A.1 en A.2 voor de afwerking.
----------------------------------------------------------

SLOF:
Wordt vanaf de teen tot de hiel gebreid, de hele slof wordt in ribbelst gebreid.
Zet 19-21-23 st op met 1 draad Big Fabel of 2 draden Fabel en brei in ribbelst heen en weer, meerder TEGELIJKERTIJD 1 st (brei 2 st in 1 st) aan elke kant om de nld in totaal 20-22-23 keer = 59-65-69 st. Het werk meet ongeveer 13-14-15 cm. Brei als hiervoor over de eerste 29-32-34 st, kant 1 st af, brei de overgebleven 29-32-34 st op de linker nld. Brei vanaf nu het werk in twee delen apart verder. Ga verder in ribbelst en minder 1 st (2 st r samen) aan elke kant om de nld in totaal 12-14-15 keer = 5-4-4 st over. Minder dan als volgt:
35/37: 2 st r samen, 1 st r, 2 st r samen. Brei 1 nld recht. Volgende nld: 1 st r afh, 2 st r samen, afgeh st overh.
38/39 en 40/42: brei 2 keer 2 st r samen. Brei 1 nld recht. Volgende nld: brei 2 st r samen.
Knip de draad af en haal deze door de laatste st. Eindig de andere kant op dezelfde manier. Het werk meet ongeveer 21-23-26 cm in totaal.

AFWERKING:
Zie telpatronen A.1 en A.2 ter illustratie. Vouw de slof dubbel en naai netjes samen in de buitenste lusjes van de buitenste st van punt 1 door punt 2 tot punt 3. Vouw de rand 2 cm naar beneden aan de achterkant en zet met een kleine st vast.

Telpatroon

= opening voor de voet
= bovenkant van de voet

Opmerkingen (23)

Plaats uw opmerking!

Josie Pietraroia 24.02.2018 - 01:48:

Hi. I would like to make these for my son who has a size 14 foot. that about 33cms long, can you give me some guidance for the increasing please. regards Josie

DROPS Design 26.02.2018 kl. 07:46:

Dear Mrs Pietraroia, we are unfortunately not able to adjust every pattern to each individual request. For any further assistance adapting this pattern you are welcome to request help from your store or from any knitting forum. Happy knitting!

Natasja 26.11.2016 - 17:54:

Hej. Når i skriver man skal strikke de første 32 m retstrik, tage 1 m ind og igen strikke resten retstrik. Når man skal tage 1 m ind i hver side, skal man så ikke tage flere m ind i midten for at få det V sutskoen laver ? Er det så kun i start og slut af hver anden p ? Og skal de resterende m på en anden pind ?

DROPS Design 28.11.2016 kl. 17:02:

Hej Natasja. Du strikker 32 m, lukker 1 m af, og strikker de resterende 32 m. Nu strikker du de to dele separat videre. Du fortsaetter i retstrik og tager nu ind i hver side i hver anden p 14 gange (dvs, de 32 m ender med 4 m). Du gör det samme med den anden side (de andre 32 m)

Marga 02.09.2016 - 10:31:

Kunt u mij aangeven wat de mooiste manier is on de sloffen dicht te naaien. Is daar ook misschien een video van.

DROPS Design 02.09.2016 kl. 14:10:

Hoi Marga. Er zijn meerdere video's over het dichtnaaien van een naad als je kijkt in het video index. Ik zou hier de video gebruiken wat ook onder de tab VIDEO'S staat met het dichtnaaien van ribbelsteek:

Karen 15.06.2016 - 15:32:

On the increase row, do I increase at the beginning of the row and again at the end of the row or is the increase all the way across the row?

DROPS Design 15.06.2016 kl. 16:37:

Dear Karen, when you continue each part separately, you dec 1 st in each side every other row, ie work K2 tog at the beg + at the end of row until 5-4 sts remain (see size). Then work the last 3 rows as stated for your size. Happy knitting!

Sara 18.02.2016 - 20:05:

Buenas noches, no entiendo bien las instrucciones en esta parte del patrón: Tejer como antes sobre los primeros 29-32-34 pts, rem 1 pt, tejer los 29-32-34 pts restantes en la ag izquierda. A partir de ahora la pieza es tejida en dos partes por separado. ¿Cómo hago el remate?¿se deben tejer los puntos en la aguja izquierda justo después del remate? No entiendo como retomaría los puntos de la aguja izquierda después, pues no tendría hilo en ese lado si sólo tejo el lado derecho.¡Gracias!

DROPS Design 21.02.2016 kl. 23:02:

Hola Sara. Primero se trabajan los pts de la 2ª parte, alli donde esta el hilo, hasta finalizar las medidas. Ahora volvemos a los pts de la primera parte y trabajamos con hilo nuevo.

Amandine 06.12.2015 - 16:18:

Bonjour, Je ne comprends pas:"tricoter les 29-32-34 m restantes sur l'aiguille gauche." Tricoter sur l'aiguille de gauche, que cela veux-t-il dire? En effet, si nous commençons à partir de là à séparer les deux côtés, je devrais avoir besoin d'une 3ème aiguille à tricoter n°4 pour tricoter sur l'aiguille gauche? De plus, mon fils à tricoter doit être coupé pour que je puisse le prendre à gauche, car il est sur l'aiguille droite non? Merci.

DROPS Design 07.12.2015 kl. 10:51:

Bonjour Amandine, à partir de ce rang, on continue chaque côté séparément. Les premières m que vous avez tricotées seront reprises ensuite après que la 1ère partie (les mailles qui restent sur l'aiguille gauche) soient faite. À la fin de cette partie, on coupe le fil, on reprend les mailles laissées en attente et on termine ce côté là. Bon tricot!

Christine 08.02.2014 - 01:29:

Would love to make these but am confused by the gauges. In yarn group C, does 19-16 mean 4 to 4.75 stitches per inch? Fairly new to knitting and never used Drops before. Thanks in advance for any help.

DROPS Design 08.02.2014 kl. 10:09:

Dear Christine, these slippers are worked on a tighter tension ie 19 sts = 4", with needle size 6 (US) or size required to get the correct tension. Do not hesitate to take larger/smaller needle if required. Happy knitting!

Rufuscata 20.05.2013 - 20:52:

Schöne Anleitung! Ich habe eine Frage zu "Ab hier wird die Arbeit getrennt" Nach der Zeichnung scheint es sich wirklich zu trennen, aber ich soll nur in jeder 2.Reihe abnehmen. Stricke ich dann um das "Loch" in der Mitte nicht und lege die Machen nur auf die rechte Nadel? Ansonsten wird doch alles zusammengestricktt... Vielen Dank!!

DROPS Design 21.05.2013 kl. 08:35:

Liebe Rufuscata, der Hausschuh muss eine Öffnung zum Hineinschlüpfen haben, daher kann er nicht ganz in Runden gestrickt werden. Nach dem Teilen stricken Sie in Hin-und Rückreihen, wobei Sie bei der abgenommenen Masche (Öffnung) jeweils wenden.

Maaike 07.04.2013 - 12:30:

Ik maakte 40-42. Maar misschien heb ik te los gebreid, want ze zitten best los en ik heb maat 42... Ik benniet zo goed in stekenproeven ;-)

Maaike 09.03.2013 - 13:02:

For the biggest size 100 grams is not enough. Too bad. I am still debating whether I will buy more yarn or just finish it with another colour...

DROPS Design 15.03.2013 kl. 08:38:

That is sad to hear! Did you check your gauge? The sample in this picture was knit with well under 100 grams, but we will let design know. Can you tell me what size you were making?

Laat een opmerking achter voor DROPS 142-39