DROPS Extra / 0-769

Chicken Little by DROPS Design

Hæklet DROPS påskekylling i ”Paris”.

Tags: dyr, legetøj, påske,

DROPS design: Model nr W-016-BN
--------------------------------------------------------
Mål: ca 12 cm høj
Materialer: DROPS PARIS
50 gr f.nr 35, vanillegul
En rest nr 13, orange
En rest nr 12, rød
En rest nr 15, sort

DROPS HÆKLENÅL nr 4 - eller den nål du skal bruge for at få 16 fm på 10 cm i bredden.
DROPS HÆKLENÅL nr 3 - til ben, hanekam og næb
Tilbehør: Vat til fyld

fra 7.95 kr /50g
DROPS Paris uni colour DROPS Paris uni colour 9.95 kr /50g
YarnLiving
DROPS Paris recycled denim DROPS Paris recycled denim 7.95 kr /50g
YarnLiving
Pinde & Hæklenåle
Garnet til denne opskrift koster fra 12kr. Læs mere.
HÆKLEINFO:
MAGISK CIRKEL:
Når arb skal hækles rundt startes der med denne teknik for at undgå hul i midten (i stedet for en lm-ring): Hold i garnenden og sno garnet en gang rundt om venstre pegefinger for at danne en løkke. Hold i løkken med venstre tommelfinger og langefinger, tråden lægges over venstre pegefinger. Stik nålen gennem løkken, lav et omslag med tråden og træk tråden gennem løkken, hækl 1 lm, derefter hækles der fm rundt om løkken. Når du har ønsket antal fm, trækkes i garnenden så løkken trækkes sammen. Hæft garnenden på bagsiden. Fortsæt at hækle rundt.
HÆKL RUNDT I CIRKEL:
Efter den sidste fm på omg, fortsæt til næste omg med 1 fm i næste fm (= første fm på næste omg). OBS: Markere beg af omg med en mærketråd mellem sidste fm på omg og første fm på næste omg, lad mærketråden følge med op.
2 FM HÆKLES SAMMEN:
* Stik nålen ind i næste m, hent tråden *, gentag fra *-* en gang til, slå om og træk tråden gennem alle 3 m på nålen.
--------------------------------------------------------

KYLLING:
Der startes øverst på hovedet med en Magisk cirkel - LÆS FORKL OVER - på nål 4 med Paris vanillegul.
1.OMG: Hækl 6 fm om cirklen – LÆS HÆKL RUNDT I CIRKEL.
2.OMG: 2 fm i hver fm = 12 fm
3.OMG: * 1 fm i næste fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 18 fm.
4.OMG: * 1 fm i næste 2 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 24 fm.
5.OMG: * 1 fm i næste 3 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 30 fm.
6.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 30 fm.
7.OMG: * 1 fm i næste 4 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 36 fm.
8.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 36 fm.
9.OMG: * 1 fm i næste 5 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 42 fm.
10.-17.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 42 fm.
18.OMG: * 1 fm i næste 19 fm, derefter hækles de 2 næste fm sammen * - Se forkl over, gentag fra *-* en gang til = 40 fm.
19.OMG: * 1 fm i næste 3 fm, derefter hækles de 2 næste fm sammen *, gentag fra *-* omg rundt = 32 fm.
20.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 32 fm.
21.OMG: * 1 fm i næste 2 fm, derefter hækles de 2 næste fm sammen *, gentag fra *-* omg rundt = 24 fm.
22.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 24 fm.
23.OMG: * 1 fm i næste 1 fm, derefter hækles de 2 næste fm sammen *, gentag fra *-* omg rundt = 16 fm.
24.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 16 fm. Fyld kyllingen med vat.
25.OMG: Hækl alle fm sammen 2 og 2 = 8 fm, slut af med 1 km i næste fm.
Klip og sy tråden gennem de resterende m og træk sammen, sy godt fast.

VINGE:
Der startes med at lave en magisk cirkel med vanillegul på nål 4.
1.OMG: Hækl 4 fm om cirklen.
2.OMG: Hækl 2 fm i hver fm = 8 fm.
3.OMG: * 1 fm i næste fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 12 fm.
4.OMG: * 1 fm i næste 2 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 16 fm.
5.-7.OMG: Hækl 1 fm i hver fm = 16 fm på omg.
8.OMG: * 1 fm i næste 2 fm, derefter hækles de 2 næste fm sammen *, gentag fra *-* omg rundt = 12 fm.
9.OMG: Hækl 1 fm i hver fm, slut af med 1 km i næste fm = 12 fm. Klip tråden og behold 20 cm til montering.
Hækl en vinge til på samme måde.

NÆB:
Hækl på nål 3 med orange således:
1.RÆKKE: Hækl 2 lm, hækl 1 fm i 2.lm fra nålen, vend arb = 1 fm.
2.RÆKKE: Hækl 1 lm, 2 fm i fm, vend arb = 2 fm.
3.RÆKKE: Hækl 1 lm, 2 fm i hver fm, vend arb = 4 fm.
4.RÆKKE: Hækl 1 lm, 2 fm i 1.fm, 1 fm i næste 2 fm, 2 fm i sidste fm, vend arb = 6 fm.
5.RÆKKE: Hækl 1 lm, spring over 1.fm, 1 fm i næste 4 fm, vend arb = 4 fm.
6.RÆKKE: Hækl 1 lm, spring over 1.fm, 1 fm i næste 2 fm, vend arb = 2 fm.
7.RÆKKE: Hækl 1 lm, spring over 1.fm, 1 fm i sidste fm = 1 fm. Klip tråden og behold 20 cm til montering.

BEN:
Hækl på nål 3 med orange således: Hækl 10 lm, hækl 1 km i 5.lm fra nålen, * 4 lm, 1 km i samme lm *, gentag fra *-* 1 gang til. Videre hækles der 1 km i hver lm igen på lm-rækken (= hækl tilbage til starten). klip tråden og behold 20 cm til montering.
Hækl et ben til på samme måde.

HANENKAM:
Hækl på nål 3 med rød således: Hækl 10 lm, hækl 1 km i 7.lm fra nålen, * 5 lm, 1 km i næste lm *, gentag fra *-* 1 gang til, slut af med 6 lm, 1 km i sidste lm. Klip tråden og behold 20 cm til montering.

MONTERING:
Læg vingerne fladt og sy dem fast på hver side med små pæne sting. Sy hanekammen øveste på hovedet. Buk næbet i midten og sy i foran på hovedet. Brodere øjne med en rest sort garn. Sy benene under kyllingen.

Denne opskrift er blevet rettet. .

Rettelse NÆB:
5.RÆKKE: Hækl 1 lm, spring over 1.fm, 1 fm i næste 4 fm, vend arb = 4 fm.
6.RÆKKE: Hækl 1 lm, spring over 1.fm, 1 fm i næste 2 fm, vend arb = 2 fm.
Opdateret online: 12.10.2016

Kommentarer (15)

Leave your comment!

Mátyás Eszter 12.04.2017 - 00:49:

A magyar fordítás több helyen hibás. Például a 7. és a 9.sor leírása. Mindenképp nézz rá egy másik nyelvű leírásra is (pl.angol), ha meg akarod horgolni. Kedves Eszter, köszönjük, hogy felhívta a figyelmünket a hibákra, amik javításra kerültek.

Léa 12.07.2016 - 17:29:

Y'a t'il une video pour le rond magique? je n'ai pas très bien compris les explication écrite. merci!

DROPS Design 13.07.2016 kl. 09:20:

Bonjour Léa, voici la vidéo pour le rond magique, vous pourrez le retrouver également sous l'onglet "vidéos" à droite de celui des fournitures. Bon crochet!

Andrea 22.03.2016 - 12:52:

Habe das gleiche Problem wie Claudia (Schnabel Reihe 5) ist in der Originalanleitung auch nicht anders. Ich würde im abwechselnd überspringen und häkeln, ist das richtig ?

DROPS Design 23.03.2016 kl. 14:04:

Liebe Andrea, siehe Antwort auf Claudias Kommentar.

Jacqueline 16.03.2016 - 01:23:

Bonjour, je n'arrive pas a effectuer le bec, avez-vous un vidéo ou un example? merci

DROPS Design 16.03.2016 kl. 09:34:

Bonjour Jacqueline, pour réaliser le bec, on forme un losange en partant d'1 ms et tous les rangs, on double le nbe de ms jusqu'à ce qu'il y en ait 4, puis on augmente au début et à la fin du rang 4 - ensuite, on diminue au début et à la fin du rang 5 en sautant 1 ms, puis on répète ces diminutions aux rangs 6 et 7 jusqu'à ce qu'il reste 1 ms. Bon crochet!

Claudia 14.03.2016 - 20:24:

Beim Schnabel ist ein Fehler in der Anleitung: In der 5. Reihe wird eine fM zu wenig gearbeitet. Man soll die erste fM überspringen, dann jeweils 1 fM in die nächsten zwei arbeiten. Danach wieder eine überspringen und dann 1 fM in die letzte M arbeiten. Dann arbeitet man aber nur 3 fM und nicht vier. Richtig müsste es daher heißen: Die erste fM überspringen, je 1 fM in die nächsten 2 fM, die nächste fM überspringen, je eine fM in die letzten zwei fM = 4 fM.

DROPS Design 15.03.2016 kl. 08:19:

Liebe Claudia, wir haben die Beschreibung für Reihe 5 nochmals überprüft und es ist korrekt: Sie häkeln 1 Lm (=1. M) überspringen 1 M, häkeln 2 M, überspringen 1 M und häkeln 1 M (4 M insgesamt).

Gisèle CHANTREUIL 07.06.2015 - 07:47:

J'ai déja réalisé la poule de pâques et voulant imprimer à nouveau les explications , je n'est pas sur le site les explications pour réaliser le corp de cette poule , ça n'est pas complet merci

DROPS Design 08.06.2015 kl. 08:48:

Bonjour Mme Chantreuil, les explications complètes de la poule se trouvent ici, un test d'impression a été réalisé avec succès - les explications du corps se trouvent sous le paragraphe "POULE". Bon crochet!

Laila 23.03.2015 - 00:57:

Vedr NEBB. Stiller samme spørsmål som andre har gjort. Har lest tidligere svar lenger ned på denne kommentarsiden,men skjønner ikke svaret. Hvorfor er ikke selve oppskriften endret,slik at den blir bedre å forstå? Skal man da i hver omgang regne luftmasken som en fastmaske? Det blir heller ikke riktig! Antall fastmasker stemmer med oppskriften i alle omgangene (unntatt omg 5),så hvis man også skal telle med LUFTMASKEN,blir det jo alltid 1 maske for mye ! (?)

Anna Winther 03.02.2015 - 17:01:

Det er noget af det sødeste påske pynt. Og den magiske cirkel er perfekt. Jeg havde Fabel tyndt uldgarn gul og orange og Alpaca rød. Ville lave en prøve, men den er blevet så nuttet. Glæder mig til at lave nogle i rigtig størrelse. ;) Kan varmt anbefales.

Alessandra Pautasso 29.01.2015 - 19:10:

Becco: alla riga 6 c'è forse un errore? "(....) 1 m.b. nell 'ultima m.b., girare il lavoro." ma cosi' le maglie totali sono 3 invece di 4, bisogna forse sostituire con "1 m.b. nelle 2 m.b. successive", come nella prima parte della riga?

DROPS Design 24.04.2015 kl. 17:26:

Risposta tardiva, chiediamo scusa! La catenella sostituisce la m.b, ma comunque c'è qualcosa che non quadra nella riga 6. L'abbiamo segnalato ai designer. In ogni caso lascerei 3 m, non cambia nulla. Alla riga successiva lavorerà 1 m in meno ancora e poi chiude. Buon lavoro!

Christine 20.06.2014 - 23:25:

What am I missing? The pattern calls for double crochet stitches but the stitch is clearly single crochet? Is DC something else in England? A bit confused.

DROPS Design 21.06.2014 kl. 09:44:

Dear Christine, crochet terminology is different in US-English and UK-English, click here to get that pattern in US-English. Happy crocheting!

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-769