DROPS Extra / 0-769

Chicken Little by DROPS Design

Heklet DROPS påskekylling i ”Paris”.

Stikkord: dyr, leker, påske,

DROPS design: Modell nr W-016-BN
--------------------------------------------------------
Mål: ca 12 cm høy
Materialer: DROPS PARIS
50 gr f.nr 35, vaniljegul
En rest nr 13, orange
En rest nr 12, rød
En rest nr 15, sort

DROPS HEKLENÅL NR 4 - eller den nål du må bruke for å få 16 fm på 10 cm i bredden.
DROPS HEKLENÅL NR 3 - til ben, hanekam og nebb
Tilbehør: Vatt til fyll

Garnet for å lage denne oppskriften koster fra 13kr. Les mer.
HEKLEINFO:
MAGISK SIRKEL:
Når arb skal hekles rundt startes det med denne teknikk for å unngå hull i midten (i stedet for en lm-ring): Hold i garnenden og surr garnet en gang rundt venstre pekefinger for å danne en løkke. Hold i løkken med venstre tommel og langfinger, tråden legges over venstre pekefinger. Stikk nålen gjennom løkken, lag ett kast med tråden og trekk tråden gjennom løkken, hekle 1 lm, deretter hekles det fm rundt løkken. Når du har ønsket antall fm, dra i garnenden slik at du snører sammen løkken. Fest garnenden på baksiden. Fortsett hekle rundt i sirkel.
HEKLE RUNDT I SIRKEL:
Etter den siste fm på omg, fortsett til neste omg med 1 fm i neste fm (= første fm på neste omg). NB: Markere beg av omg med en merketråd mellom siste fm på omg og første fm på neste omg, la merketråden følge med oppover.
2 FM HEKLES SAMMEN:
* Stikk nålen inn i neste m, hent tråden *, gjenta fra *-* en gang til, lag ett kast og trekk tråden gjennom alle 3 m på nålen.
--------------------------------------------------------

KYLLING:
Det startes øverst på hodet med å lage en Magisk sirkel - LES FORKL OVER - på nål 4 med Paris vaniljegul.
1.OMG: Hekle 6 fm om sirkelen - LES HEKLE RUNDT I SIRKEL.
2.OMG: 2 fm i hver fm = 12 fm
3.OMG: * 1 fm i neste fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 18 fm.
4.OMG: * 1 fm i neste 2 fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 24 fm.
5.OMG: * 1 fm i neste 3 fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 30 fm.
6.OMG: Hekle 1 fm i hver fm = 30 fm.
7.OMG: * 1 fm i neste 4 fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 36 fm.
8.OMG: Hekle 1 fm i hver fm = 36 fm.
9.OMG: * 1 fm i neste 5 fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 42 fm.
10.-17.OMG: Hekle 1 fm i hver fm = 42 fm.
18.OMG: * 1 fm i neste 19 fm, deretter hekles de 2 neste fm sammen * - Se forkl over, gjenta fra *-* en gang til = 40 fm.
19.OMG: * 1 fm i neste 3 fm, deretter hekles de 2 neste fm sammen *, gjenta fra *-* omg rundt = 32 fm.
20.OMG: Hekle 1 fm i hver fm = 32 fm.
21.OMG: * 1 fm i neste 2 fm, deretter hekles de 2 neste fm sammen *, gjenta fra *-* omg rundt = 24 fm.
22.OMG: Hekle 1 fm i hver fm = 24 fm.
23.OMG: * 1 fm i neste 1 fm, deretter hekles de 2 neste fm sammen *, gjenta fra *-* omg rundt = 16 fm.
24.OMG: Hekle 1 fm i hver fm = 16 fm. Fyll kyllingen med vatt.
25.OMG: Hekle alle fm sammen 2 og 2 = 8 fm, avslutt med 1 kjm i neste fm.
Klipp og tråkle tråden gjennom de resterende m og snurp sammen, fest godt.

VINGE:
Det startes med å lage en magisk sirkel med vaniljegul på nål 4.
1.OMG: Hekle 4 fm om sirkelen.
2.OMG: Hekle 2 fm i hver fm = 8 fm.
3.OMG: * 1 fm i neste fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 12 fm.
4.OMG: * 1 fm i neste 2 fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 16 fm.
5.-7.OMG: Hekle 1 fm i hver fm = 16 fm på omg.
8.OMG: * 1 fm i neste 2 fm, deretter hekles de 2 neste fm sammen *, gjenta fra *-* omg rundt = 12 fm.
9.OMG: Hekle 1 fm i hver fm, avslutt med 1 kjm i neste fm = 12 fm. Klipp tråden og behold 20 cm til montering.
Hekle en vinge til på samme måte.

NEBB:
Hekle på nål 3 med orange slik:
1.RAD: Hekle 2 lm, hekle 1 fm i 2.lm fra nålen, snu arb = 1 fm.
2.RAD: Hekle 1 lm, 2 fm i fm, snu arb = 2 fm.
3.RAD: Hekle 1 lm, 2 fm i hver fm, snu arb = 4 fm.
4.RAD: Hekle 1 lm, 2 fm i 1.fm, 1 fm i neste 2 fm, 2 fm i siste fm, snu arb = 6 fm.
5.RAD: Hekle 1 lm, hopp over 1.fm, 1 fm i neste 4 fm, snu arb = 4 fm.
6.RAD: Hekle 1 lm, hopp over 1.fm, 1 fm i neste 2 fm, snu arb = 2 fm.
7.RAD: Hekle 1 lm, hopp over 1.fm, 1 fm i siste fm = 1 fm. Klipp tråden og behold 20 cm til montering.

BEN:
Hekle på nål 3 med orange slik: Hekle 10 lm, hekle 1 kjm i 5.lm fra nålen, * 4 lm, 1 kjm i samme lm *, gjenta fra *-* 1 gang til. Videre hekles det 1 kjm i hver lm igjen på lm-raden (= hekle tilbake til starten). Klipp tråden og behold 20 cm til montering.
Hekle ett ben til på samme måte.

HANENKAM:
Hekle på nål 3 med rød slik: Hekle 10 lm, hekle 1 kjm i 7.lm fra nålen, * 5 lm, 1 kjm i neste lm *, gjenta fra *-* 1 gang til, avslutt med 6 lm, 1 kjm i siste lm. Klipp tråden og behold 20 cm til montering.

MONTERING:
Legg vingene flat og sy dem fast på hver side med små pene sting. Sy hanekammen øveste på hodet. Brett nebben i midten og sy den fast foran på hodet. Broder øyer med en rest svart garn. Sy benene under kyllingen.

Denne oppskriften har blitt rettet. .

Rettelse NEBB: rad 5 og 6.
Oppdatert online: 12.10.2016

Kommentarer (15)

Legg inn en kommentar!

Mátyás Eszter 12.04.2017 - 00:49:

A magyar fordítás több helyen hibás. Például a 7. és a 9.sor leírása. Mindenképp nézz rá egy másik nyelvű leírásra is (pl.angol), ha meg akarod horgolni. Kedves Eszter, köszönjük, hogy felhívta a figyelmünket a hibákra, amik javításra kerültek.

Léa 12.07.2016 - 17:29:

Y'a t'il une video pour le rond magique? je n'ai pas très bien compris les explication écrite. merci!

DROPS Design 13.07.2016 kl. 09:20:

Bonjour Léa, voici la vidéo pour le rond magique, vous pourrez le retrouver également sous l'onglet "vidéos" à droite de celui des fournitures. Bon crochet!

Andrea 22.03.2016 - 12:52:

Habe das gleiche Problem wie Claudia (Schnabel Reihe 5) ist in der Originalanleitung auch nicht anders. Ich würde im abwechselnd überspringen und häkeln, ist das richtig ?

DROPS Design 23.03.2016 kl. 14:04:

Liebe Andrea, siehe Antwort auf Claudias Kommentar.

Jacqueline 16.03.2016 - 01:23:

Bonjour, je n'arrive pas a effectuer le bec, avez-vous un vidéo ou un example? merci

DROPS Design 16.03.2016 kl. 09:34:

Bonjour Jacqueline, pour réaliser le bec, on forme un losange en partant d'1 ms et tous les rangs, on double le nbe de ms jusqu'à ce qu'il y en ait 4, puis on augmente au début et à la fin du rang 4 - ensuite, on diminue au début et à la fin du rang 5 en sautant 1 ms, puis on répète ces diminutions aux rangs 6 et 7 jusqu'à ce qu'il reste 1 ms. Bon crochet!

Claudia 14.03.2016 - 20:24:

Beim Schnabel ist ein Fehler in der Anleitung: In der 5. Reihe wird eine fM zu wenig gearbeitet. Man soll die erste fM überspringen, dann jeweils 1 fM in die nächsten zwei arbeiten. Danach wieder eine überspringen und dann 1 fM in die letzte M arbeiten. Dann arbeitet man aber nur 3 fM und nicht vier. Richtig müsste es daher heißen: Die erste fM überspringen, je 1 fM in die nächsten 2 fM, die nächste fM überspringen, je eine fM in die letzten zwei fM = 4 fM.

DROPS Design 15.03.2016 kl. 08:19:

Liebe Claudia, wir haben die Beschreibung für Reihe 5 nochmals überprüft und es ist korrekt: Sie häkeln 1 Lm (=1. M) überspringen 1 M, häkeln 2 M, überspringen 1 M und häkeln 1 M (4 M insgesamt).

Gisèle CHANTREUIL 07.06.2015 - 07:47:

J'ai déja réalisé la poule de pâques et voulant imprimer à nouveau les explications , je n'est pas sur le site les explications pour réaliser le corp de cette poule , ça n'est pas complet merci

DROPS Design 08.06.2015 kl. 08:48:

Bonjour Mme Chantreuil, les explications complètes de la poule se trouvent ici, un test d'impression a été réalisé avec succès - les explications du corps se trouvent sous le paragraphe "POULE". Bon crochet!

Laila 23.03.2015 - 00:57:

Vedr NEBB. Stiller samme spørsmål som andre har gjort. Har lest tidligere svar lenger ned på denne kommentarsiden,men skjønner ikke svaret. Hvorfor er ikke selve oppskriften endret,slik at den blir bedre å forstå? Skal man da i hver omgang regne luftmasken som en fastmaske? Det blir heller ikke riktig! Antall fastmasker stemmer med oppskriften i alle omgangene (unntatt omg 5),så hvis man også skal telle med LUFTMASKEN,blir det jo alltid 1 maske for mye ! (?)

Anna Winther 03.02.2015 - 17:01:

Det er noget af det sødeste påske pynt. Og den magiske cirkel er perfekt. Jeg havde Fabel tyndt uldgarn gul og orange og Alpaca rød. Ville lave en prøve, men den er blevet så nuttet. Glæder mig til at lave nogle i rigtig størrelse. ;) Kan varmt anbefales.

Alessandra Pautasso 29.01.2015 - 19:10:

Becco: alla riga 6 c'è forse un errore? "(....) 1 m.b. nell 'ultima m.b., girare il lavoro." ma cosi' le maglie totali sono 3 invece di 4, bisogna forse sostituire con "1 m.b. nelle 2 m.b. successive", come nella prima parte della riga?

DROPS Design 24.04.2015 kl. 17:26:

Risposta tardiva, chiediamo scusa! La catenella sostituisce la m.b, ma comunque c'è qualcosa che non quadra nella riga 6. L'abbiamo segnalato ai designer. In ogni caso lascerei 3 m, non cambia nulla. Alla riga successiva lavorerà 1 m in meno ancora e poi chiude. Buon lavoro!

Christine 20.06.2014 - 23:25:

What am I missing? The pattern calls for double crochet stitches but the stitch is clearly single crochet? Is DC something else in England? A bit confused.

DROPS Design 21.06.2014 kl. 09:44:

Dear Christine, crochet terminology is different in US-English and UK-English, click here to get that pattern in US-English. Happy crocheting!

Kommentér oppskrift DROPS Extra 0-769