DROPS Baby / 20 / 7

DROPS Baby 20-7 by DROPS Design

Strikkede bukser til baby og børn i 2 tråde DROPS Delight.

Tags: bukser,

DROPS design: Model nr DE-010-by
----------------------------------------------------------
Størrelse: 1/3 - 6/9 - 12/18 mdr (2 - 3/4) år
Str i cm: 50/56-62/68-74/80 (86/92-96/104)
Materialer: DROPS DELIGHT fra Garnstudio
F.nr 07, beige/blå mix:
150-150-200 (200-250) gr

DROPS STRØMPEP og RUNDP (40 cm) nr 4 – eller det p.nr du skal bruge for at få 19 m x 25 p glatstrik med 2 tråde på 10 x 10 cm.
DROPS STRØMPEP og RUNDP (40 cm) nr 3,5

Garnet til denne opskrift koster fra 53.85kr. Læs mere.
UDTAGNINGSTIPS:
Tag ud ved at hente m op fra forrige omg og strik denne ret.

INDTAGNINGSTIPS:
Tag ind således før mærket: 2 r sm.
Tag ind således efter mærket: Tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes ret, 1 r, løft den løse m over.
----------------------------------------------------------

BUKSER:
Bukserne strikkes rundt på rundp ovenfra og ned.
Slå 114-120-120 (126-132) m op på rundp 3,5 med 2 tråde Delight. Strik Rib = 3 r/3 vr i 8-9-9 (10-10) cm. Skift til rundp 4 og strik 1 omg ret – SAMTIDIG tages der 22-24-20 (22-24) m ind jævnt fordelt = 92-96-100 (104-108) m. Sæt 1 mærke midt foran og 1 mærke midt bagpå (= 46-48-50 (52-54) m mellem mærkerne). Strik videre i glatstrik til arb måler 12-14-15 (15½-16) cm. Nu tages der 1 m ud på hver side af 4 m midt foran (2 m på hver side af mærket) – SE UDTAGNINGSTIPS. Gentag udtagningen på hver 2.omg totalt 8-9-9 (10-11) gange = 108-114-118 (124-130) m. Efter alle udtagninger måler arb ca 18-21-22 (23-24) cm. På næste omg lukkes der 6 m af midt foran og midt bagpå (dvs 3 m på hver side af mærkerne) = 48-51-53 (56-59) m på hvert ben.

BEN:
Sæt m fra det ene ben på 1 tråd og m fra det andet ben på Strømpep 4 = 48-51-53 (56-59) m. Strik videre rund i glatstrik – sæt 1 mærke på indersiden af benet. SAMTIDIG når benet måler 4-4-4 (5-6) cm tages der 1 m ind på hver side af mærket – SE INDTAGNINGSTIPS. Gentag indtagningen på hver 2.-3.-4. (5.-6.) cm totalt 4 gange = 40-43-45 (48-51) m. Når benet måler 12-15-18 (23-28) cm skiftes der til Strømpep 3,5. Strik 1 omg glatstrik - SAMTIDIG tages der 8-5-9 (6-9) m ud jævnt fordelt = 48-48-54 (54-60) m. Fortsæt med Rib = 3 r/3 vr i 10 cm. Luk derefter løst af med ret over ret og vrang over vrang.
Bukserne måler totalt 40-46-50 (56-62) cm.
Sæt m fra tråden tilbage på p og strik det andet ben på samme måde som det første.

MONTERING:
Sy åbningen sammen mellem benene.
Buk benene op nederst efter behov.

Francine 16.10.2018 - 21:44:

Bonjour,j’a relu et compris.J’augmente d’ une maile à 2 mailles avant et 2 mailles après un marqueur. Merci

Francine 16.10.2018 - 20:03:

Bonjour,je ne comprends pas les augmentations.Est- que je fais 4 augmentations à chaque 2 tours pour un seul marqueur? Si oui mon nombre de mailles final ne correspond pas. Pour la taille 1mois,je calcule 8x4=32,116-92=16 Merci!

Judith 05.09.2018 - 09:19:

Wird die ganze Hose mit 2 Fäden gestrickt?

DROPS Design 06.09.2018 kl. 08:43:

Liebe Judith, ja genau, die ganze Hose wird mit 2 Fäden Delight gestrickt. Viel Spaß beim stricken!

Pernille Hein 17.10.2017 - 19:37:

Er det meningen at det kun er på forsiden at der skal laves udtagninger og bagsiden bare bliver strikket lige??

DROPS Design 18.10.2017 kl. 08:04:

Hei Pernille. Ja, det er riktig. Nå er det noen år siden denne oppskriften ble skrevet og da ble det skrevet på denne måten. I de nyeste bukse oppskrifter fra oss er det både øking foran og bak + forhøyning bak. God Fornøyelse!

Mia 01.11.2016 - 18:45:

Det skal altså kun økes FORAN?

Mia 01.11.2016 - 18:43:

Det er veldig uklart dette med økningene før bena. Jeg strikker nå denminste størrelsen, dvs jeg har 92 masker før økningene. Drsom jeg skal øke 8 ganger vil jeg få 124masker på pinnen, ikke 108 slik det står. Jeg vil derimot komme helt riktig ut hva angår cm, da dette skal bli ca 18cm. Hva er det riktige her?

DROPS Design 05.04.2017 kl. 12:36:

Hei Elina, Vet ikke om det er fremdeles aktuelt med hjelp på denne oppskriften....babyen må ha vokst siden du spurte før jul! Økningene er 2 masker på hver runde og 8 x 2 = 16. Da får du 108 masker sånn som det står i oppskriften. Håper dette er til hjelp. Mvh Deirdre

Anna 12.10.2016 - 21:33:

Dobrý den, Pletu nejmenší velikost a všimla jsme si, že v kroku rozšiřování kalhot na přední straně je napsáno "přidáme na předním díle z každé strany středových čtyř ok vždy 1 oko. Přidávání opakujeme v každé druhé řadě JEŠTĚ 8 krát = 108 ok." To by tedy znamenalo, že přidáváme celkově 9 krát. Ale 92 původních ok + 9x2 by dohromady dělalo 110. Máme tedy přidávat celkem pouze 8x? Děkuji, Anna.

Meike 16.09.2016 - 11:19:

Jeg kan ikke få cm målet til at passe. Jeg har strikket rib, glatstrik og taget ud, men mit arbejde måler kun ca 16 cm. Hvad gør jeg mon galt? Jeg strikkede før i et andet type garn, og der troede jeg det var det der gik galt, men nu strikker jeg i drops delight, og kan stadig ikke få det til at passe, hvad gør jeg galt?

DROPS Design 16.09.2016 kl. 16:04:

Hej Meike. Jeg vil tro at enten er din strikkefasthed forkert (antal masker og pinde paa 10 x 10 cm) eller du tager ud forkert. Hvilken str strikker du?

Birgit Siggard 11.03.2014 - 11:33:

Jeg har strikket disse bukser og de er strikket med det garn I anbefaler. Men barnet kan ikke holde bukserne oppe så jeg vil anbefale at der laves et ombuk og sættes en elastik i som linning.

Elina 28.01.2014 - 19:09:

Hei. Ohjeessa sanotaan että silmukat luodaan kaksinkertaisella langalla. Neulotaanko koko työ kaksinkertaisella langalla?

DROPS Design 29.01.2014 kl. 17:37:

Kyllä, neulot koko ajan kaksinkertaisella langalla.

Kommentere opskrift DROPS Baby 20-7