DROPS / 119 / 21

Sea Blush by DROPS Design

Strikket DROPS bolero med hullmønster i ”Cotton Viscose” og ”Kid-Silk”. Str XS/S - XXXL

  • Sea Blush / DROPS 119-21 - Strikket DROPS bolero med hullmønster i ”Cotton Viscose” og ”Kid-Silk”. 
Str XS/S - XXXL
  • Sea Blush / DROPS 119-21 - Strikket DROPS bolero med hullmønster i ”Cotton Viscose” og ”Kid-Silk”. 
Str XS/S - XXXL
DROPS design: Modell nr N-110
---------------------------------------------------------
Størrelse: XS/S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materialer: DROPS COTTON VISCOSE fra Garnstudio
200-250-250-300-300-350 gr f.nr 28, lys rosa
og bruk: DROPS KID-SILK fra Garnstudio
75-75-75-100-100-100 gr f.nr 03, lys rosa

DROPS RUNDP NR 4,5 (80 cm) -
eller det p.nr du må bruke for å få 14 m hullmønster på 10 cm i bredden med 1 tråd i hver kvalitet.
DROPS RUNDP NR 4 (80 cm) - til vrbord.
---------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------

fra 59.00 kr /25g
DROPS Kid-Silk uni colour DROPS Kid-Silk uni colour 59.00 kr /25g
Strikkenett.no
Bestill
DROPS Kid-Silk long print DROPS Kid-Silk long print 59.00 kr /25g

Se diag M.1 – diag viser mønsteret sett fra retten.

ØKETIPS:
Det økes med 1 kast om p. Kastet strikkes vridd på neste p (dvs strikk i bakre del av m istedenfor i fremre del slik at det ikke blir hull).
---------------------------------------------------------
BOLERO:
Arb strikkes frem og tilbake på rundp, deretter plukkes det opp m til vrbordkant og arb strikkes videre rundt.

Legg opp 104-111-118-126-133-140 m på rundp 4,5 med 1 tråd i hver kvalitet. Strikk 3 p rett (1.p = vrangen) SAMTIDIG som det på 3.p felles 17-18-19-21-22-23 m jevnt fordelt på p (ca hver 5. og 6. m strikkes sammen) = 87-93-99-105-111-117 m. Videre strikkes det slik fra retten: 3 m RILLE - se forkl over, M.1A (= 3 m), M.1B til det gjenstår 3 m og avslutt med 3 m RILLE. Fortsett M.1 slik med 3 m rille i hver side. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Når arb måler 3-3-4-5-6-7 cm legges det opp 6 nye m i hver side til erme = 99-105-111-117-123-129 m. Fortsett over alle m med M.1 og 3 m rille i hver side. Når arb måler 37-41-44-47-50-53 cm felles det 6 m i hver side = 87-93-99-105-111-117 m. Videre strikkes M.1 med 3 m rille i hver side til arb måler 39-43-47-51-55-59 cm (avpass slik at neste p strikkes fra vrangen). Strikk 3 p rett SAMTIDIG som det på 1.p økes 17-18-19-21-22-23 m jevnt fordelt på p (ca etter hver 5.m) = 104-111-118-126-133-140 m. Bytt til rundp 4. Strikk opp 104-111-118-126-133-140 m fra oppleggskanten (arb strikkes rundt på rundp herfra) = 208-222-236-252-266-280 m. Strikk 1 omg vrang SAMTIDIG som det økes 80-86-92-100-106-112 m jevnt fordelt på omg (etter ca vekselvis hver 2. og hver 3.m) les Øketips! = 288-308-328-352-372-392 m. Deretter strikkes det 1 omg rett. Videre strikkes det vrbord = 2 r / 2 vr over alle m. Når vrborden måler 2,5 cm økes det 1 m i hvert vr-parti på neste omg (dvs det strikkes 2 m i 1.m i hvert vr-parti). Videre strikkes det vrbord 2 r / 3 vr til vrborden måler 5 cm. På neste omg økes det med 1 m i hvert r-parti (dvs det strikkes 2 m i siste m i hvert r-parti). Videre strikkes det vrbord = 3 r / 3 vr til vrborden måler 7 cm. Fell av med rett over rett og vrang over vrang.

MONTERING:
Sy side- og underermsømmene i ett innenfor 1 kantm – se stiplet linje på målskissen.

Denne oppskriften har blitt rettet. .

Oppdatert online: 01.09.2010
Materialer: DROPS COTTON VISCOSE fra Garnstudio
200-250-250-300-300-350 gr f.nr 28, lys rosa
og bruk: DROPS KID-SILK fra Garnstudio
75-75-75-100-100-100 gr f.nr 03, lys rosa

Diagram

symbols = slik brukes plagget
symbols = rett fra retten, vrang fra vrangen
symbols = 1 kast
symbols = ta 1 m løs av p som om den skulle strikkes rett, 2 rett sammen,løft den løse m over

Kommentarer / Spørsmål (127)

country flag Lilianne Savard 24.09.2021 - 04:42:

Est-ce qu'il y a des rangs envers et des rangs endroits à faire ou on tricote tous les rangs avec le point de fantaisie quel est son nom a ce point de fantaisie? J'adore vos modèles Merci?

user icon DROPS Design 24.09.2021 kl. 07:48:

Bonjour Mme Savard, le diagramme montre tous les rangs, vus sur l'endroit, autrement dit, il se tricote en jersey endroit (= on tricote à l'endroit sur l'endroit et à l'envers sur l'envers), en faisant les jetés et les diminutions sur l'endroit uniquement. Retrouvez d'autres explications sur les diagrammes ici. Bon tricot!

country flag Amrane 09.08.2021 - 18:53:

Bonjour Le rendu du point fantaisie une fois tricot n est pas le même que sur la photo porté Comment s appelle ce point pour le chercher ailleurs Merci

user icon DROPS Design 10.08.2021 kl. 13:39:

Bonjour Amrane, tricotez les diagrammes ainsi, vu sur l'endroit: tricotez 1 fois M.1A et répétez M.1B en largeur, sur l'envers, tricotez toutes les mailles à l'endroit. Vous allez ainsi alterner 3 m jersey/3 m du point ajouré (= 1 jeté, 1 surjet double, 1 jeté), puis 3 m point ajouré/3 m jersey. Essayez sur un échantillon correspondant au nombre de mailles du diagramme pour vous entraîner. Bon tricot!

country flag Wenche Frisendal 20.07.2021 - 08:11:

Hvordan syr jeg ihop armene, skjønner ikke helt hvordan.?

user icon DROPS Design 20.07.2021 kl. 09:01:

Hei Wenche, Du begynner på bunn av sida og syr oppover til ermehullet, deretter syr du ermet. Sy på innsiden av 1 kantmaske. God fornøyelse!

country flag Susanne 11.07.2021 - 02:34:

I am just starting and finished the decrease row so I have 99 stitches ( 3rd size). Following the pattern w garter edges ( 3 on each side), 3 stitches for m1a and 12 stitch repeat for m1b, I do not get 99 stitches. I must be reading something wrong. Any help is appreciated.

user icon DROPS Design 12.07.2021 kl. 07:33:

Dear Susanne, work as follows: 3 sts in garter stitch, M.1A (= 3 sts), then repeat M.1B until 3 sts remain (= you will repeat the 12 sts in M.1B a total of 7 times, then work the first 6 sts), and finish with 3 sts in garter stitch. Happy knitting!

country flag Marianne 22.05.2021 - 22:59:

Ska bolerin stickas med 2 olika garner eller kan man sticka med bara ett garn?

user icon DROPS Design 24.05.2021 kl. 08:04:

Hej Marianne. Den stickas med 2 olika garner, men har du ett garn som ger den stickfasthet som uppges i mönstret så kan den stickas med bara 1 garn. Mvh DROPS Design

country flag Inge 08.04.2021 - 14:15:

Ich trage (deutsche) Größe 44. In welcher Größe sollte ich das Bolero stricken, bzw. wie ist das Maß in cm der Oberweite des Boleros bei Ihren Größen XL, XXL und XXXl?

user icon DROPS Design 08.04.2021 kl. 16:06:

Liebe Inge, am besten vergleichen Sie die Maßen in der Skizze mit einer ähnlichen Jacke - und können auch die beste passende Größe mit der Hilfe von einer anderen Jacke von dem selben Heft. Hier lesen Sie mehr über die Skizze. Viel Spaß beim stricken!

country flag Denise 02.05.2020 - 00:44:

Given the lace pattern, do you recommend blocking the piece before or after you add the ribbed border? Thank you.

user icon DROPS Design 04.05.2020 kl. 11:20:

Dear Denise, each knitter has her own practices/habits - you can either block before or after - do not hesitate to contact (even per mail or telephone) the store where you bought your yarn for any individual assistance. Happy knitting!

country flag Susanne Krüger 16.03.2020 - 16:31:

Model 119-21. hvordan læser jeg målene på skemaet. Hvad er brystmål? Hilsen Susanne

user icon DROPS Design 18.03.2020 kl. 15:21:

Hej Susanne, der findes ikke et brystmål i boleroen, men du ser målene på det bredeste stykke og til det kommer kanten rundt om hele boleroen. Strik den størrelse du normalt bruger. God fornøjelse!

country flag Yvonne 20.05.2019 - 15:58:

Hoe moet ik 104 steken opnemen aan het eind van het patroon

user icon DROPS Design 22.05.2019 kl. 13:13:

Dag Yvonne,

Je steekt de naald in een steek van de opzetrand, slaat de draad om en haalt deze door de steek. Zo neem je 104 steken op in de opzetnaald, zodat je de boord in de rondte kan breien. Misschien heb je ook wat aan deze video. Het gaat over opnemen langs een ribbelsteek in deze video, maar het komt ongeveer op hetzelfde neer.

country flag Fontaine Karlyne 05.03.2018 - 11:11:

Bonjour j'aimerais tricoter se boléro pour offrir ,la personne fait en tout de poitrine ,121 cm qu'elle taille doit je tricoter car je n'ai pas trouver le guide des tailles merci

user icon DROPS Design 05.03.2018 kl. 11:25:

Bonjour Mme Karlyne, comparez les mesures du schéma à celles d'un vêtement similaire qui lui va - (largeur dos, sans les manches 62-84 cm) en comparant si besoin les mesures d'un autre vêtement de ce même catalogue dans les différentes tailles. Cliquez ici pour en savoir plus sur les tailles. Bon tricot!

Kommentér oppskrift DROPS 119-21