DROPS / 119 / 22

Peach Perfection by DROPS Design

Heklet DROPS vest i ”Muskat”. Str S - XXXL.

DROPS design: Modell nr R-559
--------------------------------------------------------
Størrelse: S/M - L - XL - XXL/XXXL
Materialer: DROPS MUSKAT fra Garnstudio
300-350-350-400 gr f.nr 10, fersken

DROPS HEKLENÅL NR 4 - eller den nålen du må ha for å få 17 st x 10 rader på 10 x 10 cm.
--------------------------------------------------------

DROPS Muskat uni colour DROPS Muskat uni colour 26.00 kr /50g
Garnet for å lage denne oppskriften koster fra 156kr. Les mer.

Instruksjoner

HEKLEINFO:
Rygg:
Første st på hver rad erstattes med 3 lm.
Kant:
Første fm på hver omg erstattes med 1 lm. Hver omg avsluttes med 1 kjm i
siste lm på beg av forrige omg .
Første st på hver omg erstattes med 3 lm. Hver omg avsluttes med 1 kjm i
siste lm på beg av forrige omg .
--------------------------------------------------------
ØKETIPS: Øk ved å hekle 2 m i 1 m.
--------------------------------------------------------

RYGGSTK:
Hekle 78-86-94-99 løse lm på nål 4 med Muskat. Hekle 1 st i 4.lm fra nålen, * 1 st i hver av de 3 neste lm, hopp over 1 lm *, gjenta fra *-* og avslutt med 1 st i hver av de 2-2-2-3 siste lm = 58-64-70-74 st. Videre hekles det 1 st i hver st. Når arb måler 7 cm økes det 1 st i hver side – LES ØKETIPS, gjenta økningen når arb måler 15 cm = 62-68-74-78 st. Hekle til arb måler 22-23-24-25 cm.

KANTSTK:
Hekle 1 st i hver st på oversiden av ryggstk, hekle 56-58-60-64 lm, 1 st i hver st fra nedsiden av ryggstk, hekle 56-58-60-64 lm og avslutt med 1 kjm i 1.st på oversiden av ryggstk. Hekle 1 st i hver st fra ryggstk, om lm-buene hekles det 42-44-46-48 st = 204-220-236-248 st. Videre hekles det rundt slik:
1.OMG: 1 st i første st, * 1 lm, hopp over 1 st, 1 st i neste st *, gjenta fra *-* og avslutt med 1 lm, hopp over 1 st og 1 kjm på beg av omg.
2.OMG: 1 fm i hver st og 1 fm om hver lm.
3.OMG: 1 fm i hver fm.
Gjenta disse 3 omg oppover, SAMTIDIG når kanten måler 5, 10 og 15 cm (avpass slik at det er en rad med fm) økes det 34-34-34-36 fm jevnt fordelt på omg – LES ØKETIPS = 306-322-338-356 fm. Når kanten måler 17-18-19-20 cm (avpass slik at neste rad er en rad med fm) hekles det 1 rad med fm SAMTIDIG som det økes 0-1-2-1 fm jevnt fordelt = 306-323-340-357 fm. Videre hekles det etter M.1. NB! Det startes å hekle på raden markert med 1 i diag. Hekle M.1 1 gang i høyden, klipp og fest tråden.

Denne oppskriften har blitt rettet. .

Oppdatert online: 26.05.2010
HEKLEINFO:
Rygg:
Første st på hver rad erstattes med 3 lm.
Kant:
Første fm på hver omg erstattes med 1 lm. Hver omg avsluttes med 1 kjm i
siste lm på beg av forrige omg .
Første st på hver omg erstattes med 3 lm. Hver omg avsluttes med 1 kjm i
siste lm på beg av forrige omg .

= Hekle 1 st, men vent med siste gjennomtrekning (= 2 m på nålen), hekle deretter 1 st til i samme m, men vent med siste gjennomtrekning (= 3 m på nålen), hekle 1 st til i samme m, men når siste gjennomtrekning gjøres trekkes tråden gjennom alle m på nålen.

Kommentarer / Spørsmål (101)

Ilse Keuppens 20.11.2019 - 22:50:

Het volgende: het meerderen bij de rand is mij niet duidelijk. Ik heb gehaakt toer 1 , 2 en 3 deze herhaald en ben nu op 5 cm met toer 3 ( de vasten). Dit met 248 vasten op de toer. Echter als ik in 3x (op 5 cm 10 cm en 15 cm ) moet meerderen tot 356v Dan moet ik in toer 6 ( op 5cm) met 36 v in die toer gaan meerderden ? Klopt dit? Ik ben nog maar een beginneling in het haken van kleding patronen en het meerderen is dus moeilijk, kunt u dit aan mij uitleggen? Mvg ilse

Sarah Ulkan 30.07.2019 - 14:58:

Ein wirklich schöner Poncho , habe ihn in der Farbe Aubergine gehäkelt und die Anleitung war für mich als Anfängerin wirklich gut zu verstehen Ideal für schöne Sommertage

CHAILLOU 30.03.2019 - 09:15:

Bonjour, je souhaite réaliser ce modèle pour ma fille taille S/M, pourriez-vous me confirmer que le nombre de pelotes à commander est bien de 6 pour un total de 300 gr? Cela me paraît beaucoup pour ce modèle !

DROPS Design 01.04.2019 kl. 12:06:

Bonjour Mme Chaillou, tout à fait, il faut bien 300 g DROPS Muskat pour ce boléro en taille S/M. Bon crochet!

Marya 27.02.2019 - 23:31:

Hallo, ik zou graag weten hoe ik weet welke maat ik moet hebben. Is er ergens een tabel met cm. maten en welke maat dit is? Bedankt, Marya.

DROPS Design 28.02.2019 kl. 10:15:

Dag Marya,

De afmetingen staan in de tekening onderaan elk patroon aangegeven per maat. Voor het kiezen van de juiste maat is het het handigst om een bestaand kledingstuk (bijv. een vest of trui) die je lekker zet erbij te maken en daarvan de maten te vergelijken. Voor dit patroon is dat misschien wat lastiger , maar als je een bestaand kledingstuk vergelijkt met een paar andere patronen op onze site, en je komt op bijv. maat L uit, dan kun je voor dit patroon ook maat L aanhouden. (Er rekening mee houdend dat voor dit patroon vooral de schouders, buste, etc, maatgevend zijn.)

Kay Christian 09.05.2017 - 03:45:

I love this pattern, but I need sleeves. is there anyway I can add them to this pattern. Or do you have another pattern like this with sleeves. Thank you for your time.

DROPS Design 09.05.2017 kl. 08:14:

Dear Kay, I would look for a crochet cardigan, maybe a circle one, that have the sleeves crocheted from the body to the cuff, like the 177/10 or 168/12 (that has lacy sleeves) or, the 165/40, (that has more solid sleeves), and crochet the sleeves according to those instructions. I hope this helped. Happy Crocheting!

Susie 27.06.2016 - 14:51:

It has been mentioned how to determines size using a diagram near at the end of the pattern. Is it determined by laying garment flat and measuring the back? Or is it from front lapel around to the opposite front lapel? If the latter is true, then why is that considered as size XXXL? That is closer to an XL or XXL in US sizes. It would be helpful if you could clarify which way to measure the garment: either flat across the back, or flat from lapel to lapel. Thank you.

DROPS Design 27.06.2016 kl. 17:44:

Dear Suzie, the measurements at the bottom of back piece apply to width on back piece only (without edge), ie 44 cm in larger size at the bottom of back piece and 46 cm at the top of back piece after inc. Click here to convert into inches. Compare to a similar garment you have and like the shape to find out the matching size. Read more about sizing on same link as before. Happy crocheting!

Linda Lueders 20.05.2016 - 03:12:

I followed the instructions for the first two rows of the back piece. When I lay it flat it makes a circle. This can't be correct. What have I done incorrectly?

DROPS Design 20.05.2016 kl. 10:39:

Dear Mrs Lueders, back piece is worked back and forth from bottom up. After you have made the fundation chain (78-99, see size), work first row without joining with a sl st, just work back and forth in rows. Happy crocheting!

Sara Stevens 08.05.2016 - 01:45:

On the last round of the edging, are you supposed to skip the last sc of the previous round?

DROPS Design 09.05.2016 kl. 10:35:

Dear Mrs Stevens, after the last sc on round 5 in M.1, start diagram from 1st st again, ie (skip last sc in repeat) and work 1 sc around next 2-ch-space. Happy crocheting!

Sara 16.04.2016 - 12:53:

In the first round of the edging, it says ch 56 on each side. Why chain so many when in the next round I’m only supposed to do 42 dc over those 56 chains. Either I will have ugly gaps between each dc which also makes the armholes very bubbly, or a 7 cm chain left after the 42 dc. How can I fix this?

DROPS Design 18.04.2016 kl. 09:10:

Dear Sara, when crocheting a chain most of the time chains are more tight than your sts will be on next row, to avoid that the first row to be too tight on armholes, you work more chains (56) but will then crochet only 42 dc on 1st row skipping ch evenly. That way, your armholes won't be too tight. If your chains are loose enough, you can then crochet the correct number of sts, or then work more and add a small crochet edge to finish armholes. Happy crocheting!

Maya 26.09.2015 - 03:25:

I´v made the size S/M. But, the other thing is, with crocheting of the hook 4 you do need 350 g of the yarn, NOT only 300, what is written. I was going to make the size L and thank of it I had 350 g and I could fortunately end it. I hope, this will help:)

DROPS Design 30.09.2015 kl. 09:57:

Thank you for this info! Crocheting is so individual technique that is not very easy to count yarn amount correct for everyone - so every feed-back is helpful :-)

Kommentér oppskrift DROPS 119-22