DROPS / 120 / 9

Emmy Lou by DROPS Design

Heklet DROPS veske i ”Paris”.

DROPS design: Modell nr W-377
--------------------------------------------------------
Mål: ca 35 cm bred x 25 cm høy
Materialer: DROPS PARIS fra Garnstudio
250 gr f.nr 29, isblå.
50 gr f.nr 17, naturhvit.

120 cm naturhvitt silkebånd, 15 mm bredt.

DROPS HEKLENÅL nr 4 – eller den nåla du må bruke for å få 4 st-grupper på 10 cm i bredden.

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

mønster/teknik: viftemønster, volang, type oppskrift: vesker,

Første st på omg erstattes av 3 lm.
Første fm på omg erstattes av 1 lm.
--------------------------------------------------------
VESKE:
Hekle 140 lm med isblå og sett dem i en ring med 1 kjm i første lm.
1.OMG: 5 st i første lm fra omg under – LES HEKLETIPS, * hopp over 4 lm, 5 st i neste lm (= 1 st-gruppe) *, gjenta fra *-* omg rundt, avslutt med å hoppe over 4 lm og hekkle 1 kjm i toppen på første st på omg = 28 st-grupper.
2.OMG: Hekle kjm til midten av første st-gruppe, 5 st i midterste st på først st-gruppe, * 5 st i midterste st på neste st-gruppe *, gjenta fra *-* ut omg, avslutt med 1 kjm i første st.
Gjenta 2.omg oppover til arb måler ca 21 cm i høyden.
Neste omg hekles slik:
1 fm i første st, * hopp over 1 m, 1 fm i neste st *, gjenta fra *-* = 70 fm.
Videre hekles det 6 omg med 1 fm i hver fm, klipp tråden.

RYSJE:
Hold arb slik at bunnen vender fra deg. Hekle mellom st-gruppene i overgangen mellom nest øverste og øverste omg med st-grupper slik med isblå:
1.OMG: Hekle 5 st mellom hver st-gruppe rundt vesken.
2.OMG: Hekle kjm bort til midten av første st-gruppe, hekle deretter 6 st i den midterste st i hver st-gruppe rundt vesken.
3.OMG: Hekle kjm bort til midten av første st-gruppe, hekle deretter 7 st mellom de 2 midterste st i hver st-gruppe rundt vesken, klipp tråden.

HANK:
Hekle 6 lm med isblå, snu og hekle 1 fm i 2.lm fra nåla, deretter 1 fm i hver av de siste 4 lm = 5 fm. Videre hekles 1 fm i hver fm og hver rad snus med 1 lm til hanken måler 35 cm, klipp tråden. Hekle 1 hank til på samme måte.

MONTERING:
Sy fast 1 hank på hver side av vesken – ca 2 cm inn fra sidene. Hekle med naturhvit langs hver langside av hanken og rund åpningen på vesken slik: 1 fm i første m, * 1 lm, hopp over 1 m, 1 fm i neste m *, gjenta fra *-* avslutt med 1 lm og 1 kjm i første fm.
Hekle sammen vesken i bunnen med fm gjennom begge lag.

Tre 1 silkebånd i siste omg før fm øverst på vesken, knyt 1 sløyfe.