DROPS / 112 / 31

Sweet Memories by DROPS Design

DROPS poncho med klokkemønster i ”Vienna”. Str S -XXXL.

Tags: flæse, ponchoer,

DROPS design: Model nr O-284
-------------------------------------------------------
Størrelse: S/M - L/XL - XXL/XXXL
Materialer: DROPS VIENNA fra Garnstudio
150-200-250 gr f.nr 16, mosgrøn

DROPS Rundp nr 7 (80 cm) - eller den rundp du skal bruge for at få 13 m x 15 p glatstrik på 10 x 10 cm.
-------------------------------------------------------

1.omg: Ret og 2.omg: Vrang.
RETSTRIK (frem og tilbage på p således):
Strik ret på hver p.
KLOKKEMØNSTER:
Se diag M.1 og M.2. Diag viser mønsteret set fra retsiden.
MÅLETIPS:
Alle mål gøres i strikkeretningen, se pil på måleskitse.
INDTAGNINGSTIPS:
Alle indtagninger gøres fra retsiden.
Tag ind således efter 6 m retstrik: Tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes ret, 1 ret, løft den løse m over. Tag ind således før 6 m retstrik: 2 ret sm.
------------------------------------------------------------

PONCHO:
Arb strikkes rundt på rundp.
Slå 208-236-264 m op på rundp 7 med Vienna. Sæt 1 mærketråd i beg af omg. Strik KLOKKEMØNSTER således - se forkl over! : M.1 3-4-4 gange, M.2, M.1 6-7-8 gange, M.2, M.1 3-3-4 gange. Fortsæt således til M.1/M.2 er strikket 1 gang i højden, der er nu 168-192-216 m på p. Strik 0-6-0 m ret. Sæt 1 mærketråd i arb (omg starter her) og 1 mærketråd efter 84-96-108 m. (Mærketrådene = midt i siderne). Fortsæt således: 39-45-51 m glatstrik, 6 m retstrik – se forkl over, 78-90-102 m glatstrik, 6 m retstrik og 39-45-51 m glatstrik. Fortsæt således, Samtidig med at der tages 1 m ind på hver side af de 6 m retstrik midt foran og midt bagpå - læs INDTAGNINGSTIPS! Gentag på hver 4.omg totalt 4-4-5 gange, derefter på hver 2.omg totalt 10-12-12 gange = 112-128-148 m. SAMTIDIG når arb måler 27-29-31 cm deles arb - læs MÅLETIPS - fortsæt i glatstrik frem og tilbage med 3 m retstrik mod midt foran i hver side (der fortsættes med 6 m retstrik midt bagpå) - se forkl over! Når alle indtagninger er gjort, strikkes der 4 p ret, Samtidig med at der på 1.p tages 34-48-64 m ind jævnt fordelt = 78-80-84 m. Arb måler nu ca 37-40-43 cm. Luk løst af.

= strik 5 m ret, løft den 2.m på højre p over den 1.m, løft 3.m over den 1.m, løft 4.m over den 1.m, løft 5.m over den 1.m (= 1 m tilbage).
= strik 5 m ret, sæt de 5 m tilbage på den venstre p. Løft den 2.m på venstre p over den 1.m, løft 3.m over 1.m, løft 4.m over den 1.m, løft 5.m over 1.m (= 1 m tilbage som løftes tilbage på højre p).
= strik 7 m ret, løft den 2.m på højre p over den 1.m, løft 3.m over den 1.m, løft 4.m over den 1.m, løft 5.m over den 1.m, løft 6.m over den 1.m, løft 7.m over den 1.m (= 1 m tilbage på p).
= strik 7 m ret, sæt de 7 m tilbage på venstre p. Løft den 2.m på venstre p over den 1.m, løft 3.m over 1.m, løft 4.m over den 1.m, løft 5.m over 1.m, løft 6.m over den 1.m, løft 7.m over den 1.m (=1 m tilbage som løftes tilbage på højre p).

Marguerite 26.11.2017 - 19:56:

Bonjour, pourriez vous me donner en détail comment faire le premier rang.....moi je comprend de faire 3 fois m1 et apres faire m2,,, 6 fois m1 et apres faire m2 et finir par m1 cela me donne 180 maille et non 208 mailles. donc 4+14=14+20+14+14+14+14+14+14+20+14= 180

DROPS Design 27.11.2017 kl. 10:49:

Bonjour Marguerite, on doit en fait terminer par 3 x M.1 (correction faite, merci), on a ainsi: 3x M.1, M.2, 6xM.1, M.2, 3xM.1 = 208 m. Bon tricot!

Marie-France 26.11.2017 - 16:02:

Bonjour, pour la taille s/m on monte 208 mailles... si je tricote 3 fois M1, M2, 6-fois M1, M2, 1- fois M1. j'arrive a 320 mailles. 3 fois m1 = 42 m 3 fois m2 = 60 6 fois m1= 84 m 6 fois m2= 120 m 1 fois m1 = 14 ca me donne 320 mailles dans le premier rang...?????

Marietta H A M A N N 01.10.2015 - 17:06:

Hätte gerne dieses Modell gestrickt und die Wolle Drops VIENNA - moosgrün, Fb.-Nr. 16 für Größe L mit Stricknadeln bestellt. Leider finde ich diese Wolle nicht mehr auf Ihrer Seite. Bitte helfen Sie mir. Das Modell sieht fantastisch aus und auch genau diese Farbe. Ich freu mich auf Ihre Antwort.

DROPS Design 03.10.2015 kl. 11:55:

Vienna ist leider nicht mehr erhältlich. Ein sehr schönes neues Garn, das Sie sehr gut als Alternative verwenden können, ist Melody. Leider gibt es dieses Moosgrünton dort nicht, aber vielleicht gefällt Ihnen ja auch die Farbe petrol? Wenn Sie Melody verwenden, müssen Sie die Garnmenge neu berechnen. In Größe L würden Sie von Vienna 200 g benötigen, also 4 Knäuel = 4 x 95 m (denn 50 g = 95 m), das sind 380 m. Melody hat auf 50 g 140 m, also rechnen Sie 380 m durch 140 m = 2,7, d.h. Sie brauchen 3 Knäuel Melody. Beachten Sie, dass die Maschenprobe stimmen muss.

Lene 14.07.2014 - 15:15:

Fik gennemskuet mønstret (de tomme mellemrum er ikke masker men fremkommer pga forskel i antal foroven og neden i tegningen) der bør dog stå 20 M over M 1 og 24 M over M2. Er færdig med ponchoen - den er fantastisk dejlig og let at strikke er igang med nr. 2

Lene 09.07.2014 - 12:36:

Skal til at starte på M 1 og er i tvivl om hvordan jeg skal opfatte mellemrummene mellem de yderste rækker og "klokken" - er det masker jeg skal springe over eller strikke sammen? Kan se det svarer til 3 masker men hvad skal jeg gøre efter den første ret ?

DROPS Design 15.07.2014 kl. 16:37:

Hej Lene. Det er ingen masker, du skal bare springe mellemrummet over. Det er gjort på denne måde, da det ellers ikke ville se pænt ud når du tager ud med slå om fra pind 9. Så du starter nederst med 20 masker i M.2 og 14 i M.1 og ender med 12 masker i begge til slut pga indtagningen i andensidste pind.

Lucía 27.09.2013 - 15:15:

Las lazadas se tejen como estan o lo tejemos por atras para que no queden huecos

DROPS Design 06.10.2013 kl. 10:14:

Hola Lucia! Las lazadas se tejen de revés normal, no retorcido (según el diagrama). Tu pregunta estaba en comentarios generales y no la había visto. Otra vez asegúrate de marcar ¨pregunta¨ para que la conteste en un plazo más breve.

Drops Design 20.05.2010 - 00:42:

When there is a space in the chart, you just continue with next stitch that follows after the space.

Jorja 19.05.2010 - 22:37:

Love the poncho! question, i'm guessing when starting row 1 through row 15 or m.1, the empty spaces are to be either k or p depending on what was preceeding the space? i beg forgiveness, i'm pretty new to knitting, could not resist trying this pattern, thanks for your help, jorja

Syosticka.se 22.01.2010 - 13:35:

Hej Agneta! Jag har räknat på storlek S och det stämmer. Totalt 12 M1 och 2 M2 blir 208. Uppgiften ovanför rapporten är antalet maskor när den är stickad - den behöver du inte bry dig om riktigt än. Lycka till!Lotta

Agneta 21.01.2010 - 23:03:

Hej! Jag har räknat och räknat på rapporten, men får det till 288 maskor istället för de 208 som det står på mönstret. Kan någon hjälpa mig? Det är så förvirrande med en uppgift ovanför rapporten och en under. Hur ska jag tänka???

Kommentere opskrift DROPS 112-31