DROPS Extra / 0-536

Lagoon Ripples by DROPS Design

Strikket DROPS skulderstykke med bølgemønster i ”Silke-Alpaca”. Str S - XXXL.

DROPS design: Model nr SA-051
--------------------------------------------------------
Størrelse: S/M - L/XL - XXL/XXXL
Materialer: DROPS SILKE-ALPACA
400-500-600 gr f.nr 7403, grågrøn

DROPS RUNDP nr 5 (80 cm) - eller den p du skal bruge for at få 20 m bølgemønster på 10 cm i bredden.
DROPS RUNDP nr 4,5 (80 cm) - til retstrik på bindebåndet.
--------------------------------------------------------

BØLGEMØNSTER:
Se diag M.1A, M.1B, M.1C og M.2.
Diag viser mønsteret set fra retsiden.
MÅLETIPS:
Pga tyngden i garnet skal alle længdemål gøres når arb holdes op, ellers vil tøjet blive for lang når det tages på.
--------------------------------------------------------

SKULDERSTYKKE:
Arb strikkes frem og tilbage på rundp. Slå 242-300-358 m op på rundp 5. Strik 4 p retstrik - se forkl over! Fortsæt med BØLGEMØNSTER - se forkl over! - på næste p således: 5 m retstrik, M.1A over alle m til der er 5 m tilbage, slut af med 5 m retstrik. (De 5 m i hver side = forkant. Forkanten strikkes i retstrik til færdig mål). HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når M.1A er strikket 2-3-4 gange i højden, strikkes M.1B 1 gang i højden = 226-280-334 m. Derefter strikkes M.1C totalt 1-2-2 gange i højden. Videre strikkes M.2. Når M.2 er strikket færdig i højden er der 146-180-214 m på p. Strik 1 p ret, Samtidig med at der tages 29-36-42 m ind jævnt fordelt på p (hver 4.og 5.m strikkes sm) = 117-144-172 m. Arb måler nu ca 38-44-46 cm - LÆS MÅLETIPS! skift til rundp 4,5. Fortsæt i retstrik frem og tilbage, Samtidig med at der slåes 46 nye m LØST op til bindebånd i slutningen af de 2 næste p = 209-236-264 m. Luk af når retstrikkanten måler 4 cm.

Pirjo Vauhkonen 03.06.2015 - 12:51:

Hei! Miten nuo kavennuskerrokset tehdään???

DROPS Design 05.06.2015 kl. 14:11:

Kavennukset tehdään piirrosten mukaisesti, eli esim. piirroksessa M.1B tehdään enemmän kavennuksia (2 s oikein yhteen) kuin langankiertoja.

Nicole 05.02.2014 - 16:38:

Hallo- Ist die Wollangabe richtig? Auf dem Bild sieht es nicht nach "haariger" Alpaca Silk Wolle aus... Bevor ich diese teure Wolle bestelle, wäre es gut, eine Bestätigung zu bekommen, dass es auch die richtige Wolle ist. Haben Sie eventl. einen Vorschlag, mit welcher anderen Wolle man das Schultertuch stricken könnte? Im Voraus vielen Dank für Ihre Mühe!

DROPS Design 07.02.2014 kl. 07:40:

Liebe Nicole, es handelt sich nicht um Alpaca Silk, sondern um SILKE-ALPACA, eine Auslaufqualität. Alternativen finden Sie, wenn Sie "GARNALTERNATIVEN" im grauen Balken neben dem Foto anklicken.

Dardilhac 01.11.2012 - 12:20:

Quelles sont les mesures exactes du modèle : le bas 58 ou 73 ou 87 multiplié par 2. Ex 87 x 2 = 174 de tour. Echantillon 20 m pour 10 cm soit pour une largeur de 174 cm : 448 m (alors que vous préconisez 300m - où est l'erreur ? Merci de me répondre

DROPS Design 01.11.2012 kl. 13:43:

Bonjour Madame Dardilhac, les mesures sont prises, ouvrage posé. Pour la plus grande taille, on monte 358 m soit 348 m en point fantaisie = 174 cm + 5 m de bordure au point mousse. Bon tricot !

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-536