DROPS / 111 / 29

Rapunzel by DROPS Design

DROPS toffel i ”Snow”.

  • Rapunzel / DROPS 111-29 - DROPS toffel i ”Snow”.
DROPS design: Modell nr EE-236
----------------------------------------------------------
Storlek: 35/37 - 38/40 - 42/44
Fotens längd: 22 - 24 - 27 cm
Garnåtgång: DROPS SNOW från Garnstudio
100-100-150 g nr 30, ljusrosa

DROPS ST nr 6 - eller det st.nr du måste använda för att få 13 m x 17 v i slätst på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Se tovad variant av denna toffel: Modell nr 0-546.

-------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------

100% Ull
från 21.95 kr /50g
DROPS Snow uni colour DROPS Snow uni colour 21.95 kr /50g
LindeHobby
Beställ 
DROPS Snow mix DROPS Snow mix 23.95 kr /50g
LindeHobby
Beställ 
DROPS Snow print DROPS Snow print 26.95 kr /50g
Garnet till detta mönstret kostar 43.9kr. Läs mer.

ÖKNINGSTIPS: Det ökas från rätsidan med 1 omslag. På nästa v stickas omslaget vridet avigt, dvs sticka i bakre m-bågen i stället för i främre, så att det inte blir hål.
----------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------
TOFFEL: Det stickas fram och tillbaka på st från tån mot hälen, toffeln sys tills mitt på foten. Lägg upp 12-13-14 m på st 6 med Snow (låt trådänden vara ca 30 cm lång, denna används till att sy tills toffeln efteråt). Sätt en markering i den 4:e m och 1 markering i den 9:e-10:e-11:e m. Sticka slätst - SAMTIDIGT ökas det 1 m på varje sida av de 2 markeringarna – SE ÖKNINGSTIPS, upprepa ökningen på vartannat v totalt 4 ggr = 28-29-30 m.
KONTROLLERA STICKFASTHETEN!
Sticka vidare tills arb mäter 9-10-11 cm. Nästa v stickas så här: 7 m rätst, 14-15-16 m slätst, 7 m rätst. Fortsätt så tills arb mäter 22-24-27 cm. Maska av.

MONTERING: Drag åt tån och sy sömmen mitt på foten innanför ½ m fram till där rätstickningen börjar. Sy tills mitt bak kant i kant så att det inte blir en tjock söm.
signature

Behöver du hjälp med mönstret?

Tack för att du väljer ett mönster från DROPS Design. Vi arbetar hårt för att ge ut mönster som är korrekta och enkla att förstå. Alla mönster är översatta från norska och du kan alltid se originalmönstret (DROPS 111-29) för mått och uträkningar.

Kommentarer / Frågor (47)

country flag Barbara KRUGER 09.05.2021 - 10:19:

How can option DROPS 111-29 Bed sock Pattern

user icon DROPS Design 09.05.2021 kl. 13:50:

Dear Barbara, can you please tell us what is that you need to be explained ? Thank you. Happy Knitting!

country flag Gabriela Barca 28.06.2020 - 11:31:

Hello, Thanks for the quick reply to my message . It's so good to know that we can count on you. I will try the pattern and let you know about it!

country flag Gabriela Barca 26.06.2020 - 13:11:

Hello, I would like to know if this pattern is knitted on 2 needles. I want to try it and cannot imagine how it works especially how it will fit the toe . I would also like to know how it looks like before beeing sewn. Thank you!

user icon DROPS Design 26.06.2020 kl. 13:27:

Dear Mrs Barca, we do not have any chart for these slippers. Just follow instructions: work on 2 needles back and forth from the toe towards heel. You will increase on each side of foot and then continue with 7 sts garter stitch on each side (opening of foot). You wil then sew together edge stitches from toe towards the beg of garter stitch and fold the cast off edge double to sew stitches (behind heel). Happy knitting!

country flag Maria Josep 08.06.2020 - 17:53:

El marcapuntos reune los puntos 9, 10 y 11 juntos o es entre el 8 y el 9? gracias

user icon DROPS Design 14.06.2020 kl. 23:33:

Hola Maria Josep. Insertamos el primer marcapuntos en el 4º punto y el siguiente marcapuntos en el 9º punto (para la talla 35/37), en el 10º punto (para la talla 38/40) y en el 11º punto (para la talla 42/44).

country flag Jane Emery 07.12.2019 - 09:37:

Is this worked on single or double pointed needles?

country flag Tracy 27.06.2019 - 15:35:

I am afraid I am not that good a knitter, don't think I can make these!!

country flag Diane 13.06.2019 - 17:59:

I am a beginner knitter and I am having a hard time understanding how you should have 28 stitches in total. If I cast on 12 stitches and increase 2 stitches at each side of the markers that gives me 14 if I'm increasing 2 stitches every other row 4 times I get 22 please help me to understand this part of the pattern?

user icon DROPS Design 14.06.2019 kl. 07:10:

Dear Diane, you start with 12 sts and increase 4 stitches (= 1 st on each side of both markers = 1st marker is in the 4th st and 2nd marker in the 9th st) a total of 4 times = 12 sts + 4 sts x 4 = 28 sts. Happy knitting!

country flag Marta 11.06.2019 - 12:13:

Witam, mam pytanie odnośnie dodawania oczek z każdej strony marker. Jeżeli dodam oczka przed i za 4tym oczkiem oraz przed i po 9 dalej mam dodać za 10tym i następnie za 11tym (jeżeli dobrze rozumiem) z tym, że wychodzi 6 dodanych oczek więc jak będę je dodawać 4 razy co drugi rząd to ilość oczek nie będzie wynosiła 28o. przy najmniejszym rozmiarze. Proszę o wyjaśnienie ponieważ bardzo chciałabym wykonać ten wzór. Pozdrawiam

user icon DROPS Design 11.06.2019 kl. 23:08:

Witaj Marto! W najmniejszym rozmiarze umieszczasz 1 marker w 4-te i jeden w 9-te oczko (2 markery w rzędzie). Następnie będziesz dodawała 4 razy 4 oczka co 2 rzędy (2 dodane oczka z każdej strony oczka z markerem, a 4 dodane oczka w rzędzie). Tak więc 12 (początek robótki) + 16 oczek (4x4) = 28 oczek. Miłej pracy!

country flag Jette Christensen 25.11.2018 - 13:42:

DROPS design: Model nr EE-236. Modell nr 111-29. hvor finder jeg den filtet som i henviser til

user icon DROPS Design 04.12.2018 kl. 14:59:

Hej Jette, Her har du den 0-546

country flag Magnette 05.08.2018 - 22:22:

Voilà qui est fait , c'est chouette comme chaussons / pantoufle pour l'été. J'ai pris un fil style coton que j'avais et tout va bien !!!!! Y a plus qu'à faire l'autre !!!!!

Kommentér oppskrift DROPS 111-29