DROPS / 111 / 29

Rapunzel by DROPS Design

Neulotut DROPS tohvelit ”Eskimo”-langasta.

DROPS design: Malli nro EE-236
----------------------------------------------------------
Koko: 35/37 - 38/40 - 42/44
Jalkapohjan pituus: 22-24-27 cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS ESKIMO:
100-100-150 g nro 30, pastellinroosa

DROPS PUIKOT NRO 6.
Neuletiheys: 13 s x 17 krs sileää neuletta puikoilla nro 6 = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Katso tohvelit huovutettuina: Malli nro 0-546.
----------------------------------------------------------

(Siirry ohjeeseen)

Tagit: tohvelit,

LISÄYSVINKKI: Kaikki lisäykset tehdään oikealla puolella. Lisää 1 s tekemällä 1 langankierto puikolle. Seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan kiertäen nurin (eli neulo langankierto takakautta, eikä etukautta), jottei muodostuisi reikää.
----------------------------------------------------------
TOHVELI: Neulotaan tasona kärjestä alkaen kohti kantapäätä. Lopuksi tohveli ommellaan yhteen keskeltä jalan päältä. Luo puikoille nro 6 Eskimo-langalla 12-13-14 s (jätä n. 30 cm pituinen lanka ja käytä tätä myöhemmin kun ompelet tohvelin yhteen). Kiinnitä 1 merkkilanka 4. silmukkaan ja 1 merkkilanka 9.-10.-11. silmukkaan. Neulo sileää neuletta ja lisää SAMALLA kummankin merkkilangan molemmin puolin (KS. LISÄYSVINKKI) joka 2. krs 4 x 1 s = 28-29-30 s. TARKISTA NEULETIHEYS! Jatka neulomista kunnes työn pituus on 9-10-11 cm. Seuraava krs neulotaan näin: 7 s ainaoikeaa, 14-15-16 s sileää neuletta, 7 s ainaoikeaa. Jatka neulomista tähän tapaan kunnes työn pituus on 22-24-27 cm. Päätä s:t.

VIIMEISTELY: Kiristä tohvelin kärki umpeen ja ompele sauma keskeltä jalan päältä ½ s:n päästä reunoista (ompele ainaoikeinneuleeseen asti). Ompele tohveli yhteen keskeltä takaa reunat vastakkain, jottei saumasta tulisi paksu.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 111-29 alkuperäisohjeeseen.