DROPS / 111 / 29

Rapunzel by DROPS Design

DROPS tøffel i ”Eskimo”.

DROPS design: Modell nr EE-236
----------------------------------------------------------
100-100-150 gr f.nr 30, pastellrosa

DROPS PINNE nr 6 - eller det p.nr du må bruke for å få 13 m x 17 p glstrikk på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Se tovet variant av denne tøflen: Modell nr 0-546.
----------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

skostørrelse: 35-37 (22cm), 38-40 (24cm), 41-43 (27cm), type oppskrift: tøfler,

RILLE (frem og tilbake på p): 1 rille = 2 p r.

ØKETIPS: Det økes fra retten med 1 kast. På neste p strikkes kastet vridd vrang, dvs strikk i bakre m-bue i stedet for i fremre, slik at det ikke blir hull.
----------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------
TØFFEL: Det strikkes frem og tilbake på p fra tåen mot hælen, tøffelen syes sammen midt oppå foten. Legg opp 12-13-14 m på p 6 med Eskimo (la trådenden være ca 30 cm lang, denne brukes til å sy sammen tøffelen etterpå). Sett 1 merke i den 4.m og 1 merke i den 9.-10.-11. m. Strikk glstrikk - SAMTIDIG økes det 1 m på hver side av de 2 merkene – SE ØKETIPS, gjenta økningen på hver 2.p totalt 4 ganger = 28-29-30 m.
HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN!
Strikk videre til arb måler 9-10-11 cm. Neste p strikkes slik: 7 m rille, 14-15-16 m glstrikk, 7 m rille. Fortsett slik til arb måler 22-24-27 cm. Fell av.

MONTERING: Snurp sammen tåen og sy sømmen midt oppå foten innenfor ½ m frem til der rillene starter. Sy sammen midt bak kant i kant slik at det ikke blir en tykk søm.