DROPS / 102 / 44

Winter Woof by DROPS Design

DROPS hundebluse i ”Snow”.

Tags: husdyr,
Størrelse: S - M - L
Hundens mål:
Brystvidde: ca 40/44 – 50/52 – 58/60 cm
Ryglængde: ca 32/34 – 40/42 – 48/50 cm
Eks på hunderaser: S = Bichon Frisé,
M = Cocker Spaniel, L = Border Collie
Materialer: DROPS Snow fra Garnstudio
200-250-300 gr f.nr 21, jeansblå

DROPS Rundp 40 cm + Strømpep nr 7 –
eller den p du skal bruge for at få 12 m x 16 p glatstrik på 10 x 10 cm.

DROPS Snow uni colour DROPS Snow uni colour 14.95 kr /50g
YarnLiving
Bestil
DROPS Snow mix DROPS Snow mix 16.95 kr /50g
YarnLiving
Bestil
DROPS Snow print DROPS Snow print 18.95 kr /50g
YarnLiving
Bestil
Pinde & Hæklenåle Bestil
Garnet til denne opskrift koster fra 74.75kr. Læs mere.

Instruktioner

Udtagningstips: Der tages ud i første vrang-m før 2 r og i sidste vrang-m efter 2 r. Tag ud ved at hente m op fra forrige omg og strik denne vrang.

Bluse: Arb strikkes rundt på rundp fra halsen og ned.
Slå 40-48-56 m op på rundp 7 med Snow. Strik således:
Str S-L: 1 r, * 2 vr, 2 r *, gentag fra *-* og slut af med 2 vr og 1 r. Fortsæt Ribben.
Str M: 1 vr, * 2 r, 2 vr *, gentag fra *-* og slut af med 2 r og 1 vr. Fortsæt Ribben.
Når arb måler 15-18-20 cm strikkes 1 omg ret og 1 omg vrang.
Næste omg strikkes således: 5-7-9 r, 2 vr,
2 r (= midt på skulderen), 2 vr, 18-22-26 r, 2 vr, 2 r (= midt på skulderen), 2 vr og 5-7-9 r. Fortsæt med r over r og vr over vr – samtidig tages der 1 m ud på hver side af de 2 vr, 2 r, 2 vr på skulderen – se Udtagningstips på hver 2.p totalt 8-9-10 gange = 72-84-96 m. Fortsæt med r over r og vr over vr til arb måler 26-31-36 cm.
Næste omg strikkes således: 5-7-9 m ret, sæt de næste 22-24-26 m på 1 tråd til ben, slå 6-8-10 nye m op, strik 18-22-26 m ret, sæt de næste 22-24-26 m på 1 tråd til ben, slå 6-8-10 nye m op og strik de resterende 5-7-9 m på omg = 40-52-64 m på p – omgangens start = midt under maven.
Strik glatstrik i 5-7-9 cm, derefter strikkes der Rib = * 2 r / 2 vr * i 5-6-7 cm. Nu lukkes 6-10-14 m af midt under maven (dvs de 3-5-7 sidste m på omg + de 3-5-7 første m på omg) og arb strikkes færdig frem og tilbage på p. Fortsæt Ribben samtidig lukkes der 2 m af i hver side på hver 2.p totalt 3-4-5 gange = 22-26-30 m tilbage på p, luk disse m af.

Ben: Sæt 22-24-26 m fra den ene tråd på p, saml i tillæg 6-8-10 m op i de m som blev slået op bag benet = 28-32-36 m. Fordel m på 4 Strømpep, strik Rib = * 2 r / 2 vr * i 8-10-12 cm, luk løst af med r over r og vr over vr. Gentag med m på den anden tråd.

Behøver du hjælp med opskriften?

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS 102-44) for mål og udregninger.

Chantal 28.01.2021 - 18:34:

Bonjour est-ce que je peut prendre des aiguilles normal .pourquoi bou ron aiguille circulaire merci

DROPS Design 29.01.2021 kl. 07:41:

Bonjour Chantal, vous trouverez ici une leçon donnant quelques astuces sur les aiguilles circulaires et comment adapter un modèle sur aiguilles droites. Bon tricot!

Jonna 19.11.2020 - 21:35:

Ohjeesta puuttuu ennen helmaresoria nurja ja oikea kerros.

Ma 13.10.2019 - 09:38:

The pattern is Very difficult to understand for beginner.

Mia 13.10.2019 - 09:37:

I love garn studio’s design however very difficult to understand with way of writing pattern.wish if pattern is written like US pattern which step by step all Row.

Fabienne Borel 03.02.2019 - 17:18:

Bonjour, j'aimerais faire ce modèle pour un teckel, pouvez-vous m'indiquer la dimension de l'encolure car je pense que je dois adapter toutes les mesures pour que ce ne soit pas trop grand. Pour donner un ordre d'idée, le poitrail fait 38 cm et le cou 27 cm. Merci beaucoup de votre aide.

DROPS Design 04.02.2019 kl. 12:52:

Bonjour Mme Borel, nous n'avons pas d'autres mesures que celles indiquées et ne sommes malheureusement pas en mesure de pouvoir adapter chaque modèle à chaque demande. Pour toute assistance complémentaire, n'hésitez pas à contacter votre magasin, même par mail ou téléphone. Bon tricot!

Jess 24.11.2018 - 00:16:

Rozmiar M- Jak długa od góry (nie wliczając sciagacza) ma być robótka żeby podzielić ja na brzuch i nogi? Czy to ma być 11cm?

DROPS Design 26.11.2018 kl. 14:27:

Witaj Jess! W rozmiarze M musisz przerobić od ściągacza jeszcze 13 cm (31-18=13) i dopiero wtedy dzielisz robótkę. Pozdrawiamy (także pupila:) !

Ina Torne 10.11.2016 - 21:38:

Ich verstehe gegen Ende vorletzter Absatznicht, was gemeint ist mit "und die Arbeit hin und zurück fertig stricken." Wie viele Runden? Weieter dann: Wo soll mit dem Bündchen weiter gestrickt werden??? Insgesamt etwas wirrer Aufbau der Anleitungen, sie könnten übersichtlicher aufgebaut sein mit Reihenangaben!!! Das war ein Kommentar... mfg Ina

DROPS Design 11.11.2016 kl. 10:01:

Liebe Torne, nachdem Sie 5-6-7 cm Bündchen in der Runde gestrickt haben, dann müssen die mittlere 6-10-14 M (Bauch) abgekettet werden, dann weiter in Bündchen hin- und zurückstricken (= nicht mehr in der Runde), gleichzeitig werden 2 Maschen am Anfang jeder Reihe 3-4-5 x abgekettet (= 22-26-30 M übrig). Viel Spaß beim stricken!

Margaretha Nilsson 31.03.2015 - 20:13:

Hej! Jag undrar om detta mönster skall stickas runt på rundstickan eller skall man sticka fram och tillbaka på rundstickan. Tacksam för snabbt svar så jag kan börja sticka :-) Mvh Margaretha

DROPS Design 15.05.2015 kl. 09:52:

Hej Den stickas runt på rundsticka mesta delen, men under magen stickas det fram och tillbaka. Lycka till!

Mindy 15.06.2013 - 22:33:

I am confused about this pattern. it is Mitt from the neck down but I do not see any place in the pattern where it makes the leg holes. can you please let me know how this is done?

DROPS Design 17.06.2013 kl. 10:20:

Dear Mindy, you are correct, it starts from the neck down, then when piece measures 26-31-36 cm [10 ¼”-12 ¼”-14 1/4”], you will work a round at the same time putting sts for legs onto a st holder and caston new sts on same row to continue body. Happy knitting!

Dee Dee Jones 27.12.2012 - 01:56:

This is my first time working your pattern. I need to know if you useonly circular needle or does cn mean long+double pointed needle. I think that I use only circular needle

DROPS Design 29.12.2012 kl. 18:05:

Dear Mrs Dee Dee Jones, for this pattern you will need a short circular needle (15 3/4" long) + double pointed needles for the legs. Happy Knitting!

Kommentere opskrift DROPS 102-44

Winter Woof

Hermina, Netherlands