DROPS Extra / 0-163

DROPS Extra 0-163 by DROPS Design

DROPS glatstrikket sweater i Vienna med mønster i Elite.

Tags: bluser, flerfarvet,

450 gr. farve nr. 005, mintgrøn
Elite
40 gr. farve nr. 005, blågrå /brun.

Rundp. nr. 5 og 6 (70 cm) og nr. 6 (40 cm). Strømpep nr. 5.

DROPS Silke DROPS Silke
100% silke
Udgået
find alternativ
DROPS Elite DROPS Elite
62% Viskose, 38% Polyester
Strikkefasthed: 10 x 10 cm = 13 m x 16 p på p nr. 6 med Vienna og glatst.

Mønster: Se rudediagram. Mønsteret er deleligt med 8 m + 4 m.

Pullen: Slå 138 m op på p nr. 5 med Vienna og strik 8 cm rib
-1 r, 1 vr-. Skift til p nr. 6 og tag 18 m ud jævnt fordelt på 1.omg = 156 m og strik glatstrik til arbejdet måler 40 cm. Del arbejdet i to og strik for- og bagstykke færdig hver for sig.

Forstykke: Luk 1 m x 4 på hver 2.p i hver side til ærmegab =
70 m. Når arbejdet måler 55 cm strikkes mønster I
1 gang, se rudediagram. Når arbejdet måler 60 cm lukkes de midterste 10 m til hals og hver side strikkes færdig for sig. Luk derefter 3 m x 3 på hver 2.p mod halsen og luk de resterende 21 m til skulder når arbejdet måler 65 cm.

Bagstykke: Luk til ærmegab som på forstykket og strik glatstrik
med Vienna til arbejdet måler 63 cm. Luk de midterste 10 m til hals og strik hver side færdig for sig. Luk derefter 6 m x 1 og 3 m x 1 på hver 2.p mod halsen og luk de resterende 21 m til skul-der når arbejdet måler 65 cm.

Ærmerne: Slå 27 m op på p nr. 5 med Vienna og strik 6 cm rib.
Skift til p nr. 6 og tag 38 m ud jævnt fordelt på 1. omg = 65 m. Strik glatstrik til ærmet måler 17 cm og strik så Mønster II 1 gang. Fortsæt derefter i glatstrik med Vienna til arbejdet måler 48 cm. Strik ærmet færdig frem og tilbage fra midt under arbejdet og luk 3 m x 3 på hver 2.p i hver side. Luk de resterende m lige af.

Montering: Sy skuldersømmene sammen og saml ca 76 m op på p nr.
5 med Vienna rundt i halsen. NB! Halskanten strikkes frem og tilbage fra ca 6 cm fra højre skuldersøm og overlappes med 3 m i åbningen. Strik 8 cm rib og luk af. Sy ærmerne til pullen og broder en pyntesøm med Elite med skråsting rundt i ærmegabet.

Diagram

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-163