DROPS Extra / 0-184

DROPS Extra 0-184 by DROPS Design

DROPS bluse i Toscana med ret & vrangmønster og silkekanter.

Drops Nostalgi 1980-1984

Størrelse: Small-Medium (Medium-Large )
Materialer: DROPS Toscana fra Garnstudio
150 (150) gr f.nr 018 rosa.
-Evt. Milano
Silke 50 (50) gr f.nr 302 rosa
-Evt. Retinella 50 (50) gr f.nr 008 rosa.

Rundp. nr. 3½ og 4½ (70 cm), 3 små knapper.

Strikkefasthed: 10 x 10 cm = 17 m x 30 p på p nr. 4½ og mønster.

Mønster: Mønsteret er deleligt med 12 m. Der strikkes ruder
i ret og vrang over 6 m x 4 p. Når mønsteret strik-kes frem og tilbage på p strikkes maskerne r over r og vr over vr på vrangen. 1. - 4.omg.: "6 m r, 6 m vr". 5. - 8.omq.: "6 m vr, 6 m r". Gentag 1. - 8. omg. fortløbende.

Pullen: Slå 203 (125)m op på p nr. 3½ med silke og strik 1
omg med dobbelt garn. Strik så 3 cm glatstrik og skift til p nr. 4½ og toscana. Strik rudemønster og luk 23 (23)m jevnt fordelt på 1.omg = 180 (192)m. Strik mønster til arbejdet måler 27 (29)cm, del arbejdet i to og strik for- og bagstykket ferdig hver for sig.

Forstykke: Strik videre til arbejdet måler 40 (42)cm. Luk de
midterste 10 (14)m til hals og strik hver side ferdig for sig. Luk derefter 1 m x 9 på hver p og 1 m x 5 på hver 3.p. Luk de resterende 26 (27)m til skulder når arbejdet måler 50 (52)cm.

Bagstykke: Strik mønster til arbejdet måler 48 (50)cm. Luk de
midterste 26 (30)m til hals og strik hver side ferdig
for sig. Luk derefter 1 m x 6 på hver p mod halsen. Luk de resterende 26 (27)m til skulder når arbejdet måler 50 (52)cm.

Montering: Sy sidesømmene ca 24 (26)cm. Saml ca 76 m op på p nr.
3½ med silke i ærmegab fra skuldersøm til skuldersøm, men lad ca 2 cm stå på hver side af skulderen. Strik 3 cm glatstrik frem og tilbage og luk af med dobbelt garn. Sy skuldersømmene, men lad kanten i silke stå. Saml ca 78 (84)m op på p nr. 3½ med silke rundt i halsen, men lad ca 3 cm stå midt foran. Strik glatstrik frem og tilba-ge 3 cm og luk af med dobbelt garn. Sy 1 knap på venstre silkekant i halsen og 1 transe på højre. Sy på samme måde på begge skuldre.

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-184