DROPS / 19 / 8

DROPS 19-8 by DROPS Design

DROPS trøje i Kid-Mohair med sommerfugle

Tags: bluser, dyr, flerfarvet,

DROPS design: Model nr N-090
-------------------------------------------------------

DROPS Retro 1980-1993

Størrelse: Small/Medium (Medium/Large)
Materialer: DROPS Kid-Mohair fra Garnstudio
400 (450) gr f.nr 005, sort
100 (100) gr f.nr 016, lilla
50 (50) gr f.nr 024, lys grøn
50 (50) gr f.nr 012, laks
50 (50) gr f.nr 015, lys lilla

DROPS Rundp og Strømpep 3 og 4.
Strikkefasthed: 10 x 10 cm = 16 m x 24 p på p 4 og glatstrik.

42% Alpaca, 35% Kid mohair, 18% Uld, 5% Nylon
Rib: 1.p: 1 drejet r, 1 vr.2.p: 1 r, 1 vr. Gentag 1. og 2.p.

Strikketips: På M.3 betaler det sig at strikke med 1 lille garn-nøgle for hvert af mønsterne, så slipper man for lange spring.

Mønster: Ryg- og forstykke: 2 omg sort, M.1, 3 cm sort, næste p således (forstk): 19 (24) m sort, M.3, 38 (38) m sort, M.3, 19 (24) m sort. Derefter strikkes med sort til arb måler 42,5 (43,5) cm, næste p således (forstk): 4 (9) m sort, M.3, 31 (31) m sort, M.3, 31 (31) m sort, M.3, 3 (8) m sort. Derefter sort til arb måler 54 (56) cm, næste p således (forstk): 19 (24) m sort, M.3, 38 (38) m sort, M.3, 19 (24) m sort, derefter strikkes færdigt med sort. Ærmet: 2 omg sort, M.2, 5 cm sort, ( sy en mærketråd midt på ærmet i midtmasken) næste p således: M.3 strikkes over de midterste 7 m midt på ærmet med sort på hver side. 9 cm sort. Placer M.3 på hver side af mærketråden med 27 m sort mellem (13 m på hver side af mærketråden) og sort på hver side. 9 cm sort. M.3 strikkes over de midterste 7 m med sort på hver side. Strik færdigt med sort.

Ryg- og forstykke: Slå 170 (180) m op med sort på rundp 3 og strik 6 cm rib. Skift til rundp 4 og Mønster (se forkl) samtidigt med der tages 10 (20) m ud jævnt fordelt på 1.p = 180 (200) m. Når arb måler 30 (32) cm deles arb i to og ryg- og forstk strikkes færdige for sig.

Forstk: = 90 (100) m. Fortsæt mønster. Når arb måler 56 (58) cm lukkes de midterste 30 (30) m af til hals. Derefter lukkes der af således: 2 m 1 gang og 1 m 2 gange på hver 2.p. Luk de resterende 26 (31) m af til skulder når arb måler 60 (62) cm.

Rygstk: = 90 (100) m. Strikkes som forstk, men når arb måler 59 (61) cm lukkes de midterste 36 (36) m af. Derefter lukkes der 1 m af i hver side mod halsen på næste p. Luk de resterende 26 (31) m af til skulder når arb måler 60 (62) cm.

Ærme: Slå 36 (40) m op på strømpep 3 med sort og strik 5 cm rib. Skift til strømpep 4 og Mønster (se forkl) samtidigt med der tages 12 (8) m ud jævnt fordelt på 1.p = 48 (48) m. Videre tages der 2 m ud midt under ærmet ialt 24 (25) gange på hver 4.p = 96 (98) m. Når arb måler 51 (49) cm lukkes der af.

Montering: Sy skuldersømmen. Saml 96 m op rundt i halsen på strømpep 3 med sort og strik 6 cm rib frem og tilbage fra midt foran. Skift til lilla, strik 2 omg, luk af. Sy ærmerne til ryg- og forstk i yderste m således sømmen ikke bliver tyk.

= lys grøn
= laks

Kommentere opskrift DROPS 19-8