DROPS / 86 / 10

Saturn Rings by DROPS Design

Gestricktes Stirnband in DROPS Alaska

Schlagwörter: Stirnbänder,

Stirnband:

Größe: One size

Material: DROPS Alaska
50 gr. Fb. Nr. 50, braun

DROPS Nadel Nr. 4,5 - oder die benötigte Maschenprobe, um folgende Maschenprobe zu erhalten:
18 M x 23 R glatt re gestrickt = 10 x 10 cm.

Kommentare (92)

100% Schurwolle
von 2.15 € /50g
Sie können das für diese Anleitung benötigte Garn ab 2.15€ erhalten. Erfahren Sie mehr.
KRAUS RECHTS (in Hin- und Rück-R):
Jede R re str.
--------------------------------------------------------

STIRNBAND:
In der Mitte hinten anfangen und mit Alaska auf Ndl. Nr. 4,5 19 M anschlagen.
Die nächste R. in dieser Weise stricken: 1 M KRAUS RECHTS (siehe oben), * 2 M re, 1 M li *, von *-* insgesamt 5 Mal arbeiten und mit 2 M re und 1 M kraus rechts enden. Wenn die Arb. 8 cm misst, bei jeder Linksrippe 1 M zunehmen, sodass aus 1 M li 2 M li werden = 24 M auf der Ndl.
Wenn die Arb. 14 cm misst, wieder in jeder Linksrippe 1 M zunehmen, sodass aus 2 M li 3 M li werden = 29 M auf der Ndl.
Wenn die Arb.18 cm misst, wieder in jeder Linksrippe 1 M zunehmen, sodass aus 3 M li 4 M li werden = 34 M auf der Ndl.
Wenn die Arb. 21 cm misst, wieder in jeder Linksrippe 1 M zunehmen, sodass aus 4 M li 5 M li werden = 39 M auf der Ndl.
Wenn die Arb. 24 cm misst, einen Markierungsfaden anbringen = die Mitte oben.

Von hier wird die Arb. gegengleich gestrickt - d.h. es werden die M abgenommen, die vorher zugenommen wurden. Dies wird gemacht, bis 19 M auf der Ndl. übrig sind.
Wenn die Arb. 48 cm misst, die M auf einen Hilfsfaden legen. Die M vom Hilfsfaden mit dem Anschlagrand zusammennähen, dabei die Naht Masche an Masche arb, damit die Naht elastisch wird.

Schal - siehe 9-86.

Diese Anleitung wurde korrigiert. .

Online aktualisiert am: 09.10.2017
Die Anleitung wurde sprachlich komplett überarbeitet.

Kommentare (92)

Schreiben Sie einen Kommentar!

Susan 09.12.2018 - 03:58:

Totally agree with Lindsay....I gave up after trying to understand what appears to be an easy pattern in the picture.

DROPS Design 10.12.2018 kl. 10:44:

Dear Susan, sorry to hear you had worries working this so popular pattern. Please feel free to ask your question here and/or contact the store where you bought the yarn for any individual assistance. Happy knitting!

Maria 04.12.2018 - 04:24:

I understand that we are suppose to increase on purl stitch. So when increasing to 24 stitches do you do it gradually or all at once in that 1st row of the increase. I am just a little confused. Thanks Maria

DROPS Design 04.12.2018 kl. 07:50:

Dear Maria, when piece measures 8 cm, you will increase 1 st in each P-section = there are 5 P-sections (= 19 sts) you will increase 5 sts (=24 sts) and you will now work (seen from RS): K1 (edge st), *K2,P2* and finish with K2, K1. On next increase row, increase 1 more P stitch (= K2/P3) and so on. Happy knitting!

Paula 20.11.2018 - 18:22:

Hola! me gustaría saber cómo hacer las disminuciones en este patrón, ya que viene el vídeo específico de cómo hacer los aumentos pero no qué tipo de disminuciones hacer. Gracias!

Erika Offerdahl 16.11.2018 - 06:55:

I have made this headband at least 10 times. Easy pattern, despite what others say, and gorgeous results. I first made it as a beginner knitter. Thank you!

Grace Sverdlove 20.10.2018 - 13:04:

Thank you for this pattern. I\'m fairly new to knitting and was determined to complete this project. It was a bit challenging but I did complete it after restarting several times and rereading your posts. I love the headband! Hang in there knitters, it really is simple once you allow yourself to absorb the directions. Thank you!

Christine 19.10.2018 - 05:45:

How much negative ease should I work into the length? I know that "one size" will be too small for the person I want to knit this for (59cm head), but I don't want to accidentally not leave enough ease. Would working to 54cm be long enough, or too long?

DROPS Design 19.10.2018 kl. 08:48:

Dear Christine, you can check measurements when you have worked half the piece how much it will extend to stay comfortable (without tighten but still keeping in place). Do not hesitate to request further assistance from your DROPS store, even per mail or telephone. Happy knitting!

Zattara 15.10.2018 - 19:08: https://www.garnstud ...

Bonjour, Je suis débutante et je me demandais si l\'échantillon, il fallait le faire en point mousse ou en jersey. Je ne trouve pas cette précision. Merci beaucoup pour votre réponse.

DROPS Design 16.10.2018 kl. 09:16:

Bonjour Zattara, l'échantillon se tricote ici en jersey. Bon tricot!

Lynn 21.08.2018 - 14:47:

I don't see a yarn size on this pattern. Is it worsted weight?

DROPS Design 26.08.2018 kl. 16:30:

Dear Lynn, the yarn used for this pattern is Alaska, which is aran worsted. You can always check in the yarn section the characteristics of each yarn or group of yarns.

Lindsay 17.08.2018 - 19:50:

This is a beautiful headband, but I really feel like it could have been written way more clearly. I’ve been knitting for years and consider myself to be fairly advanced. I rarely find a pattern anymore that is so convoluted as this one, especially for something so simple in theory. Way to go.

Denise 05.08.2018 - 23:00:

Hi, I am new to knitting. What does "K 1 (edge st knit in garter st)" mean? Do you mean just knit the first stitch? Same question at the end. What does "K 2 and K 1 (edge st knit in garter st)" mean? Do you knit the last 3 stitches? Thank you.

DROPS Design 06.08.2018 kl. 00:35:

Dear Denise it means that the first and last row on each row is knitter with a garter stitch. In other words, the frirst and the last stitch is always KNITTED from the right and from the wrong side as well. I hope this helped. Happy Knitting.

Kommentieren Sie die Anleitung DROPS 86-10