DROPS / 86 / 10

Saturn Rings by DROPS Design

DROPS pannebånd i "Alaska" og sjal i "Vienna"

DROPS design: Modell nr X-294
--------------------------------------------------------

Pannebånd:
Størrelse: One size
Materialer: DROPS Alaska fra GARNSTUDIO
50 gr f.nr 50, brun

DROPS Pinne nr 4,5.

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord: pannebånd,

Strikkefasthet: 18 m x 23 p på p 4,5 og glstrikk = 10 x 10 cm.
Husk p.nr er kun veiledende!

Rille: 1 rille = 2 pinner.
1.p: Rett, 2.p: Rett.

Pannebånd: Start midt bak og legg opp 19 m på p 4,5 med Alaska.
Strikk neste p slik: 1 m rille, * 2 r, 1 vr * gjenta totalt 5 ganger og avslutt p med 2 r og 1 rille. Når arb måler 8 cm økes alle 1 vr til 2 vr = 24 m på p. Når arb måler 14 cm økes alle 2 vr til 3 vr = 29 m på p. Når arb måler 18 cm økes alle 3 vr til 4 vr = 34 m på p. Når arb måler 21 cm økes alle 4 vr til 5 vr = 39 m på p. Når arb måler 24 cm settes en merketråd = midt oppå hodet. Herfra speilvendes arb - dvs at det felles m der det ble økt til det igjen er 19 m på p. Når arb måler 48 cm settes m på 1 tråd. Sy m fra tråden sammen med oppleggskanten med 1 sting i hver m slik at oppleggskanten blir elastisk.

Sjal: Se oppskrift under modell 9-86