DROPS / 86 / 10

Saturn Rings by DROPS Design

Fascia DROPS in "Alaska" e Scialle in "Vienna"

DROPS design: Modello n° X-294
--------------------------------------------------------
FASCIA:
Taglia: Unica

Materiali: Filato DROPS ALASKA di Garnstudio

50 g n° 50, marrone

Ferri DROPS n° 4,5, o misura necessaria per ottenere il campione.

Campione: 18 m x 23 f a maglia rasata = 10 x 10 cm
--------------------------------------------------------

Commenti (88)

100% lana
a partire da 1.85 € /50g
DROPS Alaska uni colour DROPS Alaska uni colour 1.85 € /50g
Fiordilana
Ordinare
DROPS Alaska mix DROPS Alaska mix 1.85 € /50g
Potete acquistare il filato per realizzare questo modello a partire da 2.15€. Per saperne di più.
FASCIA:
Si inizia sul dietro, al centro. Avviare 19 m. Lavorare a coste come segue:
1° ferro (diritto del lavoro): 1 m dir (m vivagno lavorata a legaccio), * 2 m dir, 1 m rov *, ripetere per 5 volte – finire il ferro con 2 m dir e 1 m dir (m vivagno lavorata a legaccio).
2° ferro (rovescio del lavoro): 1 m dir (m vivagno lavorata a legaccio), * 2 m rov, 1 m dir *, ripetere per 5 volte – finire il ferro con 2 m rov e 1 m dir (m vivagno lavorata a legaccio).
Gli aumenti vanno fatti sul diritto del lavoro.
Quando il lavoro misura 8 cm, aumentare 1 m a rov in tutti i gruppi di m lavorate a rov = 24 m.
Quando il lavoro misura 14 cm, aumentare 1 m a rov in tutti i gruppi di 2 m lavorate a rov = 29 m.
Quando il lavoro misura 18 cm, aumentare 1 m a rov in tutti i gruppi di 3 m lavorate a rov = 34 m.
Quando il lavoro misura 21 cm, aumentare 1 m a rov in tutti i gruppi di 4 m lavorate a rov = 39 m.
Quando il lavoro misura 24 cm, inserire un segno = è il centro della fascia.
Invertire adesso la lavorazione – misurare il lavoro dal segno.
Le diminuzioni vanno fatte sul diritto del lavoro.
Quando il lavoro misura 3 cm dal segno, diminuire 1 m a rov in tutti i gruppi di 5 m lavorate a rov = 34 m.
Quando il lavoro misura 6 cm dal segno, diminuire 1 m a rov in tutti i gruppi di 4 m lavorate a rov = 29 m.
Quando il lavoro misura 10 cm dal segno, diminuire 1 m a rov in tutti i gruppi di 3 m lavorate a rov = 24 m.
Quando il lavoro misura 16 cm dal segno, diminuire 1 m a rov in tutti i gruppi di 2 m lavorate a rov = 19 m.
Quando il lavoro misura 48 cm (lunghezza totale), intrecciare e cucire il bordo di chiusura a quello di avvio.
--------------------------------------------------------
SCIALLE:

Misure:
Lunghezza (al centro, sul dietro): ca. 100 cm
Larghezza in alto: ca. 205 cm

Materiali: Filato VIENNA di Garnstudio
200 g, colore n° 43 nocciola

Ferri DROPS n° 15, o misura necessaria per ottenere il campione.

Campione:
5 m x 9 f a punto legaccio = 10 x 10 cm (è un lavoro a maglie molto lente)

SCIALLE:
Avviare 4 m e lavorare a punto legaccio; aumentare 1 m da 1 solo lato ogni 2 ferri lavorando 2 volte la stessa m. Continuare ad aumentare fino ad ottenere 50 m; il lavoro misura ca. 102 cm. Diminuire ora dallo stesso lato degli aumenti – diminuire ogni 2 ferri lavorando insieme a dir le 2 m più esterne. Continuare le diminuzioni finché non rimangono 4 m ; il lavoro misura ca. 205 cm. Chiudere tutte le m. 

FRANGIA:
Legare le frange lungo i due lati dello scialle, a ca. 4-5 cm l’una dall’altra – cominciare dalla punta. Tagliare 6 fili lunghi 35 cm, piegarli in due, passare l’anello ottenuto nella m sul bordo dello scialle e passare le estremità dei fili attraverso l’anello.

Commenti (88)

Lascia il tuo commento!

Grace Sverdlove 20.10.2018 - 13:04:

Thank you for this pattern. I\'m fairly new to knitting and was determined to complete this project. It was a bit challenging but I did complete it after restarting several times and rereading your posts. I love the headband! Hang in there knitters, it really is simple once you allow yourself to absorb the directions. Thank you!

Christine 19.10.2018 - 05:45:

How much negative ease should I work into the length? I know that "one size" will be too small for the person I want to knit this for (59cm head), but I don't want to accidentally not leave enough ease. Would working to 54cm be long enough, or too long?

DROPS Design 19.10.2018 kl. 08:48:

Dear Christine, you can check measurements when you have worked half the piece how much it will extend to stay comfortable (without tighten but still keeping in place). Do not hesitate to request further assistance from your DROPS store, even per mail or telephone. Happy knitting!

Zattara 15.10.2018 - 19:08: https://www.garnstud ...

Bonjour, Je suis débutante et je me demandais si l\'échantillon, il fallait le faire en point mousse ou en jersey. Je ne trouve pas cette précision. Merci beaucoup pour votre réponse.

DROPS Design 16.10.2018 kl. 09:16:

Bonjour Zattara, l'échantillon se tricote ici en jersey. Bon tricot!

Lynn 21.08.2018 - 14:47:

I don't see a yarn size on this pattern. Is it worsted weight?

DROPS Design 26.08.2018 kl. 16:30:

Dear Lynn, the yarn used for this pattern is Alaska, which is aran worsted. You can always check in the yarn section the characteristics of each yarn or group of yarns.

Lindsay 17.08.2018 - 19:50:

This is a beautiful headband, but I really feel like it could have been written way more clearly. I’ve been knitting for years and consider myself to be fairly advanced. I rarely find a pattern anymore that is so convoluted as this one, especially for something so simple in theory. Way to go.

Denise 05.08.2018 - 23:00:

Hi, I am new to knitting. What does "K 1 (edge st knit in garter st)" mean? Do you mean just knit the first stitch? Same question at the end. What does "K 2 and K 1 (edge st knit in garter st)" mean? Do you knit the last 3 stitches? Thank you.

DROPS Design 06.08.2018 kl. 00:35:

Dear Denise it means that the first and last row on each row is knitter with a garter stitch. In other words, the frirst and the last stitch is always KNITTED from the right and from the wrong side as well. I hope this helped. Happy Knitting.

Beth 27.06.2018 - 08:05:

Thank you for design . It knitted up nicely and hugs the contour of the head.

Annie 12.01.2018 - 22:11:

Make all incs on right side rows, inc by P 2 sts into 1 P stitch. Does that mean increasing by two purl stitches anywhere, where there is a purl stitch across the row? Thanks

DROPS Design 13.01.2018 kl. 10:01:

Dear Annie, it basically means that you should do the increases on rows you are knitting from the right side. Also, in the rows you do the increases, they are done in every purled segment. The pattern does not specify where, so you can do them anywhere in the purled segment, however I would suggest you do them alternately at the beginning and at the end of each segment with purls. Happy Knitting!

Andrea 15.11.2017 - 06:26:

So once we get to the inc on RS, just to clarify, are we then going k2 p2/3/4/5 on RS to p2 k2/3/4/5 on WS?

DROPS Design 15.11.2017 kl. 08:55:

Dear Andrea, that's correct, the increase are done in the P-sections seen from RS, so that the number of P sts from RS and K sts from wS will inc (and then decrease on the 2nd half of headband). Happy knitting!

Katharina Splettstößer 07.10.2017 - 22:09:

Diese Anleitung ist nicht gut übersetzt! Anleitung: "Wenn die Arb. 8 cm mißt, alle 1 li. auf 2 li aufnehmen." Hä? Eine völlig unübliche Ausdrucksweise und irreführend. Gemeint ist wohl: Re M re str, aus jeder li M 2 M herausstricken (englisch pfb) 24 M. Wenn die Arb. 14 cm mißt, 1. M re, dann *aus der 1. li M 2 M herausstricken (pfb), 1 M li, 1 M re * 29 M Vielen Dank für die vielen kostenlosen Drops Anleitungen! Katharina

DROPS Design 09.10.2017 kl. 10:29:

Liebe Frau Splettstößer, danke für Ihre Rückmeldung, Anleitung wurde überarbeitet. Viel Spaß beim stricken!

Lasciare un commento sul modello DROPS 86-10