Jak zabrać się do odczytywania wzoru DROPS

Pierwszy raz sięgnęłaś do wzorów DROPS i masz problem od czego zacząć? Zapoznaj się z tym kursem, w którym pokażemy jak krok po kroku wykonać jeden z naszych wzorów.

Pierwszym krokiem jest wybór wzoru.

Dopiero zaczynasz? Dobrym pomysłem będzie wybór prostego wzoru. Wybraliśmy kapcie, Side Step (DROPS Extra 0-1279) jako przykład do tego kursu, ale ty możesz wybrać inny łatwy wzór idealny dla początkujących na dole tej strony.

Każdy wzór na naszej stronie posiada numer DROPS, opisowy tytuł, tagi, które odniosą cię do podobnych wzorów i w większości przypadków nazwę – jeśli jej nie ma, bardzo prosimy o twoją propozycję!

Jeżeli wzór, który chcesz wykonać zostanie wybrany, następnym etapem jest wybór rozmiaru i włóczki.

Aby to zrobić musisz przejść do następnej sekcji wzoru (tej która wyświetla się za zdjęciem na twoim telefonie). Tutaj znajdziesz informacje o grupie włóczek, numerze wzoru, dostępnych rozmiarach, ilości włóczki potrzebnej dla każdego rozmiaru i jakich drutów użyć.

DROPS design: model nr de-121
Grupy włóczek A + A + A + A lub C + C lub E

Jeżeli chciałabyś użyć innej włóczki niż ta sugerowana we wzorze, najprościej będzie wybrać inną, która należy do tej samej grupy włóczek. Zobacz więcej na temat Grup włóczek DROPS.

Z łatwością zamienisz włóczkę korzystając z naszego zamiennika włóczek, poszukaj następującego tekstu we wzorze:

“Chcesz użyć innej włóczki? Wypróbuj nasz zamiennik włóczek!”

Rozmiar

W przypadku tych kapci mamy 2 rodzaje numeracji, rozmiar kapcia i długość stopy (w cm). Wybierz rozmiar, który będziesz wykonywać i zaznacz go kolorowym markerem w całym wzorze. Tutaj wybraliśmy rozmiar 35/37.

Rozmiar: 29/31 - 32/34 - 35/37 - 38/40 - 41/43 - 44/46
Na długość stopy: 17 - 19 - 21 - 23 - 26 - 29 cm

Bezpośrednio pod rozmiarami znajdziesz materiały. Zobaczysz tutaj nazwę proponowanej włóczki i ilość włóczki, której będziesz potrzebować (osobno dla każdego koloru, który występuje we wzorze). Czasami, tak jak w tym wzorze, znajdziesz również alternatywne propozycje włóczki za

LUB:

Wybraliśmy rozmiar 35/37, a to oznacza, że będziemy potrzebować takiej ilości włóczki w każdym kolorze, jaka jest podana na 3-ciej pozycji, licząc od lewej strony.

Materiały:
DROPS DELIGHT od Garnstudio
100-100- 100 -100-100-150 g kolor nr 12, tęcza
LUB:
100-100- 100 -100-100-150 g kolor nr 17, malinowe ciasto
LUB:
50-50- 50 -50-50-100 g kolor nr 08, zielony/beż
50-50- 50 -50-50-100 g kolor nr 07, beż/niebieski

Aby otrzymać wymiary/rozmiar taki jak we wzorze, ważne jest aby zachować takie samo naprężenie nici jak we wzorze!

Zawsze zalecamy wykonanie małej próbki – w tym wzorze potrzebujesz 14 oczek, aby otrzymać szerokość 10 cm, przerabiając 4 nitkami włóczki DROPS Delight. Tą informację znajdziesz razem z polecanymi drutami/szydełkiem.

DRUTY PROSTE DROPS nr 5,5 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając ściegiem francuskim 14 o. 4 nitkami razem otrzymać próbkę o szerokości 10 cm.

Objaśnienia zaczynają się od opisu technik, jakie zostaną zastosowane we wzorze.

Zjeżdżając niżej do dołu strony, znajdziesz listę instrukcji video i kursów dotyczących różnych technik; są bardzo proste i pomocne, jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości jak coś wykonać.

-------------------------------------------------------
OBJAŚNIENIA DO WZORU:
-------------------------------------------------------
ŚCIEG FRANCUSKI (w tę i z powrotem):
Przer. wszystkie rzędy na prawo. 1 „ściągacz” francuski = 2 rz. na prawo.
DOBÓR KOLORÓW:
Przer. albo 4 nitkami w kolorze tęcza albo 4 nitkami w kolorze malinowe ciasto, albo 2 nitkami w kolorze zielony/beż + 2 nitkami beż/niebieski (= 4 nitki).
UWAGA: przer. jednocześnie nitką ze środka i z góry motka.
WSKAZÓWKA:
Zacisnąć nitkę, gdy przerabiamy 2 o. razem na prawo, aby uniknąć dziur.

Teraz dochodzimy do miejsca, gdzie zaczynamy pracę nad wzorem.

-------------------------------------------------------
ROBÓTKĘ ROZPOCZYNAMY TUTAJ:
-------------------------------------------------------
KAPCIE:

Najpierw podajemy informację jak zacząć robótkę i w jakim kierunku będziemy przerabiać!

Przerabiane w tę i z powrotem, od pięty do palców.

Teraz możemy zaczynać. Zawsze zaczynamy od nabrania liczby oczek odpowiedniej dla wybranego rozmiaru (patrz liczby, które są pogrubione).

Nabrać 23-23- 27 -27-29-29 oczek na drutach nr 5,5 4 nitkami włóczki Delight - patrz DOBÓR KOLORÓW (zostawić ok. 20 cm nitki podczas nabierania oczek, będzie użyta na wykończenie).
Przer. ŚCIEGIEM FRANCUSKIM – patrz powyżej, aż dł. robótki wynosi 13½-15½- 17½ -19½-22½-25½ cm

Jeżeli zapomniałaś jak wykonywać ŚCIEG FRANCUSKI wróć na górę wzoru i zobacz opis ŚCIEGU FRANCUSKIEGO w OBJAŚNIENIACH.

Nawet jak już wykonałaś próbkę, dobrze jest sprawdzić naprężenie nici w robótce, aby mieć pewność, że otrzymasz dobry rozmiar – we wzorze zobaczysz;

- ZACHOWAĆ TAKIE SAME NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI!

Przer. kolejny rząd na prawej stronie robótki następująco: 1 o.p., dalej przer. każde 2 kolejne o. razem na prawo = 12-12-14-14-15-15 o. – PATRZ WSKAZÓWKA! Przer. 3 rz. na prawo.
W nast. rzędzie na prawej stronie robótki przer. następująco: * 4-4-5-5-3-3 o.p., przer. 2 nast. o. razem na prawo*, powt. od *-* w sumie 2-2-2-2-3-3 razy = 10-10-12-12-12-12 o. na drucie.

Gdy w tekście używamy symboli *-*, przerabiaj co zostało umieszczone między gwiazdkami, powtarzając to tyle razy ile jest to określone we wzorze. Tutaj przerabiasz 5 o.p., 2 nast. o. są przerobione razem na prawo, następnie przerabiasz 5 o.p. i na końcu przerabiasz ponownie 2 o. razem na prawo. W ten sposób zostały zamknięte 2 o. i zostało ci 12 o.

Przer. 1 rz. na prawo.
W nast. rzędzie przer. każde 2 kolejne o. razem na prawo = 5-5-6-6-6-6 o.
Dł. robótki wynosi ok. 17-19-21-23-26-29 cm. Odciąć nitki (zostawić ok. 20 cm nitki na zszycie) i przeciągnąć przez pozostałe o., zacisnąć.

Na końcu zszywamy kapcie.

WYKOŃCZENIE:
Złożyć początek robótki (pierwszy rząd) na pół i zszyć kapeć na środku tyłu. Zszywać brzeg do brzegu, od palców do 1/3 długości kapcia. Zszywać wkłuwając igłę w oczka brzegowe, aby szew nie był zbyt gruby.

Przechodząc do dołu strony zobaczysz sekcję Pomoc. Znajdziesz tu wszelkiego rodzaju informacje; jak nabierać oczka, przerabiać oczka prawe, jak zamykać oczka, jak wykończyć/zszyć kapcie i wiele, wiele innych. Zobaczysz tutaj również listę często zadawanych pytań (FAQ) i formularz, gdzie możesz zadać swoje pytanie. Mamy nadzieję, że pomogliśmy ci lepiej zrozumieć budowę wzorów DROPS. Pamiętaj, że jeżeli na drutach lub na szydełku wykonasz któryś z naszych wzorów, prosimy prześlij link do #galerii dropsfan!

Inspiracje dla początkujących

Tutaj znajdziesz więcej wzorów dla początkujących

Komentarze (29)

Lis Steenberg 21.09.2021 - 17:42:

Er begyndt på diagram A1 str xxl på Drops 157-23. Hvordan startes på omgang 5. Er det sideudtagning eller alm. udtagning og hvor mange masker skal der være på pinden. Havde været rart med oplysning om maskeantal ved hver udtagning. På forhånd tak for hjælp. Lis

DROPS Design 23.09.2021 - 11:45:

Hej Lis. Ställ frågan på opskriften istället så svarar vi dig där. Mvh DROPS Design

Ineke 21.09.2021 - 14:05:

Wat wordt er in een patroon bedoeld met 'geen steek'?

DROPS Design 23.09.2021 - 15:19:

Dag Ineke,

Hier is letterlijk geen steek. Als je het telpatroon uit zou knippen, dan zou je dat hokje er ook uit moeten knippen. De reden dat daar geen steek zit is vaak dat deze op de vorige naald geminderd was.

Randi Willumsen 13.09.2021 - 07:45:

Hei jeg prøver meg på Petronella topp. Her er øking raglan og øking for/bakstykke og ermer . Dette står hver for seg , forvirrende 😅 på oppskriften står det f.eks Ermer - øk hver 2. omgang 29 ganger ??? Betyr dette 29 masker ? Får dette ikke til å stemme da armen begynner med bare 22 masker 😅 Mvh Randi

DROPS Design 13.09.2021 - 08:52:

Hei Randi. Om du strikker str. XL. På ermene skal du øke 2 masker på hver 2. omgang 29 ganger, ikke 29 masker. Du har da strikker 58 pinner i høyden. Så skal du øke på hver 4. omgang 2 ganger (= 8 pinner i høyden). Du starter med 12 masker til 1 erme, så øker du med 2 masker på hver 2. omgang = 12+58 = 70 masker, så øker du med 2 masker 2 ganger = 70 + 4 = 74 masker. Når økningene er ferdig har du 74 masker til 1 erme og du har strikket 66 omganger. mvh DROPS design

Rhonda Pringle 01.07.2021 - 22:48:

If found it, never mind

Rhonda Pringle 01.07.2021 - 20:51:

I'm not seeing how many stitches to cast on at the very beginning? Please help

Anonym 10.05.2021 - 23:24:

Hej, i mönstret står det att man ska virka vänster framstycke spegelvänt, men hur gör man det? Hittar ingen förklaring på det

DROPS Design 19.05.2021 - 07:42:

Hei. Det er samme forklaring som høyre framstykket, men når man hekler 2 forstykker skal det ene være en speilvendt versjon av det andre. Så om det er en stolpe på plagget blir det på motsatt side og fellingene til erme og hals blir også på motsatt side. mvh DROPS design

Maria Teresa Senovilla 24.04.2021 - 08:29:

Es posible que pusierais la opción traductor en los comentarios?, sería de gran ayuda y disiparía muchas dudas, gracias!

Nathalie Hofer 19.04.2021 - 10:53:

Als Anfängerin verstehe ich mit dieser Anleitung nicht, wieviel Garnmenge ich brauche. Beispiel: Ich möchte den Pullunder DROPS / 210 / 28 (College Days) in Grösse L stricken. Wieviel Gramm Garn brauche ich?

DROPS Design 20.04.2021 - 07:46:

Liebe Frau Hofer, Garnmengen finden Sie immer unter Kopfteil, ie für dieses Modell brauchen Sie in L 200 g DROPS Air/50 g das Knäuel = 4 Knäuel DROPS Air in L für dieses Modell. Viel Spaß beim stricken!

Delamaire Nicole 22.03.2021 - 10:47:

Je n\\\'arrive pas a suivre la grille du modele (Drops baby 31-3 laine mérinos grille A1 je souhaite avoir l\\\'explication comme(1m end 1 jet glisser 1m endroit tricoté1 mail endroit passé la mail glissé sur la mail tricoté 1 jeté ainsi de suite\\r\\nPour le modèle 31-4 la culotte je suis a la rehausse quand vous dite tourner( je comprend rang raccourci

DROPS Design 22.03.2021 - 11:29:

Bonjour Mme Dalamaire, cette leçon explique comment lire un diagramme et devrait vous aider à déchiffrer A.1 :) Effectivement, pour le short, on tricote effectivement une réhausse (= des rangs raccourcis pour que le dos soit plus haut que le devant). Bon tricot!

Karen Crumley 19.03.2021 - 22:19:

Help! I do not understand the increases on Safari/Drops 130-5 as follows . Then cast on new sts in each side on every other row (= at the end of every row) Thank you

Eva Bodin 21.02.2021 - 11:50:

Hur ska jag avmaska när det står 3x1-1-1? Vad menas med -1 -1 är det samma som 3 maskor igen Fast 2 ggr

Mayorgas Genevieve 19.11.2020 - 09:10:

Puis je réaliser le modèle DROPS 216-3 sans aiguilles circulaires en faisant des coutures?

DROPS Design 19.11.2020 - 10:55:

Bonjour Mme Mayorgas, vous trouverez ici comment adapter un modèle sur aiguilles droites. Bon tricot!

Turban Isabelle 17.11.2020 - 14:30:

Bonjour, Je viens de commencer le modèle Dotted Lama Le pull se tricote en rond sur aiguille circulaire avec des mailles steek découpées ensuite en leur milieu ; or dans l'explication il est écrit de faire des augmentations à chaque bout et pas au milieu Pouvez vous m'expliquer ?

DROPS Design 18.11.2020 - 08:29:

Bonjour Mme Turban, pour Dotted Lama, vous devez effectivement monter 5 mailles de chaque côté pour chacune des emmanchures: tricotez la moitié des mailles, montez 5 mailles, tricotez l'autre moitié des mailles et montez 5 mailles - ces 2 fois 5 mailles seront ensuite découpées en leur milieu pour les emmanchures. cette vidéo montre comment procéder. Bon tricot!

Nicole Chapdelaine 01.11.2020 - 18:44:

Je tricote la veste # 0-1132 Je me connais assez en tricot J'ai de la difficulté à suivre le patron

DROPS Design 02.11.2020 - 10:02:

Bonjour Mme Chapdelaine, vous pouvez volontiers poser votre question dans la rubrique similaire de ce modèle - pour toute assistance personnalisée, vous pouvez également demander de l'aide à votre magasin (même par mail ou téléphone). Bon tricot!

Gerd Lauritsen 09.10.2020 - 17:43:

Hei. Jeg har begynt på en bukse etter mønster 23-40, men er litt usikker på hvor vid den egentlig blir. I str 3/4 skal en etter vrangbord felle til 104 masker. Med strikkefasthet 19 m/10 cm, blir det ca 55 cm, men på diagrammet står det bredde 34 (×2). Hvordan kan det være?

DROPS Design 12.10.2020 - 08:37:

Hei Gerd. Om du ser på målskissen av buksen er det 34 cm på det bredeste. Fra vrangborden der du har 104 masker skal det økes til 128 masker og det stemmer med 34 cm. God Fornøyelse!

PRADILLON 07.10.2020 - 00:54:

Bonjour, je commence un pull DROPS design: Modèle u-874 Pour les aiguilles circulaires on indique deux modèles : 40 cm et 80 cm - faut-il vraiment les deux ? Très cordialement

DROPS Design 07.10.2020 - 09:03:

Bonjour Mme Pradillon, les 2 seront effectivement utilisées dans ce modèle: pour les manches lorsque les augmentations auront été faites (et qu'il n'y aura plus assez de place pour les aiguilles doubles pointes) et pour l'empiècement lorsqu'au fur et à mesure des diminutions, l'aiguille circulaire de 80 cm sera trop longue pour toutes les mailles. Vous pouvez toutefois utiliser à la place la technique du magic loop. Bon tricot!

Gaye Steel 04.10.2020 - 01:52:

What does the word curry mean in the Drops Mardi Gras Jacket mean please?

DROPS Design 05.10.2020 - 13:23:

Dear Mrs Steel, the word "curry" in this pattern refers to the colour no 19 in DROPS Brushed Alpaca Silk - see also list of materials. Happy knitting!

Mirjam Roters 29.09.2020 - 15:39:

Betreft patroon ai-248. Ik begrijp de uitleg van het telpatroon niet goed. Moet ik het van boven naar beneden lezen of van rechts naar links. Is het 1 naald recht op de goede en 1 naald averecht op de verkeerde kant en vervolgens 1 naald averecht op de goede en 1 naald recht op de verkeerde kant? Of is het een steek averecht, 1 steek recht en de naald erna alle steken recht? Ik kom er niet uit. Hopelijk kunt u mij advies geven.

DROPS Design 26.05.2021 - 15:42:

Dag Mirjam,

Je leest het telpatroon altijd van onder naar boven en je begint rechts onder en je leest naar links. In dit geval gaat het om heen en weer breien, dus aan het einde van de naald keer je het werk en lees je de tweede naald (verkeerde kant) vanaf de onderkant van links naae rechts. In de uitleg van de symbolen staat aangegeven hoe je het betreffende symbool op de goede kant breit en hoe je het op de verkeerde kant breit.

Rene 26.09.2020 - 14:32:

Could I knit baby socks on two needles

DROPS Design 28.09.2020 - 11:38:

Dear Rene, we do have some socks/booties for babies worked with 2 needles - you will find them among the socks patterns; Happy knitting!

Toril Bruvik 17.09.2020 - 17:27:

Hei. Jeg strikker Valdres genser modell u-861, og er kommet til mønster A.3, hvor jeg skal begynne å felle. Dette er nok felling under armene, men skal strikke sammen raglan etter at det mønsteret er ferdig. Feller man 2 masker sammen, eller feller vi de rett av slik at resten av mønsteret må strikkes fram og tilbake. Jeg skal felle 4 masker, strikke 125, felle 7 masker og strikke 125 og felle 3?

DROPS Design 18.09.2020 - 09:46:

Hej Toril. Du feller de rett av som det står i oppskriften. Sedan stickar du ärmarna, som du senare setter på samma rundsticka där du fellde maskor. På så sätt kan du fortsätta att sticka runt när ärmarna är på plats. Mvh DROPS Design

Napisz komentarz lub pytanie do tej lekcji