DROPS / 205 / 4

Winter Escape by DROPS Design

Pulovr s kruhovým sedlem a norským vzorem pletený shora dolů z příze DROPS Nepal. Velikost S - XXXL.

DROPS Design: model č. ne-317
Skupina přízí C nebo A + A
-------------------------------------------------------

DROPS NEPAL firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí C)
400-400-450-500-550-600 g, barva č. 2923, žlutá
100-100-150-150-150-150 g, barva č. 0100, smetanová
50-100-100-100-100-100 g, barva č. 1477, pistáciová
50-100-100-100-100-100 g, barva č. 2920, tmavá oranžová
50-50-50-50-50-100 g, barva č. 8911, tyrkysová
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 6273, pink
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 6790, královská modrá
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 4434, purpurová/fialová

ZKUŠEBNÍ VZOREK:
17 ok na šířku a 22 řad na výšku lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.

JEHLICE:
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č. 5.
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č. 5, dlouhá 40 a 60 nebo 80 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č. 4.
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č. 4, dlouhá 80 cm – na lemy.

Přízi na tento model můžete mít už za 1120Kč. Více zde.

Návod

-------------------------------------------------------

VYSVĚTLIVKY:

-------------------------------------------------------

VZOR:
Viz schémata A.1 a A.2. Zvolte si schéma pro požadovanou velikost – platí pro A.1. Zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany. Celý vzor pleteme lícovým žerzejem.

TIP:
Abychom předešli deformování pleteniny v místech s vyplétaným vzorem, dbáme na to, aby vlákna příze tažená za prací nebyla příliš utažená. Pokud má vzor přece jen tendenci příliš se stahovat, použijeme na vyplétání vzoru silnější jehlice.
Dbáme na to, aby hustota pleteniny odpovídala uvedenému zkušebnímu vzorku, zejména na výšku – pokud bude moc stažená, může být sedlo moc krátké a průramky těsné!

TIP – PŘIDÁVÁNÍ 1:
Abychom vypočítali, v jakých rozestupech máme přidávat, vydělíme celkový počet ok na jehlici (např. 82 ok) počtem ok, která potřebujeme přidat (tj. 4), takže 82 : 4 = 20,5.
V tomto případě tedy 1x nahodíme střídavě za každým 20. a každým 21. okem. V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ 2 (boky trupu):
Pleteme po poslední 2 oka před značkou, 1x nahodíme, 4 oka hladce (značka leží uprostřed těchto ok), 1x nahodíme (= u každé značky přidáme 2 oka, v kruhové řadě přidáme celkem 4 oka). V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky. Nová oka pak pleteme lícovým žerzejem.

TIP - UJÍMÁNÍ (rukávy):
Ujímáme 1 oko na každé straně značky, takto – začínáme 3 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme.

-------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

-------------------------------------------------------

PULOVR - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, shora dolů. Pro lepší vytvarování průkrčníku můžeme uplést jeho zadní stranu o trochu vyšší než přední. Pokud zadní průkrčník tvarovat nechcete, příslušnou část přeskočte. Rukávy pleteme v kruhových řadách na krátké kruhové jehlici/ponožkových jehlicích.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Na krátkou kruhovou jehlici č.4 nahodíme žlutou přízí 68-72-84-88-92-100 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pak pleteme v kruhových řadách pružným vzorem 2/2 (= střídáme 2 oka hladce, 2 obrace). Ve výši 4 cm upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 2-3-1-2-3-0 oka – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ 1 = 70-75-85-90-95-100 ok. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.5 a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pro lepší vytvarování průkrčníku můžeme nyní uplést jeho zadní stranu o trochu vyšší než přední. Pokud zadní průkrčník tvarovat nechcete, tak tuto část přeskočte a pokračujte rovnou pletením sedla.

ZVÝŠENÍ zadního průkrčníku:
Začátek kruhové řady si označíme = střed zadního průkrčníku. Začínáme z lícové strany uprostřed zadního průkrčníku a pleteme žlutou přízí: upleteme hladce 11-11-12-13-13-14 ok, práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme obrace 22-22-24-26-26-28 ok. Práci otočíme, přízi utáhneme a upleteme hladce 33-33-36-39-39-42 ok, práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme obrace 44-44-48-52-52-56 ok. Práci otočíme, přízi utáhneme a upleteme hladce 55-55-60-65-65-70 ok, práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme obrace 66-66-72-78-78-84 ok. Práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme hladce zpět ke značce. Pak pleteme SEDLO podle popisu níže.

SEDLO:
Viz TIP!
Pleteme vzor A.1 (= v kruhové řadě máme 14-15-17-18-19-20 sekvencí vzoru po 5 okách).
Když máme dokončenou předposlední kruhovou řadu vzoru A.1, máme na jehlici 252-270-306-324-342-360 ok. Pleteme poslední kruhovou řadu vzoru A.1 a SOUČASNĚ upravíme celkový počet ok na výsledných 246-274-304-322-344-362 ok. V následující kruhové řadě pleteme namísto vzoru A.1 vzor A.2, takto: prvních 38-41-45-49-53-56 ok upleteme vzorem A.2 (= polovina zadního dílu), následujících 48-56-62-64-66-68 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6-6-6-8-8-10 nových ok (= podpaží), 74-80-90-96-106-114 ok upleteme podle 1. řady vzoru A.2 (= přední díl), dalších 48-56-62-64-66-68 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6-6-6-8-8-10 nových ok (= podpaží) a 38-41-45-49-53-56 ok upleteme vzorem A.2 (= polovina zadního dílu). Trup a rukávy dokončíme odděleně. NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!

TRUP:
= 162-174-192-210-228-246 ok. Označíme si boční strany – na každou stranu/bok pleteniny vložíme značku, vždy doprostřed 6-6-6-8-8-10 nových ok nahozených v podpaží. Pokračujeme v pletení vzoru A.2. Po dokončení celé sekvence vzoru A.2 (na výšku) pleteme lícovým žerzejem žlutou přízí. Ve výši 15 cm přidáme na obou stranách obou značek 1 oko. Toto přidávání opakujeme vždy po 4-4-4-5-5-5 cm výšky, celkem 5x = 182-194-212-230-248-266 ok – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ 2. Ve výši 34-36-36-38-38-40 cm od podpaží upleteme 1 kruhovou řadu a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 38-42-44-50-52-58 ok – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ 1 = 220-236-256-280-300-324 ok. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.4 a upleteme 4 cm výšky pružným vzorem 2/2. Pak všechna oka dle vzoru uzavřeme.
Pulovr měří asi 62-64-66-68-70-72 cm (od ramene).

RUKÁV:
Odložených 48-56-62-64-66-68 ok jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na krátkou kruhovou jehlici/ponožkové jehlice č.5 a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého ze 6-6-6-8-8-10 nových ok v podpaží = 54-62-68-72-74-78 ok. Doprostřed těchto 6-6-6-8-8-10 nově nabraných ok vložíme značku. Pleteme vzor A.2 a SOUČASNĚ v 1. kruhové řadě upravíme celkový počet ok na výsledných 54-60-66-72-78-78 ok. Ve výši 4 cm ujmeme na každé straně značky 1 oko; toto ujímání opakujeme vždy po 5-3-2,5-2-2-2 cm výšky, celkem 7-10-12-14-15-15x = 40-40-42-44-48-48 ok – viz TIP - UJÍMÁNÍ. Ve výši 35-36-34-35-33-34 cm od podpaží upleteme 1 kruhovou řadu žlutou přízí a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 8-8-6-8-8-8 ok = 48-48-48-52-56-56 ok. Pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.4 a upleteme 5 cm výšky pružným vzorem 2/2. Pak všechna oka dle vzoru volně uzavřeme.
Stejným způsobem upleteme i druhý rukáv.

Schéma

= žlutá
= pink
= pistáciová
= královská modrá
= tmavá oranžová
= smetanová
= tyrkysová
= purpurová/fialová
= 1x nahodíme mezi 2 oky

Potřebujete poradit s tímto návodem?

Děkujeme, že jste si vybrali návod DROPS Design. Zakládáme si na tom, že dáváme k dispozici návody ověřené a snadno srozumitelné. Všechny návody jsou přeložené z norského originálu a tak si můžete kdykoli srovnat rozměry a počty s původním návodem (DROPS 205-4) .

Komentáře / Otázky (16)

Diane 30.08.2020 - 06:10:

Bonjour Merci pour les explications. Peut-on le faire sur une machine à tricoter ? Si oui comment le faire. Merci Diane

DROPS Design 31.08.2020 kl. 09:44:

Bonjour Diane, consultez la notice de votre machine à tricoter et n'hésitez pas à demander conseil à votre magasin DROPS/à un forum spécialisé si nécessaire. Bon tricot!

Janne 13.02.2020 - 13:37:

Hei igjen. Midterste? På mønsteret står A1 for S og M, så står det diagram for XXL og XXXL ....hva mener du med det midterste😜 er det jeg som er « fjærn»?

Janne 10.02.2020 - 23:19:

Hvilke A1 mønster skal jeg bruke på str. XL?

DROPS Design 11.02.2020 kl. 07:09:

Hei Janne, Den midterste A.1 mønster er til størrelse XL. God fornøyelse!

Maria Elena 03.01.2020 - 14:34:

Ho eseguito il modello nella taglia L. Segnalo che le quantità di Nepal usate non corrispondono a quelle indicate. Correggerei i materiali come segue: - 100 gr colore n.0100, panna/ecrù - 50 gr colore n.1477, pistacchio - 50 gr colore n.2920, arancione

Antonella 15.11.2019 - 19:01:

Rettifico il mio precedente commento... leggevo lo schema al contrario :)

Antonella 14.11.2019 - 08:25:

Buongiorno, ma i colori e lo schema non corrispondono al modello della fotografia... oppure sono io che vedo male?

Anne 27.10.2019 - 09:11:

Bonjour, je tricote en taille M. Il est écrit qu'il faut ajuster de 270 à 274 mailles au dernier rang de A1. J'ai compris qu'il fallait augmenter de 4 mailles que j'ai réparties sur le rang. Était ce bien cela ? Si oui, je ne comprends pas comment faire A2 car cela ne donne pas un nombre juste de motifs... cela va tout décaler ! Que faire de ces 4 mailles ??? Merci pour votre réponse

DROPS Design 04.11.2019 kl. 12:24:

Bonjour Anne, au dernier rang de A.1, on augmente 4 mailles et, au tour suivant = 1er rang de A.2, on va diviser l'ouvrage pour les manches, on tricote toutes les mailles en mauve violet; à la fin de ce tour, vous avez 174 m, soit suffisamment de mailles pour tricoter 29 fois les 6 mailles de A.2. Bon tricot!

Helen 13.10.2019 - 01:33:

I love this pattern. In the diagram A.1 when it asks to increase do I just increase the one time at the marker (to end up with 76sts) or do I increase between every 5th and 6th stitch (to end up with 90 stitches on the 3rd row)? I'm not sure if I have explained this properly. Thank you

DROPS Design 14.10.2019 kl. 10:11:

Dear Helen, you will increase in each A.1 as shown in diagram, ie on 2nd row, start every A.1 with a yarn over, then work the next 5 sts in A.1 as shown in diagram = you will increase 1 stitch 15 times (in size M) = there are 90 sts at the end of 2nd row in A.1. When working row 7, increase now 1 stitch at the end of each A.1 = you increase 1 stitch 15 times = 105 sts. When all increased are done in A.1, there are 18 sts in each A.1 x 15 = 270 sts on needle. Happy knitting!

Gee Horton 07.10.2019 - 12:53:

Can you recommend a non wool substitute yarn for this pattern at all please? I am fine with alpaca but allergic to wool/lanolin

DROPS Design 07.10.2019 kl. 13:25:

Dear Mrs Horton, you can try our yarn converter to find the matching alternatives with our Alpaca yarns - your DROPS store will also help you to find the best matching alternatives, even per telephone or per Email. Happy knitting!

Judith 04.10.2019 - 21:54:

Lovely pattern but why not all instructions together followed byhelpful advice/diagrams

Přidejte komentář k návodu DROPS 205-4

Winter Escape

Anne Morris, United States

Winter Escape

Annalisa, Italy

Viz více