DROPS / 203 / 3

Granny Hugs by DROPS Design

Deka ze čtverců háčkovaná z příze DROPS Karisma.

  • Granny Hugs / DROPS 203-3 - Deka ze čtverců háčkovaná z příze DROPS Karisma.
  • Granny Hugs / DROPS 203-3 - Deka ze čtverců háčkovaná z příze DROPS Karisma.
  • Granny Hugs / DROPS 203-3 - Deka ze čtverců háčkovaná z příze DROPS Karisma.
DROPS Design: model č. u-893
Skupina přízí B
-------------------------------------------------------

VELIKOST:
Šířka: asi 102 cm. Délka: asi 142 cm.
1 čtverec měří asi 20 x 20 cm.

MATERIÁL:
DROPS KARISMA firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
350 g, barva č. 05, černá
100 g, barva č. 01, smetanová
100 g, barva č. 11, oranžová
100 g, barva č. 33, růžová
100 g, barva č. 39, tmavá starorůžová
100 g, barva č. 50, modrozelená
100 g, barva č. 52, tmavě hořčicová
100 g, barva č. 69, světle šedozelená
50 g, barva č. 07, modrá
50 g, barva č. 18, červená
50 g, barva č. 30, světle džínově modrá
50 g, barva č. 45, světle olivová
50 g, barva č. 55, hnědo-béžová
50 g, barva č. 65, džínově modrá
50 g, barva č. 79, citron

Pokud chcete deku jednobarevnou, bude potřeba:
1000 g příze DROPS Karisma

ZKUŠEBNÍ VZOREK:
16 dlouhých sloupků na šířku a 8 řad na výšku = 10 x 10 cm.
1 čtverec by měl měřit asi 20 x 20 cm.

HÁČEK:
DROPS HÁČEK č. 4,5.
Uvedená síla háčku je pouze orientační. Máte-li ve svém zkušebním vzorku více ok na 10 cm, použijte háček silnější. Pokud máte naopak méně ok na 10 cm, použijte háček slabší.

-------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------

100% vlna
od 70.00 Kč /50g
DROPS Karisma uni colour DROPS Karisma uni colour 70.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Karisma mix DROPS Karisma mix 70.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 1960Kč. Více zde.

Návod

-------------------------------------------------------

VYSVĚTLIVKY:

-------------------------------------------------------

ČTVEREC:
Viz schéma A.1. První 4 kruhové řady jsou zakresleny ve schématu, pak pokračujeme v kruhových řadách stejným způsobem (střídavě z lícové a z rubové strany) až uháčkujeme celkem 8 kruhových řad.

BAREVNÉ KOMBINACE:
Čtverce háčkujeme v 17 různých barevných kombinacích podle rozpisu níže.

1. ČTVEREC (2 ks):
Začátek a 1. + 2. kruhová řada: tmavě hořčicová
3. kruhová řada: tmavá starorůžová
4. kruhová řada: světle šedozelená
5. kruhová řada: smetanová
6. kruhová řada: modrozelená
7. kruhová řada: růžová
8. kruhová řada: černá

2. ČTVEREC (2 ks):
Začátek a 1. + 2. kruhová řada: citron
3. kruhová řada: tmavě hořčicová
4. kruhová řada: smetanová
5. kruhová řada: světle šedozelená
6. kruhová řada: modrozelená
7. kruhová řada: tmavá starorůžová
8. kruhová řada: černá

3. ČTVEREC (2 ks):
Začátek a 1. + 2. kruhová řada: růžová
3. kruhová řada: tmavě hořčicová
4. kruhová řada: tmavá starorůžová
5. kruhová řada: modrá
6. kruhová řada: modrozelená
7. kruhová řada: světle šedozelená
8. kruhová řada: černá

4. ČTVEREC (2 ks):
Začátek a 1. + 2. kruhová řada: tmavá starorůžová
3. kruhová řada: růžová
4. kruhová řada: tmavě hořčicová
5. kruhová řada: světle šedozelená
6. kruhová řada: džínově modrá
7. kruhová řada: hnědo-béžová
8. kruhová řada: černá

5. ČTVEREC (2 ks):
Začátek a 1. kruhová řada: tmavá starorůžová
2. kruhová řada: modrá
3. + 4. kruhová řada: světle džínově modrá
5. kruhová řada: tmavě hořčicová
6. kruhová řada: černá
7. kruhová řada: oranžová
8. kruhová řada: černá

6. ČTVEREC (1 ks):
Začátek a 1. + 2. kruhová řada: hnědo-béžová
3. kruhová řada: tmavá starorůžová
4. kruhová řada: oranžová
5. kruhová řada: džínově modrá
6. kruhová řada: světle šedozelená
7. kruhová řada: světle olivová
8. kruhová řada: černá

7. ČTVEREC (3 ks):
Začátek a 1. + 2. kruhová řada: citron
3. kruhová řada: tmavě hořčicová
4. kruhová řada: tmavá starorůžová
5. kruhová řada: růžová
6. kruhová řada: džínově modrá
7. kruhová řada: hnědo-béžová
8. kruhová řada: černá

8. ČTVEREC (2 ks):
Začátek a 1. + 2. kruhová řada: červená
3. kruhová řada: růžová
4. kruhová řada: světle šedozelená
5. kruhová řada: džínově modrá
6. kruhová řada: smetanová
7. kruhová řada: tmavě hořčicová
8. kruhová řada: černá

9. ČTVEREC (2 ks):
Začátek a 1. kruhová řada: světle šedozelená
2. + 3. kruhová řada: červená
4. kruhová řada: růžová
5. kruhová řada: smetanová
6. kruhová řada: světle džínově modrá
7. kruhová řada: světle olivová
8. kruhová řada: černá

10. ČTVEREC (2 ks):
Začátek a 1. kruhová řada: světle šedozelená
2. + 3. kruhová řada: citron
4. kruhová řada: tmavě hořčicová
5. kruhová řada: tmavá starorůžová
6. kruhová řada: modrozelená
7. kruhová řada: modrá
8. kruhová řada: černá

11. ČTVEREC (2 ks):
Začátek a 1. + 2. kruhová řada: modrozelená
3. + 4. kruhová řada: tmavě hořčicová
5. kruhová řada: červená
6. kruhová řada: tmavá starorůžová
7. kruhová řada: oranžová
8. kruhová řada: černá

12. ČTVEREC (2 ks):
Začátek a 1. + 2. kruhová řada: tmavě hořčicová
3. kruhová řada: tmavá starorůžová
4. kruhová řada: světle šedozelená
5. kruhová řada: smetanová
6. kruhová řada: modrozelená
7. kruhová řada: oranžová
8. kruhová řada: černá

13. ČTVEREC (2 ks):
Začátek a 1. + 2. kruhová řada: černá
3. kruhová řada: světle džínově modrá
4. kruhová řada: modrá
5. kruhová řada: citron
6. kruhová řada: tmavá starorůžová
7. kruhová řada: oranžová
8. kruhová řada: černá

14. ČTVEREC (3 ks):
Začátek a 1. kruhová řada: tmavě hořčicová
2. kruhová řada: černá
3. kruhová řada: tmavá starorůžová
4. kruhová řada: oranžová
5. kruhová řada: černá
6. kruhová řada: světle šedozelená
7. kruhová řada: modrá
8. kruhová řada: černá

15. ČTVEREC (2 ks):
Začátek a 1. kruhová řada: světle džínově modrá
2. kruhová řada: smetanová
3. kruhová řada: růžová
4. kruhová řada: červená
5. kruhová řada: světle šedozelená
6. kruhová řada: světle olivová
7. kruhová řada: tmavě hořčicová
8. kruhová řada: černá

16. ČTVEREC (2 ks):
Začátek a 1. + 2. kruhová řada: citron
3. kruhová řada: červená
4. kruhová řada: růžová
5. kruhová řada: oranžová
6. kruhová řada: smetanová
7. kruhová řada: světle olivová
8. kruhová řada: černá

17. ČTVEREC (2 ks):
Začátek a 1. kruhová řada: světle šedozelená
2. + 3. kruhová řada: tmavá starorůžová
4. kruhová řada: růžová
5. kruhová řada: smetanová
6. kruhová řada: světle olivová
7. kruhová řada: modrozelená
8. kruhová řada: černá

-------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

-------------------------------------------------------

DEKA - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Deku tvoří čtverce v 17 různých barevných kombinacích. Uháčkujeme patřičný počet čtverců v každé barevné kombinaci podle rozpisu výše = celkem 35 čtverců. Pak čtverce sháčkujeme dohromady a nakonec celou deku obháčkujeme lemem.

1 ČTVEREC:
Háčkem č.4,5 uháčkujeme začáteční barvou daného čtverce 4 řetízková oka – viz BAREVNÉ KOMBINACE – a spojíme je pevným okem do kroužku.
Háčkujeme v kruhových řadách podle schématu A.1., střídavě 1 kruhovou řadu z lícové strany a 1 kruhovou řadu z rubové strany, jak je naznačeno ve schématu. První 4 kruhové řady jsou rozkreslené ve schématu A.1, pak pokračujeme stejným způsobem až do chvíle, kdy máme uháčkovaných celkem 8 kruhových řad. Přízi odstřihneme a zapošijeme. Čtverec měří asi 20 x 20 cm.

DOKONČENÍ:
Čtverce rozložíme podle nákresu A.2 nebo podle vlastního uvážení. Měli bychom mít 5 čtverců na šířku a 7 na výšku. Dbáme na to, aby byly všechny otočené lícovou stranou nahoru. Čtverce sháčkujeme nejprve svisle (na výšku), pak vodorovně (na šířku).
Háčkujeme černou přízí, takto - 2 čtverce položíme na sebe, rubovými stranami k sobě a háčkujeme do obou vrstev: 1 krátký sloupek kolem rohu, *4 řetízková oka, následující 3 dlouhé sloupky vynecháme, uháčkujeme 1 krátký sloupek kolem následujícího řetízkového oka*. *-* opakujeme až k dalšímu rohu (včetně; = 8 obloučků z řetízkových ok), pak uháčkujeme 3 řetízková oka (= přechod k dalším 2 čtvercům). Tento postup opakujeme podél celé řady. Přízi odstřihneme a zapošijeme. Takto postupujeme až do chvíle, kdy máme sháčkované všechny čtverce na výšku. Potom stejným způsobem sháčkujeme všechny čtverce také na šířku. Přízi odstřihneme a zapošijeme.

LEM:
Nyní celou deku obháčkujeme černou přízí – lem háčkujeme stejně jako poslední kruhovou řadu čtverců, tj. takto:
Přízi přichytíme pomocí pevného oka do posledního dlouhého sloupku před obloučkem z řetízkových ok v jednom rohu deky a kruhovou řadu začínáme 3 řetízkovými oky. Pak háčkujeme 3 dlouhé sloupky kolem každého řetízkového oka a 1 řetízkové oko mezi každé dvě skupinky dlouhých sloupků. V rozích háčkujeme 3 dlouhé sloupky, 3 řetízková oka a 3 dlouhé sloupky. V přechodu mezi 2 čtverci háčkujeme vždy 3 dlouhé sloupky kolem rohu prvního čtverce, 1 řetízkové oko a 3 dlouhé sloupky kolem rohu následujícího čtverce.
Po dokončení celé kruhové řady po obvodu deky končíme 1 pevným okem do 3. řetízkového oka ze začátku kruhové řady. Přízi odstřihneme a zapošijeme.

Schéma

symbols = zde začínáme – tento kroužek z řetízkových ok je popsaný v návodu; pokračujeme symbolem nad tečkou na kružnici a postupujeme doleva
symbols = 1 řetízkové oko
symbols = kruhová řada začíná 3 řetízkovými oky (odpovídá 1 dlouhému sloupku) a končíme 1 pevným okem do 3. řetízkového oka ze začátku kruhové řady; práci otočíme, podle potřeby změníme barvu příze a následující kruhovou řadu háčkujeme na druhou stranu (v opačném směru)
symbols = 1 dlouhý sloupek kolem řetízkovéjo oka/obloučku z řetízkových ok

Děkujeme, že jste si vybrali návod DROPS Design. Zakládáme si na tom, že dáváme k dispozici návody ověřené a snadno srozumitelné. Všechny návody jsou přeložené z norského originálu a tak si můžete kdykoli srovnat rozměry a počty s původním návodem (DROPS 203-3) .

Komentáře / Otázky (17)

country flag Esther 25.04.2021 - 16:21:

Ich habe eine Frage zum Farbwechsel. Der Endfaden der letzten Farbe wird mit eingehäkelt. Und was passiert mit dem Fadenende der neuen Farbe. Danke für Ihre Hilfe

user icon DROPS Design 26.04.2021 kl. 08:01:

Liebe Esther, Sie können über dieses Faden auch mal häkeln, oder dann am Ende diese Faden - dieses Video zeigt eine andere Technik, die Sie auch in Runden benutzen können. Viel Spaß beim häkeln!

country flag Lorenza 23.01.2021 - 09:48:

Good day I would like to do this blanket but in a bigger size : roughly cm 130x170. How many more squares should I do and how many more balls of wool should I purchase? Many thanks Lorenza

country flag REINE MARIE 29.06.2020 - 18:53:

Excusez-moi mais avez vous une vidéo car je n'arrive pas comme il faut que les carrés doivent se monter en hauteur là j'ai fais 2en hauteur mais lorsque j'arrive a la fin j ai fais3mailles en l'air mais ou je dois mettre l'autre carré ?excusez moi ;merci de votre reponse

user icon DROPS Design 30.06.2020 kl. 10:52:

Bonjour Reine Marie, nous n'avons pas de vidéo pour ce type d'assemblage, après avoir assemblé les 2 premiers carrés (= après la dernière maille serrée autour du dernier coin des 2 carrés), crochetez les 3 ml, puis prenez les 2 carrés suivants, et crochetez 1 ms dans le premier coin de ces 2 carrés, et répétez de *-*. Continuez ainsi et terminez par 1 ms dans le dernier coin des 2 derniers carrés de la bande. Bon crochet!

country flag REINE MARIE 29.06.2020 - 14:31:

Merci DROPS DESIGN ;mais lorsque l'on termine avec les 3ml apres le coin ,faut-il couper le fil ou continuer sur les deux autres carrés , excuse -moi .merci de votre réponse

user icon DROPS Design 29.06.2020 kl. 15:18:

Bonjour Reine Marie, les 3 mailles en l'air se font à la transition entre les carrés, après ces 3 ml, crochetez 1 ms autour du coin des 2 carrés suivants et reprenez de *-*. Bon crochet!

country flag REINE MARIE 26.06.2020 - 22:51:

BONSOIR J AI TERMINE TOUS LES GRANNY MAIS POUR L ASSEMBLAGE JE SUIS PERDUE POUVE VOUS M AIDER MERCI .

user icon DROPS Design 29.06.2020 kl. 07:37:

Bonjour Reine Marie, posez 2 carrés envers contre envers et, en piquant dans les 2 épaisseurs, crochetez; 1 ms dans le coin, 4 ml, *1 ms autour de la maille en l'air suivante des 2 carrés* (= 1 ms autour de chaque arceau, chaque ms espacée de 4 ml) - terminez par 3 ml après le coin, prenez les 2 carrés suivants et assemblez-les de la même façon. Quand vous avez ainsi assemblé 7 carrés en longueur, assemblez la bande suivante de la même façon en suivant l'ordre indiqué pour les carrés. Quand toutes les bandes sont assemblés en longueur, procédez de la même façon mais en largeur pour les assembler. Bon crochet!

country flag Marion McLeod 27.04.2020 - 10:54:

I can't find the Add to favourites button. Can you help. With thanks Marion Mcleod

user icon DROPS Design 27.04.2020 kl. 11:27:

Hi Marion, please see upper right corner ' Your Favourites'.

country flag Jannie 22.03.2020 - 15:57:

Voor twee persoons bed Heb ik 25 vaste (25 stokjes x14 hoog) en dan 146 lapjes gehaakt. Het zijn geen kleine lapjes geworden maar wel erg mooi.

country flag Iris Pfeil 16.10.2019 - 23:02:

Ich bin Neuling bei DOPS-GARNE und habe vielleicht eine blöde Frage: Ich finde diese Decke wunderschön und möchte sie gerne genauso mit diesen Farben häkeln. Bekomme ich das Garn so als Paket zusammengestellt oder muss ich das selbst zusammenstellen ?

user icon DROPS Design 17.10.2019 kl. 10:02:

Liebe Frau Pfeil, wenn Ihr DROPS Laden kein "Kit" für diese Decke vorschlägt, dann sollen Sie jede einzelne Farbe bestellen, mit der sog. Garnmenge je nach der Farbe. Ihr Laden kann Ihnen gerne damit weiterhelfen, auch telefonisch oder per E-Mail. Viel Spaß beim häkeln!

country flag Marga 12.09.2019 - 19:02:

Es hermosa esta manta y está en mis proyectos. Gracias por sus patrones.Saludos desde Cd. Madero, Tamaulipas, México

country flag Mairead Bolger 20.08.2019 - 15:16:

I am looking for a nordic ladies pattern in XL size where the Nordic pattern does not extend out onto the sleeves (just goes around the neck). I can't find any in your pattern gallery. Any suggestions please? Many thanks Mairead

user icon DROPS Design 20.08.2019 kl. 15:38:

Dear Mairead, unfortunately most of our nordic design have the pattern also on the sleeves, but you can adapt them: please feel free to ask to your favourite DROPS store for a personal assistance. Happy crafting!

Přidejte komentář k návodu DROPS 203-3