DROPS / 195 / 40

December Fields by DROPS Design

Deka s copánky, chytovým polopatentem a nopkami pletená z dvojité příze DROPS Air.

DROPS design: model č. ai-138
Skupina přízí C + C nebo E
----------------------------------------------------------

Rozměry: Šířka: asi 96 cm; Délka: asi 160 cm; 1 čtverec měří asi 32 x 32 cm.
Materiál:
DROPS AIR firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí C)
850 g, barva č. 01, smetanová

----------------------------------------------------------
POMŮCKY:

ZKUŠEBNÍ VZOREK:
11 ok na šířku a 15 řad na výšku lícovým žerzejem dvojitou přízí = 10 x 10 cm.

JEHLICE:
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č.8, dlouhá 60 cm.
DROPS POMOCNÁ JEHLICE COPÁNKOVÁ – na pletení copánků.
Uvedená síla jehlic je pouze orientační. Máte-li ve svém zkušebním vzorku více ok na 10 cm, použijte jehlice silnější. Pokud máte naopak méně ok na 10 cm, použijte jehlice slabší.

-------------------------------------------------------

Vyrobili jste si tento nebo nějaký jiný z našich modelů? Přidejte ke svým fotkám na sociálních sítích tag #dropsdesign - díky tomu je uvidíme i my!

Komentáře (7)

Přízi na tento model můžete mít už za 1751Kč. Více zde.
VYSVĚTLIVKY:

----------------------------------------------------------

Viz schémataA.1 až A.7.
Schéma zobrazuje všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ:
Přidáváme nahozením. V následující řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP - UJÍMÁNÍ: 
Ujímáme spletením 2 ok hladce.

----------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

----------------------------------------------------------

DEKA – JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v řadách různými vzory jednotlivé čtverce, které nakonec sešijeme. Upleteme 5 druhů čtverců po 3 kusech = deku tvoří celkem 15 čtverců.

1. ČTVEREC:
Na kruhovou jehlici č.8 nahodíme 2 vlákny příze Air (= dvojitou přízí) 35 ok a upleteme 2 vroubky VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše. SOUČASNĚ přidáme v poslední řadě rovnoměrně 2 oka – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ = 37 ok. Pak pleteme vzor, takto:
2 oka vroubkovým vzorem, vzor A.1 (= 4 oka) – sekvenci vzoru opakujeme až po poslední 3 oka, upleteme 1. oko vzoru A.1 a 2 oka vroubkovým vzorem. Takto pokračujeme. Po dokončení celé sekvence vzoru A.1 (na výšku) upleteme 2 vroubky a SOUČASNĚ v 1. (lícové) řadě ujmeme 2 oka – viz TIP - UJÍMÁNÍ = 35 ok. Poté všechna oka uzavřeme – dbáme na to, aby okraj nebyl moc stažený!
Čtverec měří asi 32 x 32 cm. Stejným způsobem upleteme ještě 2 čtverce = celkem 3 čtverce.

2. ČTVEREC:
Na kruhovou jehlici č.8 nahodíme 2 vlákny příze Air (= dvojitou přízí) 35 ok a upleteme 2 vroubky. SOUČASNĚ přidáme v poslední řadě rovnoměrně 4 oka = 39 ok. Pak pleteme vzor, takto: 2 oka vroubkovým vzorem, vzor A.2 (= 5 ok), vzor A.3 (= 25 ok), vzor A.4 (= 5 ok), 2 oka vroubkovým vzorem. Takto pokračujeme. Po dokončení celé sekvence vzoru A.2, A.3 a A.4 (na výšku) máme v řadě 39 ok. Upleteme 2 vroubky a SOUČASNĚ v 1. (lícové) řadě ujmeme rovnoměrně 4 oka = 35 ok. Poté všechna oka uzavřeme – dbáme na to, aby okraj nebyl moc stažený!
Čtverec měří asi 32 x 32 cm. Stejným způsobem upleteme ještě 2 čtverce = celkem 3 čtverce.

3. ČTVEREC:
Na kruhovou jehlici č.8 nahodíme 2 vlákny příze Air (= dvojitou přízí) 35 ok a upleteme 2 vroubky. SOUČASNĚ přidáme v poslední řadě rovnoměrně 3 oka = 38 ok. Pak pleteme vzor, takto: 2 oka vroubkovým vzorem, 2 oka obrace, vzor A.5 (= 10 ok) – sekvenci vzoru opakujeme celkem 3x, 2 oka obrace, 2 oka vroubkovým vzorem. Takto pokračujeme. Po dokončení celé sekvence vzoru A.5 (na výšku) máme v řadě 38 ok. Upleteme 2 vroubky a SOUČASNĚ v 1. (lícové) řadě ujmeme rovnoměrně 3 oka = 35 ok. Poté všechna oka uzavřeme – dbáme na to, aby okraj nebyl moc stažený!
Čtverec měří asi 32 x 32 cm. Stejným způsobem upleteme ještě 2 čtverce = celkem 3 čtverce.

4. ČTVEREC:
Na kruhovou jehlici č.8 nahodíme 2 vlákny příze Air (= dvojitou přízí) 35 ok a upleteme 2 vroubky. SOUČASNĚ přidáme v poslední řadě rovnoměrně 2 oka = 37 ok. Pak pleteme vzor, takto: 2 oka vroubkovým vzorem, vzor A.6 (= 33 ok), 2 oka vroubkovým vzorem. Takto pokračujeme. Po dokončení celé sekvence vzoru A.6 (na výšku) máme v řadě 37 ok. Upleteme 2 vroubky a SOUČASNĚ v 1. (lícové) řadě ujmeme rovnoměrně 2 oka = 35 ok. Poté všechna oka uzavřeme – dbáme na to, aby okraj nebyl moc stažený!
Čtverec měří asi 32 x 32 cm. Stejným způsobem upleteme ještě 2 čtverce = celkem 3 čtverce.

5. ČTVEREC:
Na kruhovou jehlici č.8 nahodíme 2 vlákny příze Air (= dvojitou přízí) 35 ok a upleteme 2 vroubky. SOUČASNĚ přidáme v poslední řadě rovnoměrně 3 oka = 38 ok. Pak pleteme vzor, takto: 2 oka vroubkovým vzorem, vzor A.7 (= 34 ok), 2 oka vroubkovým vzorem. Takto pokračujeme. Po dokončení celé sekvence vzoru A.7 (na výšku) upleteme 2 vroubky. SOUČASNĚ v 1. (lícové) řadě ujmeme rovnoměrně 3 oka = 35 ok. Poté všechna oka uzavřeme – dbáme na to, aby okraj nebyl moc stažený!
Čtverec měří asi 32 x 32 cm. Stejným způsobem upleteme ještě 2 čtverce = celkem 3 čtverce.

DOKONČENÍ: 
Čtverce rozložíme podle nákresu; čtverce jsou označeny čísly podle použitého vzoru. Sešíváme 1 vláknem příze Air – nejprve svisle, pak vodorovně. Šev vedeme vždy vnější částí krajních ok, takže je plochý a nenápadný.

= pravou jehlici vpíchneme do oka z předchozí řady a upleteme 1 (dlouhé) oko hladce
= 1x nahodíme mezi 2 oky, v následující řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky
= 4 oka odložíme na pomocnou jehlici PŘED práci, 4 oka hladce, 4 oka z pom.jehlice hladce
= 4 oka odložíme na pomocnou jehlici ZA práci, 4 oka hladce, 4 oka z pom.jehlice hladce
= 2 oka spleteme hladce
= 2 oka odložíme na pomocnou jehlici PŘED práci, 2 oka hladce, 2 oka z pom.jehlice hladce
= nopka: 1 oko rozpleteme na 3 - oko upleteme hladce, 1x nahodíme, pak totéž oko znovu upleteme hladce (= 3 oka), práci otočíme, nad těmito 3 oky upleteme 3 řady lícovým žerzejem. Pak všechna 3 oka spleteme hladce dohromady = zůstane nám jediné oko a nopka je hotova.
= 1 oko odložíme na pomocnou jehlici ZA práci, 2 oka hladce, 1 oko z pom.jehlice obrace
= 2 oka odložíme na pomocnou jehlici PŘED práci, 1 oko obrace, 2 oka z pom.jehlice hladce
= 1 oko odložíme na pomocnou jehlici ZA práci, 2 oka hladce, 1 oko z pom.jehlice hladce
= 2 oka odložíme na pomocnou jehlici PŘED práci, 1 oko hladce, 2 oka z pom.jehlice hladce
= 3 oka odložíme na pomocnou jehlici PŘED práci, 3 oka hladce, 3 oka z pom.jehlice hladce
= 1 oko odložíme na pomocnou jehlici ZA práci, 3 oka hladce, 1 oko z pom.jehlice obrace
= 3 oka odložíme na pomocnou jehlici PŘED práci, 1 oko obrace, 3 oka z pom.jehlice hladce
= zde není žádné oko - čtvereček přeskočíme a pokračujeme následujícím symbolem

Komentáře (7)

Napište své postřehy!

Angela 20.09.2018 - 16:33:

Hallo, ich habe sie gemacht, diese Decke. Sie hat bei mir allerdings die Größe 1,80x1,20m. Oje das war viel Arbeit und ein Projekt über mehrere Jahre. Nun ist sie fertig und ist ein echter Hingucker worden.

Susanne 04.09.2018 - 16:44:

Was für eine schöne Decke! Wir waren gerade in Irland, und ich schwelge noch in den irischen Aranmustern und stricke schon an einem Pullover.... Aber ich glaube, die Decke muss nun auch in mein Programm

Monique 12.07.2018 - 14:16:

Eine tolle Decke für lange Winterabende und auch für kalte Spätsommertag. Ein Allrounder.

Angelique Lazouret 25.06.2018 - 01:07:

Très joli

Bärbel 16.06.2018 - 23:34:

Sieht klasse aus die Decke Kamindecke könnte man sie taufen

Judith Leyssens 11.06.2018 - 21:47:

Wat een knusse deken, ga ik zeker maken, om de komende winter knus onderuit te zakken :0))))

Stephanie 08.06.2018 - 13:51:

Tolle Musterdecke, ideal für den Winterabend am Kamin

Přidejte komentář k návodu DROPS 195-40