DROPS / 195 / 40

December Fields by DROPS Design

Koc na drutach, 2 nitkami włóczki DROPS Air, przerabiany w tę i z powrotem, z warkoczami, fałszywym ściegiem angielskim i supełkami.

DROPS design: model ai-138
Grupa włóczek C + C lub E
----------------------------------------------------------

Wymiary: szerokość: ok. 96 cm, długość: ok. 160 cm, wymiary 1 kwadratu ok. 32 x 32 cm.
Materiał:
DROPS AIR od Garnstudio (należy do Grupy włóczek C)
850 g kolor 01, ecru

----------------------------------------------------------
ZANIM ZACZNIEMY:

PRÓBKA:
11 oczek na szerokość i 15 rzędów na wysokość, dżersejem, 2 nitkami = 10 x 10 cm.

DRUTY:
DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS nr 8 – 60 cm długości.
DRUT DO WARKOCZY DROPS
Podany rozmiar drutów jest orientacyjny! Jeżeli masz za dużo oczek na 10 cm, użyj większych drutów. Jeżeli jest za mało oczek na 10 cm, użyj mniejszych drutów

----------------------------------------------------------

Czy wykonałaś ten lub inny z naszych wzorów? Otaguj zdjęcia na portalu społecznościowym #dropsdesign, abyśmy mogli je zobaczyć!

Chcesz użyć innej włóczki? Wypróbuj nasz zamiennik włóczek!
Komentarze (7)

65% Alpaka, 28% Poliamid, 7% Wełna
od 22.50 zł /50g
DROPS Air mix DROPS Air mix 22.50 zł /50g
włóczkowo
Zamów
DROPS Air uni colour DROPS Air uni colour 22.50 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 382.50zł. Więcej informacji.
WYKORZYSTYWANE TECHNIKI:

----------------------------------------------------------

Patrz schematy A.1 - A.7.
Schematy przedstawiają wszystkie rzędy motywu, widok na prawej stronie robótki.

DODAWANIE OCZEK:
Aby dodać 1 oczko należy wykonać 1 narzut. W następnym rzędzie przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów, aby uniknąć dziur.

ZAMYKANIE OCZEK:
Aby zamknąć 1 oczko należy przerobić 2 oczka razem na prawo.

----------------------------------------------------------

ROBÓTKĘ ROZPOCZYNAMY TUTAJ:

----------------------------------------------------------

KOC – SKRÓCONY OPIS ROBÓTKI:
Składa się z kwadratów, wykonywanych w tę i z powrotem i łączonych na końcu. Wykonywać 5 różnych kwadratów i każdy z nich powtarzać 3 razy = w sumie 15 kwadratów.

KWADRAT 1:
Na drutach z żyłką nr 8 nabrać 35 oczek, 2 nitkami włóczki Air. Przerobić 2 ściągacze ściegiem francuskim - patrz opis powyżej, dodając 2 oczka w ostatnim rzędzie ściegu francuskiego – PATRZ DODAWANIE OCZEK = 37 oczek. Teraz przerabiać następująco: 2 oczka ściegiem francuskim, powtórzyć schemat A.1 (= 4 oczka) aż zostaje 3 oczka, przerobić 1-sze oczko schematu A.1 i zakończyć przerabiając 2 oczka ściegiem francuskim. ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI! Dalej przerabiać w tę i z powrotem tak samo, aż schemat A.1 zostanie przerobiony 1 raz na wysokość. Przerobić 2 ściągacze francuskie, w tym samym czasie zamykając 2 oczka w 1-szym rzędzie na prawej stronie robótki – PATRZ ZAMYKANIE OCZEK = 35 oczek. Zakończyć - pamiętać, aby zamykane oczka nie ściągały robótki! Kwadrat ma wymiary ok. 32 x 32 cm. Wykonać jeszcze 2 takie same kwadraty = 3 kwadraty.

KWADRAT 2:
Na drutach z żyłką nr 8 nabrać 35 oczek 2 nitkami włóczki Air. Przerobić 2 ściągacze francuskie, w tym samym czasie w ostatnim rzędzie ściegu francuskiego dodając 4 oczka = 39 oczek. Teraz przerabiać następująco: 2 oczka ściegiem francuskim, schemat A.2 (= 5 oczek), schemat A.3 (= 25 oczek), schemat A.4 (= 5 oczek), 2 oczka ściegiem francuskim. Dalej przerabiać w tę i z powrotem tak samo, aż schematy A.2, A.3 i A.4 zostaną przerobione 1 raz na wysokość. Jest 39 oczek. Przerobić 2 ściągacze francuskie, w tym samym czasie w 1-szym rzędzie na prawej stronie robótki równomiernie zamykając 4 oczka = 35 oczek. Zamknąć - pamiętać, aby zamykane oczka nie ściągały robótki! Kwadrat ma wymiary ok. 32 x 32 cm. Wykonać jeszcze 2 takie same kwadraty = 3 kwadraty.

KWADRAT 3:
Na drutach z żyłką nr 8 nabrać 35 oczek 2 nitkami włóczki Air. Przerobić 2 ściągacze francuskie, w tym samym czasie w ostatnim rzędzie ściegu francuskiego równomiernie dodając 3 oczka = 38 oczek. Teraz przerabiać następująco: 2 oczka ściegiem francuskim, 2 oczka lewe, w sumie 3 razy schemat A.5 (= 10 oczek) na szerokość, 2 oczka lewe, 2 oczka ściegiem francuskim. Dalej przerabiać tak samo w tę i z powrotem, aż schemat A.5 zostanie przerobiony 1 raz na wysokość. Jest teraz 38 oczek. Przerobić 2 ściągacze francuskie, w tym samym czasie w 1-szym rzędzie na prawej stronie robótki równomiernie zamykając 3 oczka = 35 oczek. Zamknąć – pamiętać, aby zamykane oczka nie ściągały robótki! Kwadrat ma wymiary ok. 32 x 32 cm. Wykonać jeszcze 2 takie same kwadraty = 3 kwadraty.

KWADRAT 4:
Na drutach z żyłką nr 8 nabrać 35 oczek 2 nitkami włóczki Air. Przerobić 2 ściągacze francuskie, w tym samym czasie w ostatnim rzędzie ściegu francuskiego dodając 2 oczka = 37 oczek. Teraz przerabiać następująco: 2 oczka ściegiem francuskim, schemat A.6 (= 33 oczka), 2 oczka ściegiem francuskim. Dalej przerabiać tak samo w tę i z powrotem, aż schemat A.6 zostanie przerobiony 1 raz na wysokość. Jest teraz 37 oczek. Przerobić 2 ściągacze francuskie, w tym samym czasie w 1-szym rzędzie na prawej stronie robótki zamykając 2 oczka = 35 oczek. Zamknąć - pamiętać, aby zamykane oczka nie ściągały robótki! Kwadrat ma wymiary ok. 32 x 32 cm. Wykonać jeszcze 2 takie same kwadraty = 3 kwadraty.

KWADRAT 5:
Na drutach z żyłką nr 8 nabrać 35 oczek 2 nitkami włóczki Air. Przerobić 2 ściągacze francuskie, w tym samym czasie w ostatnim rzędzie ściegu francuskiego dodając 3 oczka = 38 oczek. Teraz przerabiać następująco: 2 oczka ściegiem francuskim, schemat A.7 (= 34 oczka), 2 oczka ściegiem francuskim. Dalej przerabiać w tę i z powrotem tak samo, aż schemat A.7 zostanie przerobiony 1 raz na wysokość. Przerobić 2 ściągacze francuskie, w tym samym czasie w 1-szym rzędzie na prawej stronie robótki równomiernie zamykając 3 oczka = 35 oczek. Zamknąć – pamiętać, aby zamykane oczka nie ściągały robótki! Kwadrat ma wymiary ok. 32 x 32 cm. Wykonać jeszcze 2 takie same kwadraty = 3 kwadraty.

WYKOŃCZENIE:
Rozłożyć kwadraty jak w schemacie. Numer kwadratu wskazuje na motyw tego kwadratu. Zszywać je razem 1 nitką włóczki Air, najpierw na szerokość, a później na długość - wkłuwając igłę w skrajne pętelki oczek, aby szew nie był zbyt gruby. Zakończyć.

= wbić prawy drut w oczko poprzedniego okrążenia, przerobić 1 oczko prawe i spuścić oczka z drutu
= wykonać 1 narzut między 2 oczkami – w następnym rzędzie przerobić oczko przekręcone w miejscu narzutu, aby uniknąć dziur
= zdjąć 4 oczka na drut pomocniczy przed robótką, przerobić 4 oczka prawe, 4 oczka z drutu pomocniczego przerobić na prawo
= zdjąć 4 oczka na drut pomocniczy za robótką, przerobić 4 oczka prawe, 4 oczka z drutu pomocniczego przerobić na prawo
= przerobić 2 oczka razem na prawo
= zdjąć 2 oczka na drut pomocniczy przed robótką, przerobić 2 oczka prawe, 2 oczka z drutu pomocniczego przerobić na prawo
= supełek – przerabiać następująco: 1 oczko prawe, 1 narzut, 1 oczko prawe w to samo oczko (= 3 oczka), obrócić robótkę. Przerobić 3 rzędy dżersejem ponad tymi 3 oczkami. Dalej przerobić te 3 oczka razem na prawo = 1 oczko.
= zdjąć 1 oczko na drut pomocniczy za robótką, przerobić 2 oczka prawe, oczko z drutu pomocniczego przerobić na lewo
= zdjąć 2 oczka na drut pomocniczy przed robótką, przerobić 1 oczko lewe, 2 oczka z drutu pomocniczego przerobić na prawo
= zdjąć 1 oczko na drut pomocniczy za robótką, przerobić 2 oczka prawe, oczko z drutu pomocniczego przerobić na prawo
= zdjąć 2 oczka na drut pomocniczy przed robótką, przerobić 1 oczko prawe, 2 oczka z drutu pomocniczego przerobić na prawo
= zdjąć 3 oczka na drut pomocniczy przed robótką, przerobić 3 oczka prawe, 3 oczka z drutu pomocniczego przerobić na prawo
= zdjąć 1 oczko na drut pomocniczy za robótką, przerobić 3 oczka prawe, oczko z drutu pomocniczego przerobić na lewo
= zdjąć 3 oczka na drut pomocniczy przed robótką, przerobić 1 oczko lewe, 3 oczka z drutu pomocniczego przerobić na prawo
= to pole/kwadracik nie oznacza oczka, przejść bezpośrednio do kolejnego symbolu w schemacie

Komentarze (7)

Leave your comment!

Angela 20.09.2018 - 16:33:

Hallo, ich habe sie gemacht, diese Decke. Sie hat bei mir allerdings die Größe 1,80x1,20m. Oje das war viel Arbeit und ein Projekt über mehrere Jahre. Nun ist sie fertig und ist ein echter Hingucker worden.

Susanne 04.09.2018 - 16:44:

Was für eine schöne Decke! Wir waren gerade in Irland, und ich schwelge noch in den irischen Aranmustern und stricke schon an einem Pullover.... Aber ich glaube, die Decke muss nun auch in mein Programm

Monique 12.07.2018 - 14:16:

Eine tolle Decke für lange Winterabende und auch für kalte Spätsommertag. Ein Allrounder.

Angelique Lazouret 25.06.2018 - 01:07:

Très joli

Bärbel 16.06.2018 - 23:34:

Sieht klasse aus die Decke Kamindecke könnte man sie taufen

Judith Leyssens 11.06.2018 - 21:47:

Wat een knusse deken, ga ik zeker maken, om de komende winter knus onderuit te zakken :0))))

Stephanie 08.06.2018 - 13:51:

Tolle Musterdecke, ideal für den Winterabend am Kamin

Dodaj komentarz do modelu DROPS 195-40