DROPS / 196 / 4

Clover by DROPS Design

Raglánový pulovr pletený vlnkovým a perličkovým vzorem shora dolů z dvojité příze DROPS Air. Velikost S - XXXL.

  • Clover / DROPS 196-4 - Raglánový pulovr pletený vlnkovým a perličkovým vzorem shora dolů z dvojité příze DROPS Air. Velikost S - XXXL.
  • Clover / DROPS 196-4 - Raglánový pulovr pletený vlnkovým a perličkovým vzorem shora dolů z dvojité příze DROPS Air. Velikost S - XXXL.
  • Clover / DROPS 196-4 - Raglánový pulovr pletený vlnkovým a perličkovým vzorem shora dolů z dvojité příze DROPS Air. Velikost S - XXXL.
  • Clover / DROPS 196-4 - Raglánový pulovr pletený vlnkovým a perličkovým vzorem shora dolů z dvojité příze DROPS Air. Velikost S - XXXL.
  • Clover / DROPS 196-4 - Raglánový pulovr pletený vlnkovým a perličkovým vzorem shora dolů z dvojité příze DROPS Air. Velikost S - XXXL.
DROPS Design: model č. ai-165
Skupina přízí C + C nebo E
-------------------------------------------------------

400-450-500-500-550-650 g, barva č. 12, mech

-------------------------------------------------------
POMŮCKY:

ZKUŠEBNÍ VZOREK:
11 ok na šířku a 15 řad na výšku lícovým žerzejem dvojitou přízí = 10 x 10 cm.

JEHLICE:
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE č.8, dlouhé 40 a 60 nebo 80 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE č.7, dlouhé 40 a 60 nebo 80 cm na lemy.
Uvedená síla jehlic je pouze orientační. Máte-li ve svém zkušebním vzorku více ok na 10 cm, použijte jehlice silnější. Pokud máte naopak méně ok na 10 cm, použijte jehlice slabší.

-------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------

Přízi na tento model můžete mít už za 1176Kč. Více zde.

Návod

VYSVĚTLIVKY:

-------------------------------------------------------

TIP – PŘIDÁVÁNÍ/UJÍMÁNÍ:
Abychom vypočítali, jak často musíme přidávat/ujímat, vydělíme celkový počet ok na jehlici (např. 50 ok) počtem ok, která potřebujeme přidat/ujmout (tj. 6), takže 50 : 6 = 8,3.
V tomto případě tedy přidáme za každým zhruba 8. okem. Přidáváme nahozením a v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.
Při ujímání spleteme hladce dohromady každé zhruba 7. a 8 oko.

PERLIČKOVÝ (HRÁŠKOVÝ) VZOR:
1. KRUHOVÁ ŘADA: *1 oko hladce, 1 oko obrace*, *-* opakujeme.
2. KRUHOVÁ ŘADA: oka pleteme opačně, než se jeví - nad okem hladce tedy pleteme obrace, nad okem obrace pleteme hladce; tuto kruhovou řadu stále opakujeme.

VZOR: 
Viz schémata A.1 a A.2.

RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ:
Přidáváme 1 oko na obou stranách 2 hladce pletených ok v každém raglánovém “švu”, tj. ve všech místech, kde se stýkají rukávy s trupem (= v jedné kruhové řadě přidáme vždy 8 ok). Přidáváme nahozením.
V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.
Nová oka pak zapracujeme do vzoru (tj. do perličkového vzoru na rukávech, do lícového žerzeje na předním a zadním dílu).

TIP - UJÍMÁNÍ (rukávy): 
Na každé straně značky ujmeme 1 oko, takto - začínáme 1 oko před značkou: 3 oka spleteme hladce = 1 oko (značku přesuneme před toto oko).

-------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

-------------------------------------------------------

PULOVR - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, shora dolů. Aby svetr lépe seděl, můžeme pomocí zkrácených řad mírně vytvarovat (zvýšit) zadní průkrčník. Pokud průkrčník tvarovat nechcete, můžete příslušnou pasáž vynechat a průkrčník plést stejně jako na předním dílu – viz odstavec ZVÝŠENÍ zadního průkrčníku. Po dokončení sedla pleteme v kruhových řadách trup. Rukávy pleteme v kruhových řadách na krátké kruhové jehlici či ponožkových jehlicích.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Na kruhovou jehlici č.7 nahodíme 2 vlákny příze Air (= dvojitou přízí) 50-50-52-56-58-60 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pokračujeme pružným vzorem 1/1 (tj. střídáme 1 oko hladce, 1 obrace) do výše 3 cm. Pak pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 6-6-8-4-6-0 ok – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ/UJÍMÁNÍ = 56-56-60-60-64-60 ok. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.8.
Nyní můžeme vytvarovat zadní průkrčník. Pokud průkrčník tvarovat nechcete, přejděte přímo k pletení sedla.

ZVÝŠENÍ zadního průkrčníku:
Tento odstavec můžete přeskočit a pokračovat hned pletením sedla.
Označíme si začátek kruhové řady = střed zadního průkrčníku. Pleteme lícovým žerzejem zkrácené řady, začínáme lícovou řadou: upleteme hladce 6-6-6-7-7-7 ok za značkou, práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme obrace 12-12-12-14-14-14 ok. Práci otočíme, přízi utáhneme, upleteme hladce 18-18-18-21-21-21 ok, práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme obrace 24-24-24-28-28-28 ok. Práci otočíme, přízi utáhneme, upleteme hladce 30-30-30-35-35-35 ok, práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme obrace zpět k začátku kruhové řady, pak upleteme obrace 10 ok za značkou a práci otočíme. Následující kruhovou řadu (tj. sedlo) začneme plést právě zde.

SEDLO:
Do pleteniny vložíme značku – NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!
Pak vložíme do pleteniny 4 další značky, takto (oka nepleteme, jen rozmístíme značky): 1. značkou označíme začátek kruhové řady (= přechod mezi rukávem a zadním dílem), 2. značku vložíme za dalších 19 ok (= zadní díl), 3. značku umístíme za následujících 9-9-11-11-13-11 ok (= rukáv) a 4. značku dáme za dalších 19 ok (= přední díl). Mezi 4. a 1. značkou leží 9-9-11-11-13-11 ok (= rukáv).
Následující kruhovou řadu pleteme takto – kruhová řada začíná u 1. značky, v místě, kde se stýká rukáv a zadní díl: 1 oko hladce, 1x nahodíme, 17 ok lícovým žerzejem (= zadní díl), 1x nahodíme, 2 oka hladce (značka leží mezi nimi), 1x nahodíme, 7-7-9-9-11-9 ok PERLIČKOVÝM VZOREM – viz výše (= rukáv), 1x nahodíme, 2 oka hladce (značka leží mezi nimi), 1x nahodíme, vzor A.1 (= 17 ok = přední díl), 1x nahodíme, 2 oka hladce (značka leží mezi nimi), 1x nahodíme, 7-7-9-9-11-9 ok perličkovým vzorem (= rukáv), 1x nahodíme, 1 oko hladce.
První přidání pro RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ – viz výše – je nyní dokončeno (= v kruhové řadě jsme přidali 8 ok). V tomto rozvržení vzoru pokračujeme a dál přidáváme pro raglán v každé 2. kruhové řadě, celkem 15-17-18-19-20-22x (včetně prvního přidání popsaného výše). POZN.: po dokončení celé sekvence vzoru A.1 (na výšku) pleteme namísto vzoru A.1 vzor A.2 (= 21 ok). Sekvenci vzoru A.2 stále opakujeme (na výšku), až do ukončení práce.
Po posledním raglánovém přidání máme na jehlici 180-196-208-216-228-240 ok. Pokračujeme ve stejném rozvržení vzoru jako dosud, už bez přidávání, až do výše 21-23-24-26-27-29 cm od značky na začátku sedla.
Následující kruhovou řadu pleteme takto:
50-54-57-60-63-68 ok lícovým žerzejem (= zadní díl), následujících 37-41-43-43-45-45 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 4-4-4-6-8-10 nových ok (= podpaží), 55-59-63-67-71-77 ok upleteme lícovým žerzejem a vzorem jako dříve (= přední díl), následujících 37-41-43-43-45-45 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 4-4-4-6-8-10 nových ok (= podpaží) a lícovým žerzejem upleteme poslední 1-1-2-3-4-5 oka (= zadní díl). Trup a rukávy dokončíme odděleně.
DÍL NYNÍ MĚŘÍME OD TOHOTO MÍSTA!

TRUP:
= 114-122-130-142-154-170 ok. Doprostřed 4-4-4-6-8-10 nových ok v podpaží na každé straně vložíme značku. Kruhovou řadu začínáme u jedné z těchto značek; značky snímáme vždy do aktuálně pletené řady. Pokračujeme lícovým žerzejem a vzorem A.2. Ve výši 24-24-25-25-26-26 cm od podpaží (tj. asi 48-50-52-54-56-58 c­­m od ramene) pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 16-18-18-20-22-24 ok = 130-140-148-162-176-194 ok.
Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.7 a upleteme 4 cm výšky pružným vzorem 1/1. Pak všechna oka dle vzoru uzavřeme – abychom neměli uzavřený okraj moc stažený, použijeme na uzavírání ok jehlice č.8.
Pulovr měří asi 52-54-56-58-60-62 cm (od ramene).

RUKÁV:
Odložených 37-41-43-43-45-45 ok jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na krátkou kruhovou jehlici/ponožkové jehlice č.8 a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého ze 4-4-4-6-8-10 nově nahozených ok v podpaží = 41-45-47-49-53-55 ok. Doprostřed 4-4-4-6-8-10 nových ok v podpaží vložíme značku – kruhová řada začíná zde. Pleteme perličkovým vzorem. Ve výši 2 cm ujmeme na každé straně značky 1 oko - viz TIP - UJÍMÁNÍ. Takto ujmeme vždy po 4-3,5-2,5-3-2-2 cm výšky, celkem 7-8-9-9-11-11x = 27-29-29-31-31-33 ok. Dál pleteme až do výše 36-34-34-32-32-30 cm (od podpaží). Pak upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 5 ok = 32-34-34-36-36-38 ok. Pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.7 a upleteme 5 cm výšky pružným vzorem 1/1. Rukáv měří asi 41-39-39-37-37-35 cm (od podpaží). Pak všechna oka dle vzoru uzavřeme – abychom neměli uzavřený okraj moc stažený, uzavíráme jehlicí č.8.
Stejným způsobem upleteme i druhý rukáv.

Schéma

symbols = hladce
symbols = obrace
symbols = 1x nahodíme mezi 2 oky, v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky
symbols = 1x nahodíme mezi 2 oky, v následující kruhové řadě pleteme nahození běžným způsobem (nikoli za zadní nit) - v pletenině vznikne ozdobná dírka
symbols = 5 OK SPLETEME HLADCE: 5 ok upleteme hladce, přesuneme je zpět na levou jehlici, 2. oko od špičky jehlice přetáhneme přes 1. oko a tento postup opakujeme i u dalších 3 ok (= ujmeme 4 oka), poslední upletené oko přesuneme zpět na pravou jehlici.
symbols = 5 OK SPLETEME HLADCE ZA ZADNÍ NIT: 5 ok upleteme hladce, 2. oko od špičky jehlice přetáhneme přes 1. oko a tento postup opakujeme i u dalších 3 ok (= ujmeme 4 oka).

Děkujeme, že jste si vybrali návod DROPS Design. Zakládáme si na tom, že dáváme k dispozici návody ověřené a snadno srozumitelné. Všechny návody jsou přeložené z norského originálu a tak si můžete kdykoli srovnat rozměry a počty s původním návodem (DROPS 196-4) .

Komentáře / Otázky (20)

country flag David González Gude 18.02.2021 - 09:19:

Hola. En las vueltas cortas para la forma del cuello, en un lado llegan hasta el delantero, mientras en el otro solamente llegan al centro de la manga. He leído como los comentarios anteriores al respecto y creo que el diseñador no está dando respuestas adecuadas. Algo comprensible al ser gratuito el patrón. Alguna idea para que esas vueltas cortas queden equilibradas en ambos lados? Hay una vuelta más en un lado que en el otro.

user icon DROPS Design 19.02.2021 kl. 10:22:

Hola David, las vueltas cortas son equilibradas en ambos lados. Trabajas cada vez 6 puntos mas y al final tienes 18 puntos de cado lado del centro de la espalda. Despues trabajar 10 puntos de revés y mover el mercador aqui. Buen trabajo!

country flag Annika 31.01.2020 - 13:45:

Stickar storlek L. Har kommit till uppdelningen till ärmar och bak/framstycke, ser att antalet maskor i beskrivningen inte riktigt stämmer. 57 m till bakstycke, ärmar 43 m och framstycke 63 m blir 206 m totalt inte 208. Dessutom har man 45 mossstickade m till ärm (9+18+18) och endast 61 slätstickade m till framstycke (17+4+18+18+4 (raglanmaskorna)). Då har jag antagit att man inte vill använda några av de mossstickade m till framstycket eller har jag fel?

user icon DROPS Design 05.02.2020 kl. 07:35:

Hej Du har även 2 maskor i slätstickning till bakstycket: "sticka de sista 1-1-2-3-4-5 maskorna i slätstickning (= på bakstycket)", då ska du få antalet maskor att stämma på varvet. Efter att oket är färdigstickat och du börjar på fram- & bakstycket så stickas en del av de tidigare ärmmaskorna som en del av fram & bakstycket, dvs i slätstickning. Lycka till!

country flag Susanne Damgaard 12.01.2020 - 16:01:

Hej igen. Til andre der ønsker at strikke denne sweater, vil jeg gøre opmærksom på at der er en lille fejl i opskriften. Det drejer sig om afsnittet “Forhøjning bag i nakken”. På næstsidste linje i afsnittet står der ...”strik derefter 10 masker vrang forbi mærket, vend.” Det skal ikke være 10 m, men istedet 18 m for at man kan få forhøjningen i midten af nakken. Mvh Susanne Damgaard

user icon DROPS Design 31.01.2020 kl. 10:51:

Hej Susanne, De sidste 10 masker strikkes fra midt bagpå, for at komme hen til overgangen mellem ærmet og bagstykket, så det stemmer med det som står i opskriften. God fornøjelse!

country flag Lucia 14.11.2019 - 12:36:

Posso sapere come è il dietro del maglione? manca la foto grazie

user icon DROPS Design 14.11.2019 kl. 14:52:

Buongiorno Lucia. Il dietro è lavorato a maglia rasata. Buon lavoro!

country flag Lene Christensen 14.11.2019 - 08:52:

Har strikket mange år efter jeres fantastiske opskrifter. Tak for dem. Vil nu strikke 196-4. Den angivne strikkefasthed - er det på pind 7 eller 8 ?

user icon DROPS Design 14.11.2019 kl. 13:23:

Hej Lene! Vi har brugt pinde 8 for at få strikkefastheden som står i opskriften. Men lav selv en strikkeprøve, det som er vigtigt er at du får 11 masker på 10 cm i bredden og 15 pinde på 10 cm i højden. Lykke til!

country flag ----- 13.04.2019 - 16:09:

Jeg strikker den største størrelse og med forhøjning i nakken. Desværre er det meget tydeligt at forhøjningen ikke er centreret. Det ses især ved at forhøjningen af glatstrik ses ved det ene ærme (som er perlestrik) men ikke ved det andet ærme. Er der fejl i opskriften eller har jeg gjort noget forkert? Jeg har startet omgangen til bærestykket 10 masker forbi den oprindelige omgangsstart.

country flag Rigmor Finnland 12.03.2019 - 13:00:

Finnes det oppskrift på denne genseren med bare 1 tråd. og Drops Air ?

user icon DROPS Design 12.03.2019 kl. 14:25:

Hej Rigmor, her ser du hvad vi har af gensere med bølgemønster: gensere - bølgemønster Til 1 tråd DROPS Air skal du have en strikkefasthed på 16-17 masker. God fornøjelse!

country flag Sandra 22.02.2019 - 22:16:

Bonjour, je ne comprend pas l'explication de la rehausse d'encolure "Tourner, serrer le fil et tricoter 30-30-30-35-35-35 mailles endroit, tourner, serrer le fil et tricoter à l’envers jusqu’au milieu dos, tricoter 10 mailles envers après le marqueur, tourner. Commencer le tour suivant (c'est-à-dire l'empiècement) ici." Il me semble que du coup ce n'est pas équilibré de chaque coté du milieu dos et que la rehausse est tordue. Pouvez-vous me clarifier ce point? Merci

user icon DROPS Design 25.02.2019 kl. 07:40:

Bonjour Sandra! Vous avez raison que ce n'est pas equilibre. Mais n'ayez pas peur, cela ne sera pas du tout visible. Ensuite vous faites l'empiecement. La rehausse n'est pas obligatoire, vous pouvez commencer l'empiecement directement apres le col. Bon travail!

country flag Sandra 21.02.2019 - 22:28:

Bonjour, je ne comprend pas l'explication de la rehausse d'encolure "Tourner, serrer le fil et tricoter 30-30-30-35-35-35 mailles endroit, tourner, serrer le fil et tricoter à l’envers jusqu’au milieu dos, tricoter 10 mailles envers après le marqueur, tourner. Commencer le tour suivant (c'est-à-dire l'empiècement) ici." Il me semble que du coup ce n'est pas équilibré de chaque coté du milieu dos et que la rehausse est tordue. Pouvez-vous me clarifier ce point? Merci

country flag Annick 03.02.2019 - 15:14:

Pourriez -vous me préciser si le dos comporte le même motif que le devant ou si il est -il tricoté en jersey simple ? En effet , le premier tour de l'empiècement commence par le dos et indique qu'il faut tricoter 17mailles jersey sans indiquer s'il faut suivre la grille A1. Merci de votre réponse

user icon DROPS Design 04.02.2019 kl. 00:00:

Bonjour Annick. Le dos est tricote en jersey simple. Bon travail!

Přidejte komentář k návodu DROPS 196-4

Clover

Tanja, Denmark

Eskimo clover

cathmax, France